Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:13

Cer schreef:
ik ben heel benieuwd tot hoe ver weg ze die nabestaanden zoeken eigenlijk :j

Want ik ben ook heel benieuwd wie er zorg voor draagt dat ALS ik verzekerd ben, dat mijn verzekering ook voor MIJN uitvaart gebruikt wordt en dat het volgens mijn wensen gaat.
Aangezien ik dat niet meer kan controleren...

Ligt aan je verzekering, een uitvaart verzekering in natura (pakket of geld) kan alleen gebruikt worden voor de uitvaart :)
Een kapitaal verzekering kan niemand garanderen wat daarmee gebeurd.
Wil je echt dat mensen zich aan jou wensen houden moet je je je wensen via de notaris registreren.
Een uitvaartverzorger kan niemand dwingen de wensen van de overledene aan te houden.

Cer

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:18

Nou ja, ik vraag me af wie die wensen gaat uitvoeren, als er niemand meer over is..

vandaar dat ik me afvraag hoe ver ze gaan zoeken voor familie.. is dat 1e graads? 2e graads? of komen ze uiteindelijk uit bij je 35se achtertante uit Verweggistan?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:21

Cer schreef:
Nou ja, ik vraag me af wie die wensen gaat uitvoeren, als er niemand meer over is..

Dit dus. In mijn geval zou er geen/weinig controle zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:27

Cer schreef:

vandaar dat ik me afvraag hoe ver ze gaan zoeken voor familie.. is dat 1e graads? 2e graads? of komen ze uiteindelijk uit bij je 35se achtertante uit Verweggistan?

Ze kunnen nog best ver gaan zoeken inderdaad, tot neefjes en nichtjes aan toe.

Maar je kan natuurlijk ook een testamentair executeur aanwijzen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:35

Sonja_vR schreef:
Citaat:
. Dus blijft de gemeente over. Prima! Zat belastingen betaald in mijn leven die een eenvoudige verbranding vast wel dekken.

En die belastingen die betaald worden hebben over het algemeen een doel
Afval, waterschap etc wat dus ook sowieso al duurder word
Onderhoud van je omgeving
Zaken waar je bij leven dus gebruik van maakt

Laat staan als een x aantal mensen gewoon uit gemakzucht te besodemieterd zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen en daardoor gebruik (te laten) maken van iets wat bedoeld is voor noodlijdende personen , familieloze personen etc
Zullen die belastingen dus ook omhoog jagen
Waardoor ie dus sowieso een ander met de kosten opzadelt

Vergeet die mensen die het niet hoeven te betalen niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:20

Cer schreef:
Nanne schreef:
Buiten dat, spaargeld is leuk maar je kan helemaal niet direct bij dat geld als iemand overlijdt. Dat kan in sommige gevallen wel weken duren voordat je aan het geld van de overledene kan komen. Wie gaat de uitvaart dan betalen?

Ikzelf.. :j mijn spaargeld voor mama... haar spaargeld voor mij.. bijvoorbeeld.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat een uitvaartmaatschappij er rekening mee houdt dat een factuur later betaald wordt, of in termijnen, als je kunt aantonen dat er geld vrij komt...

Banken bevriezen de rekening van iemand die overlijdt, maar zijn over het algemeen wel bereid om de rekening van de uitvaart van die rekening te boeken. Kwestie van even contact opnemen met de bank.

Banken lopen overigens niet met die mogelijkheid te koop. Ze smeren je liever een dure uitvaartverzekering aan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 07:58

Wauw wat een hoop reacties. Ik zit zelf bij de dela en heb het pakket overgenomen van mijn moeder destijds. Als ik al jullie tips en adviezen lees dan ga ik toch nog even kijken naar het onderscheid in de premies. Interessant om te zien hoe iedereen er over denkt en alles anders geregeld heeft. Overigens kwam de vraag of mijn vriend rare hobby's heeft en of deze vraag daardoor kwam haha. Maar dit onderwerp komt altijd weer naar boven waneer er iemand overlijd in mijn nabije omgeving.
Ik ben overigens ook officieel geen partner maar ik weet de financiële situatie en houding van mijn schoon familie en wil niet afhankelijk zijn en kop zorgen hebben daarin voor een mooi afscheid ook al ben ik wettelijk nog geen partner. :) ik hoop in ieder geval dat we allebei 100 gaan worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:18

Citaat:
vibabu schreef:
En die belastingen die betaald worden hebben over het algemeen een doel
Afval, waterschap etc wat dus ook sowieso al duurder word
Onderhoud van je omgeving
Zaken waar je bij leven dus gebruik van maakt

Laat staan als een x aantal mensen gewoon uit gemakzucht te besodemieterd zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen en daardoor gebruik (te laten) maken van iets wat bedoeld is voor noodlijdende personen , familieloze personen etc
Zullen die belastingen dus ook omhoog jagen
Waardoor ie dus sowieso een ander met de kosten opzadelt

Vergeet die mensen die het niet hoeven te betalen niet.....

Ik gok maar zo dat voor Palmera hetzelfde geldt als voor mij: ik betaal gedurende mijn leven veel meer belastingen dan ik ooit aanspraak op zal maken qua voorzieningen.
Dat is niet erg, daar is ons sociale systeem voor bedoeld.
Maar ik vind het niet heel netjes om nu precies op dit punt te gaan hameren, dan weet ik er nog wel een paar...
Maar goed, voor mijzelf zal dit waarschijnlijk niet gelden, genoeg spaargeld en waarschijnlijk ook flink wat te erven.
Dan is die mogelijkheid die safina bedoelde wat mij betreft afdoende.
Ik kies zelf wel waar ik mijn geld (los van de belasting die ik betaal) aan uitgeef.
En dat zijn zo min mogelijk overbodige verzekeringen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:39

Hier geen uitvaartverzekering. Betaal liever zelf :7 Heb überhaupt weinig verzekeringen, alleen de noodzakelijke :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:49

Ik heb er ook eentje, betaal 6/7 euro bij Monuta. En ben verzekerd voor een bedrag rond de 7500,-.

