Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna04

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 16:14

Mijn moeder wil erg graag dat ik de injeccie neem en vind het hetzelfde als de kleuterprikken..
ze vindt dit onbetrouwbaar maar ik ben niet zeker van deze injectie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:31

Waarom ben je onzeker over TS?
Wat houd je tegen? :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:05

Wat goed dat je eerst ervaringen/informatie opzoekt en daarop je keuze baseert :)
Toen het vaccin net op de markt kwam, viel ik net buiten de doelgroep en ik heb hem dus ook niet gehad. Achteraf gezien erg blij mee, want met wat ik er nu over weet, zou ik hem inderdaad ook niet willen hebben.

Waar twijfel je precies over TS?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:11

LillyMedley schreef:
Mijn moeder wil erg graag dat ik de injeccie neem en vind het hetzelfde als de kleuterprikken..

Praat verder met je moeder waarom ze wil dat je deze prik haalt, lees je zelf goed in en probeer een open gesprek te voeren. En wil jij niet dan hoef je niet, ook je moeder hoef je niet klakkeloos achteraan te lopen wanneer het over je eigen gezondheid gaat. Je kunt voor jezelf altijd nog het besluit nemen dat je de enting haalt voor je met je toekomstige vriendje (vind het zo vreemd om dit tegen een 12 jarige te zeggen) verder gaat dan alleen handjes vast houden.
In Nederland komt baarmoederhalskanker voor, zeker, dat valt niet te ontkennen maar vanaf een bepaalde leeftijd word je om de zoveel tijd gevraagd om een uitstrijkje te laten maken. Dus de controle is zeker ook aanwezig en die enting, daarvan staat niet vast hoelang hij werkt.
Even op het DES verhaal terug te komen, ik heb twee vriendinnen die DES dochter zijn. Ik kan je wel vertellen dat dat een drama is geweest met de zwangerschappen en het stopt niet bij de dochter, ook de dochter van de ene loopt een verhoogt risico. Dus zo heftig kunnen gevolgen van sommige middelen zijn. Het werd gegeven aan zwangere vrouwen die een risico op een miskraam liepen en ipv daarvan zijn hun dochters en kleindochters en misschien nog wel een generatie de pineut.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:31

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:51

riegje schreef:

Ik kijk het nu, maar kom op :') overduidelijk gemaakt door mensen die tegen vaccineren zijn.

Allemaal kinderen en volwassenen op een rijtje zetten die dood gingen na vaccineren, maar in geen enkel geval is het bewezen dat ze zijn overleden door de vaccinaties :')
Oude vrouwtjes overlijden wel vaker, heel normaal.
Baby's sterven helaas af en toe door wiegendood.
Je kan gewoon MS krijgen, het is niet bewezen dat dat door vaccinaties kan komen.
En ja, ook van het meisje die na de hpv vaccinatie stierf is niet bewezen dat het door de vaccinatie komt.

Deze bron is echt alles behalve betrouwbaar :')

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:05

bigone schreef:
LillyMedley schreef:

Praat verder met je moeder waarom ze wil dat je deze prik haalt, lees je zelf goed in en probeer een open gesprek te voeren. En wil jij niet dan hoef je niet, ook je moeder hoef je niet klakkeloos achteraan te lopen wanneer het over je eigen gezondheid gaat. Je kunt voor jezelf altijd nog het besluit nemen dat je de enting haalt voor je met je toekomstige vriendje (vind het zo vreemd om dit tegen een 12 jarige te zeggen) verder gaat dan alleen handjes vast houden.
In Nederland komt baarmoederhalskanker voor, zeker, dat valt niet te ontkennen maar vanaf een bepaalde leeftijd word je om de zoveel tijd gevraagd om een uitstrijkje te laten maken. Dus de controle is zeker ook aanwezig en die enting, daarvan staat niet vast hoelang hij werkt.
Even op het DES verhaal terug te komen, ik heb twee vriendinnen die DES dochter zijn. Ik kan je wel vertellen dat dat een drama is geweest met de zwangerschappen en het stopt niet bij de dochter, ook de dochter van de ene loopt een verhoogt risico. Dus zo heftig kunnen gevolgen van sommige middelen zijn. Het werd gegeven aan zwangere vrouwen die een risico op een miskraam liepen en ipv daarvan zijn hun dochters en kleindochters en misschien nog wel een generatie de pineut.

