Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Maar jij gooit dat nu volledig op leeftijd, en misschien was dat bij jouw ouders ook zo. Maar veel van de dingen die jij noemt, zie ik veel jonge ouders ook zo snel niet doen. Aan de andere kant doet mijn man veel van die dingen dan weer wel, en dat terwijl hij helemaal niet sportief is, maar wel ondernemend.
Mijn ouders deden dat soort dingen ook niet, maar zouden dat als ze 20 jaar jonger waren geweest ook niet gedaan hebben, ze waren er gewoon de types niet voor. Ik heb dat soort dingen overigens nooit gemist, in mijn omgeving deed niemand die dingen met ouders, meer met vrienden, dus dat is ook hoe ik dat altijd gedaan heb.
Laura82 schreef:Maar jij gooit dat nu volledig op leeftijd, en misschien was dat bij jouw ouders ook zo. Maar veel van de dingen die jij noemt, zie ik veel jonge ouders ook zo snel niet doen. Aan de andere kant doet mijn man veel van die dingen dan weer wel, en dat terwijl hij helemaal niet sportief is, maar wel ondernemend.
Mijn ouders deden dat soort dingen ook niet, maar zouden dat als ze 20 jaar jonger waren geweest ook niet gedaan hebben, ze waren er gewoon de types niet voor. Ik heb dat soort dingen overigens nooit gemist, in mijn omgeving deed niemand die dingen met ouders, meer met vrienden, dus dat is ook hoe ik dat altijd gedaan heb.
maximuss schreef:@ Geerke: Yes![]()
hetty007 schreef:Toen ik geboren werd, was mijn moeder plus 40. Ik heb een zus die 18 jaar ouder is, en 2 broers van 16 en 14 jaar ouder.
Mijn ouders waren echte oude rotten, gingen niet mee met de moderne maatschappij. Je gaat getrouwd uit huis, werken was inkomen naar school gaan kost geld enz.
Ik kan over mijn moeder zelf weinig vertellen, want ze overleed plotseling aan een hersenvliesontsteking toe ze 51 was.
Mijn vader was van de oude stempel, streng maar ook erg bezorgt.
Mijn zus is met 18 jaar getrouwd uit huis gegaan, en woonde een straat verder van ons. Toen ik 2 jaar was werd mijn neefje geboren en 2 jaar later mijn nichtje. We gingen naar dezelfde basisschool en ik was ook veel bij mijn zus te vinden. Klasgenootjes zagen mijn zus als mijn moeder en mijn eigen moeder als mijn oma.
Als je jong bent heb je geen enkel benul dat het ook anders kan gaan. Nu ik 32 jaar ben kijk ik er toch anders tegen aan.
Eigenlijk ben ik als eenling opgevoed. Mijn broers (zus was al uit huis toen ik 6 maanden was) leefde in een totaal andere dementie dan ik. Ik speelde verstoppertje, mijn broers gingen stappen.
Gelukkig mocht ik wel met enig zeuren naar het MBO van mijn vader, en er kwam een computer in huis voor mijn studie. Interesse hierin had mijn vader niet, verder dan een stekker in het stopcontact kwam hij niet.
Toen ik 21 jaar werd stierf mijn vader, en was ik dus nog alleen over. Ik moest verhuizen want ik was veels te jong om in een seniorenwoning te wonen waar we 2 jaar geleden naar verhuist waren.
Ik had gelukkig een baan, en kon wel op eigen benen staan, maar mijn broer vond dat ik ook wel bij hem kon intrekken want ik was wel jong. Dit heb ik beleeft geweigerd, want dat zag ik toch echt niet meer zitten.
Maar ondanks bleef ik het kleine zusje, en zelfs op de begrafenis van mijn vader kreeg ik te horen dat ik goed naar mijn broers moest luisteren. Sorry hoor.... Pardon, ik werk als verzorgende IG, ik heb de laatste maanden voor een zieke vader en voor mijzelf moeten zorgen, en nu hij weg is moet ik maar braaf luisteren wat mijn broer zegt... Ik koop een hond, broer zegt dat ik er niet voor kan zorgen.... enz enz
Om het verhaal kort te houden, ik liep steeds tegen deze feiten aan met als gevolg ik geen contact meer heb mijn broers, zus nog wel maar loopt ook niet zo van harte.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar wil dit wel delen. Generatieverschil kan wel veel impact hebben op een kind.