Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:44

xLes schreef:
HC: als iedereen toch zijn mening mag geven, vind ik het werkelijk waar bijzonder irritant hoe jij in een relatie staat. Klinkt eerder als een zakelijke deal dan liefde.

Ik ben maar wat blij dat ik geen partner heb zoals jij.

Zou je dat kunnen onderbouwen?
Dat is namelijk helemaal niet wat ik er uit haal.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:48

A3a1 schreef:
Misschien 0.5% heeft een wake-up call, dat is waarschijnlijk nog een hoog percentage, als je in de stad of bij een concert of in je vriendengroep naar de koppels kijkt :+

Wat bedoel je?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:51

Citaat:
Natuurlijk ben je niet iedere dag op je best, maar niet meer de sprankeling hebben die je in het eerste begin vertoonde, is inderdaad wel een vorm van bedrog.

Nou... ik toonde helemaal geen sprankeling toen ik mijn man leerde kennen.
Zat in een heel diep dal waar het aan mijn uiterlijk denken als laatste op de lijst stond.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:52

VogeltjeM schreef:
A3a1 schreef:
Misschien 0.5% heeft een wake-up call, dat is waarschijnlijk nog een hoog percentage, als je in de stad of bij een concert of in je vriendengroep naar de koppels kijkt :+

Wat bedoel je?

Dat er zelden wake up calls zijn.
Hoogstens een paniekaanval, dat ze alleen blijven.
Uitzonderingen daargelaten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:53

VogeltjeM: *\o/*
HC ik zeg nergens dat uiterlijk helemaal geen rol moet spelen. Goed lezen.
Tja en die sprankeling van het begin ... das natuurlijk wel iets subjectiefs. In de beginperiode van passie en verliefdheid bekijk je elkaar door een grote roze bril. Alles is nieuw en spannend.
Naarmate de relatie vordert, wordt die fysieke aantrekkingskracht minder overheersend en gaan er andere zaken een rol spelen. De relatie verdiept zich. Het op fysiek vlak moeite voor elkaar doen is daarbij slechts één aspect van het investeren in de relatie. Ik zie althans niet veel om mij heen dat langdurige relaties hierop stuklopen. Veel vaker is er sprake van langs elkaar heen leven, problemen negeren, geen wezenlijk contact meer hebben. Dan werd er weleens geprobeerd dit op te lossen door bijv. dressed to the nines samen uit eten te gaan maar dan zaten de problemen al te diep. Zitten ze daar op hun paasfeest tegenover elkaar en weten ze niks te zeggen. Zulke stellen hebben meer aan relatietherapie dan aan sporten om er lekkerder uit te zien voor de partner.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:55

Brainless schreef:
Citaat:
Natuurlijk ben je niet iedere dag op je best, maar niet meer de sprankeling hebben die je in het eerste begin vertoonde, is inderdaad wel een vorm van bedrog.

Nou... ik toonde helemaal geen sprankeling toen ik mijn man leerde kennen.
Zat in een heel diep dal waar het aan mijn uiterlijk denken als laatste op de lijst stond.

Tja, dat kan ook.
Dat je de puf had om in zo'n diep dal uberhaupt verliefd te worden....

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:56

A3a1 schreef:
Dat er zelden wake up calls zijn.
Hoogstens een paniekaanval, dat ze alleen blijven.
Uitzonderingen daargelaten.

Ah oké. Mijn ervaringen zijn anders (sowieso is mijn sociale netwerk misschien anders dan het jouwe, maar ook/vooral: niet iedereen stelt zich kwetsbaar op waardoor het voor de buitenwereld misschien lijkt of ze oppervlakkige motieven hebben, dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:04

A3a1 schreef:
Tja, dat kan ook.
Dat je de puf had om in zo'n diep dal uberhaupt verliefd te worden....

Nope... niet verliefd geweest.
Was gelijk een connectie, iets veel diepers dan verliefdheid, die nooit meer is weggegaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:06

Interessant topic!

Ik had het hier afgelopen vrijdag met mijn vriend over. We waren naar de film met nog 2 stelletjes. De ene vrouw was enorm dik (Echt morbide obesitas) maar wel leuk gekleed, make upje en haren leuk gedaan en andere slank maar gekleed in een oud setje, kleurloos, geen make up, haren onverzorgd enz.

Ik vertelde mijn vriend naderhand dat is het zo jammer vond dat die meiden niet meer hun best deden voor hun vriend en dat ze er zo slecht verzorgd bijliepen (tijdens een avondje uit nota bene). Hij reageerde echt raar vond ik.. Het boeide hem niet en hij zou het best vinden als ik in m'n kloffie mee ging.