Seksueel actief dus. Ik ben AL maarliefst 12 hoor! :+ .

Waarvoor staat DES?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:07

TerraHowrse: Het probleem is dat je vrijwel alles dat vrijwel zeker door een vaccinatie veroorzaakt werd, weg kan wuiven met: ja maar je weet het niet zeker.

In de categorie als een 70-jarige vrouw zegt: ik ben van de betonnen trap in het winkelcentrum gevallen omdat er een plas bloemenwater lag die de boel glad maakte. Daardoor ben ik uitgegleden en van de trap gevallen en heb ik mijn heup gebroken! Zonder die plas water / onvoorzichtige bloemenverkoper was dit niet gebeurt.

Dan kan er altijd op gereageerd worden met: er vallen wel vaker mensen van de trap die er ernstig letsel aan overhouden. En oudere mensen breken wel vaker een heup.

DUS het is niet bewezen dat het door die plas water kwam! Misschien was die mevrouw ook wel van de trap gevallen als die plas water er niet lag.

En inderdaad dat komt wel eens voor dat er mensen "spontaan" van de trap vallen.
Maar zo kan je alles recht praten natuurlijk!

De farmaceutische industrie en aanhangers ervan maken daar goed gebruik van om mensen maar vooral te verleiden te geloven dat het allemaal echt wel veilig is en het heus niet aangeboden zou worden als dat niet zo zou zijn. *ieks!*

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:12

Weet je. (Mijn mening) Helpt het niets. Je krijgt het of je krijgt het niet. Ik denk dan. Waarom "pakken"ze alleen de baarmoederhalskanker aan. Je hebt nog veeeeele meerder soorten.

Waarom pakken ze niet de (grof gezegt) balzak kanker niet aan. Waarom zijn wij de vrouwen altijd de klos.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:16

pmarena schreef:
TerraHowrse: Het probleem is dat je vrijwel alles dat vrijwel zeker door een vaccinatie veroorzaakt werd, weg kan wuiven met: ja maar je weet het niet zeker.

In de categorie als een 70-jarige vrouw zegt: ik ben van de betonnen trap in het winkelcentrum gevallen omdat er een plas bloemenwater lag die de boel glad maakte. Daardoor ben ik uitgegleden en van de trap gevallen en heb ik mijn heup gebroken! Zonder die plas water / onvoorzichtige bloemenverkoper was dit niet gebeurt.

Dan kan er altijd op gereageerd worden met: er vallen wel vaker mensen van de trap die er ernstig letsel aan overhouden. En oudere mensen breken wel vaker een heup.

DUS het is niet bewezen dat het door die plas water kwam! Misschien was die mevrouw ook wel van de trap gevallen als die plas water er niet lag.

En inderdaad dat komt wel eens voor dat er mensen "spontaan" van de trap vallen.
Maar zo kan je alles recht praten natuurlijk!

De farmaceutische industrie en aanhangers ervan maken daar goed gebruik van om mensen maar vooral te verleiden te geloven dat het allemaal echt wel veilig is en het heus niet aangeboden zou worden als dat niet zo zou zijn. *ieks!*

Je kan ook alles krom praten natuurlijk. Je kan zo wantrouwig zijn dat je niets meer geloofd. Of enkel wat je wilt geloven.
Men kan dan met bewijzen afkomen zoveel je wilt, het wordt toch niet geloofd.
Men doet dan eigenlijk hetzelfde san waar men tegen ingaat.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:24

doezel2 schreef:
Weet je. (Mijn mening) Helpt het niets. Je krijgt het of je krijgt het niet. Ik denk dan. Waarom "pakken"ze alleen de baarmoederhalskanker aan. Je hebt nog veeeeele meerder soorten.

Waarom pakken ze niet de (grof gezegt) balzak kanker niet aan. Waarom zijn wij de vrouwen altijd de klos.

