Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:51

Julia schreef:
Ik wil al jaren mooie nagels, maar het blijkt echt kansloos. :') Wat ik ook inneem aan supplementen, het groeit amper en nagels blijven zo zacht dat alles direct afscheurt. Gellak geprobeerd, maar hou geen nagel meer over. Ik probeer het wel zo net mogelijk te houden, maar blijven gewoon stompjes. :')

Ik gebruik het homeopatische supplement Sillidyn silicium.
Echt TOP-spul!
Mijn nagels groeien nog beter en zijn nog steviger.
Gellak verwijderen (en aanbrengen) is toch een behoorlijke aanslag op je nagels en als ik deze druppels een tijdje niet meer gebruik merkt mijn nagelstyliste dat meteen. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 19:53

Amandavd schreef:
LadyMadonna schreef:
Scheuren vaak in, in het leven?
Heb je hoge nagelbedden?

Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Zodra ik mijn duim nagels wat laat groeien krijg je van die scheurtjes in het roze gedeelte aan de zijkant.

Kan je een foto maken dat je tegen de vingertop aan kijkt? Zo dus:

Afbeelding

LadyMadonna

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 19:54

Annee, ben ik niet met je eens, muts het correct gedaan wordt...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:54

Julia schreef:
Ik wil al jaren mooie nagels, maar het blijkt echt kansloos. :') Wat ik ook inneem aan supplementen, het groeit amper en nagels blijven zo zacht dat alles direct afscheurt. Gellak geprobeerd, maar hou geen nagel meer over. Ik probeer het wel zo net mogelijk te houden, maar blijven gewoon stompjes. :')

Dan doe je iets ernstig fout als je nagels beschadigen van gellak.

Annee_S, dat is pertinent niet waar! Als je gellak goed aanbrengt en op de juiste manier verwijderd dan kan er niets beschadigen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:56

Ik heb 20 jaar lang op m'n nagels gebeten, en toen door lakken geleerd er vanaf te blijven (zo'n gescheurd stuk nagellak is zo vreselijk lelijk en opzichtig)... Lakken doe ik niet meer, ik heb een vrij lelijke (hoge) nagelinzet die daar heel erg door benadrukt wordt.

Nu kom ik alleen nog in de verleiding om te bijten als ze kort zijn, dus ze mogen net zo lang groeien tot er eentje afbreekt. Dan gaat alles weer naar dezelfde lengte tot er wat anders afbreekt. Nagelstyliste heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

Alleen duurt dat best lang bij mij, ben ik achter gekomen. :') En ja, 't overleeft meerdere keren per week paardrijden, als er iets breekt is dat vaak omdat ik m'n hand per ongeluk ergens tegenaan mep.

Spoiler:
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:58

Kun je hier iets mee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:58

FirebirdM schreef:
Ik heb 20 jaar lang op m'n nagels gebeten, en toen door lakken geleerd er vanaf te blijven (zo'n gescheurd stuk nagellak is zo vreselijk lelijk en opzichtig)... Lakken doe ik niet meer, ik heb een vrij lelijke (hoge) nagelinzet die daar heel erg door benadrukt wordt.

Nu kom ik alleen nog in de verleiding om te bijten als ze kort zijn, dus ze mogen net zo lang groeien tot er eentje afbreekt. Dan gaat alles weer naar dezelfde lengte tot er wat anders afbreekt. Nagelstyliste heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

Alleen duurt dat best lang bij mij, ben ik achter gekomen. :') En ja, 't overleeft meerdere keren per week paardrijden, als er iets breekt is dat vaak omdat ik m'n hand per ongeluk ergens tegenaan mep.

Spoiler:
[ [url=m/uRq7Al.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dan, ik hoef geloof ik geen ruzie met jou te krijgen. :=

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:59

De gellak wordt eraf gevijld.
Vroeger deed ze het met pure aceton eraf weken, maar daar hield ik echt geen nagels van over.
Ze doet het erg netjes en voorzichtig, maar een lichte beschadiging aan de bovenlaag blijf je houden en na een aantal keer geweest te zijn, meestal na een maand of 4/5 begin ik aan mn nagels wel wat te merken dat ze wat minder stevig zijn.
Ik bedoelde ook niet dat je het meteen merkt, maar na een langere tijd.
Maar het kan natuurlijk ook zo lijken. :(

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:01

Annee_S schreef:
De gellak wordt eraf gevijld.
Vroeger deed ze het met pure aceton eraf weken, maar daar hield ik echt geen nagels van over.
Ze doet het erg netjes en voorzichtig, maar een lichte beschadiging aan de bovenlaag blijf je houden en na een aantal keer geweest te zijn, meestal na een maand of 4/5 begin ik aan mn nagels wel wat te merken dat ze wat minder stevig zijn.
Ik bedoelde ook niet dat je het meteen merkt, maar na een langere tijd.
Maar het kan natuurlijk ook zo lijken. :(

Ik Heb hetzelfde.... Ik Moet de gellak er bijna afvijlen en >30 min Weken in aceton. Hier dus snel scheuren en ook brokkelen van bovenaf zeg maar.

