Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:08

Voor zover ik weet wordt het niet zomaar bij iedereen gedaan, daar moet echt wel wat meer achter zitten.
Daarnaast is het een enorme belasting, want het psychische deel van voeding, de leegte die ontstaat moet je opvangen, dus ongelofelijk sterk zijn.
Ik heb het bij een client gezien en pffff....ik wens het niemand toe.

Alle vooroordelen over dicipline vallen weg als je ervanuit gaat dat het een verslaving is, dat zo veel te veel eten, dus naast het gewicht, moet je ook wel het psychische deel aankunnen.

Als je gewoon gebrek aan motivatie hebt, dan intereseert het je eigenlijk geen biet en zul je nooit minder gaan eten, dan zul je denk ik je te pletter schrikken van de gevolgen van zo'n ingreep.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:09

DShots schreef:
Maar wat heeft dit te maken met een GBP of sleeve? :Y)

Dat zo'n operatie een hoop centjes kost, die betaald moet worden door mensen die wél werken. En dat vind ik een beetje lastig.

edit: Zeker als ik er van overtuigd ben dat het een operatie is voor iemand die gewoon wat discipline mist.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 14-02-17 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:10

Ik denk niet dat je begrijpt dat ieder lichaam anders en dus op sommige dingen anders reageren. Ik heb zelf ook medische darm problemen waardoor ik dus eigenlijk geen sate en andere pittige dingen kan eten. Omdat ik de volgende dag of zelfs die avond al op de wc zit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:11

DShots schreef:
Ik denk niet dat je begrijpt dat ieder lichaam anders en dus op sommige dingen anders reageren. Ik heb zelf ook medische darm problemen waardoor ik dus eigenlijk geen sate en andere pittige dingen kan eten. Omdat ik de volgende dag of zelfs die avond al op de wc zit.

Oh jawel, ik heb familie met Crohn en PDS. Welke aandoening heb jij dan?

DShots

lieveli schreef:
DShots schreef:
Maar wat heeft dit te maken met een GBP of sleeve? :Y)

Dat zo'n operatie een hoop centjes kost, die betaald moet worden door mensen die wél werken. En dat vind ik een beetje lastig.

edit: Zeker als ik er van overtuigd ben dat het een operatie is voor iemand die gewoon wat discipline mist.

Maar ik heb toch ook gewerkt? Dus waarom zou ik dit niet kunnen krijgen? Volgens mij betaal ik elke maand gewoon zorg toeslag?

DShots

lieveli schreef:
DShots schreef:

Oh jawel, ik heb familie met Crohn en PDS. Welke aandoening heb jij dan?

Was niet op jou maar Smurffie :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:12

Geen idee, ik bedoel jou niet persoonlijk. Wel goed dat je gewerkt hebt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:13

Ik ben een miljoen keer afgevallen maar altijd weer aangekomen, soms nog wel meer ook. Mijn hele systeem is daardoor naar zijn grootje. Ik heb even de definitie erbij gepakt voor je:

Obesitas (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.

Op een gegeven moment werkt je verwerkingssysteem voor geen meter meer en kun je lijnen zoveel je wilt, maar dat gaat niet helpen. Ja tijdelijk en dat is de reden dat deze operatie ondergaan wordt, om definitief gezonder en fitter te kunnen worden.

Let wel, het is een aandoening he, obesitas, vastgesteld door een hele hoop mensen die er flink onderzoek naar gedaan hebben. Het is dus niet zomaar tien kilo te dik want je komt er niet voor in aanmerking dan. Obesitas is een ziekte en als dat niet onderkend wordt, is de hele discussie zinloos.