Omdat kanker in de bal makkelijker ge genezen is dan baarmoeder kanker zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:38

doezel2 schreef:

Omdat deze vorm van baarmoederhalskanker veroorzaakt wordt door een virus. Balzakkanker of elke andere willekeurige kanker niet. Tegen een virus kan je vaccineren, tegen kanker niet.

En overigens zijn ze echt wel bezig met geneesmiddelen voor andere soorten kankers en vaccinaties tegen andere ziektes. Maar maakt dat dan dat deze waardeloos is? Heeft imo helemaal niks met elkaar te maken.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:50

LillyMedley schreef:
doezel2 schreef:

Omdat kanker in de bal makkelijker ge genezen is dan baarmoeder kanker zover ik weet.

Een vaccin kan geen kanker genezen. :) Een vaccin beschermt tegen een specifiek virus door als een 'generale repetitie' te werken voor je lichaam. Doordat je immuunsysteem in contact komt met een geinactiveerde versie van een virus, 'leert' het hoe het daarop efficient moet reageren. Raak je op een later moment in je leven besmet met dat virus, dan kan je lichaam dat effectief aanpakken zonder dat je de hele infectie mee hoeft te maken.

In sommige gevallen kan baarmoederhalskanker veroorzaakt worden door het HPV-virus. De meeste kankers worden (voor zover de medische wetenschap nu weet) niet door een virus veroorzaakt en dus kan er ook niet tegen gevaccineerd worden. Je kunt het dus opvatten als 'vrouwen zijn de klos', maar ook als 'vrouwen hebben een keer 'n gelukje; deze soort kanker kan in sommige gevallen voorkomen worden'. Uitstrijkjes blijven belangrijk, want een vaccin kan niet alle soorten van het virus bevatten. Maar: als een uitstrijkje een zorgwekkende uitslag geeft, dan is er dus al iets aan de hand. Een vaccin is preventief en zorgt er dus voor dat je überhaupt niet besmet raakt met het virus, dat in een later stadium baarmoederhalskanker kan veroorzaken.

Of je het vaccin wilt halen is natuurlijk aan jou om te beoordelen, maar het is wel belangrijk dat je weet wat een vaccin doet, en wat het niet doet! :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:16

LillyMedley schreef:
Waarvoor staat DES?

Di-ethylstilbestrol.

Desdochters zijn vrouwen van wie de moeder tijdens de zwangerschap di-ethylstilbestrol, beter bekend als DES, heeft gebruikt.

De stof is bekend geworden omdat hij van 1946 tot 1977 wel werd voorgeschreven aan zwangeren die eerder een of meer miskramen hadden gehad, in de hoop dat dit de kans op herhaling zou verminderen. Dat bleek echter niet het geval. De stof is naar schatting voorgeschreven aan tussen 189.000 en 378.000 Nederlandse zwangeren.

Wel ontstonden er met name bij vrouwelijke foetussen afwijkingen aan de inwendige geslachtsorganen, die tot een hogere kans op een anders zeldzame vorm van vaginakanker (clear-cell carcinoom) bleken te leiden. Die kans is overigens ook bij DES-blootstelling in de baarmoeder ca. 1 op 1000. Soms traden ook vormafwijkingen aan de baarmoeder op, waardoor de vruchtbaarheid van deze zogenaamde desdochters in sommige gevallen verminderd is. In sommige gevallen komen door de vormafwijkingen tijdens de zwangerschap afwijkingen van de ligging van de foetus voor, bijvoorbeeld een dwarsligging of een stuitligging.

Ook bij mannelijke foetussen komen afwijkingen aan de geslachtsorganen voor. Dit zijn met name knobbeltjes op de bijbal. In 1995 is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken, dat er geen verschil is tussen de vruchtbaarheid van deszonen en die van andere mannen. Ook is tot nu toe niet aangetoond dat deszonen meer dan gemiddeld kans hebben op zaadbalkanker of prostaatkanker.

In 2002 is gebleken dat zonen van desdochters een twee à drie maal hogere kans hebben op hypospadie, een aangeboren afwijking van de penis . Door het DES-verleden neemt de kans hierop van twee per duizend naar vier a zes per duizend toe.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:18

Hanmar schreef:
Maar: als een uitstrijkje een zorgwekkende uitslag geeft, dan is er dus al iets aan de hand. Een vaccin is preventief en zorgt er dus voor dat je überhaupt niet besmet raakt met het virus, dat in een later stadium baarmoederhalskanker kan veroorzaken.

