Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:32

Sauna is goed voor het zelf vertrouwen inderdaad, haha. Fijne sfeer is daar.
Ach iedere leeftijd heeft zijn eigen schoonheid en als ik naar mijn lichaam kijk ben ik vooral dankbaar. Mijn borsten hebben 3 kinderen goed weten te voeden, mijn lichaam heeft goed voor mij gezorgd en omgekeerd en dit al 60 jaar. Is het dan zo erg dat borsten de weg ietwat naar beneden hebben gevonden? Net als mijn billen minder strak zijn? Ach ik zou zeggen, geniet van je lichaam want naar mate je ouder wordt wordt het wat minder of zoals mijn man mij geleerd heeft : " het geluk in het leven zit in het aanvaarden van datgene dat nooit veranderd kan worden ".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:37

Selina schreef:
Oordelen mensen echt niet in de sauna? M’n lichaam voldoet ook niet aan de standaarden en dat houdt me dan tegen.

Als je niet op badkledingdag en zeker niet op vrouwendag gaat, zijn er gewoon bepaalde geschreven én ongeschreven regels waar men zich over het algemeen aan houdt en je elkaar anders prima op aan kunt spreken. Op badkledingdag of vrouwendag lijkt het fatsoen te vervallen....
Nooit gedacht dat het fatsoen van blote mannen zou komen :+ :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:59

Tica ook op vrouwen sauna dag nog nooit nare ervaring gehad. Maar je kunt altijd een keertje pech hebben. Ik ben met vriendinnen geweest en met manlief en altijd was het fijn. Ik voel me altijd paar minuten ietwat verlegen en dan is het over.

Anoniem

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:33

Ik ben niet onzeker over mijn lichaam maar ga ook absoluut niet naar een sauna/naakt lopen hoor...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:22

Ik ga wel naar de sauna... iedereen loopt er naakt, dus je valt echt niet op.
Wel 1x een mannelijke collega tegen gekomen, dat was minder :+
Maar als je op vrouwendag gaat heb je dat ook niet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:34

Ik ga liever naakt naar de sauna dan op badkleding dag!
Rust en vrijheid naakt.
Met badkleding is het een groot kippenhok en de rust ver te zoeken!
Donderdag ga ik weer fijn!

Ik voel mij niet perfect, ook gewoon te zwaar, teveel buikvet :+ maar naakt valt het minder op heb ik het idee O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:53

Ik houd sowieso niet van de sauna, of het nou wel of niet bloot is. Maar het bloot zijn staat me wel meer tegen. Ik hoef niet iemand anders zijn poenie te zien. Ik heb er ook niks mee om bloot te lopen, ik vind het ook niet lekker ofzo. Heeft niets te maken met schamen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:30

Wij hebben zelf een sauna. Ga ook echt niet tussen de vreemde naakte mensen zitten. Ook niet als ik er zelf perfect uit zou zien.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:57

Janinevv schreef:
Ik zou dat echt niet durven hoor, gewoon omdat ik bijna geen cup maat heb. :+

Dat is ook precies mijn probleem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:43

Suzanne F. schreef:
Ik houd sowieso niet van de sauna, of het nou wel of niet bloot is. Maar het bloot zijn staat me wel meer tegen. Ik hoef niet iemand anders zijn poenie te zien. Ik heb er ook niks mee om bloot te lopen, ik vind het ook niet lekker ofzo. Heeft niets te maken met schamen.

Inderdaad dit heb ik ook. Maar ik begrijp ook dat anderen t wel heerlijk vinden.
Ik kan in de zomer prima tegen hitte maar een sauna vind ik vreselijk :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:22