Ik geloof er niks van.. Als ik dat écht altijd zou doen dan zou het echt wel minder worden denk ik hoor. Ik voel me er zelf in ieder geval niet fijn bij.

Kinke

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:16

Maar volgens jou heeft die 'dikke' meid dus ook niet haar best gedaan ondanks haar leuke kleding, make-up en haren leuk?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:20

Nee. Ze is niet stevig of wat voller. Ze is echt morbide obesitas. Dan doe je dus geen
'Echte' moeite om er goed uit te zien voor je vriend. Je verzorgd jezelf imo niet goed als je
in zulke mate overgewicht hebt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:27

Afvallen voor een date, met als een doel een relatie te bekomen vind ik verkeerd.
Het is een beetje een kat in de zak kopen dan.

Wel moet ik toegeven dat uiterlijk en sportiviteit wel van belang voor me zijn.
Al een paar keer meegemaakt, dat de andere zich volledig laat gaan en dan voel je je toch bekocht. Precies van de buit is binnen, dus let it go.

Mss is het ook wel leeftijdsgebonden en vervaagt dat met ouder worden. Maar ik kan me niet inbeelden dat er ooit een dag komt, dat ik echt de 'je m'en fous' mentaliteit kan verdragen. Iets van een gezonde geest in een gezond lichaam.

Dus wees altijd eerlijk naar jezelf toe!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:31

xApple schreef:
Nee. Ze is niet stevig of wat voller. Ze is echt morbide obesitas. Dan doe je dus geen
'Echte' moeite om er goed uit te zien voor je vriend. Je verzorgd jezelf imo niet goed als je

Wauw! Wat een vooroordeel zeg. Je weet toch helemaal de reden niet dat ze zo is?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:36

Echt wel.. ik ken haar al jaren. Ze kan gewoon niet stoppen met eten.
Ze heeft geen ziektes of beperkingen.. Ze gaan elke week naar de mac,
Halen pizza, gaan naar de snackbar, snacken sowieso super veel, drinkt veel
mix drankjes, sport niet, is sowieso niet actief.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:37

xApple schreef:
'Echte' moeite om er goed uit te zien voor je vriend.
Je verzorgd jezelf imo niet goed als je

Mss houdt hij juist daarvan?!

Daarnaast; je mening is wel iets te eenzijdig.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:39

Brainless schreef:
xApple schreef:
'Echte' moeite om er goed uit te zien voor je vriend.
Je verzorgd jezelf imo niet goed als je

Mss houdt hij juist daarvan?!

Daarnaast; je mening is wel iets te eenzijdig.

Mag jij vinden hoor, en misschien houdt hij daar inderdaad van, die mensen bestaan ook.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:41

Apple, jij vind het dus vooral jammer dat die meid kennelijk geen moeite meer doet voor haar vriend. Wat mij verbaast is dat je eerste gedachte niet is: wat ongezond, waarom zorgt ze niet beter voor zichzelf. Die vriend zit ernaast uit eigen vrije keuze en steunt haar misschien wel in een moeizaam gevecht om af te vallen -weet jij veel.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:45

Die informatie heb ik wel. Hij wil ook graag dat ze gezond wordt maar ze eet stiekem en zo mislukken alle pogingen tot afvallen ook steeds. Hij vindt regelmatig snack papiertjes in de vuilnisbak of zakken van de Mac in de auto ergens achter gepropt of bonnetjes. Hij vindt het wél heel naar maar ze kan gewoon niet meer zelf stoppen. Daarbij liegt ze erove. Ze liegt wat ze eet, drinkt/waar en wanneer. Tsja hoe kun je zo iemand dan helpen?

Oh en ik vind het niet persé jammer voor mezelf, meer voor hen, het verbaasde me. En vooral dat mijn eigen vriend daar zo makkelijk op reageerde.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:51

Natuurlijk is het niet jammer voor jou maar wel voor haar. Zij heeft er last van. Waarschijnlijk heeft ze een eetverslaving en evenals andere verslavingen kom je daar niet zo maar vanaf.
Blijf het wel intrigerend vinden dat je moeite hebt met de reactie van je vriend. Alsof je het hem kwalijk neemt dat hij jouw kennelijke afkeer over het obese uiterlijk van betreffende meid niet deelt. Of zie ik dat verkeerd?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 14:56

xApple schreef:
Ik vertelde mijn vriend naderhand dat is het zo jammer vond dat die meiden niet meer hun best deden voor hun vriend en dat ze er zo slecht verzorgd bijliepen (tijdens een avondje uit nota bene).

+:)+ opmerking; niets mis mee en imo een compliment naar jouw invulling van een relatie onderhouden.

