Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 16:20

@ Azmay en Tineke: ah oke, jullie merkten pas ook later pas wat?
En Azmay, hoeveel druppels doe jij dan?

Heb ik toch nog hoop dat het kan helpen :) . Bij de kennis die het me aanraadde werkte het meteen, vandaar dat ik nu al dacht dat het bij mij niets effect gaf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:22

Lukasje schreef:
@ Azmay en Tineke: ah oke, jullie merkten pas ook later pas wat?
En Azmay, hoeveel druppels doe jij dan?

Heb ik toch nog hoop dat het kan helpen :) . Bij de kennis die het me aanraadde werkte het meteen, vandaar dat ik nu al dacht dat het bij mij niets effect gaf.

Ik neem 3 of 4 druppels.

Schijnt dat het best wel een flinke tijd kan duren voor je het merkt :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:25

Lukasje schreef:
MissBambi schreef:
Iemand enig idee hoe snel ik effect zou kunnen merken? Ik gebruik het tegen constante pijn in spieren en aanhechtingen van pezen en spieren en heb nu 2x4 druppels van 5% CBD olie van http://www.decbdsite.nl

Gebruik het nu sinds afgelopen donderdag, donderdag ochtend 1 druppel gepakt in de avond 2 en gisteren 2x3 maar merk vooralsnog helaas niks.

Hé, ik (TS) heb net dezelfde ervaring. Ik gebruik het voor chronische rug- en bekkenpijn -waardoor ik slecht slaap- maar heb door hypermobiliteit ook veel last van aanhechtingen en gespannen spieren. Ben ook donderdag begonnen, en ook met 5%. Doe wel 4x daags, maar telkens 2 druppels dus qua hoeveelheid komt dat op hetzelfde neer als wat jij neemt. Ik voel ook nog geen effect -O- .

Checked, in gebruik sinds dinsdag, nou enigste wat ik merk is dat het muf smaakt, verder niets, helemaal niets :+ ... Gebruik het alleen 's avonds voor het geval het iets zou doen, zit nu op 6 druppels zal het flesje wel leegmaken, maar doe mij maar reguliere pijnstillers (die ik dus nu ook nog gewoon slik). Valt bij mij tot nu toe onder homeopatische druppels, oftewijl, weggegooid geld voor iets wat toch niets doet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:31

Muf? Mijn druppels smaken absoluut niet muf. Welk merk heb je?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:38

maar hoe kom je erachter welke olie je moet hebben, en welke concentratie ?

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:05

Ik denk ook dat het voor iedereen anders is, net als met reguliere medicijnen. Welke past het best bij je klachten, welke hoeveelheid. Het blijft soms uit proberen en de één reageert anders als de ander

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:54

Vraagje aan de mensen die CBD-olie gebruiken: hoe doseren en nemen jullie het?

Ik heb namelijk een flesje met erg stroperige olie, doordat het zo stroperig is komt het er moeilijk (of niet) uit en als ik het onder mijn tong wil druppelen heb ik geen idee of er iets uitkomt en zoja hoeveel. Resultaat is dat ik het maar weer opgeef -O- .

Soms steek ik het flesje in mijn zak, dan warmt het wat op en wordt het vloeibaarder, maar ten eerste heb ik dan nog steeds geen idee hoeveel er uitdruppelt en ten tweede vind ik het teveel gedoe om het elke keer op die manier te verwarmen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:56

GDG schreef:
Vraagje aan de mensen die CBD-olie gebruiken: hoe doseren en nemen jullie het?

Ik heb namelijk een flesje met erg stroperige olie, doordat het zo stroperig is komt het er moeilijk (of niet) uit en als ik het onder mijn tong wil druppelen heb ik geen idee of er iets uitkomt en zoja hoeveel. Resultaat is dat ik het maar weer opgeef -O- .

