Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:39

Ik had hier ook zeker een maand een pakje in huis liggen. Half vol. Inmiddels mn vader gezegd dat hij ze op mocht roken. Hoef ze niet meer in huis te hebben! Wel blijf ik het lekker vinden ruiken en sta ik dus graag bij rokende mensen :')

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:48

Ik ben nu ook een paar dagen gestopt.
Ik heb de afgelopen jaren met regelmaat flinke bronchitis gehad.
ook al vaak gestopt, en merk dat als ik rook ook echt minder lucht heb.
2 weken terug in mijn vakantie een week niet gerookt maar toen ik weer moest werken ging het weer mis.
Ik merkte alleen direct al met een parkoertje springen dat ik totaal geen lucht had.
Nu dus weer gestopt en heb nu voor het eerst duidelijk het verschil in lucht gemerkt als ik niet rook.
Nu nog zien vol te houden. tot nu toe gaat het goed

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:05

Mijn laatste pakje shag ligt er ook nog, ivm griep de laatste dagen voor het stoppen wel enorm weinig gerookt.

Durf hem nog niet weg te gooien, voorlopig mag het blijven als mascotte ( 8-) ), en volgende week als ik weer aan het werk ga (hopelijk), mag het mee in mijn tas, gewoon voor het idee.

Stom eigenlijk dat ik dat nodig heb/vind... }>

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:23

Goedemiddag :)

Hoe is het hier?

Inmiddels 5 dagen rookvrij, gaat goed alleen vandaag ontzettend onrustig.

Hebben jullie daar ook last van? En wat doe je er tegen?

Geloof dat ik zo maar eens een flinke wandeling ga maken, eens zien of dat helpt. :D

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:06

Ik ben tot vandaag rookvrij geweest. Daarnet helaas toch een sigaret opgestoken na een flinke tegenvaller :(

Wel merk ik dat de snoepkast zeer aantrekkelijk is geworden. Ook slapen gaat wat minder.

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:14

Hoe gaat het met de stoppers?
Ik heb inmiddels het boek van Allen Carr binnen en ben deze aan het lezen.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:49

Wat goed allemaal, zoveel stoppers er bij! Succes met gestopt blijven. Jullie kunnen het allemaal, als je maar wil :)

Ik ben inmiddels 50 dagen gestopt en heb bijna geen drang meer om te roken. Eten daar en tegen wel :') Maar ook dat is te reguleren. Mijn oranje rooknagel is weg, mijn longen voelen fris aan, mijn tanden zijn lang zo geel niet meer als ze waren en ik heb een betere conditie.
Nog geen dag spijt gehad dat ik gestopt ben, integendeel :D

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:39

Mag ik meekletsen?

Ik heb afgelopen zaterdag al mijn asbakken bij mijn ouders ‘gedumpt’ incl mijn pakjes sigaretten en zondag dus dag 1 gehad zonder te roken, maakt nu al dat ik in dag 5 zit, en het gaat me behoorlijk goed af!

Ik heb zelf een kleine 2,5 jaar gerookt maar kon echt wel op 30 sigaretten per dag zitten.

Qua eetlust moet ik zeggen dat ik wel meer trek heb, maar dat ik niet snoep en me op andere manieren bezig probeer te houden!

Waren er hier meer die de eerste dagen erg emotioneel waren? Zondag en maandag heb ik echt heel veel gehuild zonder enige reden :=

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:16

Guess, ik was ook veel emotioneler dan normaal toen ik ben gestopt. Eerste 2 dagen niet te genieten en dag 5 of zo had ik ook ff een uurtje onweer, haha.
Gelukkig gaat dat over!

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:48

Ik zit dus nu op dag 5 en heb echt helemaal nergens last van. Ga vanavond ook weer sporten na een lange tijd, op de een of andere manier voel ik me nu al veel fitter, eigenlijk best gek want nog geen week geleden rookte ik nog.

Fijn dat het bij jou ook al beter gaat!

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:36

Ik was de eerste dagen ook enorm emotioneel. Ik had vooral moeite met het idee nooit meer te mogen roken.. toen heb ik gezegd weetje als ik een jaar gestopt ben en denk dat ik het perse nodig heb om af en toe te roken moet ik dat lekker doen. Die gedachte hielp me heel erg die eerste paar dagen. Inmiddels is die behoefte weg en kan ik me niet voorstellen dat ik nog een sigaret nodig heb haha.
Inmiddels nu 76 dagen gestopt! Af en toe nog steeds de neiging om er een op te steken als anderen dit doen. Vind het gewoon nog steeds heel lekker ruiken! Maar de keren dat ik er aan denk worden inmiddels ook steeds minder en soms dagen zelfs helemaal niet!

