Dubbele bekken breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:18

Wat een val zeg! Heel veel beterschap :(:)

Hopelijk ben je maandag sterk genoeg om naar huis te gaan!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:38

Brrrr ook hier altijd deja vu's bij het lezen van zulke berichten. In 2003 dubbele bekkenbreuk en afgescheurd heiligbeen (onderaan rug/bovenaan billen)

Heb 9 weken in ziekenhuis gelegen waarvan 6 compleet plat. Morfine kan ik helaas niet tegen maar tramadol en nog wat andere zooi waren mijn beste vrienden :-)

Wat super fijn dat je met allerlei hulp naar huis kan zeg! Woon je gelijkvloers?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 01:35

IngridM schreef:
Brrrr ook hier altijd deja vu's bij het lezen van zulke berichten. In 2003 dubbele bekkenbreuk en afgescheurd heiligbeen (onderaan rug/bovenaan billen)

Heb 9 weken in ziekenhuis gelegen waarvan 6 compleet plat. Morfine kan ik helaas niet tegen maar tramadol en nog wat andere zooi waren mijn beste vrienden :-)

Wat super fijn dat je met allerlei hulp naar huis kan zeg! Woon je gelijkvloers?

Nee ik woon niet gelijkvloers. Mijn douche is helaas boven dus daar kan ik voorlopig niet douche maar mijn buurvrouw heeft wel een badkamer beneden dus zij had al aangeboden dat ik daar zou mogen douchen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 04:35

Dat is aardig hoe gaat het nu met je ? Hopelijk lig je lekker te slapen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 04:41

Fijn dat dat kan!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:36

Wat fijn zo'n buurvrouw!
Hoe gaat het met de pijn?

Ik denk trouwens dat je op weinig andere fora zoveel bekken breuken leest....:x

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:20

Fijn dat je bij de buren kan douchen.

Corine, wat dacht je van wielrenners? Daar komt deze blessure ook veel voor.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 10:50

corine1981 schreef:
Wat fijn zo'n buurvrouw!
Hoe gaat het met de pijn?

Ik denk trouwens dat je op weinig andere fora zoveel bekken breuken leest....:x

Ik had het ook wel beetje verwacht en gehoopt dat hier veel mensen met ervaring zouden zijn was denk ik ook wel een beetje mijn insteek waarom ik het op bokt heb gezet en natuurlijk omdat ik even mijn verhaal kwijt wilde.

Met de pijn gaat het nu wel mits mijn pijnstilling op orde is. Vanochtend werd ik weer wakker met zo'n zeurende pijn ( ook in ontspanning) en toen bleek 1 van mijn morfine pleisters op te zijn. Die hebben ze nu vervangen en weer even de kort werkende morfine gegeven en nu gaat het weer goed.
Zo blijkt dus maar weer dat iedere kleine verandering in mijn pijnstilling meteen groot effect heeft op de pijn.
Ze hebben zojuist ook mijn catheter eruit gehaald dus dat is ook weer een stap in de goede richting. En morgen mag ik lekker naar huis, de arts heeft het net bevestigd!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:40

Fitzroy schreef:
Fijn dat je bij de buren kan douchen.

Corine, wat dacht je van wielrenners? Daar komt deze blessure ook veel voor.

Ik zei ook weinig, niet geen ;)

Ik heb er 7 jaar geleden heel niet aan gedacht om lotgenoten te zoeken op bokt.nl (misschien waren er toen ook nog niet zoveel).
Had het heel prettig gevonden ervaringen te lezen dat weet ik wel :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:37

Fijn at je morgen lekker naar huis mag en dat thuis alles geregeld is.
Vraag voordat je morgen naar gaat om wat extra pijnstilling, vrees dat die onderweg wel even nodig zult hebben.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:44

Stille meelezen van dit topic, maar ik las net in één van de reacties dat je voor de thuiszorg een eigen bijdrage moet betalen.. Echter is dit veranderd, thuiszorg wordt vergoed vanuit de basisverzekering, je hoeft hiervoor geen eigen bijdrage te betalen als ik het goed heb. :)

Heel veel sterkte de komende tijd TS! Y;(

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:55

Heel veel sterkte en beterschap de komende tijd. En fijn dat je naar huis mag!

Hier ook iemand die er over mee kan praten. Door achterover te zijn gegaan met een steigerend paard. Moest naar 3 dagen ook in de benen. Na 8 week zat ik weer op de pony(kleine pony, kon mijn been niet echt omhoog krijgen :+ ).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:42

Heel veel succes vandaag!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:13

Succes vandaag!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:54

Succes met thuis komen vandaag. Alles geregeld thuis?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 18:34

We zijn weer thuis!!

