No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:07

Leuk! Een stok achter de deur. Ik ga ook meedoen. Dit zal voor mij niet de eerste keer zijn, dit heb ik al vaker gedaan. En niet alleen met suikers, maar ook met zuivel, gluten, onnodige toevoegingen in producten enz.

Ik ga wel echt alle suikers schrappen, maar maak nog wel op wat ik in huis heb, anders vind ik het zonde van producten die ik nog heb liggen.

Ik schrap geen fruit en producten waar van nature suikers in zitten, wel schrap ik alle toegevoegde suikers, dus ook geen chips, geen ketchup, geen kant en klare producten enz.

Jeetje wat drinken sommige hier veel frisdrank...dat wordt voor jullie echt een uitdaging!

En echt, het beste is om gewoon HELEMAAL GEEN geraffineerde suikers te eten/drinken. Dat duurt een weekje en dan gaat het echt heel veel makkelijker. Als je je zelf toch bijvoorbeeld 1 glas frisdrank 'gunt' per dag, kom je er niet vanaf. Je maakt het dan allemaal maar moeilijker voor jezelf. Want je blijft je lichaam voeden met suiker, dus het verlangen naar suiker blijft ook aangewakkerd.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:18

Super fijn die mail! En alle mensen die mee doen dat is een goede stok achter de deur.
Morgen is het zo ver

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:20

Ik doe mee! Nu wordt het lastig om alle suikers weg te laten, want ik ben minderjarig dus kies niet wat ik eet.
Ik zal letten op:
-Geen suiker in de koffie (al drink ik bijna geen koffie);
-Geen snoep (eet sowieso geen gelatine, dus is iets makkelijker);
-Geen koek of gebak;
-Geen frisdranken zoals Cola en Sprite.

I'm in! Wilde sowieso al op mijn eten letten, haha. Oja, ik ga wel binnenkort uit eten, dan ga ik er niet op letten uiteraard. :P Misschien ook wel leuk als we misschien inspiratie voor gerechten hier kwijt kunnen? :o Zelf maak ik een bord aan op pinterest.

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:28

Ik doe ook mee! Ik ben vooral erg benieuwd of ik me ook wat fitter voel na een maand geen suiker :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:30

_Steffie schreef:
Ik doe ook mee! Ik ben vooral erg benieuwd of ik me ook wat fitter voel na een maand geen suiker :D

Inderdaad! Vanaf donderdag rolschaats ik officieel bij twee verschillende verenigingen, en dat is wel fijn want door de drukte kan ik amper naar de sportschool. Paard is geblesseerd dus ik merk alleen dat m'n armspieren groeien (maar dan ook echt op te meten in centimeters! :oo ) want ik kan zo'n zes weken niet rijden...
Dus op mijn eten letten is wel even goed.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:40

Ik doe mee, maar ben al een maand onderweg.

Momenteel woon ik in Denemarken - het land van de suikertax, zonder suikertax. Suiker is niet te betalen. Een chocoladereep gaat richting de 2 euro, snoepgoed rond de 5, 7 en soms zelfs 10 euro. Blikje goedkope Aldicola rond de 1 euro.

Dus ik ben ontzettend afgekickt.

Op kantoor wordt lunch betaald door mijn baas. Lunch is altijd bijna rauwe groenten, salades (zonder sauzen), brood, kaas, vis of vlees en warme aardappelen/rijst. Doordat ik ‘smiddags goed (en gezond) lunch en fruit in overvloed heb, heb ik ‘savonds geen honger meer en volstaat een broodje.

Ik fiets daags 14/15 km heuvelop.

Al met al heeft dat afkicken van suikers alleen hoofdpijn opgeleverd en ben ik al 4 kilo kwijt :’) Het is noodgedwongen, dus voor mensen die in Nederlands wonen is de verleiding gewoon echt groter. Maar het is echt waard!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:46

Vorig jaar 5 kilo afgevallen en elke dag was ik in de sportschool te vinden daardoor voelde ik me ook een stuk meer zelfverzekerder.
Nu qua sporten hijs ik alleen drinken naar m'n mond en daar blijft het helaas bij :')
Ik wil wel weer graag beginnen maar hoe combineren jullie dat met werk en/of school?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:54

eenitraM schreef:
Ik doe mee, maar ben al een maand onderweg.

