3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:59

Nagini, het is eigenlijk een soort kwark yoghurt kruising (tenminste zo vind ik het smaken :') ) met geen vet. Vind het wel lekker maar als ik er zelf iets door gooi zoals walnoten blijft het toch langer vullen. Moet iets te kauwen hebben :Y) Je taartje ziet er goed uit!!

Imre, ik maak eigenlijk nooit dagschema's.. Bedenk alles op het moment zelf. Ik voer wel meteen na m'n ontbijt, lunch, tussendoortje etc. het in in MFP zodat ik kan berekenen hoeveel ik nog 'mag' eten voor avondeten bijvoorbeeld, en of dat een beetje in mijn macro's past. Heb inmiddels al zo veel ingevoerd dat ik je ook wel een beetje uit je hoofd gaat weten hoeveel kcal een bepaalde ontbijt of lunch is. Verder altijd gewoon gezonde dingen in huis halen dan kan er ook niet heel veel misgaan :P

Wipher, ik vind dat vrij veel om gelijk te blijven als ik naar mijzelf zou kijken, maar weet niet hoeveel je beweegt? Ben zelf 1,80 en 67kg, maar kom echt aan als ik dat eet.

Ellabellah, wat goed!! De eerste weken zijn het leukst, daarna gaat het meestal slomer :')

Tosti's <3 <3 Wel uit een pan! Met kechup. Ik hou van tosti's :Y)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:14

Niemand die tostis met mayo en curry eet? Jullie maken me honger. Ik denk dat het goed.is dat ik geen tosti ijzer heb op het moment.

@finnens ah okay. Is dat iets nieuws in NL ofzo? Of Vegan?

@snowwhite ha! Ik kom je graag taart brengen. Bezorgkosten voor jou? :D :D

@Ellahbellah goed zeg! Volhouden!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:19

Ik at mn tosti's altijd met mayo en ketchup (curry lust ik niet) maar sinds ik probeer af te vallen niet meer. Vind nu een likje ketchup erbij nog wel lekker, maar mayo niet meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:31

Nagini schreef:
Niemand die tostis met mayo en curry eet? Jullie maken me honger. Ik denk dat het goed.is dat ik geen tosti ijzer heb op het moment.

Sky is een ijslandse vorm van yoghurt, en hier inderdaad nog niet zo lang bekend. Het is gewoon gemaakt van koeienmelk, dus niet vegan.

Nirvana_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:54

Zo, ik voer iig al drie dagen trouw in wat ik wel/niet eet. Nog geen veranderingen in mijn voedingspatroon, wil eerst even overzicht hebben.
Vraag me alleen af of het klopt. Zit elke keer ruim onder de hoeveelheid calorieen die MFP aangeeft. (300-500 onder de 1730 die zij aangaven). Dat hoort toch niet te kloppen :') Eet wel echt de verkeerde dingen met veel vet en koolhydraten, dat wel.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:05

Ik had mij een poosje terug bedacht dat ik best eierkoeken kon gaan eten als 'goed' tussendoortje, maar dit vind ik best verassend. Geloof dat ik toch maar wat anders moet gaan zoeken...

Afbeelding

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:11

Ja de eierkoeken vallen helaas vies tegen :(
Volgens het weight watchers programma dat ik volg is een grote eierkoek (afhankelijk van hoeveel die weegt) ca 11 punten. Als je dan bedenkt dat ik per dag 32 punten mag opeten en opdrinken is dat een beetje triest :')

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:22

Goed. Duidelijk haha. Dan eet ik nu mn laatste op en zal dat voorlopig ook de laatste zijn.

Dan toch maar aan de Liga Evergreen oid.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:19

Oh dat is idd best veel Goldwynn, had ik ook niet verwacht! Overigens is een Liga Evergreen ook niet echt gezond, als je toch iets van een koekje wil, kun je het beste 1 sultana pakken. Daar zitten het minste kcal in.
Ik heb letterlijk een pb gekregen van iemand die vraagt of ik van mijn lijstjes wel afval, omdat ze het zo ongezond vindt. En ook nog op een hele gemene toon. Vond ik niet zo fijn. Ik denk er even over na of ik misschien wat minder vaak mijn lijstjes ga delen, want dit doet wel een beetje pijn.

