Top...!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed want ik hiervan vind. Aan de ene kant zeg Follow your dream, als je iets heel graag wilt en doet ga er dan voor. Ga naar een kunstacademie of conservatorium. Ga daar dan voor.
Maar zekerheid is ook belangrijk, een vangnet voor als je droom niet gaat lukken.
Ik had geen vangnet en stond met niks. Alleen een havo diploma. Ik ben toen met 25 jaar nog een hbo opleiding gaan doen. Op zich kan dat ook. Maar achteraf had ik beter toen ik jong was goede opleidingen kunnen doen. Ik ben nu ook pas laat op de arbeidsmarkt gekomen.
Tieneke schreef:Ts, hoe gaat het met je?
Ik kwam dit nog tegen en moest meteen aan je denken, een auditie voor the Voice van Vlaanderen vorig jaar. Hetzelfde liedje.
https://youtu.be/gKgXa-uTW70
Die geloofwaardigheid waar in dit filmpje over gesproken wordt, mis ik eigenlijk volledig in jouw versie. En dàt is net hetgene waardoor mensen zich aangesproken moeten voelen, wil je dat ze je muziek echt gaan waarderen. Je kan technisch goed zijn, maar als het niet binnenkomt, kan je het vergeten. En dàt kan je ook leren in zangles.
LoveGlove schreef:ikomen er wel. En de middelste spagaat zal ook niet meer heeeeel lang gaan duren.
Ik merk wel dat ik jaloers wordt als ik Michael Jackson of Beyoncé zie optreden. Ik heb vanavond een deel van een concert van Michael Jackson gekeken. Ik ben jaloers dat ze daar staan. Dat wil ik ook. Dan hoef ik nog niet zo ongelooflijk goed te zijn. Maar ik wil daar gewoon staan
LadyMadonna schreef:LoveGlove schreef:ikomen er wel. En de middelste spagaat zal ook niet meer heeeeel lang gaan duren.
Ik merk wel dat ik jaloers wordt als ik Michael Jackson of Beyoncé zie optreden. Ik heb vanavond een deel van een concert van Michael Jackson gekeken. Ik ben jaloers dat ze daar staan. Dat wil ik ook. Dan hoef ik nog niet zo ongelooflijk goed te zijn. Maar ik wil daar gewoon staan
Als je niet ongelooflijk goed bent, kom je daar niet te staan.... Ook niet als background of danser....
verootjoo schreef:Dat Tommie Christiaan je geen tips kan geven zegt meer over zijn niveau dan over het jouwe lijkt me
Dat is niet bepaald een van de beste... wel een hele goede. Maar de besten uit de muziekwereld hebben overál tips op. Dat is wat de druk zo hoog maakt; dat het nooit perfect is, maar er altijd nog wat verbeterd kan worden. Je bent nooit goed genoeg. Je moet altijd keihard blijven werken om op niveau te blijven en nog bij te schaven.
LoveGlove schreef:Ik mag niet boven dansen, want we hebben een houten dek. Dus dan hoor je dat heel goed beneden, en dan gaan mijn ouders zich irriteren. Maar als ik beneden ga dansen, ga ik me weer irriteren aan hun. Dus ik kan echt alleen dansen als ze niet thuis zijn, of na 10 uur (heb ik net ook gedaan), omdat ze dan liggen. Maarja, doordeweeks lig ik zelf ook om 10 uur in bed. Als ik zo'n liedje als I Have Nothing wil zingen, kan dat ook alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Dat komt omdat als je hoog gaat zingen, je ook harder gaat zingen. Ook dat kunnen mijn ouders dan horen, en dan gaan ze zich irriteren. Alsnog breek ik vaak die regels omdat ik mezelf niet kan inhouden, maar het eindigt altijd hetzelfde: een van de twee komt boos mijn kamer in, in het midden van het liedje of dansje, ik wordt boos (ze weten heel goed dat ik boos wordt als ze me midden in een liedje of dansje storen. Boeit ze blijkbaar niks), en ik ga daarna huilen uit frustratie omdat ik voel dat ik niet veel kan.
Goof schreef:LoveGlove schreef:Ik mag niet boven dansen, want we hebben een houten dek. Dus dan hoor je dat heel goed beneden, en dan gaan mijn ouders zich irriteren. Maar als ik beneden ga dansen, ga ik me weer irriteren aan hun. Dus ik kan echt alleen dansen als ze niet thuis zijn, of na 10 uur (heb ik net ook gedaan), omdat ze dan liggen. Maarja, doordeweeks lig ik zelf ook om 10 uur in bed. Als ik zo'n liedje als I Have Nothing wil zingen, kan dat ook alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Dat komt omdat als je hoog gaat zingen, je ook harder gaat zingen. Ook dat kunnen mijn ouders dan horen, en dan gaan ze zich irriteren. Alsnog breek ik vaak die regels omdat ik mezelf niet kan inhouden, maar het eindigt altijd hetzelfde: een van de twee komt boos mijn kamer in, in het midden van het liedje of dansje, ik wordt boos (ze weten heel goed dat ik boos wordt als ze me midden in een liedje of dansje storen. Boeit ze blijkbaar niks), en ik ga daarna huilen uit frustratie omdat ik voel dat ik niet veel kan.
Jij weet heel goed dat je ouders zich ergeren aan herrie op hun houten vloeren (en terecht!) en je doet het toch. Boeit je blijkbaar niks.
Staat je fraai ts, houd je op zijn minst aan de regels thuis.
Goof schreef:Jouw keuze, maar word dan niet boos op je ouders als ze je storen tijdens een liedje of dansje. Je kent hun regels, jij kiest ervoor om je er niet aan te houden, reageer je dan niet op hen af als je wordt aangesproken.