Soms steek ik het flesje in mijn zak, dan warmt het wat op en wordt het vloeibaarder, maar ten eerste heb ik dan nog steeds geen idee hoeveel er uitdruppelt en ten tweede vind ik het teveel gedoe om het elke keer op die manier te verwarmen.

Ik neem het voor de spiegel dan zie ik hoeveel druppels vallen. Mijn olie is behoorlijk vloeibaar, staat gewoon in een kastje op kamertemperatuur.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:04

Hier een gebruiker van THC olie. Ik heb een tijdje CBD gebruikt maar merkte daar geen voordeel van en vond het vies.
Goede olie kost best geld. Ik heb het dan wel over sterk geconcentreerde olie..kost rustig 150 euro per flesje maar je doet er bij juist gebruik wel heel lang mee.
Mits je daar goed mee om gaat niks aan de hand maar als je ook maar ietsiepiets te veel gebruikt kun je flink van de wereld zijn. Bin there done That, ben eens 13 uur flink stoned geweest van 4 druppels! Deze Brande mijn keel al aardig en begonnen na een uur te werken. Was echt van mijn padje en blij de ik thuis was en het tegen bedtijd liep. Misselijk en Ontzettende droge mond ook...
Ben in slaap gevallen maar werd de volgende ochtend nog net zo stoned wakker. Dit was ergens grappig maar nu niet bepaald een ervaring om te herhalen zeg maar. Ik ben wel wat gewend want rookte voorheen de wiet puur uit een pijpje maar wegens mijn slechte longen kan dit niet meer. Vandaar de keus voor de olie maar als je dit dus niet gewend bent pas dan op dat je niet over doseert

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 20:05

Mijn (van Medihemp) druppelt ook wel goed. Ik neem het ook voor de spiegel, doe het onder mijn tong. Voor de dosering heb ik eerst naar de site gebeld waar ik het besteld heb. Die raadde mij 4x daags 2 druppels: voor elke maaltijd, en 1h voor slapen gaan. Op het flesje zelf stond dan weer "2x / dag 10 druppels".

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 20:07

Popstra schreef:
Hier een gebruiker van THC olie. Ik heb een tijdje CBD gebruikt maar merkte daar geen voordeel van en vond het vies.
Goede olie kost best geld. Ik heb het dan wel over sterk geconcentreerde olie..kost rustig 150 euro per flesje maar je doet er bij juist gebruik wel heel lang mee.
Mits je daar goed mee om gaat niks aan de hand maar als je ook maar ietsiepiets te veel gebruikt kun je flink van de wereld zijn. Bin there done That, ben eens 13 uur flink stoned geweest van 4 druppels! Deze Brande mijn keel al aardig en begonnen na een uur te werken. Was echt van mijn padje en blij de ik thuis was en het tegen bedtijd liep. Misselijk en Ontzettende droge mond ook...
Ben in slaap gevallen maar werd de volgende ochtend nog net zo stoned wakker. Dit was ergens grappig maar nu niet bepaald een ervaring om te herhalen zeg maar. Ik ben wel wat gewend want rookte voorheen de wiet puur uit een pijpje maar wegens mijn slechte longen kan dit niet meer. Vandaar de keus voor de olie maar als je dit dus niet gewend bent pas dan op dat je niet over doseert

Holy .... 13 uur van 4 druppels :wow: :wow:
Goh ja, maar goed dat je thuis was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:34

Ik doe de cbd op m'n vinger en dan onder m'n tong. Dosseert makkelijker.

Ik gebruik de pasta van stichting mediwiet. Dus ook heel dik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:39

Gebruik de CBD olie met alleen CBD, dus geen wietolie of CBD met THC.
Druppel het gewoon op theelepeltje en dan aflikken met onderkant van je tong (ja, dat kan..).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:21

is CBD olie dan weer wat anders als wiet olie ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:24

spicegirl schreef:
is CBD olie dan weer wat anders als wiet olie ?

