Zwanger met een donker randje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Zwanger met een donker randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:05

Wat een mooi ventje! Fijn dat het weer zo goed gaat!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 21:09

Haii lieve mensen

Ik heb nog steeds niet de tijd kunnen vinden om de laptop te pakken om even uitgebreid te reageren, nu even met de telefoon.

Twee weekenden terug was moeilijk, Vince had regeldagen en mijn hoofd sloeg op hol.
De vermoeidheid en hormonen namen de overhand en ik zat mezelf gigantische in de weg. Dat kostte me nog meer energie dan onze kleine man.

Iedere jonge ouder maakt moeilijke momenten mee, wij ook. Alleen schiet ik er soms te ver in door. Dat is het moeilijke aan mijn emotionele instabiliteit. Ik sla dan compleet op slot, kan alleen nog maar negatief denken, het komt nooit meer goed en de wereld word gewoon zwart. Ik kan dan alleen nog maar huilen en het voelt alsof ik er nooit meer uit kom. Het voelt afschuwelijk.
Het enige hoe ik het het beste kan omschrijven is dat het écht voelt alsof ik twee persoonlijkheden heb.

Want als zo'n bui voorbij is voel ik me weer kip lekker, is de wereld weer helder en kan ik me met de beste bedoelingen niet meer voorstellen dat ik me even ervoor zo verschrikkelijk gevoeld heb. Het is echt vechten tegen demonen, het engeltjes/duiveltjes verhaal.

Goed dat heeft zich even afgespeeld, maar na 4 dagen was de maat vol. Ik had niet zo hard gewerkt om weer zo af te zakken. Dus ik heb aan de bel getrokken, bij het consultatiebureau, de Pit en heb het noodplan in werking gezet.

En verdorie ik flikte het weer. In een week tijd vocht ik me weer door de duisternis heen en kwam weer in mijn eigen kracht.
Heb ik nog twijfels, ja iedere dag. Huil ik nog, ja iedere dag. Ben ik soms helemaal kapot, jup want dat hoort erbij.

Maar al deze dingen zijn weer in proportie en gewoon zoals iedere ouder ze door maakt. Ik kan dingen makkelijker loslaten, meer go with the flow en het allerbelangrijkste ik vertrouw op mijn gevoel!

Ons kereltje doet het fantastisch! Hij heeft veel last van krampjes en reflux dus is lekker veel bij mama, maar is gewoon een bikkel. Huilt alleen als het echt zeer doet. Hij eet goed, slaapt goed (tenminste snachts, als het er toe doet haha) en is gewoon super zoet!

Morgen gaan we logeren bij manliefs broertje en zondag gaan we met zijn broertje, zusje en aanhang naar Wildlands. Heb mijn grenzen duidelijk aangegeven en hier word echt super rekening mee gehouden. Heb me ook weer over mijn trots heen gezet en een rolstoel gereserveerd.

Ik ben mega trots op mezelf en hubbie. We hebben ons er maar weer mooi doorheen geslagen. Met ons prachtige ventje <3 Met en voor hem kan ik de wereld aan!!

Edit: Nog even terug komen op de tip van de cosleeper! Vince slaapt in zijn wiegje naast mijn bed. Deze staat op wieltjes en die trek ik snachts tegen het bed aan. Zo hoef ik hem er alleen maar in en uit te wippen. Verschonen doe ik ook op bed. Maar als hij het echt niet kan vinden slaapt hij op het aankleedkussen tussen ons in en heel af en toe dut hij lekker op mijn borst. Hier hebben we onze weg in kunnen vinden :o
Heel erg bedankt voor het mee denken en de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:48

Wat doe je het geweldig Shan!!
Jullie zijn echt toppers!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:20

Jeetje, lees net je topic van begin tot eind door maar wat ben jij een dappere sterke vrouw!! En wat hebben jullie een knap baby'tje !
Heel knap hoe je je door alles heen vecht en steeds weer op t juiste pad komt. Mijn tip ( ook al is ie erg afgezaagd ) geniet van je baby en probeer af en toe er bij stil te staan hoe bijzonder het is. T baby achtige is er zo af.( vond ik en vind t tot nu toe allemaal hele leuke fases :D , hoezo verliefd op je kind haha)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:23

Wat een fijne update. Ik ga zondag ook met een vriendin naar wildlands. Ik zal bij ieder stel met een kleine baby aan jullie denken Hi Hi. Heel veel plezier en ontzetten Veel respect voor Hoe je je er Door heen slaat!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:28

Ik heb zo'n immens respect voor hoe jij je steeds weer weet te herpakken en er steeds weer uitkomt.