Ik ben wel trots op mijn lichaam omdat het veel heeft moeten doorstaan en het toch altijd het maar weer deed...tot mijn gezondheid niet mee werkte en ik me eigenlijk best in de steek gelaten voel door mijn lichaam. Voor het eerst sinds 5 jaar weer proberen te werken trots was ik wel maar nu is het zover en blijkt mijn lijf het weer niet aan te kunnen. Oke ik weet dat je niets aan reuma kan doen maar het valt me best zwaar...dagen gaat het goed en dan opeens is het weer mis en is er weer wat. Schamen voor mijn lijf nee,al is het wel mooier geweest.Maar teleurgesteld wel en daar baal ik dan weer van.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:04

tylando schreef:
Ik heb een mestcel ziekte in mijn lichaam en daardoor heb ik onderhuidse vlekken over heel mijn lichaam. Dit heb ik al heel lang.
Loop er ook voor bij de hematoloog/ internist.
Ik zou eigenlijk net als vroeger heel graag weer willen zwemmen, op vakantie gaan naar warm land.
Alleen dat durf ik niet. In zomer zie ik al mensen kijken als ik een shirt zonder mouwen draag. Iemand vroeg zelfs of ik de mazelen had. Doet best pijn.
Draag zomers altijd lange broeken , omdat mijn benen het ergste zijn.
Zal een foto plaatsen van een stukje been.

[ [url=m/zQF4JT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? En schamen jullie je wel eens voor je lichaam?

Ik heb hetzelfde!!! Ik zit ook onder de vlekken!! Ik heb er doorgaans volledig lak aan en draag dus ook gewoon blote kleding. Natuurlijk krijg ik soms opmerkingen of vragen, maar ja... dit is nu eenmaal wie ik ben. Vind ik het fijn? Nee natuurlijk niet, maar ik heb er geen invloed op. Ik maak er dus maar het beste van!!

Straks even goed het topic doorlezen, maar wilde eerst even reageren. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:15

Ja, omdat ik weinig borsten heb en daar best veel om gepest ben. Al is dat al ruim 7 jaar geleden altijd nog last van. De rest schaam ik mij niet om hoor, heb mooie benen en een mooie kont :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:23

Ik vermijd spiegels en foto’s, zolang ik niet besef hoe ik eruit zie gaat het goed. :Y) hopelijk ga ik mijn uiterlijk ooit accepteren. En anders is plastische chirurgie altijd nog een optie. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:44

c_alsemgeest schreef:

_O- sorry hier moest ik echt even om lachen

Schamen over je lichaam?
Nog altijd wel een beetje als ik eerlijk moet zijn.
Maar dat deed ik als tiener/twintiger nog veel meer, terwijl ik toen veel complimenten kreeg en zelfs een keer te horen dat ik zo een bondgirl kon zijn... desondanks heb ik me echt verstopt!
Ik sta er nu nog niet om te springen om veel bloot te geven, en vind het bijvoorbeeld ook erg ongemakkelijk om door mannen nagekeken te worden. Dan zou ik liefst ter plekke onzichtbaar worden :+

Stom is dat eigenlijk.
Mijn moeder had dit ook heel haar leven, ik weet nog dat ze zei: en later krijg je dan spijt, want dan zie je hoe verschrikkelijk mooi je was toen je jong was. Volgens mij krijgt ze daar wel gelijk in :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:48

Ik ben meer vet dan wat anders. Dus ja, ik schaam mij ontzettend.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:50

Ja, ik schaam me behoorlijk voor mijn lichaam en dat belemmert mij nogal. Ik durf bepaalde activiteiten (zoals zwemmen) niet te doen en soms durf ik nauwelijks over straat.
Ik vind het eigenlijk zo onzinnig :') Vandaar dat ik mezelf er uit principe overheen zet, ik wil niet dat mijn onzekerheid de overhand krijgt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:55

Ik schaamde me vroeger heel erg voor mijn lichaam. Te dik (vond ik), te veel (zwarte) haartjes overal, knokige knieën....

Tegenwoordig zit ik er eigenlijk nauwelijks nog mee. Ja, ik baal ervan dat ik vaak moet scheren in de zomer (al denk ik nu niet meer bij ieder zichtbaar beenhaartje 'oh oliebol, scherennn') en ik vind de striemen op mn knieën en schouders niet heel mooi. Maar ik voel me er eigenlijk nauwelijks nog rot over.

Behalve dan die ene dag in de zoveel tijd dat ik mezelf dik en lelijk vind :+ maar dan trek ik gewoon lekker makkelijke kleding aan en ga wat leuks doen. :)

Sauna ben ik 1x geweest. Is niet mijn ding. Naaktheid stoort me niet, maar vind die hitte niet fijn

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:01

c_alsemgeest schreef:

Ik ging om die reden niet naar de sauna 2 dorpen verderop, kwam ik toen veel patiënten uit de kliniek waar ik werkte tegen. Ging ik naar een sauna 60 kilometer verderop, liep nog niet binnen of ik had 2 patiënten naast me staan, hoi wat leuk! Toen dacht ik ach, wat maakt het ook uit maar, je mannelijke collega is inderdaad misschien wat vervelend.

