Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:19

Supergoed gedaan, fijn dat hij nu wel gehoord word.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 00:30

Krijg net een update van mijn man; arts heeft een infuus aangelegd voor vannacht en morgenochtend gaat de pomp erin *\o/* zo blij dat hij niet meer mee hoeft te maken dat hij wacht op de dood, maar slapend de dood in kan glijden..
Mijn man zal zo wel thuiskomen en dan zal ik het uitgebreide verhaal wel horen. Pfff wat een rust geeft dit, wetend dat hij niet meer bewust hoeft te lijden (geen pijn, maar wel vreselijke dorst die niet gestilt kan en mag worden)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:35

Dat is ook lijden he, dat zeg je goed.
Goed gehandeld, hopelijk kan hij nu lekker slapen en op een vredige manier over gaan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 01:09

Hij heeft een vlinderinfuus nu. Hij heeft 15 mg medicatie per 2 uur , wat begin cd avond 7.5 mg was voor 6 uur. Morgen om 13.00 uur ligt de pomp klaar en die wordt dan aangesloten. De arts heeft als tijd genomen. Hij zei vrijwel direct bij binnenkomst dat hij zn wens zou inwilligen. Hij heeft hem nog moeten beoordelen. Toen hij vroeg aan mn stiefvader ; u wilt slapen meneer? Heeft mn stiefvader met zn laatste kracht nog uit kunnen brengen, ik ben er nog, maar ik kn niet meer. Dat was voor de arts voldoende. Ze konden eventueel meteen een pomp regelen, maar de dienst van buurtzorg zat er al lang en breed op en toch zat ze er nog, vandaar de keuze nu om de 2 uur medicatie via infuus en morgen pomp. Arts is 40 minuten geweest en gebleven tot hij helemaal rustig sliep. Mocht vannacht blijken dat de dosis toch te lag is, mag deze meteen opgehoogd worden, dus dat is ook fijn. Al denk ik dat hij het hiermee wel ter omdat hij met 7.5 mg ook ongeveer 1.5 a 2 uur sliep. Nu heeft hij het dubbele en dan om de 2 uur.
Bedankt voor al jullie lieve woorden, hulp en steun. Doet me goed.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:14

Wat ontzettend fijn dat hij lekker kan gaan slapen nu.. En wat zorgen jullie goed voor hem, kanjers! Heel veel sterkte gewenst :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:33

Wat fijn dat deze arts zo de tijd nam en dat hij nu lekker mag slapen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 02:59

Jeetje wat een nare ( herkenbare) situatie, heel erg veel sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:27

Is hij de nacht rustig doorgekomen en hoe is het met jullie?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 07:27

Heel apart, de nacht is super gegaan! Hij zoog zelfs nog meer op een gaasje, maar toen de nachtzuster weg ging werd hij onrustig. De zorg is gebeld en meteen gekomen. Ze heeft hem ethanol? Gegeven tegen benauwdheid en hij lijkt nu wat rustiger te worden. Om 8 uur mag hij weer een shot hebben, maar als hij dan nog wat onrustig is, belt de zorg de HAP of de dosis verhoogd mag worden. Nog even afwachten dus

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:32

Klinkt wel fijn dat hij een goede nacht heeft gemaakt.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:35

Jeetje wat en gedoe, ik ken dit wel anders... Ligt echt aan de HA. Mijn moeder kreeg 10mg Dormicum sc en 50mg/24u en daarbij nog een morfine pomp. Mijn moeder was heel mager en sliep gelijk, binnen 24u na t aanbrengen overleden. Wij mochten bijgeven als ze onrustig oid werd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 07:37

Het is nog even 'afzien' om 13.00 uur kan de medicatie voor de pomp gehaald worden. Wellicht in hij met een half uurtje een wat hogere dosis krijgen. Hoop alleen dat die b*tch er dan niet is, maar anders is ze voor mij.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:57

Bij ons was het van te voren allemaal al geregeld. Was besproken met de HA. Wij hadden alle medicatie al in huis en als het zover was hoefde we alleen de HA te bellen. Ik heb smorgens om 8u de HA gebeld, mocht dr toen extra pijnmedicatie geven. Zij was er om 13u en om 15u kwam de pomp, morgens om 6u overleden. Dit liep van de zondag op maandag zeg maar, ook in te weekend...

