Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:55

Hier vergelijkbaar als ikkeniet, geen brood, pasta, rijst ,aardappel. Verder een maaltijd vervangen voor een groenteshake (handig vanwege vroege diensten). Nu sinds 3 januari bezig en 4 kg kwijt. Geen honger meer en minder bezig met eten. In het weekend doen we ook gerust wat lekkers of een x brood bij uiteten.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:01

Wat leuk een topic over KHDA/B. Zelf ben ik nu 3 weken bezig met khda, en ben inmiddels 3 kilo kwijt. Elke week een kilo vind ik hard zat.

Al moet ik zeggen dat ik wel af en toe een dag er tussen heb zitten dat ik frietjes mee eet etc. Maar daarnaast is het soms wel lastig.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:06

Vandaag was dus weegmoment (1x om de x aantal weken door een weddenschap met mijn vader) en 4 kilo af *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:11

Ik eet sinds een week khb. Helemaal eruit gaat niet lukken. Daarnaast ben ik diabeet en eerste voordeel wat ik al merk: ik hoef nog maar de helft van snelwerkende insuline te gebruiken. Zo niet zelfs minder. Dus dat is fijn. Langzaamwerkende ook zelfs wat minder.

Ik wil graag ook wat gewicht kwijt, helaas gaat dat met diabetes niet erg simpel. Ben 60kg en wil naar 55kg waar ik ooit vandaan kwam voordat de kilo’s maar eraan bleven sluipen. Dus nu rigoureus erop letten. Dus ben nu al wel even bezig met op mijn voeding letten en ben 0,5-1,0 kg kwijt. (Was 60,5, nu 59,5 oid). Verschilt natuurlijk per weegmoment.

Heb alleen wel moeite met lekkers negeren. Staat op mijn werk dan een snoeppot en toch even een dropje. Of een leerling trakteert en kan ik geen nee zeggen. Ik baal hier zo erg van.
Frisdrank drink ik niet (hoogstens 4 glazen per week, en light vanwege diabetes). Verder heel veel water en thee. Pis me rot de halve dag :P.

Andere valkuil; ik wil te graag en weeg mezelf dus ook te vaak. Ik moet discipline krijgen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:11

Ik heb alles geschrapt, wat gemaakt wordt van aardappels ( oa chips), rijst, pasta en brood.
Eigenlijk als vervanging eet ik, diverse soorten kaas, plakjes worst,volle yoghurt, slagroom, roomboter, komkommer met filet american erop, zelfgemaakte kaascrackers.
En als ik uit eten ga, probeer ik me er zoveel mogelijk aan te houden.
Maar een enkele keer lukt dat niet, en dan is het jammer. Dan eet ik een patatje mee.
Geniet ik er lekker van, heb geen schuldgevoelens, maar pak het de dag daarop gewoon weer op.
In het weekend maak ik s avonds een heerlijke schaal met diverse snacks.
En die eet iedereen lekker mee in het gezin.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:38

suikermeisje schreef:
Ik eet sinds een week khb. Helemaal eruit gaat niet lukken. Daarnaast ben ik diabeet en eerste voordeel wat ik al merk: ik hoef nog maar de helft van snelwerkende insuline te gebruiken. Zo niet zelfs minder. Dus dat is fijn. Langzaamwerkende ook zelfs wat minder.

Ik wil graag ook wat gewicht kwijt, helaas gaat dat met diabetes niet erg simpel. Ben 60kg en wil naar 55kg waar ik ooit vandaan kwam voordat de kilo’s maar eraan bleven sluipen. Dus nu rigoureus erop letten. Dus ben nu al wel even bezig met op mijn voeding letten en ben 0,5-1,0 kg kwijt. (Was 60,5, nu 59,5 oid). Verschilt natuurlijk per weegmoment.

Heb alleen wel moeite met lekkers negeren. Staat op mijn werk dan een snoeppot en toch even een dropje. Of een leerling trakteert en kan ik geen nee zeggen. Ik baal hier zo erg van.
Frisdrank drink ik niet (hoogstens 4 glazen per week, en light vanwege diabetes). Verder heel veel water en thee. Pis me rot de halve dag :P.

Andere valkuil; ik wil te graag en weeg mezelf dus ook te vaak. Ik moet discipline krijgen.

Ik heb op mn werk altijd suikervrije dropjes liggen, vindt ze met zo lekker.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:53

Ik wil suikervrij ook zoveel mogelijk voorkomen. Ik ben namelijk echt iemand die van zoet houd en haast verslaafd te noemen. Ik wil daar dus ook eens vanaf komen en dus kunstmatige zoetstoffen ook schrappen zodat ik niet iedere x die zoete smaak alsnog krijg.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:29

Hoe is het met iedereen hier?
Hoop dat het bij iedereen lukt en dat we er samen geraken ! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:30

-5 kg in 8 dagen! :wow:

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:33

wow wat veel ! proficiat. Nu zit je al op 1/3 van je gewichtsdoel !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:27

Poeh veel idd. Ik mijn mijn eerste doel alweer bereikt en dat is dat ik inmiddels onder mijn gewicht zit van voor mn zwangerschap. Nu even een paar dagen niet lekker dus dieet laat ik even voor wat het is. Maar straks gaan we weer lekker door. Heerlijk dat je het nu ook merkt aan kleding en derg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:31

Giolli schreef:
-5 kg in 8 dagen! :wow:

vervang jij je koolhydraten wel door vetten?
want dat is toch wel een beetje heeeeeel erg veel.
tenzij je liters vocht bent kwijtgeraakt..
maar zelfs als start is dat erg veel.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:33

op de facebook-groep zie ik dit wel af en toe gebeuren, zo'n resultaten. vb 9kilo in 1 week.. enz. Natuurlijk mag je hierbij heel blij zijn maar meestal zijn die eerste 3kilo's ofzo vocht :) maar he alles telt, er zijn heel veel mensen die te veel vocht ophouden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:39

Als je beseft dat een kg vet 9000kcal is en een kg lichaamsvet (daar zit altijd ook wat vocht, bindweefsel en een fractie spierweefsel bij) ±7000kcal, is het eigenlijk onmogelijk om meer dan 3kg vet per week te verliezen en voor 2kg verlies moet je al hard je best doen. Ieder kg lichaamsvet per week komt neer op ongeveer 1000kcal tekort per dag. Dus met 3kg lichaamsvet per week afvallen, moet je al 3000kcal/dag tekort gegeten hebben.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:41

Ik kom me hier ook melden.
Ben een aantal jaren geleden zonder mezelf in te lezen begonnen met kha.
Ik viel echt af als een gek en toen ik nog maar 58 kg besloten dat dit echt te dun was, ietsje meer koolhydraten aanvullen dacht ik met als gevolg 16 kg erbij :+
Ik wil heel graag 10kg eraf dus ben nu weer een week begonnen.
Het ontbijt vind ik nog het lastigst want vroeg op de ochtend krijg ik er niets in.
Mijn echte ontbijt is eigenlijk een dubbele cappucino :D
Meestal eet ik rond 10u 2 gekookte eitjes met een banaan.
Een banaan valt niet helemaal onder kha maar ik vind 1 stuk fruit wel belangrijk.
Vaak maak ik ook een banaan/ei pannenkoekje voor de ochtend.
Maar het is relatief saai hetzelfde.

Yoghurt op een nuchtere maag kan ik niet tegen.
Toevallig vanmorgen gedaan maar dan zie ik er daarna uit of ik zwanger ben en heb ik ook een enorm opgeblazen gevoel.

Tussen de middag neem ik vaak sla met tonijn en zaanse mayo.
In de avond een stukje vlees en groente.