Het lijkt erop dat je je duivels "respecteert" maar ze niet de baas laat worden. Knap hoor

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:37

Wederom weer bedankt voor de lieve reacties :o ze doen me zo enorm goed!

Inmiddels zijn we weer wat avontuurtjes rijker! Ons eerste logeer partijtje was zeer geslaagd, sterker nog wij hebben met het jongste kindje de meeste slaap gehad :)) Vince heeft fantastisch geslapen en was super lief!
In Wildlands ging het ook fantastisch, hij heeft grotendeels geslapen. Voor mij was het de eerste keer voeden in het openbaar. De eerste keer was een beetje spannend, maar daarna ging de knop om. Op het laatst zat ik bij de in/uitgang op een groot plein lekker te voeden, damn wat is dat genieten <3

Ik ben dan zo onder de indruk van mezelf. Dat ik dat toch zo maar even doe. Dat ik iedere uitdaging aan ga en me dan zo sterk en krachtig voel!

Van de week ook twee keer verrast door Vince toen hij een nacht door sliep, van half 11 tot 6/half 7, wauw wat knapt een mens daarvan op. Ook ben ik met een vriendin en haar zoon op stap geweest en ben ik bij mijn vrijwilligerswerk op bezoek geweest.

Wat ik gaaf vind om te merken is dat ik negativiteit nu snel om kan buigen. Gisteren een pittige dag met een krijsende baby met kramp. Vanochtend ging het vanaf 5 uur vrolijk door en ik merk dat ik dan even in de wanhoop schiet. Ik laat het dan even toe, huil even en kom dan in actie, letterlijk. Ik ga dan wat doen, wat dan ook. En dan voel ik die knop gewoon weer om gaan en kan ik weer door! Kan steeds meer go with the flow gaan en Vince, maar vooral mijn eigen gevoel volgens.

Wat is moeder zijn mooi en gaaf! Ik wist altijd dat ik het ging worden, maar niets kan je hier op voor bereiden. De wereld kan nog zo zwart lijken maar als ik naar ons mannetje kijk kan ik alles aan. Van het weekend vroeg manlief of ik de kinderwagenbak kon dragen en toen zei ik; Lief ik heb een kind gebaard ik kan alles! En zo voelt het oprecht, ik voel me een oer vrouw :)) :o

Ons kereltje is ook goed gegroeid, in twee weken tijd van 3810 gram naar 4335 gram! Hij is gewoon een model kind <3

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:09

Wat een fantastische post :D . Ik herken het gevoel inderdaad. Mooi omschreven.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:17

Wat een geweldige laatste post. Wat groei je als moeder, vind je niet? Ik ken je niet, maar ik vind je toch een geweldig mens!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 18:01

Weer even een update :o

Blijf me verbazen over de lieve berichtjes en zou julli zo graag veel meer op de hoogte te houden! Maar het schiet erbij in.

We hebben sinds de laatste post een pittige tijd achter de rug. Het huilen is niet bij die ene dag gebleven en had ook niets met krampjes te maken, vanochtend heeft de kinderarts bevestigd dat Vince verborgen reflux heeft.

De laatste weken bleek maar weer wat voor en bikkeltje dat mannetje is want hij heeft er al langer last van. Dit vermoeden heb ik al langer gehad maar omdat hij er 'geen last' van leek te hebben en zo'n beetje iedereen zei dat het erbij hoorde heb ik het maat gelaten.

Echter geeft hij nu zoveel op, zonder te spugen, dat zijn slokdarm rauw is. We dat weekend gelijk begonnen met de leefregels voor reflux en heb op maandag het CB gebeld en een verwijzing naar de KA geregeld.

