Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suikermeisje schreef:Ik eet sinds een week khb. Helemaal eruit gaat niet lukken. Daarnaast ben ik diabeet en eerste voordeel wat ik al merk: ik hoef nog maar de helft van snelwerkende insuline te gebruiken. Zo niet zelfs minder. Dus dat is fijn. Langzaamwerkende ook zelfs wat minder.
Ik wil graag ook wat gewicht kwijt, helaas gaat dat met diabetes niet erg simpel. Ben 60kg en wil naar 55kg waar ik ooit vandaan kwam voordat de kilo’s maar eraan bleven sluipen. Dus nu rigoureus erop letten. Dus ben nu al wel even bezig met op mijn voeding letten en ben 0,5-1,0 kg kwijt. (Was 60,5, nu 59,5 oid). Verschilt natuurlijk per weegmoment.
Heb alleen wel moeite met lekkers negeren. Staat op mijn werk dan een snoeppot en toch even een dropje. Of een leerling trakteert en kan ik geen nee zeggen. Ik baal hier zo erg van.
Frisdrank drink ik niet (hoogstens 4 glazen per week, en light vanwege diabetes). Verder heel veel water en thee. Pis me rot de halve dag.
Andere valkuil; ik wil te graag en weeg mezelf dus ook te vaak. Ik moet discipline krijgen.
xLaraaj schreef:ooh ja vreselijk die eerste dagen. Sterkte !![]()
banaan is in ieder geval een no-go. vervang je beter door een stuk rood fruit.
Ik eet in de ochtend meestal een ei (verschillende versies en soms met groenten of vlees in) of charcuterie met stukje kaas ofz.
xLaraaj schreef:Inderdaad. Vind die kha-fanatics op fb beetje eng. Ik probeer zo veel mogelijk de regels te volgen maar soms ik ook eens een offday of inderdaad wanneer je ziek bent. Zijn zijn echt suuuper strikt en een misstap is echt rechtstreeks naar de hel