Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 01:07

Axivoca123 schreef:
Voor de geïnteresseerden een update!

Ik begin maar even met dit filmpje *\o/*
[ Video ]

Het gaat dus erg goed! Ik heb geen rare pijn meer, alleen pure spierpijn. Ik kan nu al kleine stukjes zonder krukken lopen. Het kost wel mijn volle concentratie om zo 'recht' mogelijk te proberen te lopen, anders waggel ik nogal :+

Mijn vakantie in Sint Maarten was super! Ik heb daar een hele fijne fysio die mij hard aan het werkt heeft gezet en me flink heeft geholpen.

Afgelopen weken zijn voor mij heel hectisch geweest, ik ben net aan de opleiding Diergeneeskunde begonnen en heb het veels te gezellig met alle nieuwe mensen en feestjes. Mijn been houdt het nog maar net allemaal vol maar een paar dagen rust zou geen kwaad doen :Y) Ik neem nog steeds wel twee krukken mee als ik uit huis ga voor veiligheid en stabiliteit. Maar als ik tussen de hoorcolleges door een koffie ga halen, of tussendoor kleine stukjes moet lopen, laat ik er wel eentje (of allebei) achter. :)

Ik kan misschien 5 minuten zonder krukken lopen, en dan heeft mijn been het alweer zwaar gehad. Het verbaasd me eigenlijk hoe zwak mijn been is geworden. Maar dat gaat elke dag steeds een klein stukje beter!

Ik had afgelopen vrijdag controle bij het ziekenhuis. Mijn bot is niet heel veel gegroeid, het raakt nog steeds niet aan, aan de bovenkant en buitenkant. Maar mijn arts vond het heel logisch en was tevreden met hoe het er uit zag. Het bot dat wel al aan elkaar zat is nu alleen maar dikker en sterker geworden. De breedte daarvan is ongeveer 2 cm, en de breedte van mijn hele femur van mijn gezond been is 2.3 cm. Dussss ik hoef echt niet bang te zijn dat mijn bot niet stevig genoeg is om mijn volle gewicht te houden *\o/* :+ . Volgens mijn arts zal het ontbrekend deel ook weer terug gegroeid zijn binnen een half jaar gezien ik nu ook steeds meer en meer volledig belast.

Hieronder de rontgenfoto van vooraf en vanaf de binnenkant zijkant genomen.

[ [url=m/sqEiMI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat dus echt steeds beter! Ik ben super blij dat ik eindelijk van al die rare pijnen af ben en dat ik eindelijk weer stukje voor stukje mijn leven terug krijg.
Ik ga over een paar weken terug naar het ziekenhuis en dan zal de podoloog speciale schoenen voor mij maken gezien ik nog steeds een beenlengteverschil heb :)

Verder zal ik binnen een half jaar weer onder het mes gaan om een paar schroeven eruit te halen waar ik af en toe last van heb. De pen blijft nog een paar jaren zitten.

:evaw:

Fijn dat het zo goed met je gaat!

Vwb je laatste restje beenlengteverschil; op het filmpje lijkt het of je bekken scheef staat. Dat heb ik recent ook meegemaakt bij mijn dochter die ook een beenlengteverschil had. Ze had nog 2,5cm verschil. Wij zijn toen naar een orthomanueel arts in Amsterdam geweest die haar bekken rechtgezet heeft. Ze heeft nu nog 2 mm beenlengte verschil. Dit is iets waar orthopeden geen rekening mee houden. Misschien kun je er iets mee. Succes!

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 02:02

M wat interssant! Ik vind t echt heel leuk dat ik op bokt iemand tegen komt die precies hetzelfde heeft meegemaakt als ik! Ik heb namelijk precies dezelfde operatie bij hetzelfde ziekenhuis, bij dezelfde arts gehad in november 2016. Echt leuk dat ik nu de ervaringen van iemand anders kan lezen! :D

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 02:14

Xliesje13X schreef:
M wat interssant! Ik vind t echt heel leuk dat ik op bokt iemand tegen komt die precies hetzelfde heeft meegemaakt als ik! Ik heb namelijk precies dezelfde operatie bij hetzelfde ziekenhuis, bij dezelfde arts gehad in november 2016. Echt leuk dat ik nu de ervaringen van iemand anders kan lezen! :D

Ik was zo enthousiast dst ik iemand tegen kwam die hetzelfde heeft gemaak dat ik nog niet heel je topic had doorgelezen, maar wat heb jij tegenslagen gehad zeg :(
Ik loop nu, bijna 2 jaar later na de operatie, eigenlijk helemaal weer normaal en kan bijna alles weer! Dus als ik je ergens mee kan helpen, zeg t maar! Ik vind t leuk om mijn ervaringen te delen

Deugenietje

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:18

Wat ik me afvraag. hoe zit het als die pen er naar een paar jaar uit gaat, dan heb je weer een gat in het bot.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 11:18

Dankjullie wel voor de lieve reacties! <3 Leuk om te lezen!

