Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:12

laetitia schreef:
Ik zit bij Ohra>
basis (restitutie dus kan overal terecht) + tandartsverzekering 250 = € 124,00
Heb even naar Ditzo gekeken >
basis (100% vrije zorgkeuze) + tandartsverzekering 250 = € 117,45

Het loont dus zeker om over te stappen, maar ik ben zo ontzettend tevreden over Ohra. Heb 2016/2017 heel veel zorg nodig gehad, en nooit problemen gehad. Alles werd netjes betaald (muv eigen risico).

Hoe zijn de ervaringen over Ditzo?

zonnebloem18 schreef:
Eloya schreef:
iemand ervaring met ditzo?

Ik zit alweer 4 jaar bij Ditzo, mijn ervaring is heel goed, snel uitbetalen na declareren, goede klantenservice en fijne pakketten. Ik ben nu wel op zoek naar iets anders, maar dat is vooral omdat ik veel tandartskosten heb en hun pakketten niet echt toereikend zijn.

Ik zit zelf bij Ditzo, maar nog nooit declaraties hoeven indienen dus daar geen ervaring mee. Vind wel dat ze de stand van zaken overzichtelijk weergeven op hun site/ in je account.

LizMD

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:50

Fysio ging meteen naar hun, nooit problemen mee gehad. Anticonceptie schoot ik voor, indienen via de app en onwijs snel terug. Ik ben tevreden over ditzo :j Verder heb ik niks gebruikt afgelopen jaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:04

bij mij komt zorg en zekerheid er nu als beste uit. aanvullend pakket fysio (24 behandelingen) en aanvullend tandarts (75% tot 250 euro). dan betaal ik ongeveer 152 euro. Ze komen alleen met 2 pakketten en de verschillen zijn me niet helemaal duidelijk. Ze komen met de zorg vrij polis + AV top of de zorg vrij polis + AV Plus. iemand die me kan helpen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:09

Ik zit al jaren collectief bij zilveren kruis en het bevalt me heel goed. Die korting van 20 euro maakt het voor mij dat ik nergens goedkoper uit ben.
Wel moet ik naar 3* aanvullend vanwege fysio (ga een bult behandelingen nodig zijn)
Ik hoop dat het ziekenhuis hier in de stad gecontracteerd wordt, dan ga ik voor een budget polis wat me weer €10 per maand scheelt.
Maar al met al ben ik toch €145 per maand kwijt aan de zorgverzekering (en dan ook nog elk jaar ER er doorheen vanwege borstkanker controles)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:30

Ik zit al heel mijn leven bij CZ. Heb de basis verzekering + jongerenverzekering en betaal € 124,- per maand, mijn man ook.
Ik ga toch eens kijken wat die jongerenverzekering precies inhoudt want eerlijk gezegd heb ik geen idee :+
De tandarts kom ik 1x per jaar voor controle.
Wel heel blij met CZ geweest die dit jaar een operatie voor mij heeft betaald. Maar dit was medisch, dus had een andere verzekering ook gedaan :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:10

Hier ook twee 40-plussers bij CZ met een aanvullende jongerenverzekering.
Als ik het vergelijk, komt deze bij mij het gunstigst uit. Er zit dan bijvoorbeeld geen vruchtbaarheids- en IVF behandelingen bij, dus bij een kinderwens (welke wij niet hadden), zou dat het nadeel kunnen zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:10

Ik kom ook ff binnen vallen was de afgelopen 3jaar verzekerd bij hema. Basis plus aavullend voor de pil en tandarts. Net nieuwe polis gekregen en tandarts vergoedding gaat van 100% naar 80% terwijl mijn aanvullende verzekering niet goedkoper word. Zit er financieel dus niet op te wachten om een deel ook nog zelf te moeten betalen naast het extra wat ik al betaal voor tandarts verzekering. Twijfel nu dus om over te stappen.

Wat ik wil 100% tandarts vergoedding, anticonceptie vergoedding (of voorschieten en later kunnen declareren) en mogelijkheid eigenrisico gespreid maandelijks te kunnen betalen.

Wie heeft er tips voor een goede niet al te dure verzekering?

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:25

Ik blijf bij Menzis.