Zit nu nog wel in mijn suiker afkick fase dus heb het nog zwaar... hopelijk ben ik er snel doorheen haha

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:46

ooh ja vreselijk die eerste dagen. Sterkte ! :')

banaan is in ieder geval een no-go. vervang je beter door een stuk rood fruit.
Ik eet in de ochtend meestal een ei (verschillende versies en soms met groenten of vlees in) of charcuterie met stukje kaas ofz.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:56

xLaraaj schreef:
ooh ja vreselijk die eerste dagen. Sterkte ! :')

banaan is in ieder geval een no-go. vervang je beter door een stuk rood fruit.
Ik eet in de ochtend meestal een ei (verschillende versies en soms met groenten of vlees in) of charcuterie met stukje kaas ofz.

Ik ben sowieso niet zo van het fruit..
Appel kan ik ook niet tegen en eerlijk vind ik de berry's te duur in verhouding met hoe lekker ik het vind haha.
De banaan neem ik niet alle dagen en vorige keer ben ik ook met die banaan heel veel afgevallen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:00

Moet ook geen kwelling worden want dan is het al helemaal niet vol te houden en dat volhouden is vooral het belangrijkste.

Ik ben een aantal dagen ziek geweest. Dus geen dieet. Alles wat binnen bleef was fijn. Ondertussen wel weer 0,5kg eraf per week. Vind ik ook wel prima zo. Zo kom ik er ook wel.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:10

Inderdaad. Vind die kha-fanatics op fb beetje eng. Ik probeer zo veel mogelijk de regels te volgen maar soms ik ook eens een offday of inderdaad wanneer je ziek bent. Zijn zijn echt suuuper strikt en een misstap is echt rechtstreeks naar de hel :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:11

Hier loopt het nu even niet geweldig. Ik was 9 kg afgevallen.
Heb rond die tijd meer en nieuwe vitaminen gekocht en sindsdien 1 kg erbij en niet meer afgevallen.
Of het nu echt daaraan ligt...

( vitakine b-complex +c, kalium van essential organics. 1e op advies fysio.
Adhs van biotics op advies fysio.
Vitamine c1000 van kruidvat
Magnesium van de kruidvat (als op is overgaan naar essential organics)
Vitamine d3 1000ie van pharma nord.

Eerst nam ik de vitamines nauwelijks of als ik eraan dacht. Misschien toch maar eens even een weekje stoppen met de meeste....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:12

Kha eten zou enkeltje hel zijn geweest. Enige waar mijn maag en darmen normaal op deden waren crackers en rijstwafels. Iets met vet betekende kruipen over de grond van de pijn.. gezondheid staat op 1, en ik ben niks te zwaar. Het is meer voor mijn eigen psyche dat ik het wil.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:20

ik eet ook koolhydraatarm maar volg het niet strikt. Ik zoek veel recepten op internet en die maak ik. Maar ben nog op zoek naar een goed weekmenu, wie weet is dat hier te vinden?
Wel al wat kilo's kwijt maar wil er nog 3 af en blijf (heel frustrerend hangen)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:22

xLaraaj schreef:
Inderdaad. Vind die kha-fanatics op fb beetje eng. Ik probeer zo veel mogelijk de regels te volgen maar soms ik ook eens een offday of inderdaad wanneer je ziek bent. Zijn zijn echt suuuper strikt en een misstap is echt rechtstreeks naar de hel :P

Haha ja erg he. :')
Ik lees mee voor recepten en dat is het. Reageren doe ik niet op die pagina's.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:31

Mag ik mijzelf ook melden? Ik ben nu een kleine 4 weken bezig met koolhydraatarm eten, en ik ben ondertussen 5 kilo kwijt! Ik probeer ook 2x per week te gaan bodypumpen bij de sportschool, daarnaast ook minimaal 1x per week te gaan zwemmen bij m'n werk in het zwembad.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:46

wauw super ! ik werk ook in een zwembad en mag dus gratis zwemmen maar ben er al zo veel met mijn werk dat ik er daarbuiten niet wil zijn :P