Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:54

+:)+

Top...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:11

Suzanne F. schreef:
Ik weet eigenlijk niet zo goed want ik hiervan vind. Aan de ene kant zeg Follow your dream, als je iets heel graag wilt en doet ga er dan voor. Ga naar een kunstacademie of conservatorium. Ga daar dan voor.
Maar zekerheid is ook belangrijk, een vangnet voor als je droom niet gaat lukken.
Ik had geen vangnet en stond met niks. Alleen een havo diploma. Ik ben toen met 25 jaar nog een hbo opleiding gaan doen. Op zich kan dat ook. Maar achteraf had ik beter toen ik jong was goede opleidingen kunnen doen. Ik ben nu ook pas laat op de arbeidsmarkt gekomen.

Haha, mijn studie Advertising aan de kunstacademie biedt een baangarantie van zo ongeveer 100%... :D Dat is meer dan wat ik kan zeggen van veel mensen die universiteit doen. En het zijn geen mooie praatjes van de academie, we hebben met meerdere alumni gesproken en die zeggen stuk voor stuk dat ze eigenlijk niemand kennen die na die opleiding niet meteen een (zeer goede) baan hadden. Het ligt natuurlijk ook aan het soort opleiding wat je aan de kunstacademie doet, ik kan me voorstellen dat het na fine arts moeilijker is om aan de man te komen. Maar echt: het is een veelbesproken fabeltje dat je na de kunstacademie krom moet liggen om iets te bereiken. Die mensen zijn namelijk véél harder nodig dan dat menig persoon denkt. Alles om je heen moet vormgegeven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:23

Als ik de berichten van TS lees komt daar heel duidelijk uit dat ze op de verkeerde opleiding zit. Natuurlijk zal je ook met een opleiding in de creatieve branche af en toe iets moeten doen wat je minder vind, maar dat is dan toch makkelijker op te brengen dan als je de hele opleiding maar niets vind.

Zijn je ouders soms heel negatief over een creatieve opleiding? Want eerlijk gezegd heb ik het idee dat je er perfect zou passen!
Zou de aanboden om eens een dagje mee te lopen ook met twee handen aanpakken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:38

Als je qua zang en dans etc écht goed bent, dan vinden ze je wel, een keer.
Mijn neef timmert met "zijn" band heel leuk aan de weg. Toeren binnenkort door Spanje, en hebben Japan ook al gehad.
Dat is m niet aan komen waaien, en hij heeft gewoon een (niet muzikale) baan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:12

Ik ken ook mensen met een bandje die langzaam aan de weg aan timmeren zijn. Ook via bv. 3fm en 3fm talent. En dat zijn een paar jongens uit t dorp...

Iedereen kan komen waar hij wil maar je moet ervoor vechten! Ik doe nu ook een simpel bijbaantje om binnen te komen in die wereld waar ik terrecht wil komen. Vind ik dat leuk? Nee, zeker niet als ik oud klasgenoten buiten Europa gaan werken voor meer ervaring en ik dit momenteel niet kan. Maar ik ga door via mijn eigen weg. Opgeven zit er voor mij niet in, want wat zingen voor jou is, is mijn droom voor mij!

Als ik later 80 ben en weet van mezelf dat ik er niet alles aan gedaan heb wat binnen mijn macht lag, kijk ik mezelf nooit meer aan in de spiegel!!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:21

Ts, hoe gaat het met je?

Ik kwam dit nog tegen en moest meteen aan je denken, een auditie voor the Voice van Vlaanderen vorig jaar. Hetzelfde liedje.
https://youtu.be/gKgXa-uTW70

Die geloofwaardigheid waar in dit filmpje over gesproken wordt, mis ik eigenlijk volledig in jouw versie. En dàt is net hetgene waardoor mensen zich aangesproken moeten voelen, wil je dat ze je muziek echt gaan waarderen. Je kan technisch goed zijn, maar als het niet binnenkomt, kan je het vergeten. En dàt kan je ook leren in zangles.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 23:54

Tieneke schreef:
Ts, hoe gaat het met je?

Ik kwam dit nog tegen en moest meteen aan je denken, een auditie voor the Voice van Vlaanderen vorig jaar. Hetzelfde liedje.
https://youtu.be/gKgXa-uTW70

Die geloofwaardigheid waar in dit filmpje over gesproken wordt, mis ik eigenlijk volledig in jouw versie. En dàt is net hetgene waardoor mensen zich aangesproken moeten voelen, wil je dat ze je muziek echt gaan waarderen. Je kan technisch goed zijn, maar als het niet binnenkomt, kan je het vergeten. En dàt kan je ook leren in zangles.