Sindsdien voelt het als overleven. We kunnen hem niet meer neerleggen, soms is het zo erg dat hij naar adem hapt/snakt. De zuuraanvallen met daarbij behorende huilbuien zijn vreselijk! Hij ligt vrijwel alleen nog maar bij ons en op goede momenten op zn buik in de box of half hoog op het voedingskussen. In de nacht slaapt hij boven op ons.

Wederom laten manlief en ik weer zien dat we een ijzersterk team zijn. Ik ben al gauw gaan kolven zodat man de laatste voeding doet. Vervolgens houd hij hem bij zich tot 3/4u. Ik doe dan de nachtvoeding en vanaf dan issie van mij haha.

Maar her huilen en het constant met hem bezig zijn eist zijn tol. In eerste instantie onbewust en sneaky. Maar gisteren brak ik en is manlief thuis gebleven.
In de middag kwam de pit en tijdens dat gesprek kwamen ook de inzichten weer.
Een depressie ligt op de achtergrond op de loer. Buiten dat ik het huishouden 'verwaarloos', doe ik dat ook bij mezelf. Ik loop dagen in dezelfde kleren, eet slecht en zelfs tandenpoetsen schiet erbij in. Ik blijf lang op bed liggen en heb eigenlijk nergens zin in of puf voor.

Maar ik ben ook een vechter dus Vince ligt er picobello bij, ik wandel haast iedere dag en manlief komt ook niets te kort haha. Gelukkig kon ik goed met de pit sparren en gaf ik aan echt hulp nodig te hebben. Ik ben de structuur volledig kwijt en die heb ik wel nodig. Echter mis ik de kracht en energie nu om dat zelf op te pakken. Er word nu thuisbegeleiding aangevraagd om me intensief te begeleiden.

Maar weet je wat het mooiste is... Voor het eerst in mijn leven voelt het niet als falen, wat ik voorheen wel altijd had. Ik weet dat dit bij mij hoort en ik ben vet trots dat ik me ondanks mijn lage belastbaarheid overal doorheen knok. En soms heb ik wat hulp nodig om op de been te blijven of weer even de juiste richting op te gaan. Helemaal prima!

We hebben vandaag omeprazol voor Vince gekregen, ik hoop dat dat snel aanslaat! Nog meer voor hem dan voor ons.
Morgen ga ik met hem naar een osteopaat en we fixen deze week nog een cosleeper! Ook heb ik een zijslaapkussen besteld want op zijn zij heeft hij het minste last.

Er is ook nog een lactatiekundige langs geweest en ik voed al 5 dagen zonder hoedjes! Inmiddels heb ik wel flinke overproductie dus die zijn we even terug aan het schroeven haha.

En tussen al bedrijven door is het nog steeds het liefste mannetje <3 hij groeit nog steeds goed en is gewoon guitig en vrolijk!

BB-SPAM!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:29

Och wat naar van die reflux!! Wil je een draagdoek van me lenen? Kan je ook wel leren hoe je hem er in knoopt, dan zit hij mooi rechtop en heb jij wel je handen vrij.
T had ook reflux en heeft een lange tijd nexium gehad, dat hielp enorm goed!!

En als je het fijn vindt kan ik sowieso aankomende week wel even langskomen zodat jij lekker kan douchen of zelfs even heerlijk in bad kan liggen.
Goed voor jezelf zorgen is nu heel belangrijk! Ook goed dat er thuisbegeleiding ingeschakeld is. Al enig idee wanneer die beginnen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:50

Ts, je bent zo ontzettend sterk en je hebt het zelf zo langzamer hand ook door, mooi om te zien hoeveel positivisme je uitstraalt door mama te worden. En die buien, die heeft elke moeder want het is niet niks wat net bevallen vrouwen presteren. Petje af voor je!!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:24

Liselot schreef:
Och wat naar van die reflux!! Wil je een draagdoek van me lenen? Kan je ook wel leren hoe je hem er in knoopt, dan zit hij mooi rechtop en heb jij wel je handen vrij.
T had ook reflux en heeft een lange tijd nexium gehad, dat hielp enorm goed!!

En als je het fijn vindt kan ik sowieso aankomende week wel even langskomen zodat jij lekker kan douchen of zelfs even heerlijk in bad kan liggen.
Goed voor jezelf zorgen is nu heel belangrijk! Ook goed dat er thuisbegeleiding ingeschakeld is. Al enig idee wanneer die beginnen?

