Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
BlackShadowZ schreef:Ik denk dat het probleem in NL niet is dat mensen geen EHBO willen volgen. Maar dat je zoveel herhalingslessen moet volgen. Toen ik actief bij het Rode Kruis was, was ik verplicht om ongeveer 10 tot 15 herhalingslessen per jaar te volgen. Dat is voor mij de reden geweest dat ik ben gestopt. En ook nu ken ik enorm veel mensen die het diploma op school gehaald hebben, en echt niet van plan zijn dat later op te frissen.
Iedereen zou gewoon gratis een korte basiscursus moeten kunnen volgen, zonder dat daar meteen allerlei verplichtingen en/of kosten aan vast zitten.
Tuurlijk houd je je kennis dan niet up to date. Maar toch denk ik dat we daar meer aan hebben dan hoe het momenteel geregeld is...
Cinnepin schreef:Mocht dit wel verplicht zijn, vind ik ook dat ze de cursussen moeten verplichten en deze gratis dienen te geven.
maximuss schreef:Daar ben je verkeerd, kimbers. Compression only cpr is perfect mogelijk in de eerste minuten. Je moet wel gek zijn om bij een vreemde mond-op-mond beademing te geven. Gewoon goed pompen en daar kom je al een heel eind mee.
Kimbers schreef:maximuss schreef:Daar ben je verkeerd, kimbers. Compression only cpr is perfect mogelijk in de eerste minuten. Je moet wel gek zijn om bij een vreemde mond-op-mond beademing te geven. Gewoon goed pompen en daar kom je al een heel eind mee.
Dan is degene die de cursus geeft bij mij op werk zeer slecht voorgelicht. Net weer bhv gehad en daar werd dit toch echt verteld.
Wellicht verouderde informatie?
Kimbers schreef:Bij niet beademen neemt de overlevingskans ook drastisch af.
Eigenlijk zpu iedere bhv'er standaard van die beademingstuitjes op zak moeten hebben.
Cinnepin schreef:Tevens ben je al dood wanneer er gestart wordt met reanimeren, je hart klopt dan niet meer. Dus maakt diegene niet de beslissing of jij overleefd of niet.
Inoterry schreef:Cinnepin schreef:Tevens ben je al dood wanneer er gestart wordt met reanimeren, je hart klopt dan niet meer. Dus maakt diegene niet de beslissing of jij overleefd of niet.
Iemand waar 10 seconden geen ademhaling bij waarneembaar is, is niet persee dood. Maar dat is wel de norm om te gaan reanimeren.