Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:16

Het is bij mij verschillend.
In de zomer dagelijks.
In de winter ligt het er ook aan of ik weg moet of thuis/vrij ben. Dan kan ik best wel een dagje over slaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:17

Ik ben 5-6 keer aangeklikt omdat ik uit luiheid wel eens een dagje oversla :o

Selka

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:19

Lau, prima dat dit voor jou werkt maar ik moet er echt niet aan denken.

Iedere dag een schone handdoek. 2 als ik mijn haren was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:26

Es_ther schreef:
Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?

Nadat ik die 2, hooguit 3, keer gebruikt heb. Ik gebruik een 2e handdoek om om mijn haar te wikkelen/ te drogen.

Askja schreef:
Dan nog een vraagje aan diegenen die walgen van washandjes: waar douche jij dan mee? Zelf vind ik niks zo smerig als een veelgebruikte douchespons. Dan liever een washandje dat in de was kan. Maar meestal gebruik ik zo'n plastic dot (geen idee hoe dat echt heet) omdat je die gemakkelijk schoon kunt spoelen zonder dat er iets in blijft hangen en zonder dat ie lang vochtig en klam blijft. Douchen met je handen kan natuurlijk ook maar dan verbruik je algauw te veel doucheschuim naar mijn idee.

Met mijn handen inderdaad. Doucheschuim erop en wassen maar. Vind ik persoonlijk veel frisser. Sponzen ofzo vind ikook smerig.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:44

Ik douche elke dag. Haren ook bijna elke dag. Geur van paarden gaat er toch inzitten bij lang haar... werk in een ziekenhuis dus kan absoluut niet hebben dat mensen paardenlucht ruiken Haha

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:49

Elke dag, moet ook elke dag mijn haar wassen anders is het vet. En in representatieve functie kan ik het ook niet maken om met vet haar rond te lopen. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:51

Denk dat het ook wel verschilt wat voor activiteiten je doet op een dag. Als je dagelijks sport, lijkt het me ook logisch dat je dan dagelijks doucht. Maar ik sport maar 2-3x per week (nu zelfs 0x) en heb een kantoorbaan. Krijg er dan toch alleen maar een droge huid van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:52

Het verschilt. Ik douche gewoon wanneer het nodig is. Soms is dat elke dag, en soms sla ik een dagje over (vooral als er weer een deadline gehaald moet worden).

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:58

Zo goed als elke dag, soms sla ik een dagje over uit luiheid als ik toch een dag de deur niet uit hoef. Douchen is echt mijn zen-moment, sta er rustig 20-30 minuten onder te stomen. Heerlijk <3

Je niet dagelijks of om de dag op de belangrijke plekken wassen (of dat nou onder de douche is of met een washandje of wat dan ook) vind ik ronduit smerig :o ja of je moet hele dagen op de bank uit je neus zitten vreten en echt niet zweten oid. Het hoort voor mij echt bij de basishygiene.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:58

Elke dag is niet goed voor mijn huid, maar doe het wel aangezien ik vrij intensief sport. Gebruik maar zelden zeep. Haar wassen 2-3x per week

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:08

In de herfst: 6-7 dagen per week. Maar ook soms een keer extra indien ik kletsnat ben geweest van een regenbui, dan voel ik me vies én ik krijg mezelf anders niet meer warm. :') Ene dag dat ik het niet doe, uiteraard met een washandje.
In de winter: 6-7 dagen per week. Ene dag dat ik het niet doe, uiteraard met een washandje.
In de lente/zomer: sowieso elke dag, soms 2x per dag als het bijvoorbeeld snikheet is en ik meer heb gezweet.

Ik gebruik trouwens bij iedere douchebeurt Sanex, zo min mogelijk troep erin. Toch een schoon gevoel maar geen uitdroging van de huid. En 2x per week was ik mijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:09

Bijna elke dag of 5-6 keer komt eigenlijk op het zelfde neer in de poll :P Ik douche over het algemeen elke dag wel maar sla soms ook wel een dag over

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:31

Ik douche sinds een jaar of 10 dagelijks en soms zelfs 2 keer op een dag. Altijd in de ochtend om even wakker te worden en als ik in de avond gesport heb douche ik ook voor ik mijn bed in ga.
Nu ik er over nadenk vind ik het eigenlijk heel onzinnig. Dat je niet doucht wil natuurlijk niet zeggen dat je je niet wast. :) 'Vroegah' toen ik nog thuis woonde douchte ik ongeveer om de dag, de andere dag gewoon met een washandje en zeep aan de wastafel. Denk dat ik dat nu ook weer eens ga proberen!

