Ik heb van Yves Rocher een hele fijne ontdekt. Elixir Jeunesse heet het. Hele fijne lichte creme. Hier krijg ik ook geen puistjes van. Van vele andere cremes krijg ik snel puistjes op mijn kin. Het serum is heel fijn, een soort gel die heel snel intrekt.
Ik gebruik Jetske Ultee en van Eucerin de zonnebrand voor gezicht en een crème voor extreem gevoelige huid. Vitamine a serum gebruik ik ook elke avond. Maar het belangrijkste is die zonnebrand! Ik gebruik dus aparte zonnebrand. Want die in gezichtscrèmes zitten kan je nooit dik genoeg smeren om goed te laten werken.
Anoniem
Geplaatst: 09-04-18 13:34
Ik ben erg zoekende momenteel. Ik heb een fijne nachtcreme van de kruidvat skin care, maar ik heb ook 2 van de kruidvat dag, die allebei moddervet zijn op mijn huid. Toen naar de Tuinen(heet nu anders), en daar 2 cremes mee gekregen maar dat doet helemaal niks voor mijn huid. Mee-eters kunnen hun gang gaan en ik heb 2 plekken op mn wang waar elke keer weer pukkeltjes komen, en die gaan nu ook weer lekker hun gang. Zucht, dus ik ben nog niet waar ik zijn wil.
Ik heb zelf een hele gevoelige huid. Na heel veel geprobeerd te hebben, ook dure merken! Ben ik de creme van de Lidl gaan proberen. En die doet niet onder voor al die dure smeersels. Ik gebruik in de winter die met de gele bovenkant, die is wat vetter. De roze is ook prettig en wat minder vet. Vooral fijn in de zomer.
Ik heb een beetje een gemengde huid, maar over het algemeen redelijk droog.
Image, die heeft een gezichtscreme met spf50. De enige die ik enigszins kan verdragen icm vette huid. En dan moet ik de rest van mijn producten met de anti-acne lijn doen.Het is echt een zoektocht...
terpentijn
Geplaatst: 09-04-18 15:25
Het enige ingrediënt dat - door vele studies inmiddels allang wetenschappelijk bewezen - écht werkt op de diepere huidlagen is Vitamine A-zuur (ook wel tretinoine genoemd). De cellen worden aangezet tot het aanmaken van elastine en collageen. In Amerika staat dit bekend als Retin-A. Als je dat Googled kom je op heel veel interessante informatie... máár... tretinoine krijg je alleen op doktersrecept(dermatoloog), aangezien dit bekend staat als medicijn (met name tegen acné). Je kunt het echter ook wel onlinekrijgen als je de wegen weet. Veel zwakkere vormen van vit. A-zuur vind je als retinol ( sowieso 10 x zwakker dan o.o5% tretinoine) in de betere huidproducten, waarvan je je dan ook nog mag afvragen welk percentage retinol daar eigenlijk inzit. Voor ingrediënten in een anti-age creme altijd de INCI-lijst raadplegen!
Recent is er veel onderzoek gedaan naar peptiden, daar zijn de meningen nog over verdeeld. maar lijken veel belovend. Voor oppervlakkige (aanzichtelijke) huidverbetering zijn producten met Hyaluronzuur/Q10 de aangewezen weg (het merk Eucerin, en dan de Hyaluronzuur-ampullen).
De Olaz Pro line (rode verpakking) pro-reinol eye cream en deep wrinkle cream: ook een goede .Voor mensen met een betere beurs raad ik het merk Dermaquest aan (peptide-bommen) of het Duitse merk RAU (peptiden).
De clou bij huidverzorging is dat je je moet verdiepen in de ingrediënten die je nodig hebt... de meeste smeersels doen alleen optisch iets (is ook wat waard, geef ik toe), maar halen niets uit voor iets als anti-ageing.
Toen ik 55 werd heb ik er een hele studie van gemaakt. Resultaat? Vit A zuur (of afgeleide daarvan) en peptiden. Voor de quick fix (wallen en zo) het peptide argireline.
En Zonnefilter, minstens factor 30 elke dag.