Of je het vaccin wilt halen is natuurlijk aan jou om te beoordelen, maar het is wel belangrijk dat je weet wat een vaccin doet, en wat het niet doet! :)

Ik weet niet beter dan dat je met vaccinatie ook gewoon besmet kunt raken met HPV, maar dat het vaccin ervoor zou moeten zorgen dat je lichaam het snel opruimt.

Echter ruimt je lichaam, zonder Cervarix vaccinatie, ook vaak zelf het HPV op.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:21

Ik heb de vaccinatie ook gehad, ik zat in de eerste lichting die het kreeg. Er was toen ook veel twijfel, maar mijn ouders hebben het toch gedaan. Ik heb tot nu toe nergens last van en ik zou later mijn eventuele dochters ook laten vaccineren. De kans dat je echt iets blijvends overhoudt aan het vaccin is zoooo klein, en het is niet zomaar een vaccin. Het geeft je bescherming tegen kanker.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:28

LillyMedley schreef:
Zouden jullie de beslissing maken iets in te spuiten wat aan alle kanten niet 100% zeker is? Op lange termijn, of het een goede werking heeft, enz.

Wat je hier zegt is precies waarom mijn dochters besloten het niet te doen. Dit en het feit dat baarmoederhalskanker erg zeldzaam is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:33

isabel_94 schreef:
Ik heb de vaccinatie ook gehad, ik zat in de eerste lichting die het kreeg. Er was toen ook veel twijfel, maar mijn ouders hebben het toch gedaan. Ik heb tot nu toe nergens last van en ik zou later mijn eventuele dochters ook laten vaccineren. De kans dat je echt iets blijvends overhoudt aan het vaccin is zoooo klein, en het is niet zomaar een vaccin. Het geeft je bescherming tegen kanker.

Schijnveiligheid is een gevaar... Het geeft je beperkte bescherming tegen een paar stammen van het hpv virus. Niet tegen alle en je zal je ten allen tijde moeten beschermen dmv een condoomgebruik voor alle andere vormen waartegen niet beschermd wordt ( en soa's..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:34

isabel_94 schreef:
De kans dat je echt iets blijvends overhoudt aan het vaccin is zoooo klein, en het is niet zomaar een vaccin. Het geeft je bescherming tegen kanker.

Vermoeidheid en hoofdpijn zijn bijwerkingen die bij meer dan 1 op de 10 voorkomen. Er staat niet bij hoe hevig en hoe langdurig die klachten zijn. Ik zie toch vaak verhalen voorbij komen van ouders waarvan hun dochter sinds de vaccinatie ernstig vermoeid is, niet meer goed mee kan komen en vaak met hoofdpijn kampt. En ook dat dat al lange tijd aan de gang is. Ik vind dat toch best heftig en veel voorkomen. En dit zijn dan de korte termijn bijwerkingen die nu bekend zijn. Ik denk dus niet dat je zomaar kan stellen dat de kans zooo klein is dat je er iets blijvends aan over houdt.
Dat jij dat denkt is prima natuurlijk. En zo kun je ook niet stellen dat de kans groot is dat je er iets blijvends aan over houdt. Simpelweg omdat er nog niet heel erg veel bekend over is, zeker niet over de lange termijn.

En dat het bescherming geeft tegen kanker .... de verwachting is dat het vaccin ervoor zorgt dat je lichaam het HPV snel opruimt. HPV is één van de veroorzakers van baarmoederhalskanker. Het vaccin zou dus indirect ervoor moeten zorgen dat de kans op baarmoederhalskanker een heel stuk kleiner wordt.
Inderdaad .... zou ervoor moeten zorgen .... want het is nog niet bewezen dat het daadwerkelijk die kans verkleind. Net zoals het trouwens niet bewezen is dat het vaccin helemaal niet werkt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:38

Delphi schreef:
Hanmar schreef:
Maar: als een uitstrijkje een zorgwekkende uitslag geeft, dan is er dus al iets aan de hand. Een vaccin is preventief en zorgt er dus voor dat je überhaupt niet besmet raakt met het virus, dat in een later stadium baarmoederhalskanker kan veroorzaken.