Dat is al meermaals in het topuc uitgelegd..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:25

Ja...wietolie bevat meer tch en je kunt in principe van elke wietsoort olie maken, dus ook van de zeer hoog in tch gehalte planten..is maar wat je wilt..

De medicinale wiet bevat juist veel cbd en in verhouding een stuk minder tch, dan de recreatieve wiet die juist bedoelt is voor het high worden en de nevenwerkingen die medicinaal juist belangrijk zijn, zijn dan minder belangrijk.

Wietolie koop je, helaas, niet bij het kruidvat :+ , maar ik de k dat dat ook nog wel komt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:30

Indestal, klopt niet..
Cbd olie maakt men van hennep, dit is volledig legaal en is géén wiet.
Dit bevat ca 0.1% thc.
Niks dus tov de wietsoort white widow met 20%.

Medicinale wiet is niét per definitie hoog in cbd!
Medicinaal: bij epileptie wil men hoog cbd, of zelfs soms geen thc.
Bij kanker wil men veel thc, en volgens mediwiet is 1 op 1 qua cbd/thc het beste.
Dus 20% thc, is ook 20% cbd, zit dit er niet in aanvullen met bijvoorbeeld cbd pasta.
Voorbeeld: white widow is ca 20% thc, minder dan 0.9% cbd.
Ofwel medicinaal is een breed begrip, ik gebruik wiet medicinaal maar gebruik graag white widow, wat wél hoog zit in thc.

Zelf ervaar ik dit:
Cbd olie, 2.75%: gedachtes liggen stil, en haalt bij liefdesverdriet de ergste scherpe randen eraf, zorgt ook voor minder prikkelgevoeligheid en meer rust.
Pijn merk ik niks van qua effect.
Thc olie, white widow: ontspannen spieren, stopt pijn als ik voor het slapen wat door mijn pijnstillers schiet, maar pakt erge pijn niet aan.
Wel ervaar ik de pijn emotioneel minder heftig en kan ik het meer ontspannen ondergaan.
Reumatisch ben ik veel soepeler als ik mijn olie braaf gebruik.
Geestelijk ga ik er ook dieper van nadenken, ik verwerk vaak allerlei dingen van mijn dag heel apart.
Vaak merk ik dan nuchter nog niet wat me dwars zit, maar na de wietolie komt dat dan omhoog en verwerk ik het vaak heel relaxed.
Als ik juist verdrietig ben, of na mijn emdr toen werd het juist vaak erger, maar dat blijkt bij mij dus zeer effectief om iets echt te verwerken en een plekje te geven.
Ofwel het pakt bij mij uit zoals het goed is: me confronteren met de waarheid als het nodig is, maar ook de simpele dagelijkse rompslomp prettig en relaxed verwerken.
Ofwel niet altijd leuk, maar wel altijd de waarheid en daardoor effectief om kleine frustraties minder groot te laten worden, doordat ik het met thc fijn overdenk.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-05-17 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:35

Waar zeg ik dat cbd olie hetzelfde is als wietolie? Ze vraagt of het wat anders is en ik zeg ja ;)

Ik heb nog geen wietzaden gevonden waar geen tch in zit bij medicinale wiet....wel leuk om bij te leren, waar kan ik die vinden?
Bij mediciale wiet gaat men nu juist wel uit van een hoog cbd gehalte om te zorgen dat het tch gehalte nl niet te hoog is om high worden tegen te gaan..de werking van de canabediolen zijn nl belangrijk.

Je hebt inderdaad verschillende zaden met verschillende gehalten voor verschil in ziektebeelden.en dan speelt indica en sativa ook een rol
Laatst bijgewerkt door Indestal op 13-05-17 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:39

Om het nog verwarrender te maken; CBD olie wordt ook medicinaal gebruikt. Dus medicinaal alleen zegt niet zoveel.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:41

Cbd olie is eigenlijk meer een voedingssuplement...ik lees dat er mensen zijn dit dit vlak voor het slapen nemen om te kunnen slapen...als je slapeloosheid hebt, zul je juist wakker liggen van je cbd..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:51

Sorry indestal, maar ik vind persoonlijk de uitspraak voedingssuplement nogal wat..
Niet mee eens, ik vraag me af of je weet wat je zegt, want zover ik weet zit er áltijd iéts thc in hennep, maar die 0.1% max.
En medicinaal, ik zeg net al ieder doel is anders.
Ik zoek niks wat de high remt, ik wil juist net dat randje opzoeken van wappie en tóch gebruik ik het medicinaal.
Cbd alleen kan bij epileptie top zijn.