Wat ontzettend lief. Hier ook een kindje met verborgen reflux en de draagdoek heeft echt mijn leven gered :(:) . Lekker rechtop slapen en hij had nergens last van. De kinderwagen heb ik de eerste maanden niet kunnen gebruiken.

En die buien die je beschrijft.. ik herken het wel hoor en ik heb geen depressie risico. Hoort ook echt bij het mamma zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:48

Liselot, wat lief van je!

TS met zo weinig slaap Is het niet gek dat je hulp nodig hebt. Ik vind het zo knap dat je dat nu gewoon kunt accepteren als iets dat bij je hoort, alsof het bruin haar, brede heupen ofzo Is. Het is er en het hoort erbij.

Wat sneu voor je mannetje dat hij hier last van heeft.

En weet je, misschien mag ik het niet zeggen, maart doe het toch. Volgens mij heb jij gewoon enorm sterke voelsprieten en ben je daarom "minder belastbaar". Niet zo gek als je constant geprikkeld wordt. Maar aam de andere kant, je voelsprieten vangen vaak wel de goede signalen op (zoals nu met de reflux). Durf er maar op te vertrouwen. Dan kom je vanzelf mensen tegen die daar ook op vertrouwen. Scheelt weer vechten.

Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Want goed zorgen voor je beide kerels kan alleen als je ook goed voor zijn lieve mama of zijn lieve kanjer van een vrouw zorgt hè...

Ik vind dat je het heel goed doet.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:33

Ik heb het aanbod van Liselot met beide handen aangegrepen, súper lief <3

Ik kom later terug op de rest, vandaag is het mis gegaan en heb direct aan de bel getrokken. Consultatiebureau en wijkcoach zijn op de hoogte en morgenvroeg ben ik de eerste bij de psychiater. Rek is er even volledig uit, maar gaan weer alles op alles zetten om die er weer in te krijgen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:54

Ik heb zo veel bewondering voor jou!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:55

Hopelijk kan ik je door ff te helpen nét weer een beetje rek en adem geven!
Tot maandag en succes morgenochtend bij de psych :*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:54

Goed dat je aan de bel hebt getrokken en wat een heerlijk mannetje heb je, mag je trots op zijn!

Ik ben inmiddels ook al even geleden bevallen. Afschuwelijke ervaring geweest, maar godzijdank geen postnatale depressie zoals bij de eerste.

Veel succes bij de psych, je doet het goed!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 21:50

Weer even een vlotte update;

Met Vince lijkt het beter te gaan! Hij heeft nu eigenlijk alleen in de late avond en nacht last. Hij slaapt nu lekker naast me in de co sleeper wat al een hele verademing is! Ook slaapt hij het best op zijn buikje dus dat doen we nu meer en meer. Ook kolf ik inmiddels fulltime, sinds vandaag dubbel en handsfree haha. Vince krijgt alle voedingen nu uit de fles. Hij is rustiger en vrolijker!

Met mij gaat het met muizenstapjes vooruit. Man is al sinds vorige week woensdag thuis om mij te ondersteunen. Vandaag heb ik een intake voor thuisbegeleiding gehad, diegene komt zsm 4 dagen pw, 6u pd mij ondersteunen. Ook krijg ik tijdelijk op kosten van mijn lieve mama een hulp in huishouding. Zo kan ik mij even helemaal op mezelf en Vince richten.

Ik ben ongelooflijk overbelast en kan op de gekste momenten om de gekste dingen vast lopen. Mentaal ben ik volledig uitgeput. Maar ik ken dit, heb vaker met dit bijltje gehakt en weet dat ik hier weer doorheen kom. Maar het wordt weer een pittige strijd.

Ik wil Liselot en Firegirl even een warme douche geven! Firegirl heeft mij een fantastische aanbod gedaan en Liselot is vandaag langs geweest en dat was héél fijn! Hebben fijn gekletst en een blokje om met Vince gelopen. Zo mooi dat er nog zulke lieve mensen zijn!!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:57

Wat fijn dat je zo'n sterk vangnet om je heen hebt! Dat heb jij gedaan hè?!

