Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:48

tengeltje11 schreef:
heel de dag en nacht doorhuilen kan je toch totaal niet vergelijken met 's nachts 1x wakker worden om een fles?
het kindje van TS slaapt voor de rest prima,vraagt gewoon nog 1x om een nachtvoeding 's nachts.

De Harvey-Karp methode is niet alleen voor mijn kind ontworpen. Het is gewoon een fijne basis voor rust, reinheid en regelmaat voor elk kindje. Helpt (vaak) bij ernstige gevallen maar ook bij de minder ernstige gevallen.

Het was maar een tip. Als je zelf een gegoogeld had, had je gezien wat de methode inhield.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:49

De kindjes zijn zeker het probleem niet, alleen wij zelf doordat we niet in slaap kunnen vallen

Melotamine nog niet geprobeerd, ga er eens naar kijken wat dat precies is.

Meest perfecte zou natuurlijk zijn als zij dat doorslapen vol houd maar daar ga ik niet van uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-17 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:50

maar als je het complete topic doorgelezen had,had je ook gelezen dat die ene nachtvoeding niet het probleem is(wat op die leeftijd gewoon doodnormaal is),maar het feit dat TS en haar man,eens ze wakker worden,niet meer in slaap kunnen raken en daarom oververmoeid worden.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:51

Vind 1 keer per nacht normaal. Ik ben tot 1.5/2 jaar elke nacht er wel uit geweest. Het wordt vanzelf beter. Ik heb mezelf aangeleerd om weer in slaap te vallen op welk tijdstip dan ook snachts. Kon het zelfs om half 7 smorgens :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:51

Ik heb het ook wel hoor. Het idee van "maar straks wordt ie weer wakker en ben ik net weer in slaap gevallen....ik blijf wel wakker"
En dan wordt hij niet meer wakker en lig ik wakker :+

tengeltje11

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:53

geen idee,bestaat er niet iets als een soort meditatie of dergelijke waarbij je jezelf leert om vlugger in slaap te vallen?
(zelf enorm makkelijk daarin,als de kids bv een vreselijke nacht hebben en bij wijze van spreken elk kwartier wakker worden,val ik tussendoor vaak nog in slaap)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:02

Keet schreef:
Ik heb het ook wel hoor. Het idee van "maar straks wordt ie weer wakker en ben ik net weer in slaap gevallen....ik blijf wel wakker"
En dan wordt hij niet meer wakker en lig ik wakker :+

Erg herkenbaar :=

Maargoed als je een kindje hebt zoals TS omschrijft dat 1x per nacht een flesje nodig heeft en dan weer heerlijk verder tukt tot het tijd is om op te staan...dan heb je dat probleem ook nog niet eens :P

Bij ons was het echt vele malen erger en ik herken het niet meer in slaap kunnen vallen ondanks erg moe zijn, heel erg. Hier was het dan vooral dat je dan 10x hoopte dat je weer even verder kon slapen...maar nee dan begon het gedoe weer -O- En na zoveel keer bijna in slaap vallen gelooft je lijf er niet meer in en komt de slaap niet meer, ook al voel je je doodversleten.

Wat bij mij nog wel kon werken dan, is mezelf een beetje insmeren met magnesiumolie (Zechsal) want daar word je wel slaperig van. Oordoppen in, man instructies geven dat de komende 3 à 4 uur voor hem waren zodat ik wist dat ik echt even buiten westen kon zijn en het stand-by staan los kon laten, en dan kon je toch even heel diep slapen op die magnesium +:)+

En elke week een nachtje naar oma. Iedereen blij mee inclusief kleine man :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:46

Heeft het niet in kunnen slapen met onrust bij jezelf te maken? Misschien is valdispert dan eerder een tip om te gebruiken dan melatonine.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:20

Romy1234 schreef:
De kindjes zijn zeker het probleem niet, alleen wij zelf doordat we niet in slaap kunnen vallen

Melotamine nog niet geprobeerd, ga er eens naar kijken wat dat precies is.

