Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Grappig: jij leest het als 'demonstratief negeren', ik als 'onbewust in je eigen wereld kruipen' waar dan nu wel van bewust is geworden.
snuffie123 schreef:I
Mijn broertje heeft ook autisme, maar daar is het overduidelijk bij. Ik heb eerlijk gezegd best wel moeite met hem. Vooral het geen empathie kennen en dat je letterlijk elk dingetje voor moeten kauwen. Ik kan er gewoon af en toe niet bij dat hij zulke simpele dingetjes niet snapt en vraag me ook af in hoeverre dat echt komt door zijn autisme. Het komt namelijk vaak over alsof hij gewoon vreselijk lui is (meteen vragen waar iets is en niet snappen dat hij best ook zelf eerst kan zoeken bijvoorbeeld of geen kado kopen voor mijn ouders/broertje; het komt er vaak op neer dat ik dan maar een kado koop en dat hij die dan geeft)
AlwaysH schreef:@musicolog, ik moet zeggen; ik heb jouw reacties tot nu toe niet vreemd of te direct gevonden. Je mag gewoon je mening uiten, je kan het eventueel in je onderschrift zetten als je je daarbij prettiger voelt?
(Komt misschien doordat je er aan went als Bokker...)
MamaMiesje schreef:Het ligt er ook wel aan hoe je zelf in elkaar zit: ik pik dat soort dingen nietAls kindlief een spel met mij wil doen, helemaal prima, maar als ik vervolgens voor van alles en nog wat uitgemaakt word of hij wordt niet persé boos op mij maar gaat wel te keer, dan kap ik er mee hoor.
als je weer normaal kan doen, dan kom je maar terug.
Maar ik ben dan ook een loeder van een moeder