Daarom ook niet te vaak gewone nagellak, merk echt dat Ik daar last van heb.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:02

Tsja, weet niet wat het is. Misschien omdat er niet voldoende zuurstof bij komt? Als ik gellak blijf doen (kleurtje erop, paar weken later eraf en direct ander kleurtje erop) dan gaat dat prima, maar als ik dat een tijd volhoud en daarna een periode geen gellak meer doe, is het echt nog een groter drama. :=
Degene die mijn nagels toen deed is trouwens wel een gediplomeerde nagelstyliste met een goed lopende eigen zaak. Haar werk wordt bovengemiddeld goed beoordeeld, dus twijfel er niet aan dat het aan haar kwaliteiten en werkwijze ligt.

Thanks voor de tip van de supplementen, ga het eens proberen! +:)+

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:02

Nu best wel lang voor mijn doen en ongespleten. *\o/*
Ik beet/bijt nauwelijks. Heb best prima nagels, maar buigen wel als ze langer worden helaas, zit nu bijna aan mijn max zeg maar. 's Winters splijten ze heel erg, kan ik niet tegen knippen. Vijlen schijnt beter te zijn, maar dan lukt het bij mij niet om alle nagellagen in 1x goed mee te nemen zeg maar, wat resulteert in scheurende nagels.
Lakken deed ik eerder best vaak, ook al bleef het nauwelijks twee dagen goed zitten.
Heb trouwens wel struggels met in welke vorm ik ze wil knippen/vijlen(in combinatie met knippen gaat dat nog), ik heb nu rond, maar vind dat bij m'n middelvinger niet zo mooi als ze langer worden. Moet daar nog iets op verzinnen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:03

Waarom weken jullie niet in je lamp? Aceton op celstof depper, folie er om heen, 7 mins ofzo in de lamp en het ligt er af

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:07

Jolien87 schreef:
FirebirdM schreef:

Spoiler:
[ [url=m/uRq7Al.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dan, ik hoef geloof ik geen ruzie met jou te krijgen. :=

Ik ben heel vredelievend hoor :Y)

Het heeft wel serieus voordelen om als een soort Edward Scissorhands door het leven te gaan, met een goed lange nagel kan je zóveel meer priegelwerk doen dan met zo'n vingerstompje... Het zijn net Zwitserse zakmessen wat dat betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:09

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

Ik heb een nagel(riem)olie van Sally Hansem en ben daar heel tevreden over.

_San87_ schreef:
Is dat bij de drogist te krijgen?

Ik zat zelf te denken aan amandelolie.

Ja. :j Ik weet dat de Etos en Kruidvat dit merk sowieso verkoopt en het is ook via Bol te koop. Er is nagellak van, maar dus ook een aantal verzorgingsproducten.
https://www.bol.com/nl/p/sally-hansen-vit-e-nail-cuticle-oil-nagelriemolie/9200000005248947/?suggestionType=suggestedsearch
Ga ervoor kijken. Thanks!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:11

Mijn nagels zijn altijd aan de korte kant. Ik knip ze, en vooral de nagels aan mijn dominante hand knappen daar niet van op.
Ik weet alleen echt niet hoe ik nagels moet vijlen -O- ...
Idealiter knip ik ze ooit allemaal echt goed kort en ga ik ze vanaf dan met de vijl bijhouden, maar dan moet je wel eerst weten hoe je moet vijlen ...Elke keer als ik het vijlen een kans geef, ben ik decennia bezig met amper resultaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:12

Nagels zijn dood, die hebben geen zuurstof nodig. Wat wél kan, is dat de nagel na het verwijderen van kunstproduct wat slap voelt. Mits er correct gewerkt is, en de nagel dus niet te dun is gevijld, komt dit omdat de nagel zijn vocht/olie niet kwijt kan. Er zitten minuscule afvoerkanaaltjes in een nagel, die dit normaal doen. Maar met een kunstproduct erover kan dit niet, waardoor de nagel als het ware té gehydrateerd raakt. Dit hersteld zich normaliter net 1 of 2 dagen.