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:27

Dat emotionele kan best nog een tijd aanhouden, doordat je stopt met roken vervalt het filter wat je had voor emoties te laten binnenkomen namelijk. Alles komt wat harder en directer binnen.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:37

Emotioneel ben ik ook, niet tot huilen aan toe, maar wel dat de traantjes in de ogen schieten bij zielige beelden/plaatjes/verhalen.
Normaal nooit last van.

Dag 11 is bijna voorbij, gaat eigenlijk prima. Afgelopen zondag dagje sauna ook nergens last van gehad :-)

Dientje_Yara
Berichten: 681
Geregistreerd: 23-01-08
Woonplaats: De Zilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:47

Ook gestopt met boek van alan carr zonder enige moeite

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:21

Devil_ina schreef:
Emotioneel ben ik ook, niet tot huilen aan toe, maar wel dat de traantjes in de ogen schieten bij zielige beelden/plaatjes/verhalen.
Normaal nooit last van.

Dag 11 is bijna voorbij, gaat eigenlijk prima. Afgelopen zondag dagje sauna ook nergens last van gehad :-)

Hoe gaat het inmiddels?

Hier gisteren 3 maanden gestopt!

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:12

Heel goed. Zit zondag op 4 weken.
Wel heb ik zo'n 2x per dag echt wel trek in een peuk. Maar dat duurt 2 minuten en dan is het weer weg.

Wat goed al 3 maanden :j

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:30

Ik zit nu op het punt dat ik half gezegd te gaan stoppen. Ben geopereerd afgelopen donderdag. Vandaag 3x geprobeerd te roken wat eigenlijk niet echt gaat. Ik ben op het midden van het boek van Allen Carr. Ik ga die vanavond uitlezen als dat lukt.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:54

Succes nicje :)

Zolang je er zelf achter staat en het echt voor jezelf doet, komt het vast goed :D

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:17

Ik ben al een jaar of zes geleden gestopt, van de een op de andere dag, zonder hulpmiddelen. Ik heb daarvoor ongeveer 30 jaar gerookt. Meestal niet zoveel, 5-7 sigaretten per dag, maar ze waren me erg dierbaar :+
Wat mij enorm heeft geholpen was mezelf iedere ochtend voornemen ‘Vandaag rook ik niet’. En ik heb mezelf beloofd dat ik op mijn 75e weer mag gaan roken :j Nu, na zes jaar, weet ik dat ik dat waarschijnlijk niet ga doen :D

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:52

Devil_ina schreef:
Heel goed. Zit zondag op 4 weken.
Wel heb ik zo'n 2x per dag echt wel trek in een peuk. Maar dat duurt 2 minuten en dan is het weer weg.

Wat goed al 3 maanden :j

Goed bezig!
Succes nicje, ga je dan gewoon in een keer stoppen nu?

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:56

Ik tik inmiddels de 2 maanden aan nu! *\o/* *\o/*
Het denken aan roken is inmiddels wel echt uit mijn systeem, mis het ook niet.
Voel me veel fitter en mijn huid ziet er ook al een stuk beter uit. :D
En volgens mij ben ik ook niet echt aangekomen, moet wel zeggen dat ik sinds een klein maandje het hardlopen weer heb opgepakt.

En dat allemaal door het boek van Allen Carr. *\o/* *\o/*

Hoe gaat het verder met iedereen?

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:24

Bijna een halfjaar *\o/*
(al was ik al gestopt lang voordat dit topic werd geopend, maar om maar even te laten zien hoeveel centjes het kan schelen)
Afbeelding

Stom genoeg heb ik nog steeds erg vaak zin in een sigaret. Vooral bij het ontbijt, na het avondeten, bij feestjes e.d.
Toch, beste keuze ooit!
Veel meer lucht in mijn longen, minder stress rondom het halen van sigaretten en geldzaken... Wel 10kg aangekomen, dus nu lekker veel wandelen met t paard :+

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:16

Hier gaat het ook goed :) Inmiddels een maand gestopt. Behalve die 2x op een dag merk ik er niks aan.

Ben wel hongerig :Y) en emotioneel, maar dat zou ook wel eens beginnende overgang kunnen zijn.

Helaas wel iets aangekomen. Maar dat komt straks wel weer.

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:26

Vanaf vandaag stop ik.
Ben er helemaal klaar mee.
Alleen dat aankomen...pf dat zit me wel dwars.
Ik ben chauffeur en ik lette al op het eten , maar nu voel het dat ik extra moet opletten. Vind ik lastig.
Iemand tips?

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:22

Ik ben begonnen met afvallen rond de tijd dat ik stopte met roken. Inmiddels 4 kilo kwijt.

In plaats van eten als je wil roken een rondje rennen (Ik deed de trap op en af 2 keer tot ik hier last van mijn knie van kreeg haha)
Zoek een ander alternatief in plaats van eten!