Axivoca123 schreef:Voor de geïnteresseerden een update!
Ik begin maar even met dit filmpje![]()
[ Video ]
Het gaat dus erg goed! Ik heb geen rare pijn meer, alleen pure spierpijn. Ik kan nu al kleine stukjes zonder krukken lopen. Het kost wel mijn volle concentratie om zo 'recht' mogelijk te proberen te lopen, anders waggel ik nogal![]()
Mijn vakantie in Sint Maarten was super! Ik heb daar een hele fijne fysio die mij hard aan het werkt heeft gezet en me flink heeft geholpen.
Afgelopen weken zijn voor mij heel hectisch geweest, ik ben net aan de opleiding Diergeneeskunde begonnen en heb het veels te gezellig met alle nieuwe mensen en feestjes. Mijn been houdt het nog maar net allemaal vol maar een paar dagen rust zou geen kwaad doenIk neem nog steeds wel twee krukken mee als ik uit huis ga voor veiligheid en stabiliteit. Maar als ik tussen de hoorcolleges door een koffie ga halen, of tussendoor kleine stukjes moet lopen, laat ik er wel eentje (of allebei) achter.
![]()
Ik kan misschien 5 minuten zonder krukken lopen, en dan heeft mijn been het alweer zwaar gehad. Het verbaasd me eigenlijk hoe zwak mijn been is geworden. Maar dat gaat elke dag steeds een klein stukje beter!
Ik had afgelopen vrijdag controle bij het ziekenhuis. Mijn bot is niet heel veel gegroeid, het raakt nog steeds niet aan, aan de bovenkant en buitenkant. Maar mijn arts vond het heel logisch en was tevreden met hoe het er uit zag. Het bot dat wel al aan elkaar zat is nu alleen maar dikker en sterker geworden. De breedte daarvan is ongeveer 2 cm, en de breedte van mijn hele femur van mijn gezond been is 2.3 cm. Dussss ik hoef echt niet bang te zijn dat mijn bot niet stevig genoeg is om mijn volle gewicht te houden![]()
. Volgens mijn arts zal het ontbrekend deel ook weer terug gegroeid zijn binnen een half jaar gezien ik nu ook steeds meer en meer volledig belast.
Hieronder de rontgenfoto van vooraf en vanaf de binnenkant zijkant genomen.
[ [url=m/sqEiMI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het gaat dus echt steeds beter! Ik ben super blij dat ik eindelijk van al die rare pijnen af ben en dat ik eindelijk weer stukje voor stukje mijn leven terug krijg.
Ik ga over een paar weken terug naar het ziekenhuis en dan zal de podoloog speciale schoenen voor mij maken gezien ik nog steeds een beenlengteverschil heb![]()
Verder zal ik binnen een half jaar weer onder het mes gaan om een paar schroeven eruit te halen waar ik af en toe last van heb. De pen blijft nog een paar jaren zitten.
Fijn dat het zo goed met je gaat!
Vwb je laatste restje beenlengteverschil; op het filmpje lijkt het of je bekken scheef staat. Dat heb ik recent ook meegemaakt bij mijn dochter die ook een beenlengteverschil had. Ze had nog 2,5cm verschil. Wij zijn toen naar een orthomanueel arts in Amsterdam geweest die haar bekken rechtgezet heeft. Ze heeft nu nog 2 mm beenlengte verschil. Dit is iets waar orthopeden geen rekening mee houden. Misschien kun je er iets mee. Succes!