Zo kom ik ook minder in de verleiding om mijn haar dagelijks te wassen. Ik heb enorm dun en weinig haar en het wordt dus al heel snel vet met elke dag sporten en de paarden (+ cap en zweethoofd), maar wat vaker droogshampoo zou mijn haar ook wel prettig vinden denk ik. :j Ik ben het nu al aan het uitstellen naar om de dag en dat gaat redelijk.

Een schone handdoek pak ik ongeveer na elke 3 douchebeurten. Mijn vriend gebruikt wel elke dag een nieuwe maar dat vind ik wel een beetje onnodig :o (en veel meer was om te doen, zucht!)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:32

Elke dag en soms wel twee keer per dag. Haren ook elke dag omdat ik heel snel vet haar heb en dat vind ik zo vies :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:37

Aan de mensen die elke dag hun haar moeten wassen omdat het vet is. Hebbeb jullie er wel eens bij stil gestaan dat dit komt omdat jullie elke dag wassen.
Net zoals bij een paard was je dan het natuurlijk vet weg. En dit komt dan weer snel en vettiger terug. Als je je haar minder wast word je haar ook minder vet. Dat zal de eerste weken niet fijn zijn, maar je haar en hoofdhuid word er wel beter van.
Laatst bijgewerkt door Lau op 06-12-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:37

Ik douche me om de dag ongeveer, soms een dag eerder soms een dag later.
Tussendoor was ik me verder ook niet. Merk dat dat helemaal niet vervelend is en ik voel me helemaal niet vies ook. Mijn lijf is er aan gewend inmiddels, als ik een periode dagelijks was dan merk ik dat ook meteen aan vet haar en een vies gevoel als ik het een dag niet doe. Je gaat overcompenseren.

Meestal douche ik in de avond, lekker warm in bed en ondanks het natte kussen droogt mijn haar dan zo fijn op zonder klitten :+

Handdoek gebruik ik 2x, tussendoor goed te drogen hangen. Loofa of washandje hoorde ik vreselijke dingen over dus ik gebruik gewoon losse (flessen) zeep.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:41

Lau schreef:
Aan de mensen die elke dag hun haar moeten wassen omdat het vet is. Hebbeb jullie er wel eens bij stil gestaan dat dit komt omdat jullie elke dag wassen.
Net zoals bij een paard was je dan het natuurlijk vet weg. En dit komt dan weer snel en vettiger terug. Als je je haar minder wast word je haar ook minder vet. Dat zal de eerste weken niet fijn zijn, maar je haar en hoofdhuid word er wel beter van.

Klopt en dit heb ik geprobeerd, ook veel verschillende shampoos maar door omstandigheden zweet ik veel dus word het snel vettig :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:41

Ik douche elke dag en vaak zelfs 2x per dag. Was elke keer ook mijn haren.
Ik kom anders niet met een borstel door mijn haren zonder eruit te zien als tina turner.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:44

Sill_Monster schreef:
Lau schreef:

Klopt en dit heb ik geprobeerd, ook veel verschillende shampoos maar door omstandigheden zweet ik veel dus word het snel vettig :j

Ook dan zou het handelbaar moeten zijn zonder shampoo. Onder een warme douche de hoofdhuid goedmasseren en eventueel doorkammen. En dan is het vette effect weg, zo kan ik mijn haar 1x pw wassen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:45

Lau schreef:

Niet alleen veel wassen maakt het vet, maar ook voeding heeft daar mee te maken. Datzelfde geld voor je gezicht.. Ik at eerst heel heel kaas en dronk veel melk of joghurt etc, had altijd veel last van een onzuivere huid. En nu ben ik een heel stuk minder zuivel gaan eten en drinken, en begin langzaam aan echt verschil te merken in mijn gezicht. Heb nu echt een stuk minder last van nieuwe puistjes en vlekjes.