En dat is waar ik Tommie Christiaan ook mee heb verbaasd. Dat ging ook hier om, en in die workshop waren er 6 die mochten zingen om dan tips te krijgen. Ik was de enige die geen tips kreeg, omdat hij simpelweg geen tips voor me had.

Dat van YouTube had ik snel gedaan. En ik denk ook dat het helpt als je me ziet zingen. Ik zal, als ik meer de tijd heb, eens een keer een liedje met veel emotie zingen en dan uploaden, want ik weet zelf dat ik beter kan dan wat ik heb gedaan.

Ik ben nu ook aan het overwegen om toch na deze opleiding naar het conservatorium te gaan. Het is nog ver weg, maar ik kan anders niet groeien. Daar krijg ik thuis ook weinig kans voor. Ik mag niet boven dansen, want we hebben een houten dek. Dus dan hoor je dat heel goed beneden, en dan gaan mijn ouders zich irriteren. Maar als ik beneden ga dansen, ga ik me weer irriteren aan hun. Dus ik kan echt alleen dansen als ze niet thuis zijn, of na 10 uur (heb ik net ook gedaan), omdat ze dan liggen. Maarja, doordeweeks lig ik zelf ook om 10 uur in bed. Als ik zo'n liedje als I Have Nothing wil zingen, kan dat ook alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Dat komt omdat als je hoog gaat zingen, je ook harder gaat zingen. Ook dat kunnen mijn ouders dan horen, en dan gaan ze zich irriteren. Alsnog breek ik vaak die regels omdat ik mezelf niet kan inhouden, maar het eindigt altijd hetzelfde: een van de twee komt boos mijn kamer in, in het midden van het liedje of dansje, ik wordt boos (ze weten heel goed dat ik boos wordt als ze me midden in een liedje of dansje storen. Boeit ze blijkbaar niks), en ik ga daarna huilen uit frustratie omdat ik voel dat ik niet veel kan.

Ik doe Nu dus wel mee aan zo'n grote show van de omgeving. En daar hebben we zo nu en dan repetities van. Dat is nu het enigste waar ik echt iets van kan leren momenteel.

Verder heb ik eigenlijk niet veel tijd. Ofja, dat lieg ik momenteel, want ik ben constant heel vroeg uit :')
Maar alsnog, van mam mag ik nu niet dingen doen als zangles etc. In ieder geval dit schooljaar, omdat ik met mijn rijbewijs bezig ben, en omdat dit allemaal nieuw is blablablabla. Dus nu op het moment kan ik niet veel meer, dan zoveel mogelijk vrije tijd besteden aan de dingen wat ik wel kan doen met zang en dans. En dat is gelukkig onder andere een beetje de performance (vooral bij ballads dan. Bij drukkere liedjes ga ik weer dansen).

Verder gaat het trouwens weer prima met mij. Ben weer helemaal gemotiveerd, en ik heb mijn huiswerk weer op pijl. Ik heb deze avond nog mooi een uur pijn zitten lijden met stretchen. Ik wil graag alle spagaten kennen. Ik ken er nu 1 en 3 kwart zeg maar :')
Die tweede kan ik alleen met veel pijn en moeite als ik heb gestretcht. Maar hé, we komen er wel. En de middelste spagaat zal ook niet meer heeeeel lang gaan duren.

Ik merk wel dat ik jaloers wordt als ik Michael Jackson of Beyoncé zie optreden. Ik heb vanavond een deel van een concert van Michael Jackson gekeken. Ik ben jaloers dat ze daar staan. Dat wil ik ook. Dan hoef ik nog niet zo ongelooflijk goed te zijn. Maar ik wil daar gewoon staan :')

O en een leuk nieuwtje: ik heb afgelopen zaterdag opgetreden voor 300 man. Voornamelijk oudere mensen. En daar heb ik blijkbaar een enorme indruk achtergelaten. Na die middag voor die ouderen werd ik door iedereen aangesproken. Ook de burgemeester :')
En ik sta ook in de krant. Ik vond het ook enorm leuk om te doen. En het publiek was gewoon geweldig :j

Ik sloot de middag af met het liedje We Are The World, en iedereen zong heel mooi mee. Dat was echt heel leuk. Ik heb daar echt van genoten :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 00:47

Je hebt een leukw stem maar komt op bepaalde punten echt te kort dus zou niet kunnen zegge dat ze bij tvoh voor je drukken.

Verder als je vwo niveau kan dan moet je zo'n mbo opleiding qua niveau met je ogen dicht kunnen doen. Wat voor huiswerk heb jij in godsnaam waar je zo lang mee bezig bent? Ik heb les gegeven op het mbo dier en daar zitten leerlingen met kader niveau die het goed doen. Dus dat uren huiswerk maken.........vertel mij het maar.... zeker het eerste jaar vind ik jip en janneke niveau.