Meest perfecte zou natuurlijk zijn als zij dat doorslapen vol houd maar daar ga ik niet van uit.

Had al eerder een middel genoemd, Melissa dream, 100 % natuurlijk en absoluut geen bijwerkingen, melatonine was een drama bij mij, werd er heel brak wakker van, hoofdpijn, droge mond. Die Melissa dream geprobeerd (te koop bij Holland en Barret) en je merkt het na een aantal nachten heel goed, je slaapt gewoon heerlijk diep en rustig door en vooral slaap je veel eerder in. En in de morgen fit wakker ipv met koppijn.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:22

Of iets van een ontspannende meditatie aanzetten, staat gewoon op youtube. Daar slaap ik heerlijk op!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:16

Maak het jezelf makkelijk! Dochtertje bij jullie op de kamer. Fles al bij de hand. Dan is het een stuk makkelijker. Onze zoon is nu 1 jaar en krijgt nog borstvoeding. Hij drinkt minimaal 2x per nacht. Maar juist omdat hij naast ons slaapt is het prima vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:20

Ik heb inderdaad al meerdere tips gehad voor mijzelf, ga er morgen eens voor zitten om te kijken wat mij het meest aanspreekt, echt super dat iedereen zo meedenkt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:25

Wat hier hielp als je daarna niet kan slapen, en die tip is op de vorige pagina al gegeven, is heel simpel seks :+ echt waar het werkt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:32

Of borstvoeding geven (ook oxytocine, net als seks). Maar dat is een beetje lastig als je daar al mee gestopt bent :+.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:33

Heel veel opties zijn al gegeven maar heb deze nog niet gespot. Heb je een optie om af en toe zelf een nacht elders te slapen? Familie, vrienden, hotel etc. Even een hele nachtrust van 20 tot 8 voor jou.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:49

Heb niet alles gelezen, maar ik heb het gewoon afgebouwd.
Het was een gewoonte geworden in plaats van dat ie het nodig had.
Dus ik heb hem gewoon steeds minder gegeven en binnen een kleine week alleen de speen gegeven en klaar!
Hij slaapt gewoon altijd door nu en wij ook :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:58

Kan de een niet met oordoppen slapen en dat afwisselen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 00:24

Een goede reden waarom je na het voeden de slaap niet meer kan vatten is doordat je slaapritme ontregeld raakt als je 's nachts blauw licht te zien krijgt. Blauw licht zit in vrijwel elke lamp en sowieso in het scherm je telefoon/laptop/tablet. Het effect van blauw licht dat je melatonineproductie acuut geremd wordt en je bloeddruk en lichaamstemperatuur omhoog gaan waardoor je daarna niet meer kunt slapen. Blauw licht is namelijk de kleur van ochtendlicht en daar reageert het lichaam op door te stoppen met slapen.
Als je 's nachts licht nodig hebt om de baby te voeden terwijl je daarna wel gewoon verder wilt kunnen slapen dan kun je het beste een blauwlichtbril/slaapbril kopen en die opdoen zodra (het liefst nog voordat) je het licht aandoet om naar de baby te gaan. Zo'n bril blokkeert al het blauwe licht waardoor je melatonineproductie ongestoord blijft en je daarna veel makkelijker weer in slaap valt. Zorg er bovendien voor dat je slaapkamer echt pikdonker is, of slaap met een slaapmasker zodat je in de periode dat je nog wakker ligt geen enkel licht binnenkrijgt dat jouw lichaam ervan kan overtuigen dat het ochtend is.
De partner kan het beste ook met een slaapmasker op slapen, want als die wakker ligt en ook het blauwe licht van slaapkamer/hal/babykamerlamp over zich heen krijgt dan zal die ook wakker worden. Je zult nog steeds op moeten staan voor de baby, maar op deze manier kun je je lichaam voor de gek houden en in de slaapstand houden zodat je daarna makkelijker weer in slaap valt.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 01:01