En erdoorheen zitten mag. Kersvers moederschap is sowieso vet pittig en als je jezelf daar ook nog eens in meeneemt is het dubbel zwaar. Maar! Je bent er nog! En wat ziet Vince er geweldig uit!!!

Stukje loslaten van je zorgen over hem is moeilijk hè? En als dat je vasthoudt dan is elke stap ploeteren. Maar je komt er!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:05

Je doet het zo enorm goed Shanna!! En Vince is een heerlijk ventje, was fijn om weer eens zo'n kleintje in de doek te hebben <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 03:52

Bowena wat een kleine knapperd heb je!

Goed dat je hulp gezocht hebt en de hulp accepteert van de meiden hier.
Dat is ook altijd weer een stap.

Fijn een draagdoek hoop dat je er profijt van hebt.

En inderdaad het is helemaal niet gek dat je er af en toe doorheen zit.
Slapeloze nachten en ook nog de reflux.
Ook bij ouders waar alles goed gaat komt dit gewoon voor maar er wordt weinig over gepraat.

Zet hem op topper!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 05:56

Die reflux is echt bagger zeg!
ik heb zelf ook last van maagzuur en ben een chronisch gebruikster van Omeprazol. Wat een geweldig spul is dat..... Als ik het een dag vergeet, lijkt het meteen alsof m'n slokdarm in brand staat, dus ik kan me indenken hoe Vince zich voelt.
Werkt het inmiddels een beetje bij hem?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:06

Met Vince gaat het goed, medicatie lijkt aan te slaan. Alleen bij veel drukte of spanning (of flink moeten poepen :') ) heeft hij meer last.

Ik ben vorige week vrijdag in crisis geraakt en heb om een opname voor mij met Vince gevraagd. Dit is mij al vaker aangeboden. De koek was helemaal op, helaas werd ik flink tegen gewerkt. Ik had uiteindelijk 3 opties; of ik alleen opgenomen (geen optie), Jos nog langer thuis of ik een weekje naar mijn moeder.

Na wat gebakkelei is er besloten dat ik een weekje met Vince naar mijn moeder zou gaan om even op adem te komen. Helaas ging het ook bij mijn moeder niet beter, eerder nog meer berg af. Hoe meer ik tot rust kwam hoe meer ik besefte hoe leeg ik was.
Wederom in de telefoon geklommen en serieus 4 dagen moeten banketstaaf als brugman om medewerking en schot in de zaak te krijgen. Uiteindelijk via mijn oude huisarts hier medicatie gekregen. Wel ook het advies om er nog een weekje aan te plakken om de medicatie te monitoren en alsnog wat rust te pakken. Het vertrouwen in dr hulpverlening was flink gezakt.

Alles wat er gebeurde heb ik met mijn man besproken en overlegd. Hij vond het niet allemaal even leuk maar ging overal mee akkoord.
Gisteren kwam hij naar het zuiden om hier het weekend door te brengen.
Helaas is het volledig geëscaleerd. Hij heeft zich enorm misdragen naar mijn ouders toe en weigerde zich aan te passen in hun huishouden.
Hij heeft vreselijke dingen gezegd en is uiteindelijk boos terug naar huis gereden.

Onderweg kreeg ik nog een telefoontje met de mededeling dat ik moest zorgen dat vrijdag alles ingepakt staat, dat hij vrij gaat nemen om rust te krijgen en ernstig gaat nadenken of hij wel verder met me wil zo. Hij is ongelooflijk kwaad en voelt zich door mij niet gesteund en gewaardeerd.

Ik heb alle begrip voor hem, heb me altijd voor hem weg gecijferd. Tot nu toe heb ik er alles aan gedaan om hem zo min mogelijk te belasten en zo snel mogelijk samen weer verder te kunnen.

Ik voel me leeg en gebroken. Het voelt alsof ik in een foute film zit. Ik hoop dat het morgen weer nieuwe ronden nieuwe kansen is maar ik weet echt even niet meer hoe nu verder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:13

Pfoe ik schrik van je bericht. Probeer op dat knappe kleine mannetje te focussen, hij heeft zijn mamma heel hard nodig!