Ontstoken huid vingers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:40

zo zien mijn vingers er nu uit, heel erg droog en kapot.
ik krab/bijt/pulk er ongemerkt aan en vooral in de nacht. mijn vingers zijn nu erg gezwollen en pijnlijk door die wondjes bij beweging.
rechtsonder waren nog intacte blaasjes. heb ze nu ook in mijn handpalmen.
Afbeelding

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 15:37

O jeetje wat zien jouw handen er pijnlijk uit, Eloya! Voor de droge huid kan ik zeker de crème aanraden die ik momenteel gebruik:
https://www.deonlinedrogist.nl/dermotec ... 34708.html

Mijn vingers zien er na een paar weken smeren zo uit (een hele verbetering met de foto's van de OP):
Afbeelding

x_Jeanine_x

Re: Ontstoken huid vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:11

Mijn hand is op dit moment erg rustig :)
Lichttherapie heeft goed zn werk gedaan. Nu 1x per week zonnebank ga ook bijna Cutivate en Protopic lijkt op dit moment te werken :)
Foto lukt even niet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:40

Even een stipje, ga het topic zo even lezen. Ik heb precies t zelfde als de foto's uit de OP en de foto's van Eloya, maar dan op mijn linkervoet..
Het zit dus alleen op de zool van de voet en soms als het echt opspeelt ook op mijn tenen en soms ook op het been.

Dokter zei dat het gewoon voetschimmel was dus daar middeltjes voor gehad, enige wat er gebeurde was dat het enorm uitdroogde en zodra ik stopte met smeren kwam het nog veel erger terug.
Had er zelf al twijfels bij omdat niemand anders hier thuis er last van had en het ook echt alleen op die linker voet zit.

Probeer het nu maar flink vet te houden, douchen met sanex 0% en daarna goed smeren incl talkpoeder in sokken.
Lig soms echt nachten wakker van de jeuk en niks lijkt langer dan een paar dagen te helpen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 20:57

Wat naar, Dimphyl! Zoals je het omschrijft klinkt het als zwemmerseczeem. Ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:09

voor mensen met ook zo'n plekjes zonder reden.
ik had/heb die ook. heeft bij mij niets met eczeem of allergie te maken.
zijn puur koude letsels.
dit door slechte doorbloeding van vingers en tenen krijg ik bultjes/letsels/blaasjes,soms zelfs met wat bloed in,die enorm pijnlijk zijn en beginnen te jeuken van zodra je een warme ruimte binnen komt.

dit niet alleen in de winter,maar begin deze maand bv ook nog gehad(toen het zo'n mottig weer was met veel wind)
alvoor dit als resultaat boven kwam,heb ook ik jammergenoeg veel te lang hopen zalfjes ed gesmeerd(incl cortico's),omdat men ook dacht aan allergieen en eczeem en .....
uiteindelijk bracht de dermatoloog relaas. Is hier in mijn geval niets aan te doen(toch wel,medicatie slikken die mensen met dementie ook slikken,die je aders meer open doet gaan, maar doordat ik al een lage bloeddruk heb,is dat sowieso geen optie,en ik zou het ook niet willen). goed aankleden,zeker niet met natte handen of voeten in de wind of koude staan,wisselbaden,.... is het enige wat ze wat kan tegengaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:55

Afbeelding

Zo is het nu. Lijkt rood door de zon... maar heb echt alleen nog wat opervlakkige schilfers en 1 plekje wat nog geen 1 bij 1 cm is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:14

Ik heb dit vroeger gehad. Ik werkte op kantoor met sets papier in drievoud. Van dat zelf kopiërende papier. Daar kom ik niet tegen.
Nu nooit meer last van.
Er zal misschien toch iets in je omgeving zijn wat het triggert.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:14

GrumpyCat schreef:
O jeetje wat zien jouw handen er pijnlijk uit, Eloya! Voor de droge huid kan ik zeker de crème aanraden die ik momenteel gebruik:
https://www.deonlinedrogist.nl/dermotec ... 34708.html

Mijn vingers zien er na een paar weken smeren zo uit (een hele verbetering met de foto's van de OP):
[ Afbeelding ]