Ik weet niet beter dan dat je met vaccinatie ook gewoon besmet kunt raken met HPV, maar dat het vaccin ervoor zou moeten zorgen dat je lichaam het snel opruimt.

Echter ruimt je lichaam, zonder Cervarix vaccinatie, ook vaak zelf het HPV op.

Inderdaad wat scheef geformuleerd, excuus; besmet raak je wel, maar het lichaam kan er adequaat op reageren. Het immuunsysteem kan er inderdaad ook op reageren zonder het vaccin, maar vele malen trager en ineffectiever, wat bij veel virussen effectief betekent dat de drager er ziek van wordt. Dat is de basis van alle vaccins; het werkt enkel door het lichaam een keer te laten "oefenen", waarna het immuunsysteem als het ware het virus in het geheugen opgeslagen heeft.

Dat maakt in veel gevallen wél het verschil tussen ziek worden van een virus (en bijkomende risico's; in het geval van HPV, baarmoederhalskanker) of het zodanig snel reageren van het afweersysteem dat het virus geen/weinig schade aan kan richten.

De beslissing wel of niet voor een vaccin te kiezen is een persoonlijke. Het is inherent aan de medische wetenschap dat we nu eenmaal nog niet alles weten, wat niet betekent dat wetenschappers er per definitie naast zitten, maar wel dat niet met 100% zekerheid de effectiviteit is aan te tonen van een vaccin. De afweging voor of tegen bepaalde medicatie hangt altijd af van a) de mogelijke (nadelige) bijwerkingen en b) de ernst van hetgene dat je probeert te bestrijden. De afweging hier is dus: de kans op HPV-veroorzaakte baarmoederhalskanker en de ernst daarvan, versus de mogelijke risico's van het vaccin. In hoeverre de effectiviteit van dit specifieke vaccin reeds is aangetoond heb ik overigens geen onderzoek naar gedaan, ik kan wel eens kijken hoeveel (wetenschappelijke) literatuur daarover te vinden is. :) Een vaccin (of om het even welk geneesmiddel) mag niet op de markt gebracht worden tot er een flink aantal voorwaarden voldaan is, waaronder meerdere onderzoeken m.b.t. de veiligheid zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:55

Hanmar schreef:
In hoeverre de effectiviteit van dit specifieke vaccin reeds is aangetoond heb ik overigens geen onderzoek naar gedaan, ik kan wel eens kijken hoeveel (wetenschappelijke) literatuur daarover te vinden is. :) Een vaccin (of om het even welk geneesmiddel) mag niet op de markt gebracht worden tot er een flink aantal voorwaarden voldaan is, waaronder meerdere onderzoeken m.b.t. de veiligheid zijn.

Maar dat gaat dan om de directe veiligheid neem ik aan? Niet om de (blijvende) lange termijn bijwerkingen?
En hoe zouden die test uitgevoerd zijn? Ik neem aan dat ze uiteindelijk een testgroep kinderen genomen hebben? De eerste lichting die ingeënt is, zonder dat de precies wisten wat het vaccin wel en niet zou gaan doen.
Want kijk eens naar het Pandemrix vaccin, dat heeft toch voor behoorlijk wat jonge kinderen met narcolepsie gezorgd.

Mij lijkt dat ze pas over een jaar of 50 kunnen zeggen wat voor bijwerkingen er op de lange termijn zijn, of die blijvend zijn en of het vaccin echt zijn werk doet.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:00

Delphi schreef:
Hanmar schreef:
In hoeverre de effectiviteit van dit specifieke vaccin reeds is aangetoond heb ik overigens geen onderzoek naar gedaan, ik kan wel eens kijken hoeveel (wetenschappelijke) literatuur daarover te vinden is. :) Een vaccin (of om het even welk geneesmiddel) mag niet op de markt gebracht worden tot er een flink aantal voorwaarden voldaan is, waaronder meerdere onderzoeken m.b.t. de veiligheid zijn.

