Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:Omdenken gaat niet in een keer maar is iets wat ook jij kan Jolien.
En zo simpel is het wel alleen jij ziet het nog niet.
Wat je ook hebt meegemaakt en waardoor je angst ook is ontstaan betekent niet dat je je moet laten leiden door angst.
Joolien schreef:Ik lig nu voor pampus op de bank na een paar drukke dagen. Ben ook wel erg down.
Vorige week ging t ook minder, ik heb weer een goede eye-opener gehad, over dat ik eigenlijk ontzettend angstig ben, voor van alles. Voor reacties van anderen vooral, maar ook voor de dood, om mensen te verliezen. En dat heb ik al heel lang, alleen nu voel ik het pas echt. En dat verstevigt alles, maar vooral het trauma. Dus dat is wel intens.
Rocamor schreef:Joolien, prober juist die draak eruit te krijgen (mooie tekst Pien! niet alleen voor Joolien, ook voor mij een eye-opener) ipv hem in de hoek te krijgen. Liever dat ie gewoon ergens anders is.
pien_2010 schreef:Er zijn draken die helaas nooit ergens anders heen zullen of kunnen gaan. Daarvoor zijn de trauma's te groot, te diep. Mijn vermoeden is dat dit ook bij Joolien speelt. Niet alles kan verwerkt worden en dat hoeft ook niet. Alleen dat al te accepteren kan een enorme innerlijke ruimte geven. Het is al heel wat als er mee geleefd kan worden. Dat zijn de draken die nooit zullen vertrekken, maar als ze in een hoekje onder bedwang gehouden kunnen worden, vind ik dat al heel erg chapeau. Dan kan het leven vaak weer heel leuk zijn en is het ook helder waarom die draak af en toe te sterk is en er weer is. Waarom n.a.v iets kleins dat er gebeurt, opeens de wereld instort en het lijkt alsof we weer helemaal terug bij af zijn. Ik zelf Rocamor ben een vurige voorstander van accepteren dat niet alles verwerkt kan worden. Want dat betekent dat het over is en helaas kan dit gelukkig vaak wel, maar zeker niet altijd. Alleen al door die acceptatie geeft dat ruimte en begrip voor de situatie waarin we ons opeens weer bevinden.
onpaard schreef:Door elke keer als je angst hebt je af te vragen hoe de situatie zou zijn zonder angst. Word bewust
Jolien het komt uit een goed hart hoor. Ik wil je niet irriteren. Zal wel uit t topic stappen.
Joolien schreef:Safina, hihi. Ja je MOET BLIJ ZIJN VERDRORIE! De enige gedachte die me sterkt, is dat ik ondanks dat ik een beroerde jeugd heb gehad, ik toch de persoon ben geworden die ik nu ben. En ik ben trots op mezelf, op wie ik ben, op mijn authenticiteit, op wat ik doe. Dus als we t toch over dat vieze woord omdenken hebben...
Joolien schreef:Pien, veel mensen om mij heen kennen mijn draak. Een paar vrienden kennen het verhaal echt goed, en die accepteren me zoals ik ben. Of ik er helemaal vanaf kom, weet ik niet. Al vecht ik voor wat ik waard ben.
En ik ben me heel bewust van het feit dat mijn trauma's heftig zijn, en dat ik misschien altijd beschadigd zal blijven. Dus daar schrik ik niet van. Wel vraag ik me af en toe eens af of het de moeite waard gaat zijn. Maar goed, dat hoop ik dus wel. Ik weet nog niet of ik het kan accepteren als dat in de toekomst niet zo blijkt...
pien_2010 schreef:Joolien schreef:Pien, veel mensen om mij heen kennen mijn draak. Een paar vrienden kennen het verhaal echt goed, en die accepteren me zoals ik ben. Of ik er helemaal vanaf kom, weet ik niet. Al vecht ik voor wat ik waard ben.
En ik ben me heel bewust van het feit dat mijn trauma's heftig zijn, en dat ik misschien altijd beschadigd zal blijven. Dus daar schrik ik niet van. Wel vraag ik me af en toe eens af of het de moeite waard gaat zijn. Maar goed, dat hoop ik dus wel. Ik weet nog niet of ik het kan accepteren als dat in de toekomst niet zo blijkt...
Zie vetgedrukte. Natuurlijk kun je nu af en toe niet voelen of het de moeite waard kan zijn. Daarvoor heb je het nu te zwaar.
Ik vind je zo goed bezig Joolien, en zo fijn dat je echte vrienden hebt die je verhaal kennen, dat ik alle vertrouwen heb dat het voor jou ook in de toekomst de moeite waard gaat zijn.
In de toekomst zo verwacht ik, zal jouw trauma je af en toe nog parten spelen maar ik ben er van overtuigd dat dit minder en minder zal zijn en dat dit een fijn leven niet blijvend in de weg zal staan.
mala26 schreef:ben je nog met je nieuwe bij rijdpaard bezig joolien?