Heb wel een aantal zorgverzekeringen vergeleken maar kom toch uit op de Menzis

Dit jaar heb ik 140 euro terug gekregen door het samengezond plan van de menzis op mijn aanvullende verzekering. Helaas hebben ze dit jaar de voorwaarden veranderd en levert het mij max. 40 euro korting op. Maar toch leuk meegenomen :o

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:27

zoedeloe schreef:
Ik blijf bij Menzis.

Heb wel een aantal zorgverzekeringen vergeleken maar kom toch uit op de Menzis

Dit jaar heb ik 140 euro terug gekregen door het samengezond plan van de menzis op mijn aanvullende verzekering. Helaas hebben ze dit jaar de voorwaarden veranderd en levert het mij max. 40 euro korting op. Maar toch leuk meegenomen :o

Voor mij is dat de reden om verder te kijken dan menzis omdat hun restitutiepolis erg duur is :=
Ondanks collectiviteit via werk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:37

Interpolis en als ze in de aanvullende verzekering de extra vergoeding voor medicatie blijven vergoeden blijf ik daar.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:03

Tja blijft lastig en persoonlijk.

Ik verwacht geen gekke dingen (als in wortelkanaalbehandelingen, etc) en verwacht met basis voordeling met aanvullend goed uit te komen. Helaas hebben we geen glazen bol met wat het jaar gaat brengen := .

Menzis heeft in de achterhoek veel gecontacteerde zorgverleners waardoor ik bijna overal wel terecht kan en eigenlijk nooit problemen gehad. Nu kom ik bij het Iza vandaan en daar waren de premies een stuk duurder..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:12

studiemiep schreef:
Bv die tandarts...controle is maar een 22 euro? gaatje vullen kost ook maar 40 euro.... (zelfs mensen die kronen nodig hebben.....moeten eerst x jaar verzekerd zijn en dan pas krijgen ze nog maar max 1000 vergoed ofzo).

Voor een tandartsverzekering moet je echt goed kijken per verzekeraar of dit loont.
- Een controle is inderdaad 20 euro.
- Mondhygiëniste is iets van 12 euro per 5 minuten, meestal 20 minuten dus 48 euro.
- Gaatje vullen ben ik veel meer kwijt dan 40 euro, afhankelijk van het soort gaatje 60 tot 100 euro (inclusief verdoving)
- Foto maken boven en onder iets van 30 euro.

Met mijn gebit (2x controle, 2x mondhygiëniste, 1x foto, 1x gaatje) ben ik ongeveer 250 euro kwijt per jaar. Dan loont een tandartsverzekering wel.

Maar het stomme is, een tandartsverzekering kost ongeveer 120-180 euro per jaar aan premie om 250 euro terug te kunnen krijgen. En dan moet je ook nog goed uitzoeken of jouw premie 100% of 80% dekt.

Ik kan bij mijn verzekering kiezen uit 250 of 750 euro. Maar gezien ik een deel 80% krijg en de premie voor 750 euro veeel hoger is, heb ik uitgerekend dat het omslagpunt ligt bij zo'n 500 euro aan tandartskosten. Als ik 400 euro aan tandartskosten maak, ben ik dus goedkoper uit met een verzekering voor 250 euro en bijbetalen. Maar ja, dat moet je dus per verzekeraar gaan zitten uitrekenen en dat is een hoop gedoe. Dus de verzekeraars maken echt winst op die tandartspolissen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:19

Nou kom er achter dat de vergoeding voor ADHD medicatie is verlaagd bij Interpolis. Overstappen dus.

Blijf het zo oneerlijk vinden dat dit niet vergoed wordt. Wel homeopathie maar niet dit. Terwijl concerta bewezen beter is voor je kind.... ;(

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:20

En voor studenten, welke zorgverzekering is dan een aanrader? Ik zit nu bij Zeker, in principe heel erg tevreden over. Maar het enige dingetje is dat ze niet met alle zorgaanbieders een contract hebben. Dit kan wel, maar dan gaat je premie gelijk onwijs omhoog...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:20

Jaime_ schreef:
@ Ersina, bij mij wordt gebitsreiniging gewoon vergoed door DSW? Maar ik heb dan wel het uitgebreide pakket. Mijn vriend heeft enkel basis en dan wordt het inderdaad niet vergoed, maar tandartstarieven zijn gewoon vastgesteld en volgens mij betaald hij rond de 35,- voor de mondhygiëniste. Dus die kosten heeft hij er allang weer uit door niet aanvullend verzekerd te zijn.