En tog is 1 x per nacht een voeding totaal normaal op deze leeftijd.
Gewoon vaker overdag zelf je rust pakken en vroeg naar bed.
Mijn baby is nu 9 maanden en komt 2 a 3 x per nacht.
Ik wou dat ze 1 x per nacht kwam.
En tog is mijn lichaam eraan gewend, ik slaap weer makenlijk verder.
En dat terwijl ik nu 29 weken zwanger ben van nummer 6.
En dan komt mijn zoontje van 2 ook nog af en toe.
Ik denk echt dat acsepteren en dus tog je rust pakken waneer dat kan de oplossing is.
Hier staat het flesje klaar boven in de douche, zodat ik alleen daarheen hoef te lopen snachts om hem te maken.
En dan geef ik hem in haar handjes, is welgeteld 3 minuten werk bij elkaar.
En dan drinkt ze hem zelf op in het donker en valt weer in slaap.
Ze ligt nog in de co sleeper naast mij dus ver hoef ik niet.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:49

Grappig dat veel mensen toch niet goed lezen.

TS kan na het wakker zijn niet meer slapen. De voeding zelf is dus niet het probleem. Ze ligt zelf daarna wakker in bed en valt niet meer in slaap.

TS geeft ook aan dat het bij elkaar in 1 ruimte slapen niet werkt, dat heeft ze al geprobeerd. Dan valt ze dus helemaal niet meer in slaap van de geluiden die de kleine maakt.

Ik denk dat er best veel handige tips zijn gegeven waar je wat mee kunt TS.

Ik lig ook wel eens wakker in bed en kan dan de slaap niet vatten. Verschrikkelijk is dat en als je dan in slaap valt slaap je heel onrustig. Hoe meer jij graag wilt slapen hoe slechter het gaat. Dus dat los laten is de eerste stap. Daarnaast zijn oa die maskers enz misschien goede hulpmiddelen om toch weer sneller in slaap te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:39

Egnie, precies wat jij zegt. Je houd toch altijd wel dat mensen niet lezen, ik reageer daar niet meer op want anders blijf ik het uitleggen.

Gisteravond wou ze dr papfles niet hebben, ze had ongeveer 50 ml gedronken. Toch maar in bed gelegd met het motto we zien wel wat de nacht ons brengt.
Heeft ze gewoon alweer de nacht doorgeslapen, wat een topper! Dus wederom een goede nachtrust voor ons, dit is zo ontzettend fijn om 2 nachten al aan een stuk door te slapen, doet een mens goed :)

Ik heb zomaar een vermoeden dat we nog wel eens last van wellen kunnen hebben in huis, misschien heb ik daar zelf ook wel last van.
Wil dit nog een paar dagen aankijken, ik word namelijk ook nog eens iedere dag wakker met flinke hoofdpijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:53

Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn, misschien iemand laten komen. Veel mensen vinden dat onzin maar het is zeker een optie.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:25

Bedoel je van die water aders?
Je hebt het bedje van je kind verplaatst. Kun je jullie bed ook verzetten?
Fijn dat ze door slaapt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:31

Je hebt een PB.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:55

Wat zijn wellen in huis?

Hier ging het doorslapen wel met periodes. Af en toe weer even niet, en dan weer even wel.
Volgens de kinderarts komt dat omdat ze dan weer even een groeispurtje hebben en dam weer wat extras nodig hebben 's nachts. Volgens hem moet je het kind dan ook gewoon geven waar het om vraagt en niet hem gaan afleren om 's nachts te drinken/eten. Kinderen tot kleuterleeftijd eten nog instinctief en vrijwel altijd wat ze nodig hebben. Dat verklaart ook waarom sommige kinderen bijna niks en sommige kinderen heel veel willen eten. Ze voelen zelf aan wat ze nodig hebben.