Help, ik lig vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Re: Help, ik lig vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:35

Wat superfijn!’

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:39

Klinkt goed, hopelijk mag je snel weer naar huis.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:57

Als het zo goed blijft gaan als nu, mag ik morgen naar huis :D
Dit is de snee. Ze hebben ivm mijn allergie voor pleisters een spuitpleister gebruikt geloof ik :j het is ongeveer 5 cm. Ik weet ook alweer wat lekte :')
Er was een lekje in de zenuwbaan ontstaan. Meteen kunnen plakken, en het is ook niet iets waar ik last van zal hebben.
Afbeelding

Mijn uitzicht:
Afbeelding

En mijn bedmaatje deze nacht:
Afbeelding

Net even lekker filmpje liggen kijken op Netflix, en straks slapen.ben benieuwd hoe deze nacht gaat :D Voor nu: erg blij met de keuze voor operatie!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:03

Beterschap. Wat een kleine wond is dat geworden, dan is het ook weer snel genezen hopelijk.
Thuis kan je fijner liggen en rusten dan in het ziekenhuis, dus dat zou mooi zijn als je morgen weer mag gaan.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:07

Beterschap en spoedig herstel!
Mag zelf 1 maart onder het mes voor een hernia en door jouw ervaring zo te lezen geeft het me wel wat vertrouwen :j Vind het erg spannend

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:58

Je kijkt in ieder geval al erg blij :D

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:00

Fijn dat de operatie goed is verlopen.
Beterschap!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:35

Ohh wat een mini wondje, zo fijn! Hopelijk herstel je snel en blijft de pijn weg. Beterschap!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:39

Fijn te horen! Hoop dat je goede nacht hebt!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:45

Je huid lijkt gelijmd. Dat geneest vaak erg mooi.
Succes met herstellen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:45

Ziet er heel netjes uit! :j Beterschap!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 12:37

Thuis! *\%/* fysio gaf me vanmorgen al groen licht. Ik deed het keurig! Ik kan weer dingen doen zonder pijn. De plek voelt nu enkel wat beurs, maar dat moet nu gewoon even tijd hebben :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:45

Wat super zeg!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:45

En al jr andere klachten zijn (zo goed als )weg?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 12:50

Ja! Geen uitstraling meer, niet hoeven wiebelen om evenwicht en pijn te compenseren. Gewoon zitten, staan en weer recht lopen zoals gezonde mensen dat kunnen :D

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:53

Vanaf het begin mee gevolgd . Wat super fijn dat je geen pijn hebt!
Nog veel sterkte met herstel en dat je nog jaren pijnvrij mag zijn :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 20:17

Dankje! :D Daar gaan we voor :D

Afbeelding
Home sweet home <3 (minoes op de leuning, misty tussen mijn benen en Jarv bij mijn voeten)

Vanmiddag iemand langs gehad voor een onderzoek van mijn moeder d'r hond, en daarbij even meer gezeten. Gelijk vernomen, was net te lang eigenlijk. Daarna lekker gelegen, en heerlijk geslapen. Na het slapen nog even blijven liggen, rug gaf duidelijk aan dat dat nu nog het fijnste was. Daarna mijn eerste rondje met de hond gelopen. Niet gewaggeld, maar gelopen :D wat voelde dat weer fijn zeg <3 daarna nog even een kwartiertje/20 minuten gezeten met een kruiswoordpuzzel, en nu lig ik weer plat. Tot nu toe is de afwisseling nog prima te doen. Merk wel dat op mijn zij liggen fijner voelt voor mn rug. Ik weeg momenteel nog altijd 100+ kilo (al zeker 2 kilo kwijt, dus het begin is er :D) dus dan is er nog net even wat te veel druk op de wond voor comfortabel liggen denk ik.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:06

Fijn dat het zo goed gaat, TS!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:57

Wauw thuis wat heerlijk!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:54

Mijn vader wordt NU ook geopereerd aan zijn rug. Hij heeft vernauwing op 2 plekken on zijn onderrug.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:32

Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!!
Heel veel succes met het herstel!
Als ik je post zo lees word ik bijna jaloers.....
Misschien toch maar naar Drachten ipv naarden(waar ik 16 mei pas terecht kan dan loop ik dus al dik anderhalf jaar)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 22:32

Froukje_J schreef:
Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!!
Heel veel succes met het herstel!
Als ik je post zo lees word ik bijna jaloers.....
Misschien toch maar naar Drachten ipv naarden(waar ik 16 mei pas terecht kan dan loop ik dus al dik anderhalf jaar)

Jeetje, al lang gaande dus :(:)
Ik kan drachten aanraden, zeker na de recente ervaring :D

Deugenietje schreef:
Mijn vader wordt NU ook geopereerd aan zijn rug. Hij heeft vernauwing op 2 plekken on zijn onderrug.