Gisteren helaas niet zo'n goede dag gehad. Ik had echt even een terugval. Veel constante pijn, beetje koorts en niet echt in mijn hum. Er was gelukkig wel 1 pluspuntje, mijn catheter mocht eruit! Wat was dat een bevrijding, en toch ook een beetje niet, want nu moest ik om de haverklap richting de wc. En als cadeautje kreeg ik nog even een fijne blaasontsteking.
Maargoed gisteren vergeten we maar lekker snel, vandaag was de grote dag: ik mocht naar huis!
Vanochtend kon ik eerst nog lekker even douchen. Daarna heeft de zuster mij geholpen al mijn spulletjes in te pakken en is de discobus besteld. Het zou meer dan een uur duren voor ze me naar huis konden brengen dus eerst nog even rustig eten...... Ik had mijn eten nog niet op of daar kwamen de ambulance broeders al! Chaos allom want ik moest mijn medicijnen nog even snel nemen, nog even naar de wc en Daan was nog onderweg want die moest mijn medicijnen nog bij de apotheek gaan halen en hij had de sleutel.
Nouja dan ben je eindelijk totaal gestrest klaar om op de brancard te springen, knakken je botten weer even lekker over elkaar, dus daar ging ik met tranen in mijn ogen het ziekenhuis verlaten. Iedereen zal wel gedacht hebben moet ze zo huilen dat ze ons gaat verlaten?
Op weg naar huis in de discobus, maar dit keer zonder disco, verantwoording moeten afleggen aan de ambubroeder hoe het toch kan dat ik vrijwillig en zonder dwang in het bruisende Middenmeer ben gaan wonen.
Eenmaal thuis stond er een heerlijk bedje voor me klaar met een mooi uitzicht op de paardjes. Ondertussen ben ik weer helemaal blij verwelkomt door mijn hondjes, gaat Daan zometeen lekker voor me koken en voel ik me weer helemaal thuis.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:37

Het is je gegund! Nu genieten van je beestjes en lekker rusten en revalideren! :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:41

Discobus :')

Maar echt wat een val zeg TS! Heel veel sterkte de komende tijd en dat je revalidatie maar voorspoedig mag gaan!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:52

Klinkt goed en hoe kun je nu beter genezen dan met uitzicht op je paardjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:54

Rustig aan he je bent net thuis :D
Fijn hoor
Denk overigens dat die knakkende botjes je spieren zijn die over je botten heen en weer gaan.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:02

Morganlefay schreef:
Fijn hoor
Denk overigens dat die knakkende botjes je spieren zijn die over je botten heen en weer gaan.

Ja dat zou ook kunnen, maar het klinkt en voelt echt niet zoals normale knakken die je weleens hebt. Deze zijn echt heel erg pijnlijk!!

Maar ik doe rustig aan hoor ;) ben me er goed van bewust dat dat thuis zijn niet betekent dat ik beter ben :(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:15

saga schreef:
Morganlefay schreef:
Fijn hoor

Ja dat zou ook kunnen, maar het klinkt en voelt echt niet zoals normale knakken die je weleens hebt. Deze zijn echt heel erg pijnlijk!!

Maar ik doe rustig aan hoor ;) ben me er goed van bewust dat dat thuis zijn niet betekent dat ik beter ben :(

Dat knakken is heel herkenbaar. Mijn fysio werd er destijds zelf's naar van. Het geluid was afschuwelijk bij veel bewegingen.
Dit trok vanzelf bij maar doe vooral rustig aan hoor!! Je moet je hele leven nog met je bekken doen!
Ik heb chronisch rugpijn en kan nog steeds niet op mijn buik slapen (schiet dan in een kramp en word wakker van de pijn), ik wilde ook als te snel doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:18

brr wat een ellende zeg!
En balen van je plannen voor het showseizoen. Mijn qh heeft ook weleens hoog gesteigerd en dit was toen waar ik ook zo bang voor was! heel veel sterkte!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:21

Wat fijn dat je weer thuis bent, met uitzicht op je paardjes. En ja ik snap die broeder we, wie gaat er nou in Middenmeer wonen haha.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:08

Siersma schreef:
Wat fijn dat je weer thuis bent, met uitzicht op je paardjes. En ja ik snap die broeder we, wie gaat er nou in Middenmeer wonen haha.

Haha nou mijn vriend zegd altijd dat Middenmeer het bruisende universum is en dat de wereld om Middenmeer draait ;) hahaha