@Puppetje: jaaa daar kijk ik zeker naar uit! :D

@janderegelaa: Ja klopt, mijn bekken staat erg scheef. Mijn fysio was ook een chiropractor en hij bood ook al aan om het via manuele manipulatie weer recht te zetten, maar mijn been kon dat nog niet aan. Misschien dat het nu wel mogelijk is. Ik heb maandag controle bij mijn revalidatiearts (soort 'hoofdfysio'), en dan vraag ik wel aan haar wat zij ervan vind. :) Ik ga er zeker achteraan!

@midori: Dankje!! Het is nu al een pittige opleiding maar heb er volledig zin in!

@Xliesje13X: Ah wat grappig! Hoeveel heb jij verlengd dan?

@Deugnietje: Als de pen eruit gaat zit er inderdaad weer een gat in het bot, maar dat vult dan ook weer aan. Zie het meer alsof er een grote schroef uit wordt gehaald. Dat gat zit binnen een paar maanden dicht. En in tussentijd is mijn bot alweer ruim stevig genoeg om mijn dagelijkse dingen te doen. :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:25

Axivoca123 schreef:
@janderegelaa: Ja klopt, mijn bekken staat erg scheef. Mijn fysio was ook een chiropractor en hij bood ook al aan om het via manuele manipulatie weer recht te zetten, maar mijn been kon dat nog niet aan. Misschien dat het nu wel mogelijk is. Ik heb maandag controle bij mijn revalidatiearts (soort 'hoofdfysio'), en dan vraag ik wel aan haar wat zij ervan vind. :) Ik ga er zeker achteraan!

Wat ik ontdekt heb is dat je met een scheef bekken niet goed de beenlengte kunt bepalen en ik heb ontdekt dat dit heel veel behandelaars een onbekend en vergeten stuk is.

De manipulatie maakt niets uit voor je been dus ik weet niet wat je daarmee bedoeld...

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 14:36

janderegelaa schreef:
Axivoca123 schreef:

Wat ik ontdekt heb is dat je met een scheef bekken niet goed de beenlengte kunt bepalen en ik heb ontdekt dat dit heel veel behandelaars een onbekend en vergeten stuk is.

De manipulatie maakt niets uit voor je been dus ik weet niet wat je daarmee bedoeld...

Oh mijn excuus. Ik vergat erbij te zeggen dat voor de operatie mijn bekken recht was, maar wegens de extreme verlenging, hebben de strakke spieren mijn bekken scheef getrokken. Dit is met tijd en met manuele therapie ook te verbeteren, waardoor ik uiteindelijk ook wat lengte win.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:40

Wat ben je toch stoer!! Heel fijn dat het zo goed gaat en dat je weer een beetje kan paardrijden :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:35

Wat fijn te lezen dat er eindelijk wat verbetering is en je al zonder krukken kleine stukjes kunt lopen! Wat een marathon is dit voor je zeg. Ontzettend knap! Hoop dat je updatetjes blijft plaatsen tot je pijnloos in galop over het strand crosst. (maar daarna ook hoor, :D )

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 18:44

@CastaMickey: hihi :o

@Rivano: jaa het is inderdaad een hele lange marathon. Maar het einde is in zicht! Ik zal zeker updatjes blijven plaatsen! :D

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:10

Mijn been is uiteindelijk 6 cm verlengd :D
Maar wat goed dat je weer aan t oefenen bent om te lopen, ik weet nog hoe raar dat voelde dat ik ineens mocht lopen! Ik heb nu zelfs nog dat als ik heel moe ben dat ik over mijn been struikel omdat tie 'ineens' langer is :')

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 18:19

Xliesje13X schreef:
Mijn been is uiteindelijk 6 cm verlengd :D
Maar wat goed dat je weer aan t oefenen bent om te lopen, ik weet nog hoe raar dat voelde dat ik ineens mocht lopen! Ik heb nu zelfs nog dat als ik heel moe ben dat ik over mijn been struikel omdat tie 'ineens' langer is :')

Ik pb je :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:26

Ik moest ineens aan jouw topic denken. Hoe gaat het nu met je? Ga je al krukloos door het leven? Gun het je zo.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:48

Ik klikte je topic ook gelijk aan bij het omhoog poppen door de reactie. Ik ben ook wel benieuwd hoe het inmiddels gaat. :o

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:51

maylotje schreef:
Ik klikte je topic ook gelijk aan bij het omhoog poppen door de reactie. Ik ben ook wel benieuwd hoe het inmiddels gaat. :o

Ook mijn reden ^^

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:12

hoop ook dat het nu goed gaat!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:11

Ahaha wat lief dat jullie aan mij denken! Ik wilde eigenlijk tot maart wachten (Dan heb ik weer controle), maar ach.

