Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:55

Ha! Stel vrienden van ons hebben altijd in het najaar hun 'ik pas' maand. Ze zijn niet te genieten...
Als je gevoelig bent voor verslavingen is het lastiger de maat te houden. Collega van me weet het van zichzelf en gokt dus nooit. Hij weet dat het fout gaat.
Ik lust zelf bijna niks, en ben gewoon altijd de Bob. :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:13

Hier een "top" start. Braaf aan de cola op stal, in de avond alleen thuis.. Na werk, daar geen drankje gedaan...

Gisteren ivm verjaardag vriend 1 wijntje + 1 biertje.

Op naar de rest van de week :j Zorgen dat ik genoeg alternatieven in de koelkast heb staan. Probleem is dan ook niet het drinken om het drinken. Maar ik geniet meer van een wijntje van van een glaasje cola :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:45

Laat ik eens gek doen: ik doe ook weer mee. Met terugwerkende kracht vanaf 1 maart.

_Yasmine_ schreef:
Op naar de rest van de week :j Zorgen dat ik genoeg alternatieven in de koelkast heb staan. Probleem is dan ook niet het drinken om het drinken. Maar ik geniet meer van een wijntje van van een glaasje cola :o

Goed bezig Yasmine! Ik heb mazzel: ik ben gek op water. Liever een glas koud water dan een glas bier. Maar als ik trek heb in iets pittigers, dan vind ik tonic nog wel eens lekker.

Zo'n maand is natuurlijk ook een goede reden om eens heerlijke smoothies te gaan maken. :P

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:01

Ik doe heel toevallig alweer bijna een maand zonder alcohol. Ik vind het nu vaak te koud om naar de stad te fietsen dus ga ik met de auto. Daarnaast drink ik thuis sowieso nooit alcohol, dat maakt het een stuk makkelijker.

Nu mijn enkel gebroken dus die 40 dagen ga ik waarschijnlijk wel halen ;) ik kan trouwens ook prima feesten zonder alcohol. Nooit problemen mee gehad. Maar het is ook niet dat ik anit-alcohol ben. Ik geef er gewoon niet zo veel om.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:02

Floortz schreef:
Ha! Stel vrienden van ons hebben altijd in het najaar hun 'ik pas' maand. Ze zijn niet te genieten...
Als je gevoelig bent voor verslavingen is het lastiger de maat te houden. Collega van me weet het van zichzelf en gokt dus nooit. Hij weet dat het fout gaat.
Ik lust zelf bijna niks, en ben gewoon altijd de Bob. :P

Een mede-bobber *\o/* Ik ben ook altijd de "Sjaak". Wel handig dat mensen daardoor op jou letten i.p.v. dat je iedereen in de gaten moet houden. Ze hebben je nodig voor een lift naar huis 8-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:06

Xanthippe schreef:
Thanks! Ik damp nu, en merk dat ik daar minder last mee heb om het te laten, maar de zin in échte sigaretten blijft wel.

Ik moet wel zeggen dat ik het ook niet heel gezond vind om te denken "dat zijn zorgen voor later". Het is niet omdat je ouders nooit ziek zijn geworden, dat het jou niet kan overkomen. Feit blijft dat drinken en roken ziektes veroorzaakt, en daar heeft opvoeding niets mee te maken.
Maar de uitdrukking "verstand komt met de jaren" is er niet voor niets natuurlijk :D

Als familielid dat niet rookt is het ook heel moeilijk wanneer familie wel rookt.
Zo is mijn opa overleden aan longkanker. Hij was een flinke roker en niemand wist dat hij ziek was, tot hij opeens bloed begon te hoesten. Bij de dokter bleek hij al in zo'n vergevorderd stadium te zitten dat hij 3 weken later overleed.
Mijn moeder rookt ook flink en het lukt haar niet om te stoppen. Ik maak me soms best zorgen dat dit haar gezondheid gaat kosten..

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:38

En hoe vergaat het iedereen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 12:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:07