Dat is hetzelfde als tegen iemand met reuma zeggen, ja nee hoor das je eigen schuld dat moet je zelf oplossen. Dat kan niet......je kunt er zelf wel wat aan doen maar oplossen kan niet en dat is nou net waar iemand die kiest voor een GBP wél naar op zoek is, een oplossing!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:13

Snap niet zo goed waarom je het lastig vind dat je betaald voor een operatie, iedereen betaald voor elke operatie voor iedereen. Ik betaal toch ook als jij een kind krijg of niet? Is toch hetzelfde :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:14

Amen _/-\o_

daffodil schreef:
Ik ben een miljoen keer afgevallen maar altijd weer aangekomen, soms nog wel meer ook. Mijn hele systeem is daardoor naar zijn grootje. Ik heb even de definitie erbij gepakt voor je:

Obesitas (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.

Op een gegeven moment werkt je verwerkingssysteem voor geen meter meer en kun je lijnen zoveel je wilt, maar dat gaat niet helpen. Ja tijdelijk en dat is de reden dat deze operatie ondergaan wordt, om definitief gezonder en fitter te kunnen worden.

Let wel, het is een aandoening he, obesitas, vastgesteld door een hele hoop mensen die er flink onderzoek naar gedaan hebben. Het is dus niet zomaar tien kilo te dik want je komt er niet voor in aanmerking dan. Obesitas is een ziekte en als dat niet onderkend wordt, is de hele discussie zinloos.

Dat is hetzelfde als tegen iemand met reuma zeggen, ja nee hoor das je eigen schuld dat moet je zelf oplossen. Dat kan niet......je kunt er zelf wel wat aan doen maar oplossen kan niet en dat is nou net waar iemand die kiest voor een GBP wél naar op zoek is, een oplossing!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:14

DShots schreef:
Snap niet zo goed waarom je het lastig vind dat je betaald voor een operatie, iedereen betaald voor elke operatie voor iedereen. Ik betaal toch ook als jij een kind krijg of niet? Is toch hetzelfde :)

Uitleg staat boven. Discussie is verder offtopic maar ik wil er best over PB'en *D.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:16

lieveli schreef:
DShots schreef:

Uitleg staat boven. Discussie is verder offtopic maar ik wil er best over PB'en *D.

Die behoefte ik niet, want je hebt me al zwaar belachelijk gemaakt :)

Urbanus

Re: Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:17

Ook die discussie ga ik niet met je aan :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:23

daffodil schreef:

Laat ik gisteren nou ook een paar docu's hebben gezien waar mensen met obesitas met ECHT gezond eten wel gewoon goed zijn afgevallen. Fat Sick and nearly death & Food Choices zijn enkele docu's die je via Netflix kan kijken en waar weer andere docu's onder staan waar je heel veel kan leren. Vooral de laatste vond ik zelf heel interessant. Met de beste kenners van de wereld en ook veel wetenschappelijk onderbouwd.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 14-02-17 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DShots

Re: Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:24

Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:29

DShots schreef:
Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.

Veruit de meesten kunnen dat dus wél maar verzinnen allerlei smoesjes. Toevallig allemaal medicatie en schildklierproblemen erg toevallig. Terwijl je toch echt zelf het verkeerde voedsel naar binnenpropt en de hele dag binnen zit. Maar oh nee dat mag niet gezegd worden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 00:30

DShots schreef:

Ja dat vraag ik me dus af... zijn daar wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan waarbij mensen echt "afgesloten" werden en het geprobeerd werd? Dat zou mijn vraag ook direct beantwoorden namelijk, maar daarover kan ik geen onderzoeken vinden.
En oprecht denk ik dat veel mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:31

Maar ik eet niet de hele dag verkeerde voedsel en zit ook niet de hele dag binnen, ik ben kern gezond en toch val ik niks af. Dus is iedere lichaam toch anders _/-\o_

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:31

Dat alle bomen groen zijn, maakt nog niet dat je van alles bomen kunt maken door ze groen te verven.

Er zijn diverse genetische, biologische, culturele en mentale invloeden en processen die een mens maken tot wie ze zijn.