Voorbeeldje: bij dier praktijk een ethogram maken, nou dat kunnen ze al in de brugklas.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 02:51

Ik heb niet alles gelezen, wel heb ik het liedje op Youtube geluisterd. Ik vind dat je een goede stem hebt! Wat ik niet snap is dat best veel mensen zeggen dat je "realistisch" moet zijn en niets met zingen moet willen. Als dit je droom is, ga er dan voor! Nooit je dromen opgeven! Ik zeg niet dat je nu met je opleiding moet stoppen, maar ik zou zeker naast de opleiding doorgaan met zingen en proberen hier verder in te komen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:45

LoveGlove schreef:
ikomen er wel. En de middelste spagaat zal ook niet meer heeeeel lang gaan duren.

Ik merk wel dat ik jaloers wordt als ik Michael Jackson of Beyoncé zie optreden. Ik heb vanavond een deel van een concert van Michael Jackson gekeken. Ik ben jaloers dat ze daar staan. Dat wil ik ook. Dan hoef ik nog niet zo ongelooflijk goed te zijn. Maar ik wil daar gewoon staan :')

Als je niet ongelooflijk goed bent, kom je daar niet te staan.... Ook niet als background of danser....

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:50

Je kan goed zingen, maar meer niet.
Je hebt geen stem die onderscheid of er uit springt. Ik kan ook goed zingen. Maar er zijn er veel meer die veel beter zijn..en zelfs dié komen er niet. Ik zou ook wel kunnen blijven dromen. Maar blijf realistisch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:58

TS, ik vind het mooi dat je zoveel zelfvertrouwen hebt, maar pas op dat je niet te onrealistisch gaat denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:01

Je komt wel jonger over dan je bent. Ik keek ervan op toen ik las dat je bezig was met je rijbewijs. Je klinkt meer als 15, heel onbevangen en een beetje naïef.
Ik had ook dromen toen ik jong was en ik heb het ook geprobeerd. Ben daar weer hard van terug gekomen maar dat heb ik zelf ervaren, er zelf van geleerd. Ik denk dat dat de beste lessen zijn. Dus als je dit wil proberen en je hebt de kans dan moet je het doen. Het vormt je als persoon en het vormt je karakter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:02

TS heb je zangles?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:05

Dat Tommie Christiaan je geen tips kan geven zegt meer over zijn niveau dan over het jouwe lijkt me :+
Dat is niet bepaald een van de beste... wel een hele goede. Maar de besten uit de muziekwereld hebben overál tips op. Dat is wat de druk zo hoog maakt; dat het nooit perfect is, maar er altijd nog wat verbeterd kan worden. Je bent nooit goed genoeg. Je moet altijd keihard blijven werken om op niveau te blijven en nog bij te schaven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:16

rien10 schreef:
TS heb je zangles?

Daar heeft ts nou al zo vaak antwoord op gegeven....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:20

Sorry. Heb geen 7 pagina's gelezen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:28

Zo ff gespit :D Ik zou zeggen: neem (weer) privé les. Blijf lessen, workshops volgen etc. Dan ontwikkelt je stem en kan je kijken hoever dat doodgaat.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:31

Dat heb ik ook altijd gehad... Vanaf groep 7 of eerder is het begonnen. Misschien was het er al eerder, maar toen waren er nog geen repetities. De middelbare / Havo was ook een ramp. Qua cijfers kon ik naar het VWO maar dan had ik elke nacht door moeten leren ipv toen tot +/ 0:00 uur..

Rond mijn 22-25 jaar nog een zware cursus gedaan. Maar die faalangst en perfectionisme blijft.

Op de middelbare school had ik nog wel een cursus voor faalangst kunnen doen, mijn mentor was niet gek. Maar dat koste me meer een uur extra naar school en die tijd had ik hard nodig om te leren dus dat heb ik toen niet gedaan.

Sterkte ermee..
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 07-10-17 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 08:37

LadyMadonna schreef:
LoveGlove schreef:
ikomen er wel. En de middelste spagaat zal ook niet meer heeeeel lang gaan duren.

Als je niet ongelooflijk goed bent, kom je daar niet te staan.... Ook niet als background of danser....

Dat bedoel ik niet. Kijk, het niveau van Michael Jackson en Beyoncé is zo hoog, daar kom je bijna niet aan. Ik hoef niet perse op hun niveau te zitten. Dat bedoelde ik. Dat ik enorm goed moet zijn, snap ik wel, maar ik hoef niet zo goed als die twee te zijn. Dat is bijna onmogelijk.
verootjoo schreef:
Dat Tommie Christiaan je geen tips kan geven zegt meer over zijn niveau dan over het jouwe lijkt me :+
Dat is niet bepaald een van de beste... wel een hele goede. Maar de besten uit de muziekwereld hebben overál tips op. Dat is wat de druk zo hoog maakt; dat het nooit perfect is, maar er altijd nog wat verbeterd kan worden. Je bent nooit goed genoeg. Je moet altijd keihard blijven werken om op niveau te blijven en nog bij te schaven.