Mijn man heeft een aanvullend pakket. Het gaat om de code die door de mondhygiëniste wordt ingevoerd.(even vergeten welke.) Hij krijgt een uitgebreide behandeling van een half uur. DSW vertelde dat max 2 keer per jaar 5 minuten vergoed wordt, maar de mondhygiëniste die bij de tandartspraktijk hoort, geeft niet zulke korte behandelingen (oo3 kan dat?)Ik heb DSW gevraagd of het zin had de hoogste aanvullende verzekering te nemen, dat had het niet, ze vergoeden de code die ze doorkrijgt niet. Zoals gezegd kost de reiniging bijna 100,- per keer. Hij gaat jaarlijks 2x naar de tandarts en ik vind het niet zo nodig dat hij dan 2 een uitgebreide behandeling krijgt, maar ga niet over zijn mond :) Ga hem wel vertellen dat de prijs misschien wel wat hoog legt...maar om nu naar een andere mondhygiëniste te gaan, is ook weer zo wat als je bij dezelfde tandarts blijft.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:31

Alleen kunnen kiezen tussen 250 euro of 750 euro vergoeding en 80% in plaats van 100% uitbetaald krijgen, maakt het een ongunstige tandverzekering vind ik. Dat kan beter.

Ik zit bij FBTO. Ik kan ook nog kiezen voor 500 euro vergoeding. Als ik voor 285 euro declareer, dan heb ik de premie er uit. Daar ga ik zeker overheen met mijn kosten. Voor een tandverzekering die minder dan 100% vergoedt, zou ik niet kiezen.

Voor 99 cent per maand extra worden ook tandartskosten veroorzaakt door een ongeval vergoed tot een max van 10.000 euro.

Ook iets om naar te kijken als je dit belangrijk vindt. Die kosten wordt namelijk niet vergoed door de basisverzekering en worden door veel aanvullende tandverzekeringen niet vergoed.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:34

Ersina schreef:
Jaime_ schreef:
@ Ersina, bij mij wordt gebitsreiniging gewoon vergoed door DSW? Maar ik heb dan wel het uitgebreide pakket. Mijn vriend heeft enkel basis en dan wordt het inderdaad niet vergoed, maar tandartstarieven zijn gewoon vastgesteld en volgens mij betaald hij rond de 35,- voor de mondhygiëniste. Dus die kosten heeft hij er allang weer uit door niet aanvullend verzekerd te zijn.

Mijn man heeft een aanvullend pakket. Het gaat om de code die door de mondhygiëniste wordt ingevoerd.(even vergeten welke.) Hij krijgt een uitgebreide behandeling van een half uur. DSW vertelde dat max 2 keer per jaar 5 minuten vergoed wordt, maar de mondhygiëniste die bij de tandartspraktijk hoort, geeft niet zulke korte behandelingen (oo3 kan dat?)Ik heb DSW gevraagd of het zin had de hoogste aanvullende verzekering te nemen, dat had het niet, ze vergoeden de code die ze doorkrijgt niet. Zoals gezegd kost de reiniging bijna 100,- per keer. Hij gaat jaarlijks 2x naar de tandarts en ik vind het niet zo nodig dat hij dan 2 een uitgebreide behandeling krijgt, maar ga niet over zijn mond :) Ga hem wel vertellen dat de prijs misschien wel wat hoog legt...maar om nu naar een andere mondhygiëniste te gaan, is ook weer zo wat als je bij dezelfde tandarts blijft.

Mijn tandarts en mondhygieniste werken ook niet in dezelfde praktijk. Dan kan hoor, is volledig je eigen keuze.

Ik betaal ook zoveel voor uitgebreide mondhygienebehandelingen. En had DSW daardoor al afgeschreven. DSW vergoedt wel heel mininaal als het om mondhygiëne gaat.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:00

NatasjavE schreef:
Nou kom er achter dat de vergoeding voor ADHD medicatie is verlaagd bij Interpolis. Overstappen dus.

Blijf het zo oneerlijk vinden dat dit niet vergoed wordt. Wel homeopathie maar niet dit. Terwijl concerta bewezen beter is voor je kind.... ;(

Ik vermoed dat dit weinig zinvol is aangezien ik begrepen heb van anderen dat vrijwel elke verzekeraar dit verlaagd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:20

NatasjavE schreef:

Hoeveel betaal je nu en hoeveel word het? Ik betaal voor de methyl 15 euro nog wat

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:24

Lughnassadh schreef:
NatasjavE schreef:

Ik vermoed dat dit weinig zinvol is aangezien ik begrepen heb van anderen dat vrijwel elke verzekeraar dit verlaagd.