Annee, ook op langere termijn is het geen probleem. Dat je met verwijderen altijd wel iets beschadigd is gewoon niet waar, of, zou niet waar moeten zijn...
En ja, ik heb ook weleens per ongeluk net ff te ver doorgevijld (vooral toen ik net begon met de frees), maar de natuurlijke nagel is me echt heilig :j

Amanda, zoals ik al dacht, vrij hoog nagelbed. Daar zie je dit probleem vaker helaas. Doordat je nagelbed hoog is, komt er als je dingen pakt, of ergens op duwt, vrij veel druk op je stresspunt (net onder je "witte randje") te staan, en daardoor klapt ie. Heb er zelf ook altijd last van, tenzij ik kunstnagels draag.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:13

Als je weet wat je doet beschadigd de nagel ook niet met afvijlen. Gel en acryl worden ook afgevijld zonder schade. Alles staat en valt met een kundige styliste en die worden helaas een zeldzaamheid.

Julia, nagels nemen geen zuurstof op uit de lucht. Het nagelbed wordt gevoed door de bloedtoevoer. Het is een fabel dat nagel moeten ademen. Je kunt dus ongehinderd doorgaan met lakken. De nagel kan na het verwijderen tijdelijk wel slapper zijn doordat de nagel zijn natuurlijk vocht niet kwijt kan maar dit hersteld zich binnen enkele dagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:14

_Mar3 schreef:
. Vijlen schijnt beter te zijn, maar dan lukt het bij mij niet om alle nagellagen in 1x goed mee te nemen zeg maar, wat resulteert in scheurende nagels.
.

En als je 1 kant op vijlt? Dus niet "zagen"?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:14

Bedankt voor de uitleg LadyMadonna!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:14

Tazzey schreef:
Als je weet wat je doet beschadigd de nagel ook niet met afvijlen. Gel en acryl worden ook afgevijld zonder schade. Alles staat en valt met een kundige styliste en die worden helaas een zeldzaamheid.

Julia, nagels nemen geen zuurstof op uit de lucht. Het nagelbed wordt gevoed door de bloedtoevoer. Het is een fabel dat nagel moeten ademen. Je kunt dus ongehinderd doorgaan met lakken. De nagel kan na het verwijderen tijdelijk wel slapper zijn doordat de nagel zijn natuurlijk vocht niet kwijt kan maar dit hersteld zich binnen enkele dagen.

Na-aper }>

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:16

LadyMadonna schreef:
Tazzey schreef:

Na-aper }>

Muts :D We hebben op hetzelfde moment op versturen geklikt

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:21

LadyMadonna schreef:
Annee, ook op langere termijn is het geen probleem. Dat je met verwijderen altijd wel iets beschadigd is gewoon niet waar, of, zou niet waar moeten zijn...
En ja, ik heb ook weleens per ongeluk net ff te ver doorgevijld (vooral toen ik net begon met de frees), maar de natuurlijke nagel is me echt heilig :j

Oooh ja dat is bij mij ook wel eens gebeurd, dat deed behoorlijk zeer! :(
Maargoed... Gebeurd gelukkig bijna nooit.
Die vriendin van mij vijlt ook echt alles helemaal met de hand, juist zodat ze alles NOG beter voelt.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:23

LadyMadonna schreef:
Hoezo hou je geen nagels over van gellak Julia?

Xxmh: ja, kan het helemaal uitleggen, maar weet niet of daar interesse voor is ;)

Ja +:)+ (Sorry ik kom ook even binnenvallen)
Ik heb ze namelijk ook héél veel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:25

Ik doe de afwerking ook met de hand :j, maar verwijderen oud product (gel, geen gellak) doe ik wel met de frees, anders krijg ik echt ruzie met m'n lijf

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:26

Ik bijt mijn nagels helaas ook. Eigenlijk alleen het witte randje en meestal hou in nog een heel klein wit randje over. Als ik ze ook maar iets langer laat gaan ze scheuren en kan ik ze helemaal buigen want mijn nagels zijn super dun. Ik heb al een keer acryl nagels laten zetten om van het bijten af te komen maar de eerste brak na 2 dagen al af en toen was ik het zat. Ik mocht wel terug maar daar had ik geen zin in. Heb ze er maar allemaal afgehaald. Zit er aan te denken om het nog een keer te doen want ik vind het zo mooi maar tegelijkertijd ook wel duur (tenminste voor mij dan).

Edit: mijn nagels zijn tevens ook heel breed. Als ik acryl laat zetten doe ik dat wel vrij lang want dan is de verhouding wat mooier. Het is dan wel heel erg wennen en liep ook niet goed af de eerste keer.
Laatst bijgewerkt door sauffi op 25-04-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt