Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sneeuwpop schreef:Mijn schoonmoeder had zich al helemaal haar leven als oma voorgesteld en met de kinderwagen te lopen showen bij de andere senioren.
Dus toen het kind er was en zij dat niet "mocht" , was er ook ruzie.
Echt "MIJN kleinkind dit en MIJN kleinkind dat"
Dus ook als er een een kind is, kan het nog gezeik geven.
Gelukkig is het weer goed gekomen, maar dit vergeet ik nooit.
SVRL schreef:Oh, maar ze is nog erger als dat geweest hoor. In de aansleep van die discussie, heeft zij ook al haar vrienden verteld dat ik gesterilliseerd was, enfin, haar klaagversie dan. Waarop ze me trots meldde dat al haar vrienden niet begrepen waarom mijn gyneacoloog een vrouw van destijds 34, al zo'n inreep liet ondergaan. Ze is ondertussen wel afgekoeld hoor, al krijg ik af en toe nog wel eens te horen dat het zo jammer is dat ik er geen heb. Mijn broer heeft wel kinderen, maar hij komt niet meer thuis, dus ze ziet hen alleen als ik een familiefeestje geef. (Compleet off topic, maar ze hoopt dat die kinderen als ze groot zijn zelf naar haar komen en dan zal zij hen haar visie over mijn broer en schoonzus vertellen. Ze geeft zelfs toe dat ze het niet erg zou vinden als die kinderen dan boos zouden worden op hun ouders. Mijn schoonzus is daar echt bang voor. Strafste is dat ze die kinderen wel mag zien, ze moet alleen maar bellen en vragen of ze langs komen. Mijn ma en pa hebben echter te veel trots om toe te geven dat ze fouten gemaakt hebben en willen niets uitpraten. Plus het levert hen ook wat op, nu vindt iedereen het zo zielig voor hen dat het ene kind hen geen kleinkinderen wilde geven en het andere de kleinkinderen niet op bezoek laten komen, zucht)
Nicolien schreef:sneeuwpop schreef:Mijn schoonmoeder had zich al helemaal haar leven als oma voorgesteld en met de kinderwagen te lopen showen bij de andere senioren.
Dus toen het kind er was en zij dat niet "mocht" , was er ook ruzie.
Echt "MIJN kleinkind dit en MIJN kleinkind dat"
Dus ook als er een een kind is, kan het nog gezeik geven.
Gelukkig is het weer goed gekomen, maar dit vergeet ik nooit.
Helaas zitten wij hier dus volop in... Hoewel ik dolgelukkig ben met mijn dochter, drukt dit gezeik een flinke negatieve stempel op het moederschap.
blue_sky schreef:Ik begrijp werkelijk waar niet dat er zo veel mensen zijn die denken het grootste geluk gevonden te hebben in vrijheid, reizen, uit eten gaan etc. Het ware geluk zit hem in heel andere dingen en een daarvan is voor veel mensen de liefde voor je kind (en de zonsopgang, fluitend naar je werk, verkleurende bladeren in het bos) En het is heel cliché maar dat snap je pas als je kindje in je armen ligt.
lieveli schreef:Ik kan niet helemaal vrijuit schrijven, maar ook mijn ouders doen een beetje laatdunkend over mijn kinderwens. 'Het wordt wel druk dan, liever nog een jaartje of 2 uitstel'.![]()
Ik ben 29, wij zijn niet zo vruchtbaar als gehoopt, ik ben blij áls het gebeurt en als dat niet hun agenda past is dat niet mijn probleem.
Sizzle schreef:jorretje schreef:Heb je de mogelijkheid om eens een kind(je) van vrienden / familie te lenen? Dagje leuke dingen doen / avondje oppassen en dat dan samen met je partner. Dan krijg je er veel meer gevoel bij!
Dat vind ik geen vergelijk. Ik ben echt extreem ongemakkelijk met andere kinderen.
Sizzle schreef:jorretje schreef:Heb je de mogelijkheid om eens een kind(je) van vrienden / familie te lenen? Dagje leuke dingen doen / avondje oppassen en dat dan samen met je partner. Dan krijg je er veel meer gevoel bij!
Dat vind ik geen vergelijk. Ik ben echt extreem ongemakkelijk met andere kinderen.