Momenteel woon ik in Denemarken - het land van de suikertax, zonder suikertax. Suiker is niet te betalen. Een chocoladereep gaat richting de 2 euro, snoepgoed rond de 5, 7 en soms zelfs 10 euro. Blikje goedkope Aldicola rond de 1 euro.

Dus ik ben ontzettend afgekickt.

Op kantoor wordt lunch betaald door mijn baas. Lunch is altijd bijna rauwe groenten, salades (zonder sauzen), brood, kaas, vis of vlees en warme aardappelen/rijst. Doordat ik ‘smiddags goed (en gezond) lunch en fruit in overvloed heb, heb ik ‘savonds geen honger meer en volstaat een broodje.

Ik fiets daags 14/15 km heuvelop.

Al met al heeft dat afkicken van suikers alleen hoofdpijn opgeleverd en ben ik al 4 kilo kwijt :’) Het is noodgedwongen, dus voor mensen die in Nederlands wonen is de verleiding gewoon echt groter. Maar het is echt waard!

Dat klinkt gezond zeg! Het zal inderdaad een hoop schelen als je de verleiding niet hebt.

Ik hoop ook vooral wat energieker te worden en minder inkak momenten te krijgen.

Is het goed voor je om tegelijk te beginnen met meer sporten of kun je beter even aan je nieuwe dieet wennen, wachten tot de hoofdpijn weg is en je wat meer energie hebt en dan pas het sporten toevoegen?

Selena: kun je niet voor of na school/werk gaan sporten? Ik ging vroeger vaak voor school zwemmen en op zaterdag en zondag ochtend bv.
Ligt er wel aan wat je er nog omheen hebt. Ik moet nu 2x daags naar de paarden, echt geen zin om daarnaast nog te sporten.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:58

Ik ben ondertussen ook begonnen vandaag, spelt brood geroosterd (gezien ik normaal niet verdaagd) en een omelet gemaakt met 1 heel ei en van 1 alleen het eiwit en dan lekker gekruid. Ik merk als ik in de ochtend goed eet ik minder doe snaaien overdag. En mijn ma doet ook volledig mee. Ik ben ook volledig overgestapt op de thee en water.

Er staan echt hele goeie tips in het topic en heb het 1 en ander al opgeslagen! En ook super leuk die pb

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:59

Frisdrank is ook echt een lastig iets om van af te kicken, ik drink het zelden nog. Maar ik heb het ook doorstaan.
Wat ik bij een eerdere poging had toen ik minderde met suiker, was dat ik alles te zoet vond. Die cristal clear pakken (zonder prik) vond ik zelfs te zoet. Ik deed dan de helft water erbij.

Mijn doel is om echt de geraffineerde suikers te schrappen. Gisteren al flink hoofdpijn, had ook wel wat weinig gedronken moet ik zeggen. Maar morgen gaan we officieel van start!!

Sporten naast werk, paard en het sociale leven vind ik ook lastig. Ik wil wel met een vriendin eens per week gaan zwemmen, we moeten het alleen nog plannen haha

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:01

Heb vanochtend wel nog Spa met smaakje gekocht, dus ik begin echt morgen want heb ook een (biologisch) koekje mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:04

Ik heb de S Health app maar weer gedownload. Eens zien of ik zo wat meer grip krijg op wat ik allemaal eet :)

Volgens mij is het ook mogelijk om daar een groep aan te maken, is dat een leuk idee voor ons?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:05

Ik ga ook proberen mee te doen al zal jet helemaal zonder niet lukken maar ben al bezig.....

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:08

Voor de nieuwe geinspireerde bokkers,Welkom! Leuk om te lezen dat jullie aangespoord zijn deze verslaving te killen.
De rest leuk om jullie berichten te lezen van wat jullie eten.