Bij deze: hennep en wiet zijn hoe dan ook geen suf supplement en geen voor de lol ding of onder de categorie ik slik een magnesium pilletje.

Edit: wat betreft slapeloosheid ook weer kul.
Ik heb forse slaapproblemen en ga weldegelijk beter slapen van cbd, dat verschilt gewoon per persoon, daar kan je géén standaard aan plakken.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:39

Doordat mijn racefiets te klein is, had ik een vlammend pijnlijke ontsteking van de gluteus medius thv de aanhechting op het bekken.
De pijn was niet te harden en wietolie hielp hierbij niets. Heb drie weken kine gevolgd plus rust. Mijn ervaring is dat het niet helpt bij acute peesontstekingen. Misschien niet verwonderlijk gezien de pees weinig doorbloed wordt en daar moeilijk stoffen kunnen geraken. Voor artrose -gerelateerde aandoeningen helpt het dan weer wel goed....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:41

Dan is alles een supplement. Vrij veel planten hebben een werking die wel of niet ergens goed voor is, soms minimaal en soms wat sterker. Als je ergens last van hebt, wil je er gewoon vanaf en dan het liefst zo goed mogelijk zonder teveel bijwerkingen.

Ik heb dus bij sommige pillen, last van de vullers. Daar denken artsen niet snel aan. Van bepaalde medicijnen kon een granulaat gemaakt worden die dan beter werkte voor mij.

IK heb ernstige slaapproblemen. Momenteel neem ik 's ochtends en 's avonds een cbd capsule en paracetamol. Overdag dan nog alleen paracetamol. Ik slaap daar niet slechter mee en ik zou het echt direct merken.

Bij hele heftige pijnen, doet het niet genoeg. 2 Weken geleden lag ik echt plat en hielp niks. NSAID's mag ik niet en tramadol bijv vind ik niet prettig, dus stel ik het liefst zo lang mogelijk uit. CBD deed niet genoeg, maar de combinatie met paracetamol heeft uiteindelijk wel de scherpe randjes eraf gehaald.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:23

Afbeelding

Deze uitspraak is van Werner Bruining him self ;) en als het over de toonbank verkocht mag eorden, is het ook zo..

Maar ik begrijp dat cbd van hennepzaadolie en cbd uit wietolie in dit topic door elkaar gaat..in hennepzaadolie zit minder dan 0,2% thc en dat mag dus omdat dat verwaarloosbaar is..

Mensen met serieuze lichamelijke klachten hebben zwaarder geschut nodig en belanden bij de medicinale canabisolie.
De CBD die niet voor de high kick zorgt maar wel positieve werking in het lichaam heeft is dus feitelijk een voedingssupplement..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:30

Superpony, jij neemt magnesium wat helpt bij slapen paracetamol dat een pijnstiller is en dus ook een hulp bij slapen als pijn belemmert en de cbd als extraatje..

Van alleen de hennepzaadolie zul jij niet slapen als je een echte slaapstoornis hebt..
Ik spreek uit ervaring en met 1 druppel wietolie ga ook ik niet onder zeil, daar heb ik wel meer voor nodig en soms moet ik een muur opbouwen.....met hennepzaadolie kan ik het hele flesje leegdrinken zonder resultaat...wellicht helpt het idee bij jou? Op zich super fijn, houden zo!

Ik heb ook cbd - canabis zalf...dat is ook super spul...