Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Maar wat heeft dit te maken met een GBP of sleeve?
DShots schreef:Ik denk niet dat je begrijpt dat ieder lichaam anders en dus op sommige dingen anders reageren. Ik heb zelf ook medische darm problemen waardoor ik dus eigenlijk geen sate en andere pittige dingen kan eten. Omdat ik de volgende dag of zelfs die avond al op de wc zit.
lieveli schreef:DShots schreef:Maar wat heeft dit te maken met een GBP of sleeve?
Dat zo'n operatie een hoop centjes kost, die betaald moet worden door mensen die wél werken. En dat vind ik een beetje lastig.
edit: Zeker als ik er van overtuigd ben dat het een operatie is voor iemand die gewoon wat discipline mist.
lieveli schreef:DShots schreef:Ik denk niet dat je begrijpt dat ieder lichaam anders en dus op sommige dingen anders reageren. Ik heb zelf ook medische darm problemen waardoor ik dus eigenlijk geen sate en andere pittige dingen kan eten. Omdat ik de volgende dag of zelfs die avond al op de wc zit.
Oh jawel, ik heb familie met Crohn en PDS. Welke aandoening heb jij dan?
daffodil schreef:Ik ben een miljoen keer afgevallen maar altijd weer aangekomen, soms nog wel meer ook. Mijn hele systeem is daardoor naar zijn grootje. Ik heb even de definitie erbij gepakt voor je:
Obesitas (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.
Op een gegeven moment werkt je verwerkingssysteem voor geen meter meer en kun je lijnen zoveel je wilt, maar dat gaat niet helpen. Ja tijdelijk en dat is de reden dat deze operatie ondergaan wordt, om definitief gezonder en fitter te kunnen worden.
Let wel, het is een aandoening he, obesitas, vastgesteld door een hele hoop mensen die er flink onderzoek naar gedaan hebben. Het is dus niet zomaar tien kilo te dik want je komt er niet voor in aanmerking dan. Obesitas is een ziekte en als dat niet onderkend wordt, is de hele discussie zinloos.
Dat is hetzelfde als tegen iemand met reuma zeggen, ja nee hoor das je eigen schuld dat moet je zelf oplossen. Dat kan niet......je kunt er zelf wel wat aan doen maar oplossen kan niet en dat is nou net waar iemand die kiest voor een GBP wél naar op zoek is, een oplossing!
lieveli schreef:DShots schreef:Snap niet zo goed waarom je het lastig vind dat je betaald voor een operatie, iedereen betaald voor elke operatie voor iedereen. Ik betaal toch ook als jij een kind krijg of niet? Is toch hetzelfde
Uitleg staat boven. Discussie is verder offtopic maar ik wil er best over PB'en.
daffodil schreef:Ik ben een miljoen keer afgevallen maar altijd weer aangekomen, soms nog wel meer ook. Mijn hele systeem is daardoor naar zijn grootje. Ik heb even de definitie erbij gepakt voor je:
Obesitas (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.
Op een gegeven moment werkt je verwerkingssysteem voor geen meter meer en kun je lijnen zoveel je wilt, maar dat gaat niet helpen. Ja tijdelijk en dat is de reden dat deze operatie ondergaan wordt, om definitief gezonder en fitter te kunnen worden.
Let wel, het is een aandoening he, obesitas, vastgesteld door een hele hoop mensen die er flink onderzoek naar gedaan hebben. Het is dus niet zomaar tien kilo te dik want je komt er niet voor in aanmerking dan. Obesitas is een ziekte en als dat niet onderkend wordt, is de hele discussie zinloos.
Dat is hetzelfde als tegen iemand met reuma zeggen, ja nee hoor das je eigen schuld dat moet je zelf oplossen. Dat kan niet......je kunt er zelf wel wat aan doen maar oplossen kan niet en dat is nou net waar iemand die kiest voor een GBP wél naar op zoek is, een oplossing!
DShots schreef:Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.
DShots schreef:Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.
smurffie schreef:DShots schreef:Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.
Ja dat vraag ik me dus af... zijn daar wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan waarbij mensen echt "afgesloten" werden en het geprobeerd werd? Dat zou mijn vraag ook direct beantwoorden namelijk, maar daarover kan ik geen onderzoeken vinden. En oprecht denk ik dat veel mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.
daffodil schreef:Op een gegeven moment werkt je verwerkingssysteem voor geen meter meer en kun je lijnen zoveel je wilt, maar dat gaat niet helpen. Ja tijdelijk en dat is de reden dat deze operatie ondergaan wordt, om definitief gezonder en fitter te kunnen worden.
Mars schreef:DShots schreef:Maar ik eet niet de hele dag verkeerde voedsel en zit ook niet de hele dag binnen, ik ben kern gezond en toch val ik niks af. Dus is iedere lichaam toch anders
Ja hoor, als je het zelf maar gelooft.
Morbide obesitas krijg je niet van zuurstof.
Nies_ schreef:Ik denk oprecht dat jij beter af bent met de juiste psycholoog. Je plaatst je behoorlijk in de slachtofferrol en ik geloof ook echt wel dat je denkt dat je het niet kan, maar wees nou eens eerlijk; zie jij dikke mensen in gebieden met hongersnood? Nee, je lichaam kan namelijk geen vet opslaan als het niks binnen krijgt. In theorie is het zo simpel als dat en het eerste onderzoek wat anders bewijst ben ik heel benieuwd naar.