Mijn haar was ik 2 a 3 keer in de week en dat vind ik meer dan genoeg, toen ik het iedere dag moest wassen had ik echt droog en pluizig haar, en aangezien ik ontzettend veel haar heb en dik, duurt het erg lang voor het weer droogt met gevolg dat het de dag er na tot in de middag nog nat was.

En fohnen is echt slecht voor je haar als je dit iedere dag doet dus dat is ook niet altijd de oplossing.

Maar ieder lichaam is anders, dus wat voor mij geld wil nog niet zeggen dat dit voor een ander ook zo is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:46

Lau schreef:

Ja, daar heb ik wel bij stil gestaan, al geldt dat niet in alle gevallen: dun en fijn haar ziet er natuurlijk sneller vet uit dan veel en dik haar. En als je elke dag sport en ook nog paardrijdt met een zweethoofd en een cap is dat natuurlijk ook niet zo fris.. Maar ik vind het gewoon heel erg vies en onverzorgd om met vet haar rond te lopen en kan daar bij andere mensen ook echt van gruwelen. -O- Ik probeer het al een tijdje om de dag, maar voel me toch wel echt heel smerig en smutzig moet ik toegeven. :o
En, zoals mijn kapper altijd zegt: als je haar vies is, moet je het wassen. Simple as that. Maar toch geef ik het nog een laatste kans :D

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:47

@CharmingS @Lau

Dat kan het inderdaad ook zijn ja. Ik zal het gaan uit proberen omdat het erg bekend klinkt. Bedankt!

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:54

Iedere ochtend gelijk onder de douche, dan word ik pas echt goed wakker en kan ik fris de nieuwe dag in! Haren was ik om de dag en soms een dag later. Ligt er ook aan of ik weg moet of thuis blijf.

Ik vind het niet perse vies als iemand niet iedere dag doucht. Met een huidaandoening kan ik goed begrijpen dat dat niet iedere dag mogelijk is. Maar dan kun je je op een andere manier opfrissen en trek je neem ik aan ook schone kleding aan. Meerdere dagen dezelfde kleding dragen met zweten en geuren daarintegen vind ik dan wel niet zo fris...

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:58

Ik word altijd heel slaperig onder de douche, zo lekker, dus daarom alleen savonds :+ Tenzij het echt niet anders kan.

Verder douche ik weinig: ongeveer om de dag, alleen met zeep als het echt nodig is, 2 keer per week mijn haar wassen. Douchte eerste veel vaker maar ik kreeg op een gegeven moment allemaal droge plekken op mijn huid, met minder douchen (en minder zeep) is dat over gegaan. Gelukkig want vond het echt zó lelijk :7

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:00

Bentley93 schreef:
Iedere ochtend gelijk onder de douche, dan word ik pas echt goed wakker en kan ik fris de nieuwe dag in! Haren was ik om de dag en soms een dag later. Ligt er ook aan of ik weg moet of thuis blijf.

Ik vind het niet perse vies als iemand niet iedere dag doucht. Met een huidaandoening kan ik goed begrijpen dat dat niet iedere dag mogelijk is. Maar dan kun je je op een andere manier opfrissen en trek je neem ik aan ook schone kleding aan. Meerdere dagen dezelfde kleding dragen met zweten en geuren daarintegen vind ik dan wel niet zo fris...

Ik heb mijn kleding (ligt er aan wat ik heb gedaan) 2 dagen aan hoor, shirts vaak niet maar broeken kan ik echt wel 2 dagen aan.. Maar ik ruik inderdaad eerst even aan de kleding of het niet stinkt want dan doe ik het niet meer aan..

En ik vind het niet vies hoor als je 1 of 2 dagen overslaat hoor.

Heb 2 jaar in het leger gezeten, regelmatig op oefening voor 10 dagen en dan hadden we ook geen douche in het bos. Maar een kom met koud water en een washandje waar je dus wel de hele week mee moest doen. (nu had ik er altijd meerdere bij :+ ) Maar zelfs toen hoorde je niemand klagen. Was wel altijd blij als ik weer terug op de kazerne was om te douche, en dan lekker voor 30 min onder de warme douche staan heerlijk!