Voor dat kleine maandbedrag hoe je het niet te laten. Waarom zou je er een ander mee opzadelen?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:55

Door dit topic het er eens over gehad met mijn vriend en die zei nee joh, je moet er geen afsluiten. Als jij overlijdt kan ik dat toch gewoon betalen, die 7000 lukt gewoon hoor en als ik overlijdt komt er een aardig bedrag vrij ivm de hypotheek dus daar kan jij het dan van betalen.

Hmmm nou ja, oké dan. Voelt niet helemaal goed om hem met zulke kosten op te zadelen maar hij vind het zonde van het geld dat ik daar iedere maand premie aan zou gaan betalen.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 07-09-17 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:58

Wiwabalia schreef:
Ik heb er ook eentje, betaal 6/7 euro bij Monuta. En ben verzekerd voor een bedrag rond de 7500,-.

Voor dat kleine maandbedrag hoe je het niet te laten. Waarom zou je er een ander mee opzadelen?

Ik zadel er geen ander mee op, geld voor een begrafenis hebben we wel op de spaarrekening dus als ik of mijn man doodgaat kunnen we daar een begrafenis mee betalen en als we tegelijk doodgaan hebben we toch niks meer aan ons geld, wordt het huis verkocht, dus meer dan genoeg geld om ons onder de grond te krijgen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:13

verootjoo schreef:
Wiwabalia schreef:

Ik zadel er geen ander mee op, geld voor een begrafenis hebben we wel op de spaarrekening dus als ik of mijn man doodgaat kunnen we daar een begrafenis mee betalen en als we tegelijk doodgaan hebben we toch niks meer aan ons geld, wordt het huis verkocht, dus meer dan genoeg geld om ons onder de grond te krijgen :)

Maar dan ben jij er dus wel bewust mee bezig geweest. Dat vind ik wat anders dan mensen die denken, ag lekker belangrijk..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:36

Het lastige alleen is Verootjoo, dat een huis niet binnen 5 dagen is verkocht zeker niet als meer familieleden in beeld zijn voor de erfenis. Intussen moet de rekening voor de begrafenis(sen) toch worden betaald.
Je zadelt je familie dus wel degelijk met een probleem op als je het niet goed regelt ook al valt er wat te erven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:46

Babootje schreef:
Het lastige alleen is Verootjoo, dat een huis niet binnen 5 dagen is verkocht zeker niet als meer familieleden in beeld zijn voor de erfenis. Intussen moet de rekening voor de begrafenis(sen) toch worden betaald.
Je zadelt je familie dus wel degelijk met een probleem op als je het niet goed regelt ook al valt er wat te erven.

Er staat geld op de spaarrekening, schrijft ze.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:57

safina schreef:
Babootje schreef:

Er staat geld op de spaarrekening, schrijft ze.

Voorschieten is ook geen probleem hoor. En bovendien hoef je nooit gelijk te betalen, dat komt pas later. Tegen die tijd is de rekening wel vrijgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:13

Zo werkt het helaas echt niet verootje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:19

Anoniem schreef:

De laatste keer dat we iemand begraven hebben wel :=

Wat werkt er dan niet zo?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:29

Mijn buurman had geen uitvaart verzekering,hij had nog wel familie,een broer en een tante.
Beide wilde niet de kosten betalen voor een crematie.Toen is hij gecremeerd door de gemeente,zeer sober,geen bloemen,kaarten of advert. en helemaal niemand erbij.Laten we zeggen,hij is in stilte gecremeerd.
Niemand is verplicht om de kosten te betalen van een overleden fam. lid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:35

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:45

verootjoo schreef:
Anoniem schreef:

De laatste keer dat we iemand begraven hebben wel :=

Wat werkt er dan niet zo?

Bij mijn vader zat er een betalings termijn van 15 dagen op de factuur van de crematie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:52

Ik wil graag uitsluiten dat ik iemand anders ermee belast dus ben daarom voor een uitvaartverzekering gegaan, dat ik nu spaargeld heb, betekent niet dat ik het heb op het moment dat ik overlijd. No offence naar anderen die ik er anders over denken, maar ik voel me hier prettig bij!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:55

Jennyj01 schreef:
Bij mijn vader zat er een betalings termijn van 15 dagen op de factuur van de crematie.

Bij ons kwam de factuur een hele tijd na de begrafenis in mijn beleving :=

Maar die factuur kan de bank voor je van de rekening van de overledene betalen als daar genoeg op staat.

En anders kan je het gewoon voorschieten en dan krijg je later de erfenis (als je erfgenaam bent). Dat laatste hebben wij toen gedaan.

Het is echt niet zo ingewikkeld als hier soms omschreven wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:18

Gewoon voorschieten? Eventjes een paar duizend euro? Ja als het zo makkelijk is en je nabestaanden dat ook gewoon even doen, heb je idd die verzekering ook niet nodig.

Van mijn moeder hadden we de facturen ook binnen twee weken. De uiteindelijke afrekening van de verzekering binnen twee maanden oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:39

Gewoon zorgen dat er genoeg op je rekening staat dus. Dan is er niets aan de hand.