Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Steffie schreef:Ik doe ook mee! Ik ben vooral erg benieuwd of ik me ook wat fitter voel na een maand geen suiker
eenitraM schreef:Ik doe mee, maar ben al een maand onderweg.
Momenteel woon ik in Denemarken - het land van de suikertax, zonder suikertax. Suiker is niet te betalen. Een chocoladereep gaat richting de 2 euro, snoepgoed rond de 5, 7 en soms zelfs 10 euro. Blikje goedkope Aldicola rond de 1 euro.
Dus ik ben ontzettend afgekickt.
Op kantoor wordt lunch betaald door mijn baas. Lunch is altijd bijna rauwe groenten, salades (zonder sauzen), brood, kaas, vis of vlees en warme aardappelen/rijst. Doordat ik ‘smiddags goed (en gezond) lunch en fruit in overvloed heb, heb ik ‘savonds geen honger meer en volstaat een broodje.
Ik fiets daags 14/15 km heuvelop.
Al met al heeft dat afkicken van suikers alleen hoofdpijn opgeleverd en ben ik al 4 kilo kwijt :’) Het is noodgedwongen, dus voor mensen die in Nederlands wonen is de verleiding gewoon echt groter. Maar het is echt waard!
melissa_b schreef:Voor de nieuwe geinspireerde bokkers,Welkom! Leuk om te lezen dat jullie aangespoord zijn deze verslaving te killen.
De rest leuk om jullie berichten te lezen van wat jullie eten.
Waar ik enorm benieuwd naar ben... Wat gaan jullie WEL eten vanaf November.. Euh sh*t dat is MORGEN! Eerlijk gezegd denk ik dat ik vandaag naar de winkel zal moeten gaan om de kast met gezonde snacks aan te vullen.
Ik blijf hangen op het ontbijt.. Ik lust geen havermout/pap, geen enkele vorm van zuivel ook als het plantaardig is. Iemand ideeen?
Marjoow schreef:Ohh pannenkoeken... Maar hoe maak je ze dan? Want die mixen zullen natuurlijk kei ongezond zijn
Azmay schreef:Marjoow schreef:Ohh pannenkoeken... Maar hoe maak je ze dan? Want die mixen zullen natuurlijk kei ongezond zijn
Zijn 1001 recepten voor te vinden, ook rijstpannenkoeken zijn bijvoorbeeld erg lekker vind ik.
Ik gebruik plantaardige melk (moet ik nu dan wel weer op het suiker letten) en je kan bijvoorbeeld fruit gebruiken om te zoeten of zelfs hartig kruiden.
Marjoow schreef:Wat ben ik trouwens blij te lezen dat ik niet de enige ben die een fles frisdrank per dag kan wegtikken en nog regelmatig RedBull drinkt