Maar goed, mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en 100% pindakaas crunchy en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas crunchy en appelstroop, water en een bekertje thee.
T: een banaan en een bekertje water.
A: brood.
T: kop thee, misschien nog wat erbij, geen idee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en longeren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:23

Daarvoor kom ik toch ff onder mijn steen vandaan. Bah kimmie, wat een naar bericht. Gewoon lekker je ding blijven doen waar jij je goed bij voelt. Diegene heeft blijkbaar nog niet begrepen dat kcal in vs kcal out het verschil maakt....

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:30

secricible schreef:
Daarvoor kom ik toch ff onder mijn steen vandaan. Bah kimmie, wat een naar bericht. Gewoon lekker je ding blijven doen waar jij je goed bij voelt. Diegene heeft blijkbaar nog niet begrepen dat kcal in vs kcal out het verschil maakt....

Dus dat. :j
Lekker blijven doen wat goed voor jou is meis!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:44

Ik wil ook wel wat kilo's kijk, toch zeker minimaal 10 maar ik stel mijzelf geen doel, gewoon afvallen en fitter worden.

Vandaag MFP gedownload en geïnstalleerd. Hij kent alleen mijn sport nog niet :+
Ben namelijk sinds een maandje 1 a 2 keer in de week aan het floatfitten. Daarnaast heb ik de paarden aan huis staan, dus ben daar ook nog de nodige tijd mee in beweging. Rij 3 à 4 keer in de week ze allebei. Daarnaast een baan waarbij we regelmatig heel wat kilometers aflopen.

Nu met dank aan dit topic de stap gezet om toch meer op mijn eten te gaan letten. Hopelijk kan ik veel tips van jullie oppikken. Zal wel voornamelijk meelezen denk ik...

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:47

Ik ken 't ook niet? :=
Vertel ben benieuwd hihi!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:49

Hè wat naar dat je dan zo'n pb krijgt. Dit topic is juist heel open voor adviezen en reacties. Dus gewoon lekker blijven posten wat je zelf wilt en niet druk maken om zo iemand.

Gewoon lekker eten waar jij je goed bij voelt en bij afvalt. Dat is het belangrijkste. Zo had ik vandaag ontzettend zin in pannenkoeken. Gezond? Nee. Maar wel erg lekker! En dat afvallen doe ik echt wel.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:52

Jeetje dat is ook geen leuk bericht om te krijgen! Jij weet het beste wat je kan eten :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:55

Ik wil hier ook graag meepraten! Las altijd mee in het vorige topic en reageerde af en toe. Moet het toch wat beter bijhouden. Ook goed voor de motivatie :D

Kimmie, wat naar zeg.. Ik snap ook niet waarom dat op een gemene manier moet. Niets van aantrekken!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: Rode druiven
L: Bruin pistoletje met omelet met spinazie + verse jus d' orange
T: Boerenmuesli aardbei( dat kleine bakje)
D: Champignonsoep, preistamppot met varkenslampje
T: Fruit, yoghurt

Vandaag zit ik +- rond de 1800 kcal.
Precies durf ik niet te zeggen want ik weet niet hoeveel ei er in de omelet zat.
Verder niet heel erg tevreden over vandaag aangezien er wat ongezondere dingen tussen zitten. Zoals de muesli en mijn avondeten is een kant en klaar pakket van de Jumbo := Maar mijn ouders gingen patat eten.. Ik dacht kan ik beter wat anders eten :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:03

Kimmie wat stom zeg! Niets van aantrekken ook, gewoon lekker blijven posten. Diegene durft t niet eens gewoon in het topic te zeggen, dus die weet vast prima wat de reacties daarop gaan zijn.
Tuurlijk kan je met jouw lijstjes prima afvallen, daarnaast ben je jong en (bijna?) op je streefgewicht meen ik, dus waar blaat iemand dan over?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:07

Ik kom mij hier ook melden als het mag.
Door stress veel te veel gaan snaaien dus de kilo's zijn eraan gevlogen.
Echter moete ze er gewoon weer af.
Sinds deze week bij een nieuwe baan begonnen en hoop dat dat ook gaat helpen in de strijd tegen de kilo's!
ik moet nu weg, maar zal kijken of ik straks wat kan bijlezen/meer vertellen.

