Ow mijn gouden tip: Laat je nooit over halen om je schoonmoeder te laten komen poetsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Ik voel me niet gesteund door mijn vriend t.o.v. zijn moeder. Ik heb erg veel aanpassingen gedaan om samen te kunnen wonen en leven, hij geeft duidelijk aan zich niet te willen veranderen o.w.v. vroegere ervaringen in een vorige relatie. Ik wil graag tijd spenderen, samen. Tijd maken voor leuke dingen, maar hij reageert er dan lauw op of mrt 'liever niet' . Ik wil hem ook graag tevreden houden met een fijn maal en een proper huisje, frisse kleding maar krijg daar weinig waardering voor (vind ik zelf). Ik wil vanavond nog eens aankaarten dat ik niet gelukkig ben en er iets aan wil doen. langs de andere kant lees ik deze reacties en heb ik misschien ook het gevoel dat we niet helemaal bij elkaar passen.
Anoniem schreef:Ik voel me niet gesteund door mijn vriend t.o.v. zijn moeder. Ik heb erg veel aanpassingen gedaan om samen te kunnen wonen en leven, hij geeft duidelijk aan zich niet te willen veranderen o.w.v. vroegere ervaringen in een vorige relatie. Ik wil graag tijd spenderen, samen. Tijd maken voor leuke dingen, maar hij reageert er dan lauw op of mrt 'liever niet' . Ik wil hem ook graag tevreden houden met een fijn maal en een proper huisje, frisse kleding maar krijg daar weinig waardering voor (vind ik zelf). Ik wil vanavond nog eens aankaarten dat ik niet gelukkig ben en er iets aan wil doen. langs de andere kant lees ik deze reacties en heb ik misschien ook het gevoel dat we niet helemaal bij elkaar passen.
Joolien schreef:Anoniem schreef:Ik voel me niet gesteund door mijn vriend t.o.v. zijn moeder. Ik heb erg veel aanpassingen gedaan om samen te kunnen wonen en leven, hij geeft duidelijk aan zich niet te willen veranderen o.w.v. vroegere ervaringen in een vorige relatie. Ik wil graag tijd spenderen, samen. Tijd maken voor leuke dingen, maar hij reageert er dan lauw op of mrt 'liever niet' . Ik wil hem ook graag tevreden houden met een fijn maal en een proper huisje, frisse kleding maar krijg daar weinig waardering voor (vind ik zelf). Ik wil vanavond nog eens aankaarten dat ik niet gelukkig ben en er iets aan wil doen. langs de andere kant lees ik deze reacties en heb ik misschien ook het gevoel dat we niet helemaal bij elkaar passen.
Ja niet leuk misschien, maar ik denk dat dit wel slim is om over te praten. Aanpassen is ok, als de ander ook bereid is dat te doen. Waarin heb jij je allemaal aangepast als ik vragen mag?