Ik kan me wel onthouden dat hij zei: je hebt het basispakket helemaal binnen. Dus het lijkt me dat hij gewoon niet te diep in detail wilde gaan die dag. Ik denk ook niet dat we daar de tijd voor hadden. Die workshop was al uitgelopen, en er moest nog een groep na ons :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:44

LoveGlove schreef:
Ik mag niet boven dansen, want we hebben een houten dek. Dus dan hoor je dat heel goed beneden, en dan gaan mijn ouders zich irriteren. Maar als ik beneden ga dansen, ga ik me weer irriteren aan hun. Dus ik kan echt alleen dansen als ze niet thuis zijn, of na 10 uur (heb ik net ook gedaan), omdat ze dan liggen. Maarja, doordeweeks lig ik zelf ook om 10 uur in bed. Als ik zo'n liedje als I Have Nothing wil zingen, kan dat ook alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Dat komt omdat als je hoog gaat zingen, je ook harder gaat zingen. Ook dat kunnen mijn ouders dan horen, en dan gaan ze zich irriteren. Alsnog breek ik vaak die regels omdat ik mezelf niet kan inhouden, maar het eindigt altijd hetzelfde: een van de twee komt boos mijn kamer in, in het midden van het liedje of dansje, ik wordt boos (ze weten heel goed dat ik boos wordt als ze me midden in een liedje of dansje storen. Boeit ze blijkbaar niks), en ik ga daarna huilen uit frustratie omdat ik voel dat ik niet veel kan.

Jij weet heel goed dat je ouders zich ergeren aan herrie op hun houten vloeren (en terecht!) en je doet het toch. Boeit je blijkbaar niks.

Staat je fraai ts, houd je op zijn minst aan de regels thuis.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 08:59

Goof schreef:
LoveGlove schreef:
Ik mag niet boven dansen, want we hebben een houten dek. Dus dan hoor je dat heel goed beneden, en dan gaan mijn ouders zich irriteren. Maar als ik beneden ga dansen, ga ik me weer irriteren aan hun. Dus ik kan echt alleen dansen als ze niet thuis zijn, of na 10 uur (heb ik net ook gedaan), omdat ze dan liggen. Maarja, doordeweeks lig ik zelf ook om 10 uur in bed. Als ik zo'n liedje als I Have Nothing wil zingen, kan dat ook alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Dat komt omdat als je hoog gaat zingen, je ook harder gaat zingen. Ook dat kunnen mijn ouders dan horen, en dan gaan ze zich irriteren. Alsnog breek ik vaak die regels omdat ik mezelf niet kan inhouden, maar het eindigt altijd hetzelfde: een van de twee komt boos mijn kamer in, in het midden van het liedje of dansje, ik wordt boos (ze weten heel goed dat ik boos wordt als ze me midden in een liedje of dansje storen. Boeit ze blijkbaar niks), en ik ga daarna huilen uit frustratie omdat ik voel dat ik niet veel kan.

Jij weet heel goed dat je ouders zich ergeren aan herrie op hun houten vloeren (en terecht!) en je doet het toch. Boeit je blijkbaar niks.

Staat je fraai ts, houd je op zijn minst aan de regels thuis.

Ik probeer dat ook, maar soms kan ik me niet inhouden. Ik moet me al zo vaak inhouden. Alleen als Ze op Bed liggen dans ik wel, want dan slapen ze, en hebben ze nergens last van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:01

Jouw keuze, maar word dan niet boos op je ouders als ze je storen tijdens een liedje of dansje. Je kent hun regels, jij kiest ervoor om je er niet aan te houden, reageer je dan niet op hen af als je wordt aangesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:07

Meid, onderneem actie IPV overal excuses op te verzinnen!!
Je kan wel heel zielig in een slachtoffer rol gaan zitten maar dat gaat je niet helpen, dat brengt je nergens. Een platen contact komt je niet opeens aanwaaien ofzo...

Bijna overal is wel een oplossing voor te vinden!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 13:02

Goof schreef:
Jouw keuze, maar word dan niet boos op je ouders als ze je storen tijdens een liedje of dansje. Je kent hun regels, jij kiest ervoor om je er niet aan te houden, reageer je dan niet op hen af als je wordt aangesproken.

Ik probeer dat ook niet. Ik ga dan meestal met kussens gooien als ze weer weg zijn :')