Overigens hier ook tosti's met mayo en curry.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:09

Sommige mensen moeten iets te zeuren hebben. Zal wel een jaloers persoon zijn die de mac leegvreet. Niks van aantrekken en gewoon lekker blijven posten! De manier hoe je iets brengt maakt het of breekt het.... was het iemand die hier mee praat?

Edit;
Vandaag
O: skyr en bakje aardbeien
L: brood met 2 groente kroketten en salade (op het terras)
T: merci chocolaatje
T: 400gr tomaatjes
A: aardappel met bietjes en stukje vlees
T: blauwe bessen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:17

Bedankt allemaal voor de lieve berichten!
Ik blijf ook gewoon lekker doen wat ik wil, maar het is fijn dat mijn mening nog even bevestigd wordt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:16

Nagini schreef:

Pantosti's gaan ook prima. Helaas :')

Wat is het hier druk! Ik kom ook weer meepraten :) Fijne OP Lisa!

Wat naar Kimmie :(:) Niks van aantrekken hoor, niks mis met je lijstjes, zeker niet op jouw leeftijd. Ik vind dat je heel goed bezig bent.

Ik eet eigenlijk altijd hetzelfde ontbijt en dezelfde lunch, doordeweeks althans, dus wat dat betreft plan ik m'n dagen wel ja. Avondeten bedenk ik meestal in het weekend voor de rest van de week.

Ik heb net heerlijk schouders en bis getraind ondanks dat het stervensdruk was in de sportschool dus hier gaat het lekker :) Ik zie ook ineens heel veel definitie in m'n bovenlichaam dus dat is leuk.

O: 250 gram 0% vet Griekse yoghurt met 30 gram Impact Whey straciatella
T: 4 maiswafels
L: 3 maiswafels met sweet chili humus en kipfilet
T: kitkat chunky cookie dough <3
A: zalm, spinazie en champignons met knoflook, paprikapoeder en chili, zoete aardappelpuree

B: uur kracht, halfuur cardio

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:17

Kimmie, wat naar dat iemand dat via pb toe (of uberhaupt doet) gewoon doorgaan zoals je bezig bent!

Voor wie wilt weten wat floatfit is, hier een filmpje waar het uitgelegd word. Is nog vrij nieuw volgens mij. Nu snel de paarden binnenhalen en naar het zwembad :D
https://m.youtube.com/watch?v=FxVSeczz3 ... e=youtu.be

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:18

Eulogy.... Wat zeg je?! Wat voor kit kat <3
Fijn dat trainingen goed gaan! Fijn he als je ineens zoveel definitie ziet!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:20

MarloesHJ schreef:
Kimmie, wat naar dat iemand dat via pb toe (of uberhaupt doet) gewoon doorgaan zoals je bezig bent!

Voor wie wilt weten wat floatfit is, hier een filmpje waar het uitgelegd word. Is nog vrij nieuw volgens mij. Nu snel de paarden binnenhalen en naar het zwembad :D
https://m.youtube.com/watch?v=FxVSeczz3 ... e=youtu.be

Och wat leuk!! Denk dat ik maar met me compagnon moet gaan praten om ook een zwembad aan te schaffen en deze lessen te geven haha :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:23

Oehhh die kitkat klink goed :9

Sporten ging wat moeizaam vanavond, laatste paar apparaten was ik behoorlijk leeggelopen. Volgende keer maar wat meer drinken tussendoor.