In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:38

Goldwynn goedzo haha. Vooral goed aanvoelen en je mag best een beetje spierpijn hebben de volgende dag }>

ingedebruijn dat zijn altijd leuke schema's om te volgen ja!

Goedbezig dito +:)+

Ik wil paardrijden straks en vanavond nog even hardlopen/crosstrainer sportschool. Beide een uitdaging met spierpijn :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:44

dito schreef:
plutolover schreef:
Oke ik voel me dom maar wat zijn crunhes en bicycles

als je kijkt onder het schema staat een plaatje die illustreert wat je moet doen zeg maar.
Bicycle is fietsen met benen en crunches zijn gewoon de buikspieroefeningen

Bij Bicycle heb je steeds een been gestrekt en eentje gebogen. Dan ga je met je elleboog naar de gebogen knie. Rechts->links en andersom. Daarmee train je de buikspieren aan de zijkant. Hoe langzamer je het doet, hoe zwaarder het is.

Crunch is inderdaad gewoon de standaard manier van buikspieren doen. Op je rug, omhoogkomen terwijl je naar het plafond kijkt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:38

Dag dames,

Ik wil mij ook graag aanmelden hier.
Ik heb CVS maar blijf er een beetje in hangen en in en neerwaartse spriraal te komen door de vermoeidheid dus ik moet meer aan mijn conditie doen.
Maar ik ben totaal geen fan van sportscholen en hardlopen.
Liefst doe ik thuis oefeningen.
Maar hoe doe je nou cardio oefeningen thuis?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:44

:wave: ik meld me ook!
Ik heb een crosstrainer en de Wondercore 2. Vooral die Wondercore 2 met de workout dvd die erbij zit van een halfuur doet het bij mij heel goed. Ik voel mijn buikspierpijn flink. :')
Wat ik ook nog doe, is een workout van 7 minuten met een app.
Daarnaast drink ik alleen nog water en probeer ik te letten op voeding. Ik ben 3 kilo kwijt, dus ik ben al blij. :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:43

Cinderella schreef:
:wave: ik meld me ook!
Ik heb een crosstrainer en de Wondercore 2. Vooral die Wondercore 2 met de workout dvd die erbij zit van een halfuur doet het bij mij heel goed. Ik voel mijn buikspierpijn flink. :')
Wat ik ook nog doe, is een workout van 7 minuten met een app.
Daarnaast drink ik alleen nog water en probeer ik te letten op voeding. Ik ben 3 kilo kwijt, dus ik ben al blij. :+

Welke app?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:55

7MWC

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:18

Ik meld me ook! Heb een sport schema gemaakt om thuis spieren te gaan kweken. Afvallen wil ik niet, ik wil juist aankomen met spiermassa :P
Ben nu voornamelijk mijn rug en kuiten aan het trainen, maar wil ook de rest goed gaan trainen. Alles, alles, alles! Toch maar tips gevraagd aan mijn broers (die wél 4x in de week naar de sportschool gaan), en die hebben een aantal oefeningen genoemd die ik zou kunnen proberen. Ik focus me toch wel echt voornamelijk op m'n rug, vorig jaar had ik een auto ongeluk gehad waardoor de spieren rondom mijn ruggengraat (ja hoor, van boven tot onder 't hele ding :')) flink waren verpest.
Goed trainen dus maar om paard-lief niet in ee weg te zitten met mijn gekke spieren! :D

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:24

Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik na het leren wel even wat foto's maken, waar ik allemaal mee train, meeste dingen zijn heel goedkoop zelfgemaakt, maar geven hetzelfde resultaat als bv. de sportschool.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:06

Carol_Beer schreef:
Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik na het leren wel even wat foto's maken, waar ik allemaal mee train, meeste dingen zijn heel goedkoop zelfgemaakt, maar geven hetzelfde resultaat als bv. de sportschool.

Ja, graag! Fijn!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:33

Nou graag!

Maar is er iemand die weet hoe je cardio thuis doet?
Of zijn er youtube kanalen van?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:47

Silly1972 schreef:
Nou graag!

Maar is er iemand die weet hoe je cardio thuis doet?
Of zijn er youtube kanalen van?

Ja staat heel veel op youtube. Als je daar zoekt op cardio workout.. dan kom je al een heel eind.
Ik hield ze alleen nooit vol dus na 2 keer was m'n motivatie weer weg.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:07

ingedebruijn schreef:
Als iemand de 5km running coach wil hebben, kan ik de lessen wel mailen. Ik heb net 3km gedaan. Nog zes lesjes te gaan.

Beetje laat, maar ik heb ook wel interesse! :)

Ik zag hier een paar leuke schema's voorbij komen, eens kijken of ik daar nog wat van mee kan pikken.

Ik loop nog steeds hard, maar sinds gisteren (oké, de keer daarvoor eigenlijk ook al :o ) heb last van m'n knieën. :n Baal er goed van, want ik vind hardlopen nou juist zo leuk. Iemand daar nog tips voor? Zou heel erg welkom zijn!!
Verder ga ik wel rustig door met de oefeningen die thuis kan doen. Merk wel al dat ik strakker in m'n vel kom te zitten, dus het heeft zeker effect! :)) Of ik al wat afgevallen ben weet ik niet, ik heb geen weegschaal. :+

Silly, misschien touwtje springen? Is makkelijk thuis te doen en kan je zelf de intensiteit van bepalen. :)

CarolBeer, ben daar wel benieuwd naar! :j

Shanna, ben jij ook nog altijd aan het sporten? :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:50

Goed bezig allemaal *\o/*
Fijn is dat he Jindai als je verschil merkt!