Waar ik enorm benieuwd naar ben... Wat gaan jullie WEL eten vanaf November.. Euh sh*t dat is MORGEN! Eerlijk gezegd denk ik dat ik vandaag naar de winkel zal moeten gaan om de kast met gezonde snacks aan te vullen.
Ik blijf hangen op het ontbijt.. Ik lust geen havermout/pap, geen enkele vorm van zuivel ook als het plantaardig is. Iemand ideeen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:12

Ts bedankt voor de leuke pb! Dat geeft weer een extra zetje om echt te gaan beginnen.
Leuk dat er zoveel mensen mee doen, misschien leuk om te delen wat er dan wel gegeten wordt aan tussendoortjes etc?
Ik hoop dat ik mezelf kan blijven motiveren om geen suikers te eten, het is toch lastig als je als in de keuken werkt met de hele dag allemaal eten om je heen.
Goed, vandaag poging twee om havermout te maken en uiteraard was het weer overstroomd en lag de magnetron weer vol :+ ik heb besloten dat ik het morgen ga koken in de aller grootste pan die ik heb ipv in de magnetron :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:12

Ik zal even uploaden wat ik oa eet door de middag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De downside is wel dat groenten in Nederland vergeleken met ongezond voedsel duurder is..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:13

melissa_b schreef:
Voor de nieuwe geinspireerde bokkers,Welkom! Leuk om te lezen dat jullie aangespoord zijn deze verslaving te killen.
De rest leuk om jullie berichten te lezen van wat jullie eten.

Waar ik enorm benieuwd naar ben... Wat gaan jullie WEL eten vanaf November.. Euh sh*t dat is MORGEN! Eerlijk gezegd denk ik dat ik vandaag naar de winkel zal moeten gaan om de kast met gezonde snacks aan te vullen.
Ik blijf hangen op het ontbijt.. Ik lust geen havermout/pap, geen enkele vorm van zuivel ook als het plantaardig is. Iemand ideeen?

Pannekoekjes van allerlei varianten, granola, boterhammen met hartig beleg, salades, hummus, alles wat vers is en nog wel veel meer *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:14

Ohh pannenkoeken... Maar hoe maak je ze dan? Want die mixen zullen natuurlijk kei ongezond zijn :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:16

Marjoow schreef:
Ohh pannenkoeken... Maar hoe maak je ze dan? Want die mixen zullen natuurlijk kei ongezond zijn :P

Zijn 1001 recepten voor te vinden, ook rijstpannenkoeken zijn bijvoorbeeld erg lekker vind ik.
Ik gebruik plantaardige melk (moet ik nu dan wel weer op het suiker letten) en je kan bijvoorbeeld fruit gebruiken om te zoeten of zelfs hartig kruiden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:17

Azmay schreef:
Marjoow schreef:

Zijn 1001 recepten voor te vinden, ook rijstpannenkoeken zijn bijvoorbeeld erg lekker vind ik.
Ik gebruik plantaardige melk (moet ik nu dan wel weer op het suiker letten) en je kan bijvoorbeeld fruit gebruiken om te zoeten of zelfs hartig kruiden.

Ik ga eens googlen. Ik heb ook al eens iets gezien dat ze van bananen een beslag maakte.. Misschien dat ik dat morgen eens ga proberen (lees: ouders weg dus dan kan ik de keuken op zn kop zetten :') )

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:19

Dit topic ga ik volgen als stok achter de deur.
Volledig zonder suiker ga ik niet. Wel wil ik de chips, koekjes, snoepjes frisdranken en vooral de redbull achterwege gaan laten.

Sinds ik weer werk met mijn weekbudget merk ik dat mijn etenspatroon al een stuk gezonder is maar op de wekelijkse boodschappenlijst staat nog wel altijd koek/snoep ed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:20

Wat ben ik trouwens blij te lezen dat ik niet de enige ben die een fles frisdrank per dag kan wegtikken en nog regelmatig RedBull drinkt :=

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:20

Ik zit aan het water op stage terwijl dat eerst koffie met suiker was. Vanaf morgen ook bananen pannekoekjes eten. In de middag warm eten proberen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:21

Marjoow schreef:
Wat ben ik trouwens blij te lezen dat ik niet de enige ben die een fles frisdrank per dag kan wegtikken en nog regelmatig RedBull drinkt :=

Ik dronk eerder sowieso een blikje per dag als het er geen 2 waren. Dat heb ik terug gebracht naar alleen op werkdagen als ik een vroege dienst heb, dat is zo'n 1 a 2 keer per week. Heb wel echt last van afkickverschijnselen gehad toen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:23

Blij dat ik energy niet te drinken vind :')