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:00

Hier heeft de HA besloten dat het tijd voor de medicatie. Mijn moeder gaf heel slecht aan dat ze pijn had. Maar toen ze begon te klagen dat het matras niet goed was omdat ze zo'n pijn in haar rug had,wist de HA dat het tijd was.
Vrijdagavond is het infuus erin gegaan en zaterdag rond half 2 "s middags is ze overleden.
Goed dat jullie op je strepen zijn gaan stasn. Is te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Heel veel sterkte nogmaals.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:20

En het drama wordt weer vervolgd... Hij is vrij onrustig, beweegt en draait veel. Voor mij een teken dat hij onvoldoende diep slaapt. Zorg vertelde me net dat ze de medicatie iom HAP op willen gaan hogen en dat een pomp dan mss niet nodig is, maar mn moeder beschreef net wat hij deed en hij blijft maar woelen in bed. De zorg komt elk moment weer en reken maar dat er een pomp geplaatst gaat worden. Correct me if im wrong, mar als iemand echt onder zeil is, dan beweegt hij toch niet meer?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:38

Als hij al een vlindernaald heeft en de verzorging mag gewoon medicatie toedienen dan voegt een pomp niets toe. Heeft hij een catheter? En wanneer heeft hij zijn laatste ontlasting gehad. Ze zijn in diepe slaap. Maar er zijn verschillende dingen die onrust kunnen veroorzaken. Een volle blaas en ontlasting bijvoorbeeld. Dat kun je niet oplossen met een hogere dosis medicatie. Er zit niets anders in de pomp dan wat er via de vlindernaald toegediend wordt. Ik snap dat je een hoop rust krijgt van het idee van de pomp, maar probeer dat los te laten. Het stervensproces is bij een ieder anders. Sommige mensen gaan na 1 minimale toediening rustig slapen, anderen blijven onrustig tot ze daadwerkelijk sterven hoeveel medicatie ze ook krijgen. Heel veel sterkte

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:43

Dat stemt me al iets geruster. Wetende dat een vlindernaald eigenlijk hetzelfde werkt als een pomp. Hij heeft een katheter idd en heeft (Ik dacht) donderdag zijn laatste ontlasting gehad. Eet al zeker 2 weken niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:45

Wat vervelend allemaal. Sterkte weer.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:09

Heel veel sterkte voor jou en jouw familie. Ik hoop dat deze ellendige situatie snel eindigt en dat hij rust mag vinden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:22

Ik denk aan jullie.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 10:38

Nog even de laatste update. Ik zei gisteren dat de medicatie opgehoogd was naar 15 mg, maar dit klopt niet. Hij kreeg gewoon de 7,5 mg maar dan om de 2 uur ipv 6 uur. Vanmorgen is hij erg onrustig geweest dwz liggen draaien en woelen. Hij heeft een uur geleden 10mg gehad en over 1 uur kijken ze of hij nog rustig is. Zo ja blijft het voor dan bij 10mg zo niet wordt er gebeld met de HAP voor ophoging. Meer als dit is helaas niet mogelijk voor nu. We hebben er vrede mee nu. Ik vermoed dat mn stiefpa er heus wel wat van mee krijgt, maar niet meer heel bewust. Straks volgende update

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:49

Ahg meis, wat een rot situatie voor jullie. En dan loopt het allemaal nog zo rommelig :(
Hoop dat je stiefpapa, en jullie snel wat rust gaan vinden!

Mijn papa was ook in diepe slaap gebracht, maar was ook nog een hele tijd onrustig.
Zeker als er een persoon naast zat waar hij geen band mee had of ect, merkte je dat echt!
Als ik dan zijn hand weer vastpakte en tegen hem sprak werd die weer heel rustig.
Dus daarin denk ik wel dat ze zeker in het begin stadium wat meekrijgen, al is het onbewust..

Misschien een rustgevend muziek die hij mooi vond?

En gewoon op je strepen staan hoor bij de dokters!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:07

Heel veel sterkte!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 11:28

De zorg is er weer. Ze zijn bezig met de verzorging. Mijn moeder zit buiten in de tuin met de deur open en gaf aan dat mn stiefvader nu vrij rustig is en dat de verpleging ook niet met hem praat, wat ze normaal wel altijd doet. Mijn moeder denkt daarom ook dat ondanks dat hij nu verzorgt wordt, toch door lijkt te slapen. Voordat de zorg weer gaat praten ze mijn moeder even bij en dan zou ze me bellen hoe het nu gaat. Hopelijk klopt het en heeft hij nu echt rust.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:54

:(:)