Hoe is het gegaan met je pa? :)

Hier alles rustig aan het opbouwen weer. De pijn van de wond is nagenoeg al weg. Soms een beetje trekkerig, maar ik kan nu wel gewoon op mijn rug liggen. De wond ziet er nog altijd keurig uit, geen gekke dingen gaande daarmee.
Gisteren voor het eerst 2 wandelingen gemaakt (van ongeveer een kwartiertje) met mijn ma en de honden. Vandaag heb ik er al een ronde van 20 minuten op zitten. Wat was die harde wind even heerlijk door de haren heen vandaag <3 daar had ik graag die 5 minuten extra wandelen voor over.
Overdag slaap ik nog altijd rond een uurtje of 3-4. Dan merk ik dat mijn energie weer even op is.

Medicatie afbouwen gaat goed tot nu toe. 1x daags morfine, 1x daags diazepam en 2 maal daags 2 aspirines. De diclofenac is op, en wordt momenteel prima opgevangen door de aspirines. Nog heel even en dan bouw ik ook het laatste beetje af, maar ik merk dat het me 's morgens nog helpt met het opstaan en alles wat erbij komt kijken :P Dan is het net even dat extraatje waardoor ik dan alvast wat soepeler kan bewegen. Het deels stoppen met de medicatie zorgt er ook voor dat ik minder vocht vast houd. Ik ben ongeveer een kilo aan vocht kwijt inmiddels :oo Ik moest echt even twee keer op de schaal gaan staan voor ik dat geloofde :')

Dit is het nu. Dat glimmende is de spuitpleister :D
Afbeelding

Wel heb ik nu gemerkt dat het mentaal ook meer met me heeft gedaan dan gedacht.
Ik was zo blij dat ik de operatie had gedaan, zo trots op mezelf. En toch dan ook dat besef dat je weer even terug bij af bent. 3 weken lang vol medicatie mijn weg gevonden in zo pijnvrij mogelijk bewegen, en van de één op de andere dag moet je weer even hulp hebben bij veel dingen omdat het gewoon pijn doet. Tuurlijk, deze keer is het met een positieve uitkomst. Maar het zorgde er wel voor dat ik echt even een rotdag had emotioneel. Alsof alle spanningen los kwamen, en al het besef tegelijk binnen kwam met wat er nou eigenlijk was gebeurd. Niet meer naar medicatie toe leven, maar gewoon weer opbouwen.
Het is hoe dan ook een les om nooit te vergeten voor mijzelf: ik moet beter om mijzelf en mijn lichaam denken :Y)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:02

Een tip bouw de medicijnen echt langzaam af, ik wilde er ook snel vanaf zijn. Had het niet meer nodig en werd er suf van, dus dacht lekker snel afbouwen. Gevolg lag te trippen van de afkick verschijnselen, dan merk je pas hoe verslavend die zooi is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 01:06

Zorry schreef:
Een tip bouw de medicijnen echt langzaam af, ik wilde er ook snel vanaf zijn. Had het niet meer nodig en werd er suf van, dus dacht lekker snel afbouwen. Gevolg lag te trippen van de afkick verschijnselen, dan merk je pas hoe verslavend die zooi is.

Klopt! Zeker de morfine. Aan de ene kant wil ik er snel van af, maar ik weet nog hoe heftig dat destijds was voor mijn ma. Hoe zou jij zoiets aanraden om te doen, als je het al maar 1x per dag neemt?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:54

Ik had er toen ook nog maar een per dag en dacht nou daar stop ik mee. Geen goed plan. Heb toen een aantal dagen een halve genomen toen een kwart en toen naar helemaal niks, heb er een week over gedaan om af te bouwen.