Sinds ik de vervelende ziekte met de K heb gehad heb ik een vervelend litteken. Ik ben niet meer naar de sauna geweest sinds dien.. Ik heb genoeg mensen met littekens of brandwonden gezien en nooit iets over gedacht maar, het is toch wel vervelend. In de sauna maar ook in bikini, je schaamt je er toch een beetje voor.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:25

Kabayo schreef:
Ja, omdat ik weinig borsten heb en daar best veel om gepest ben. Al is dat al ruim 7 jaar geleden altijd nog last van. De rest schaam ik mij niet om hoor, heb mooie benen en een mooie kont :D

+1 :+

Maar ik vind mijzelf eerder mooi dan lelijk en zou buiten het borst gedeelte niks willen veranderen.
Ik heb wel het rare idee om niet in bikini te willen lopen omdat ik me dan te veel bekeken voel en die goedkeuring alles behalve nodig heb. Sterker nog ik word onzeker van die goedkeuring, zeker door mannen omdat ik weet wat voor neanderthals het kunnen zijn.
Trauma much? Idk :')

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:42

Nee, ik ben trots op mijn lichaam.
Als het niet vreemd zou zijn zou ik gerust met lekker weer in de blote kont lopen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:49

Ik heb best veel moeite met mijn lichaam. Ondanks dat ik in de ogen van de maatschappij een mooi lichaam heb (maat 34, in verhouding, etc...) Soms zijn er dagen dat ik het mooi vindt, en soms zijn er dagen dat ik het helemaal niks vindt. En dat laatste vooral. Ik kan heel bewust zeggen dat ik me best laat beïnvloeden door wat ik op internet zie; ik ben niet zo lang en daardoor lijkt slank zelfs op mij niet echt slank-slank. Ik denk heel vaak: als ik nog dunner ben, dan lijk ik langer. Ik vind mezelf regelmatig gewoon best dik, ondanks dat de maat in mijn kleren het tegendeel bewijst. Dus ja, er zijn periodes dat ik heel streng dieet. Dat ik mezelf uithonger. En die periodes zijn er steeds vaker, en ik weet dat het slecht is en dat er alarmbellen moeten gaan rinkelen maar ik onderneem geen actie. Want er is een bepaalt doel wat ik wil bereiken, en als ik dat bereikt heb ben ik tevreden. Hoop ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:07

Soepblik: In je hart weet je dat je nooit tevreden zult zijn met je lichaam als je nu met maat 34 ook niet blij bent. Jouw gevoel van tevredenheid komt niet uit jouw maat kleding of gewicht. Die zal dat nooit realiseren. Dat zal uit jezelf moeten komen, van binnen. Het gevoel van eigenwaarde, ik mag er zijn, ik doe er toe, ik ben oké. Dat zal je moeten zoeken en je dat zal je pas ‘tevreden’ maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:12

Nope schaam me niet. Ik ben vermoedelijk nog nooit zo ‘lelijk’ geweest, want 41 en goed gevoed ( :+ ) maar heb me ook nog nooit zo vrij gevoeld in mijn lijf.

Het interesseert me oprecht niet wat mensen vinden van mijn lijf in een bikini. En grappig genoeg heb ik ook nog nooit zoveel mannelijke aandacht gehad. Niet dat ik daar nou op zit te wachten hoor maar het laat voor mij wel zien dat aantrekkelijkheid veel meer zit in zelfvertrouwen dan in je kledingmaat, cupmaat of aanwezigheid van kipfilets aan je bovenarmen. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:53

Welnee!!! Ik werk hard voor mijn lichaam en mijn gezondheid, en als bijna 40-er zie ik er prachtig uit. Ik heb er ook geen moeite mee me te laten zien. :)

Maar dat die ik niet in een sauna, op het strand, etc. Dat heeft met mijn afkeer van mensen te maken, ik kan dat niet aan.