Ijdel? Nou en, je hoeft er boven de 50 toch niet uit te zien als een verlept vod?
Maris
Geplaatst: 09-04-18 15:27
Natuurlijk werken die goedkope potjes ook, tenminste als je gewoon een fijne basiscrème zoekt. Als je echt dingen wilt veranderen aan je huid zoals rimpeltjes of pigmentvlekken dat je heb je een creme nodig met andere actieve bestanddelen. Bestanddelen die wat duurder zijn en daarom vaak niet zitten in die basiscreme's. Zoals idd bijvoorbeeld vitamine A of vitamine C.
Terpentijn, wat doen peptiden ook al weer voor de huid ? Ik geloof dat de werking daarvan nog niet echt bewezen is toch ?
Mijn dagcrème is op en ik zoek dus een goede. Ik had Rituals voor de gevoelige huid en op zich was deze prima, maar het deed verder niks.
Ik heb een rode huid, gevoelig. Ik heb een hydraterende crème nodig, maar niet te vet. Moet lekker goed intrekken, liefst geen parfum. En ik wil het in een pompje of tube, geen potje.
Ik zit zelf te denken aan Decubal. Iemand hier ervaring mee?
Probeer bij het kieze van een dag/nacht creme alles van 1 merk te houden dat vult elkaar vaak extra aan! Voor het beste resultaat! Ik hou echt van mijn mary kay! Ik had ontstekingen en bulten jn men gezicht na 3 maanden men gezicjt helemaal rustig en nu net de extra tube ook de droogte al een stuk o der controle
Ik gebruik sinds een kleine week de crème van La Mer en mijn huid gaat echt geweldig. Bij mijn vaste producten doet mijn huid het al goed maar met de La Mer worden ook de littekentjes in mijn gezicht minder, ze zijn zachter en trekken niet meer. Het is een belachelijk duur product maar hij werkt wel degelijk.
Voor de dames die altijd roepen dat La Mer en Nivea exact gelijk zijn, dat is niet zo en momenteel ben ik een drie weken test aan het doen waarbij ik mijn gehele gezicht op de normale wijze verzorg en vervolgens de ene helft insmeer met La Mer en de andere met Nivea. Naast dat de ingrediënten niet eens op elkaar lijken is ook de consistentie en de geur totaal anders. Na 1 dag testen was de kant van La Mer rustig, goed gevoed en egaal en de Nivea kant zat vol met rode plekjes, droge plekken en jeukte als een malle.
Meliaforever, Decubal heeft mijn gevoelige huid zeer zeker geen goed gedaan. Na drie dagen proberen heb ik maanden nodig gehad om de boel weer rustig te krijgen. En dat hoor ik veel om mij heen, zelfs een vriendin met een gewone huid kreeg issues met dat merk.
terpentijn
Geplaatst: 09-04-18 16:58
De vraag van de TS was wat werkt nu écht. Niet wat voelt lekker aan op je huid, of waardoor ga je er optisch wat beter uitzien (dat is dus vaak met een ingredient als hyaluronzuur). Het antwoord op de vraag van TS heb ik gegeven: dus vit. A zuur oftewel tretinoine.
Een ándere vraag is of je uit bent op een optisch beter er uitziende huid, en dat ben je meestal tot je een jaar of 30-40 bent, of dat je anti-ageing (bestaat overigens niet, maar je kunt het proces in de huid wel beinvloeden en vertragen met vit. A zuur) bezig wil zijn. Dat betekent dan dus dat je een productingredient zoekt dat wérkelijk door de bovenste huidlagen heen dringt en de celstofwisseling beïnvloedt.
Was dat aan mij gericht? Het boeit mij niet hoe het product op de huid aanvoelt, wat ik wel belangrijk vind is hoe mijn huid op een product reageert. En als mijn huid 6 uur na aanbrengen nog steeds jeukte en knalrood is dan ben ik niet blij.
Banyu
Geplaatst: 09-04-18 17:51
Ik reinig met La roch, en gebruik de creme daar ook van. Maar dat is alles.
Dermatoloog raad alle zalfjes e.d af, aangezien ik al zo'n probleemhuid heb.