Het gaat echt super goed (tot nu toe)! Ik ben met kerst weer lekker terug naar huis gegaan en daar heb ik het lef verzameld om de ene kruk ook thuis te laten als ik het huis verliet. Al was het maar even naar de supermarkt. Ik merkte dat dat eigenlijk wel prima ging en sindsdien loop ik officieel zonder (kruk)ken! *\o/* Vanaf 19 december ongeveer.

Ik heb ook voor het eerst weer krukloos door de sneeuw heen kunnen lopen

Sinds mijn laatste update waren er nog wel een paar moeilijkheden, maar niks ernstig. Ik kon steeds meer en meer, dus wilde ik natuurlijk mijn grenzen opzoeken, die ik maar al te snel heb gevonden :+ . Maar dan heb ik het gewoon over (flink) overbelaste spieren. De grens tussen wat ik kan en wanneer het teveel is ligt heel dicht bij elkaar. Dus het was en is nog steeds zoeken en geduldig opbouwen.

Sint Maarten heeft mij weer ontzettend goed gedaan, ik heb eindelijk weer een beetje mee kunnen doen met volleybal/frisbee en allerlei gekkigheid (met mate) op het strand met mijn vrienden die daar ook wonen/hebben gewoond en ook tijdens de vakantie naar huis gaan(Die hebben stiekem een traantje laten vallen van blijheid om mij weer te kunnen zien lopen <3 ). Waardoor ik natuurlijk ook moest huilen. Eindelijk krijg ik mijn oude leven stapje voor stapje(letterlijk) weer terug, en als ik er teveel over na denk word ik er weer emotioneel van haha.

Natuurlijk heb ik weer zo veel mogelijk gedaan wat ik kon. Nou zijn niet al mijn keuzes de beste, maar hier heb ik zeker geen spijt van.

Ik ben begonnen met dansles, salsa en stijldansen (2 uurtjes elke dinsdag). Dit vind ik super leuk! Dit was laatst bij de salsa bar, over twee jaar maak ik nog een filmpje om het te vergelijken hahah.
https://youtu.be/1Zo7eSB9j-4
Eind februari heb ik al mijn eerste stijldans wedstrijd (beginnersklasse), dat wordt spannend :D

Een van mijn allerliefste vriendinnen(Castamickey op bokt) heeft het mij ook weer gegund om met haar pony Normini te springen, hier ben ik zeer dankbaar voor. Voor het eerst weer lekker springen in 2 jaar!

Afbeelding

Laatst was er ook gala van mijn dansvereniging. Hier heb ik met 2 (zo goed als) goed werkende benen erg van genoten
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/51095820_2123138571062979_5051306050368569344_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=034ac8d1166754618b735bf6f769ce5d&oe=5CBB09CC

En vanavond ga ik voor het eerst weer naar een Capoeira les *\o/* . Hier is mijn been echter nog niet klaar voor, dus ga ik alleen om de sfeer te proeven en de groep een beetje te leren kennen. Misschien kleine oefeningetjes tot ik merk dat het niet meer kan.

Al met al gaat het met een stijgende lijn omhoog! Ik sta elke dag enthousiast op, ben benieuwd naar wat ik die dag nog meer zou kunnen. De mensen om mij heen vinden het ook super leuk om me te zien lopen en laten het vaak genoeg weten! Gezien alle mensen die ik hier op de universiteit heb leren kennen, mij alleen als het krukkenmeisje kenden, is het voor hun nogal raar dat ik nu geluidloos achter/voor/naast ze kan lopen :'). Ik heb zeker nog een lange weg te gaan, de spieren moeten nog helemaal terug komen, mijn balans en stabiliteit moet weer getraind worden, maar zoals het nu gaat mag ik zeker niet klagen :)

:evaw:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:31

Geweldig *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:39

Je bent actiever dan menig persoon met normale benen haha! Lekker bezig TS! :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:40

Jeetje wat ben jij lekker actief zeg! Wat fijn dat het zo goed gaat :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:49

Al met al nog best snel binnen een jaar!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:35

Wat een geweldige update, de vreugde in jouw bericht spat van mijn scherm af!
Fijn dat je wilde delen Hoe het nu met je gaat.

Veel succes met de spieropbouw en een goede controle gewenst volgende maand!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:15

Wat een fijne update zeg!! Heerlijk dat je zo steeds weer meer kan!! :))

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:01

Heeeele fijne update ookal wist ik het natuurlijk allang :p

En wat 'n ontzettend leuk paardje <3

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:49

Wat goed! Super te horen. Succes met het vervolg. Hoop op meer goed nieuws in Maart na je controle.