Pff na mijn opbeurende post over spierpijn ben ik mezelf ook weer flink tegen gekomen :') Ondanks de halve training toch vies veel spierpijn gehad, denk ook de combinatie met 2 dagen paardrijden en mn pauze.. Gisteren niks gedaan , vandaag weer paardrijden en armen + buik denk ik :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:09

Hoe krijg je van paardrijden dan spierpijn? :Y)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:18

Jij nooit dan? :')
Heb 1.5 week niet gereden en ma-di veeeel doorgezeten, en dus na 4 weken weer benen getraind dus de binnenkant van mn benen protesteert ja :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:20

Jindai schreef:
ingedebruijn schreef:
Als iemand de 5km running coach wil hebben, kan ik de lessen wel mailen. Ik heb net 3km gedaan. Nog zes lesjes te gaan.

Beetje laat, maar ik heb ook wel interesse! :)

Ik zag hier een paar leuke schema's voorbij komen, eens kijken of ik daar nog wat van mee kan pikken.

Ik loop nog steeds hard, maar sinds gisteren (oké, de keer daarvoor eigenlijk ook al :o ) heb last van m'n knieën. :n Baal er goed van, want ik vind hardlopen nou juist zo leuk. Iemand daar nog tips voor? Zou heel erg welkom zijn!!
Verder ga ik wel rustig door met de oefeningen die thuis kan doen. Merk wel al dat ik strakker in m'n vel kom te zitten, dus het heeft zeker effect! :)) Of ik al wat afgevallen ben weet ik niet, ik heb geen weegschaal. :+

Silly, misschien touwtje springen? Is makkelijk thuis te doen en kan je zelf de intensiteit van bepalen. :)

CarolBeer, ben daar wel benieuwd naar! :j

Shanna, ben jij ook nog altijd aan het sporten? :)

Stuur maar een pb met je e-mail erin. Dan stuur ik de lessen door. Pijn in je knieën komt vaak van slechte/onvoldoende goede schoenen of een slechte opbouw en dus overbelasting. Ik heb hele slechte knieën maar nu top schoenen en dan heb ik zelden nog last.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:23

Vandaag dag 11 gedaan van mijn schema. Merk dat het zwaarder wordt maar ik begin wel al lijntjes van mijn buikspieren te zien dus het is het waard. Morgen rustdag dus dan even half uurtje lopen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:29

MerleSimone schreef:
Goed bezig allemaal *\o/*
Fijn is dat he Jindai als je verschil merkt!

Ja, heel fijn! Doe ik het toch niet voor niets. :D
Merk dat m'n conditie ook wel flink beter is geworden, dat is ook wel lekker.

Haha, ik heb eigenlijk ook nooit spierpijn van het rijden. :P
Ik wilde het zelf ook nooit geloven, maar spierpijn is sneller over als je nog wat licht sport. :))

Ingedebruijn, wow goed bezig! +:)+
Denk dat het idd aan de opbouw ligt en de warming up/cooling down. Daar neem ik niet echt de tijd voor en raffel ik het liefste af. :o Schoenen zijn wel in orde gelukkig, daar heb ik goed op gelet toen ik ze kocht. :)
Ik stuur je straks nog even een PB!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:43

Ik wil morgen ochtend of vanavond weer rondje hardlopen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:46

MerleSimone schreef:
Jij nooit dan? :')
Heb 1.5 week niet gereden en ma-di veeeel doorgezeten, en dus na 4 weken weer benen getraind dus de binnenkant van mn benen protesteert ja :')

Nee :') ook niet als ik veel doorzit! ik rij dan bijna dagelijks maar ook als ik 3 weken niet heb gereden geen spierpijn!

Maar als je je benen hebt getraint begrijp ik wel dat je spierpijn hebt :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:36

Hoe gaat het nu? Al meer mensen begonnen met Renate? :)
Ik ga straks hardlopen na het werk. Lekker even mn kop leeg en dan daarna nog mijn buikspieroefeningen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:57

Wat een stilte hier. Ik ben inmiddels bij dag 19 van mijn schema met onderstaand resultaat :)
Ben benieuwd hoe het over twee weken is.

Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:59

Ik heb moeite met sporten als t zo warm is.. Thuis over de 30 graden dus dan laat maar..
Dinsdag wel benen gedaan en gisteren cardio in de sportschool! Maar vandaag waarschijnlijk weer niks.. Hooguit rondje hardlopen als ik de energie kan vinden.
Goed bezig, zie je al veel vooruitgang?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:02

Hier een beetje moeite met de motivatie. Het is ook meer een 'moeten' dan dat ik het wil doen, maar tegelijkertijd wil ik wel resultaat. Gister wel 20 minuten hometrainer (volgens het apparaat 160 kcal verbrand, geen idee of dit klopt) en m'n bil oefeningen gedaan (30x squat, 20x donkey kick met beide benen en 20x lunge met beide benen).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:02

MerleSimone schreef:
Ik heb moeite met sporten als t zo warm is.. Thuis over de 30 graden dus dan laat maar..
Dinsdag wel benen gedaan en gisteren cardio in de sportschool! Maar vandaag waarschijnlijk weer niks.. Hooguit rondje hardlopen als ik de energie kan vinden.
Goed bezig, zie je al veel vooruitgang?

Zeker! Buik was veel slapper. Zeker de onderkant. Nu beginnen zich al mooi lijntjes te vormen.