Mooi geworden zeg!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:27

Ik volg hier ook even heb namelijk vaak last van eczeem op de handen.
Ze dachten aan contact allergie test voor gedaan maar reageerde nergens op..
Heb al mijn hele leven lang eczeem atopische variant
Weet dat er inmiddels een medicijn op de markt is die zorgt dat handen eczeem zo goed als laat verdwijnen.
Maar vrij nieuw middel en heftige bijwerkingen waardoor ik het niet aandurf.
Op het moment smeer ik dermovate en bepanthenzalf vooral 's nachts met handschoenen er overheen werkt goed handen zijn aardig rustig op het moment gelukkig

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:34

Grappig, hier is het ook weer erger aan het worden de afgelopen week. Dus moet nu ook weer aan de smeerseltjes.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:38

GrumpyCat schreef:
Wat naar, Dimphyl! Zoals je het omschrijft klinkt het als zwemmerseczeem. Ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

Dermatoloog nog niet nee, ben inmiddels een keer of 4 bij de HA geweest en die gaat dus van hormoonzalf (2 verschillende behoorlijk agressief) naar voetschimmel crèmes...

Hier ook sinds afgelopen week weer verergerd, maarrr! 2x wezen zwemmen in zee en zowaar geen jeuk meer gehad sinds! Wel nog blaasjes en schilfers maar geen jeuk *\o/*

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:38

Hier ook iemand met eczeem. Dishydrotisch (schrijf ik dat goed? :+ ) weliswaar.
Maar ziet er zo wat hetzelfde uit als in de OP.

Fijn dat het zalfje aanslaat TS!
Bij mij is het de zon die alles in gang zet jammer genoeg.
Ik gebruik dode zee zeep, helpt ook wel en zit minder parfum in etc.

Ik moest ook telkens tussen voetschimmel en eczeem cremepjes kiezen, omdat de dokter het niet weet. Maar een afspraak maken met de dermatoloog is nogal moeilijk als je zo lang op voorhand moet bellen en dus nog niet weet of en wanneer het weer begint.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:42

Even een update van mijn kant. Het is alweer een tijd geleden dat ik heb gereageerd in dit topic, maar ik dacht: wellicht is het voor de mensen met soortgelijke klachten handig om te weten hoe het er bij mij inmiddels voor staat.

In de afgelopen maanden is de eczeem op mijn handen/vingers alleen maar erger geworden. Omdat de huisarts ook niet precies kon verklaren waar de eczeem vandaan kwam, hebben ze een allergietest uitgevoerd. Uit deze allergietest is gebleken dat ik zeer heftig reageer op (onder andere) huisstofmijt. Het gevolg hiervan is de mogelijke eczeem op mijn handen. Vanmorgen ben ik op gesprek geweest bij de KNO-arts en is besloten dat ik vanaf morgen zal beginnen met immunotherapie. Deze therapie houdt in dat ik de komende tijd (afhankelijk van hoe goed ik erop reageer, vermoedelijk 3-5 jaar) (dagelijks) pillen zal slikken die mijn immuunsysteem laten wennen aan hetgeen ik allergisch voor ben. Het is best wel een duur grapje, dus ik hoop van harte dat het de (ergste) eczeem op mijn handen tegen zal gaan, maar ik heb goede hoop. :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:23

IK ben zeer benieuwd of dit gaat helpen. Had nog niet van zon behandeling gehoord. Dat je met eczeem handen bij de kno arts terecht komt al helemaal niet

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 20:45

truus1970 schreef:
IK ben zeer benieuwd of dit gaat helpen. Had nog niet van zon behandeling gehoord. Dat je met eczeem handen bij de kno arts terecht komt al helemaal niet

Voor mij is het ook nieuw, had er nog nooit van gehoord! De reden dat ik bij de kno terecht kwam, is omdat ik meerdere allergieën blijk te hebben waaronder graspollen. Dit soort allergieën worden bij de kno arts behandeld. Voor eczeem an sich zal je niet bij de kno arts komen lijkt mij zo, maar de eczeem is bij mij blijkbaar een symptoom van huisstofmijt allergie.