Maar dat gaat dan om de directe veiligheid neem ik aan? Niet om de (blijvende) lange termijn bijwerkingen?
En hoe zouden die test uitgevoerd zijn? Ik neem aan dat ze uiteindelijk een testgroep kinderen genomen hebben? De eerste lichting die ingeënt is, zonder dat de precies wisten wat het vaccin wel en niet zou gaan doen.
Want kijk eens naar het Pandemrix vaccin, dat heeft toch voor behoorlijk wat jonge kinderen met narcolepsie gezorgd.

Mij lijkt dat ze pas over een jaar of 50 kunnen zeggen wat voor bijwerkingen er op de lange termijn zijn, of die blijvend zijn en of het vaccin echt zijn werk doet.

Precies dit houd mij bezig, want stel de toekomstige bijwerkingen zijn toch heftig(er) dan gepland, ben ik dan nog wel zo blij met het vaccin..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:07

Die afweging moet je maken. In hoeverre heb je er vertrouwen in dat het vaccin doet waarvoor het ontwikkeld is? Vindt je het echt nodig om je in te laten enten tegen deze ziekte die relatief weinig voorkomt ten opzichte van andere kankersoorten en zich ook nog eens langzaam ontwikkeld (+/- 15 jaar)? In hoeverre heb je vertrouwen dat periodieke screening d.m.v. een uitstrijkje voldoende is?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:16

Delphi schreef:
Hanmar schreef:

Geneesmiddelen mogen niet op de markt gebracht worden zonder dat ze door een aantal fasen van tests zijn gegaan. Over het algemeen gebeurt dat op zowel gezonde (controle) personen (om de veiligheid/bijwerkingen in kaart te brengen) als op patiënten (waarbij de effectiviteit vergeleken wordt met een placebo). Als voor ieder medicijn eerst de bijwerkingen op een schaal van 50 jaar bekeken worden, dan zou er inderdaad meer duidelijkheid zijn over de veiligheid op die termijn en er zijn zeker voorbeelden bekend waarbij achteraf gezien nare bijwerkingen het gevolg waren van bepaalde medicatie.

Het grote nadeel is alleen dat in dat geval dus potentieel 50 jaar lang mensen lijden (of zelfs sterven) aan een ziekte die inmiddels behandelbaar (of zelfs te voorkomen) zou zijn. Dat is dus, in algemene zin, eigenlijk geen optie in de medische wetenschap. Zoals eerder gezegd; het is dan een afweging waarbij de ernst van de ziekte die je probeert te behandelen belangrijk is. Gaat het om een behandeling voor een vorm van kanker of een onbehandelbare hersenaandoening, dan ligt de afweging anders dan voor het vinden van een nieuwe behandeling voor milde hoofdpijn.

De afweging ligt inderdaad zoals Delphi die stelt. Voor mij zou echter wel meewegen dat het vaccin weliswaar uitstrijkjes absoluut niet overbodig maakt, maar op het moment dat een uitstrijkje 'slecht nieuws' indiceert, je wel al in een stadium bent waarbij het dus al 'mis' is. HPV komt vaak voor in de populatie en veroorzaakt een hoog percentage van de gevallen van baarmoederhalskanker. Het is een vrij zelfzame vorm van kanker, maar het blijft imho wél kanker, langzaam ontwikkelend of niet, iets waar we op dit moment nog in lang niet alle gevallen een adequate behandeling voor hebben.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:23

isabel_94 schreef:
De kans dat je echt iets blijvends overhoudt aan het vaccin is zoooo klein, en het is niet zomaar een vaccin. Het geeft je bescherming tegen kanker.

Dit is een hele gevaarlijke uitspraak.
Een vaccinatie is GEEN garantie op bescherming!
Zelfs op de site van het rivm zeggen ze dat je de ziektes alsnog kunt krijgen.

Jouw uitspraak lijkt me erg pijnlijk voor de dames uit deze video:
Zo zijn er ook nederlandse meiden die wel degelijk vaccinatieschade hebben. Dit is een tijd geleden ook bij Hart van Nederland geweest.

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... wenlevens/