Echt????

Belachelijk,...werkelijk belachelijk.

Er zijn inmiddels generieke varianten die best goedkoper zouden kunnen zijn. Dat is echter niet of nauwelijks het geval. Maar onderhandelen over een betere prijs ho maar.

En dus wel homeopathiie en alternatieve geneeswijzen. Prima als mensen dat willen hoor....maar waarom dat wel vergoeden en dit niet????

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:29

Ik zat bij Ditzo en daar blijf ik ook. Neem wel een extra fysio vergoeding erbij, dus het 'zorggoed' pakket. Ben er erg tevreden over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:33

purny schreef:
NatasjavE schreef:

Hoeveel betaal je nu en hoeveel word het? Ik betaal voor de methyl 15 euro nog wat

28,27 voor zoon A en 15,54 + 23,81 voor zoon B 67,62 per maand dus.

Voor zoon A is nog geen generieke variant.

Maar het verschil tussen merk en generiek 6,04 voor 1 maand.(27 Mg) tja......

Maar het gaat mij voornamelijk om het onrechtvaardige ervan.

En mijn voorbeeld is niet het enige onrechtvaardige wat niet vergoed wordt hoor.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:34

Boras schreef:
Alleen kunnen kiezen tussen 250 euro of 750 euro vergoeding en 80% in plaats van 100% uitbetaald krijgen, maakt het een ongunstige tandverzekering vind ik. Dat kan beter.

Dat ligt eraan wat je nodig hebt :)

Deze verzekering vergoedt 100% controle en mondhygiëniste en 80% voor de rest (zoals gaatjes vullen). Daar betaal ik 130 euro per jaar voor (om 250 euro terug te kunnen krijgen).

Wat ik veel zie is dat verzekeringen die voor alles 100% vergoeden al snel 160-200 euro kosten per jaar. Dus dan loont het al veel minder, ondanks dat je wel 100% terug krijgt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:49

NatasjavE schreef:

Homeopathie is ook alleen aanvullend en ook tot een maximaal bedrag?
Ik vind het een beetje raar om dat direct uit te sluiten omdat jij dat vindt .. sommige mensen helpt het dat lijkt mij toch prima.
Ook niet alle mensen met ADHD hebben baat bij concerta ? Ondanks dat dat voor jou kinderen wel zo is.
Via Independer kan je wel goed de bedragen bekijken voor ADHD medicatie.

Hier blijf ik bij menzis. Ik betaal vrij veel 156 euro voor tandartskosten tot 750 euro en aanvullend 2. Toch vind ik het prettig om ‘genoeg’ verzekerd te zijn. Fysiotherapie en bril vergoeding zijn prettig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:57

lenaa_tje schreef:
NatasjavE schreef:

Homeopathie is ook alleen aanvullend en ook tot een maximaal bedrag?
Ik vind het een beetje raar om dat direct uit te sluiten omdat jij dat vindt .. sommige mensen helpt het dat lijkt mij toch prima.
Ook niet alle mensen met ADHD hebben baat bij concerta ? Ondanks dat dat voor jou kinderen wel zo is.
Via Independer kan je wel goed de bedragen bekijken voor ADHD medicatie.

Hier blijf ik bij menzis. Ik betaal vrij veel 156 euro voor tandartskosten tot 750 euro en aanvullend 2. Toch vind ik het prettig om ‘genoeg’ verzekerd te zijn. Fysiotherapie en bril vergoeding zijn prettig.

Homeopathie is bij Interpolis tot 1000 euro vergoed en Concerta tot 200 euro. Dat verschil vind ik dus onrechtvaardig.
En homeopathie is onbewezen effectief en Concerta is bewezen effectief. Dat er kinderen zijn die het niet goed doen op Concerta klopt. Dan hebben ze dus een ander middel nodig. Maar het is in studies effectief gebleken. Homeopathie is nooit effectief gebleken. Mooi dat er mensen baat bij hebben....

Ik zeg overigens niet dat homeopathie niet vergoed zou moeten zijn. Maar het verschil in vergoeding vind ik belachelijk.