Citaat:
Hij reageerde echt raar vond ik.. Het boeide hem niet en hij zou het best vinden als ik in m'n kloffie mee ging.

Stof tot overdenken.
Sommigen voelen zich zekerder over hun relatie wanneer hun partner er niet zo aantrekkelijk uitziet.
Anderen voelen zich zeker over hun partner/relatie en genieten ervan wanneer die fraai en :9 oogt.

Persoonlijk vind ik het 'je goed verkopen' om een relatie te ververen en daarna je best niet te doen EN valse voorwendselen EN puur gebrek aan respect naar die relatie.

De reacties lezend heb ik de indruk dat gewicht een overgevoelig onderwerp is en dat een aantal hier zich persoonlijk aangesproken voelt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:00

@Askja: Die mening deelt hij wel, we hebben het er regelmatig over en hij keurt het absoluut af. Het ging hem meer
over de kleding en make up/haar. De ene meid (met zware obesitas) zou hij absoluut niet accepteren in een relatie maar de andere slanke die verder niks aan naar uiterlijk/kleding had gedaan wel. Hij vindt leuke kleding, make upje/aandacht voor een leuk kapsel echt niet interessant. Hij zou het prima vinden als ik mee was gegaan in Mn klus of paardenoutfit. Dat vond ik opmerkelijk.

@Huertecilla: haha mijn vriend zegt regelmatig; wees maar lekker lelijk.. dan wil niemand anders je tenminste :') Maar ik ga er maar vanuit dat dat gewoon gekscherend bedoelt is :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:02

Ik ben ook soms bezig met afvallen. MAar dat doe ik zeker niet voor mijn relatie.

Mijn vriend vind het zelf maar onzin, en dat ik me aanstel. Ik ben op moment ook niet dik. MAar voel mezelf fijner als ik rond de 55 kg ipv 60.

ME vriend kan alles eten zonder aan te komen.. en dat is soms best frustrerend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:03

Ik voel me nu heel onzeker :+.

Ik ben juist afgevallen door mn vriend.
Hebben beide een figuurtje waar het eten al aankomt als je er aan denkt, dus we fietsen veel ipv de bus, wandelen naar het centrum, trap ipv lift en halen geen lekkere ongezonde dingen.

Tijdens mij dates was ik wel iets ronder, maar toen vond hij mij ook leuk. Nu er een kilootje of 7 van af is (zonder mega veel moeite te doen), merk ik dat ik mij zekerder voel en dat ik kleren een maatje kleiner kan kopen. Dat vind ik zelf ook erg leuk en motiveert mij ook.
Maar speciaal voor hem doe ik het niet, doe het meer voor mijzelf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:04

Citaat:
Sommigen voelen zich zekerder over hun relatie wanneer hun partner er niet zo aantrekkelijk uitziet.
Anderen voelen zich zeker over hun partner/relatie en genieten ervan wanneer die fraai en :9 oogt.

Dat fraai ogen is heel persoonlijk.
Mijn man vindt vrouwen met make-up vreselijk.
Hij vindt naturel veel mooier; en vindt dat dus bij mij ook mooier/leuker.

Als ik zonder hem uitga; doe ik wel eens make-up op; en heb wel eens een rokje/jurkje aan met een hoge hak eronder; dat vindt hij ook prima.
Maar als wij met z'n 2en wat gaan doen heeft hij liever dat ik niets op heb en er "gewoon" uitzie zoals ik ben.
Niet omdat hij dan zekerder is omdat ik er "lelijk" uit zou zien; maar omdat hij dat echt mooier vindt.

Maar dat geldt ook andersom;
Ik vind hem fantastisch in een spijkerbroek met blouse (of een leuke polo);
Een man in (nette) pak vind ik zelf helemaal niet aantrekkelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 15:10

xApple schreef:
@Huertecilla: haha mijn vriend zegt regelmatig; wees maar lekker lelijk.. dan wil niemand anders je tenminste :') Maar ik ga er maar vanuit dat dat gewoon gekscherend bedoelt is :D

Ik verkies om het andersom te zien.
Dat mijn lief hoofden doet omdraaien.
Enneh, als ze met een ander mee naar huis gaat, dan heeft dat niets te maken met haar outfit.
Wie niet bij je blijft met de deur open, wilde niet bij je blijven en wie wil DAT nu :?

Ik verwacht dat mijn partner haar best doet om voor mij :wow: te ZIJN en dat is wederkerig.
A.s. zaterdag gaat ze met een ander stel uit. Weet dat ze er :9 uit zal zien; veel aandacht zal trekken en krijgen. Daar ben ik helemaal +:)+ mee; zie hierboven.