Slachtoffergedrag is niet altijd handig, maar deel van ons mentale systeem. (Ook de belastingbetaler die zich slachtoffer voelt van de obesitaspatient of. ....)
Deel van het systeem is ook dat we graag zwarte schapen willen hebben om onze woede en onmacht op af te reageren. Mensen met overgewicht is ook een doelwit.

Ik hoop dat dit topic mensen helpt om in hun kracht te (gaan) staan: zowel degenen met problemen met gewicht in letterlijke als figuurlijke zin.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:32

smurffie schreef:
DShots schreef:

Ja dat vraag ik me dus af... zijn daar wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan waarbij mensen echt "afgesloten" werden en het geprobeerd werd? Dat zou mijn vraag ook direct beantwoorden namelijk, maar daarover kan ik geen onderzoeken vinden. En oprecht denk ik dat veel mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.

Maar stel die vraag nu eens aan jezelf, zou je opgesloten willen zitten omdat je moet afvallen?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:32

daffodil schreef:

Hier ben ik het niet mee eens het is zeker nog mogelijk door je metabolisme weer goed op te bouwen. Je kan immers met op de juiste manier je metabolisme versnellen. Waardoor als je ver genoeg bent je ook rustig wat minder streng hoeft te zijn op jezelf en ook wat mee kan genieten (niet teveel natuurlijk maar dat kan met een gbp ook niet). En nee op deze manier gaat afvallen zeker niet snel. Maar langzaam en gestaagt kom je er wel ( kan echt bloedlangzaam gaan tot wel weken stilstaan) spieren trainen helpt hierbij natuurlijk ook want met meer spieren kan je nou eenmaal meer eten. En ook als je heel zwaar ben kunnen er oefeningen gedaan worden. Gewoon simpele oefeningen die op de bank of op bed gedaan kunnen worden. Het is lastig maar dingen op een andere manier bekijken is al een goede start. Ook onwetendheid is vaak een probleem bij veel mensen met overgewicht. Soms denken mensen gezond bezig te zijn maar achteraf blijken ze veel foute keuzes te maken. Het zou dan ook veel beter zijn als diëtistes en sportcoaches vergoed zouden ipv operaties om mensen echt op het goede pad te brengen en goed te begeleiden en dat operaties alleen nog in het alleruiterste geval ingezet zouden mogen worden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:34

DShots schreef:
Maar ik eet niet de hele dag verkeerde voedsel en zit ook niet de hele dag binnen, ik ben kern gezond en toch val ik niks af. Dus is iedere lichaam toch anders _/-\o_

Ja hoor, als je het zelf maar gelooft.
Morbide obesitas krijg je niet van zuurstof.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:35

Ik denk oprecht dat jij beter af bent met de juiste psycholoog. Je plaatst je behoorlijk in de slachtofferrol en ik geloof ook echt wel dat je denkt dat je het niet kan, maar wees nou eens eerlijk; zie jij dikke mensen in gebieden met hongersnood? Nee, je lichaam kan namelijk geen vet opslaan als het niks binnen krijgt. In theorie is het zo simpel als dat en het eerste onderzoek wat anders bewijst ben ik heel benieuwd naar.

DShots

Mars schreef:
DShots schreef:

Ja hoor, als je het zelf maar gelooft.
Morbide obesitas krijg je niet van zuurstof.

Het is denk ook aanleg hebben?

DShots

Nies_ schreef:
Ik denk oprecht dat jij beter af bent met de juiste psycholoog. Je plaatst je behoorlijk in de slachtofferrol en ik geloof ook echt wel dat je denkt dat je het niet kan, maar wees nou eens eerlijk; zie jij dikke mensen in gebieden met hongersnood? Nee, je lichaam kan namelijk geen vet opslaan als het niks binnen krijgt. In theorie is het zo simpel als dat en het eerste onderzoek wat anders bewijst ben ik heel benieuwd naar.

Tegen wie heb je dit?