zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:17

Ik blijf bij Ditzo. Goede polisvoorwaarden en je kan naar alle zorgverleners omdat het een restitutiepolis is :).

moyra

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:34

Ik blijf denk ik zitten.
Twijfel nog wel tussen blijven zitten (ditzo), anderzorg of toch collectief bij menzis.

Ik hoef het niet te doen voor de 100% of 75% vergoeding voor de tandarts want het verzekerde bedragen gaat sowieso op :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:18

En weer alle verzekeringen omhoog... ik zag net een artikel op nu.nl en mijn salaris stijgt amper harder per jaar dan de stijging van de zorgpremie. En dan wordt alles duurder. Dus ieder jaar de koopkracht achteruit. Ik vind dat zo slecht!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:19

Net na lang zoeken kwam ik zo'n 14 euro goedkoper uit voor ons 2 alleen volgens mij word de mondhygiëniste met de duurste tandverzekering nog steeds niet vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:31

denice schreef:
En weer alle verzekeringen omhoog... ik zag net een artikel op nu.nl en mijn salaris stijgt amper harder per jaar dan de stijging van de zorgpremie. En dan wordt alles duurder. Dus ieder jaar de koopkracht achteruit. Ik vind dat zo slecht!

Had idd ook gelezen dat alles sinds de crisis duurder wordt, maar dat salarissen achterblijven. Bij mij hielp het om van baan te switchen :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:37

Bijna onmogelijk duur aan het worden..dit jaar al duizend euro medische kosten boven op extra aanvullende verzekering en dan tandarts nog niet eens gedaan...nog nieuwe bril met dure glazen nodig..gaat lekker zo...geen zorgtoeslag..toch absurd onderhand?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:40

Me partner en ik gaan er gemiddeld ook 10 euro p.p omhoog bij zilveren kruis. Ik vind het ronduit schandalig dat het steeds duurder word -_-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:41

Ja zilveren kruis heb ik ook, maar volgens mij nu de duurste.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:42

Relaxed schreef:
denice schreef:

Had idd ook gelezen dat alles sinds de crisis duurder wordt, maar dat salarissen achterblijven. Bij mij hielp het om van baan te switchen :+

Goed idee, ik werk alleen in het onderwijs en daar zijn alle salarissen hetzelfde :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:43

Indestal schreef:
Bijna onmogelijk duur aan het worden..dit jaar al duizend euro medische kosten boven op extra aanvullende verzekering en dan tandarts nog niet eens gedaan...nog nieuwe bril met dure glazen nodig..gaat lekker zo...geen zorgtoeslag..toch absurd onderhand?

Helemaal mee eens. Net teveel verdienen voor alle toeslagen en dus uitgekleed worden..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:46

Tevens had ik dit en vorig jaar me risico op maximaal, waardoor ik ong 18,50 per maand bespaarde. Nu het WEER duurder word, zou ik dat eigenlijk zo weer doen. In grote lijnen mankeer ik amper wat. En wat ik mankeer kom ik nog geen eens aan de 100 euro eigen risico.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:49

denice schreef:
Indestal schreef:

Helemaal mee eens. Net teveel verdienen voor alle toeslagen en dus uitgekleed worden..

Ja denice en dan manlief ook nog he? Die verbruikt zijn eigen risico niet, maar betaald natuurlijk wel hierdoor zijn medicijnen, ook dure bril en wel tandarts..echt kassa hoor!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:49

Ik dacht eerst aan anderzorg maar die vergoeding de mondhygiëniste niet, nu kom ik bij ditzo met 242, voor 2 personen met tand en aanvullende verzekering het best uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:58

moonsparkle schreef:
Ik dacht eerst aan anderzorg maar die vergoeding de mondhygiëniste niet, nu kom ik bij ditzo met 242, voor 2 personen met tand en aanvullende verzekering het best uit.

Maar zoveel kost de mondhygiëniste toch niet dat je daarvoor aanvullend moet verzekeren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:03

Nog even los van de zorgtoeslag (dan wordt het namelijk snel een concurrentie tussen mensen met en mensen zonder toeslag, en dat is niet waar het probleem ligt), dit soort dingen vind ik echt heel zorgelijk:
http://www.nu.nl/koopkracht/4352779/zor ... -niet.html

Wat hierboven ook al werd genoemd. Je neemt een verzekering met fysiodekking, maar je fysio mag er maar max 9 declareren. Het is echt bizar, want het heeft niets meer met zorg te maken. En je kunt als patient en klant bij de zorgverzekeraar niet weten waar je voor kiest. Heel schadelijk.

(Er wordt trouwens binnenkort gestemd over het uitkeren van winsten door zorgverzekeraars aan hun aandeelhouders. Oftewel, geld dat we betalen aan zorgpremie aan de verzekeraars om zorg te leveren, wordt niet gebruikt om zorg van te betalen, maar om uit het systeem te gaan. Niet goed! Schippers wil dat echter juist graag en is heel erg voor.)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:13

Ik heb nou anderzorg basic en jongpakket (kun je tot je 30e hebben)
En krijg best veel vergoed :j
Zelfs me spiraaltje heb ik helema vergoed gekregen.
Ideaal vind ik ook dat ik eigenlijk overal terecht kan.
Ik heb door iemand naar de 1e hulp gemoeten en daardoor mijn eigen risico moeten betalen. Heb iets ingevuld en hun gaan net nou bij de andere partij halen :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:18

Relaxed schreef:
moonsparkle schreef:

Maar zoveel kost de mondhygiëniste toch niet dat je daarvoor aanvullend moet verzekeren?

Ongeveer 50 euro en mijn vriend heeft het wel 2 per jaar nodig wat toch even 100 euro is. Ik vind het dan wel de moeite waard om te zoeken naar iets waar het bij zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:39

Shadow0 schreef:
Nog even los van de zorgtoeslag (dan wordt het namelijk snel een concurrentie tussen mensen met en mensen zonder toeslag, en dat is niet waar het probleem ligt), dit soort dingen vind ik echt heel zorgelijk:
http://www.nu.nl/koopkracht/4352779/zor ... -niet.html

Wat hierboven ook al werd genoemd. Je neemt een verzekering met fysiodekking, maar je fysio mag er maar max 9 declareren. Het is echt bizar, want het heeft niets meer met zorg te maken. En je kunt als patient en klant bij de zorgverzekeraar niet weten waar je voor kiest. Heel schadelijk.

(Er wordt trouwens binnenkort gestemd over het uitkeren van winsten door zorgverzekeraars aan hun aandeelhouders. Oftewel, geld dat we betalen aan zorgpremie aan de verzekeraars om zorg te leveren, wordt niet gebruikt om zorg van te betalen, maar om uit het systeem te gaan. Niet goed! Schippers wil dat echter juist graag en is heel erg voor.)

Dat contracteringverhaal was er al tijdens het Ziekenfonds.
Beenhakker, Hoekloos, tefa Portanje. Haalde je sta op stoel, zuurstof of injectienaalden bij een ander??? afgewezen, geen overeenkomst .

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:49

Bij anderzorg geen mondhygiënist? Waar staat dat?
Ik was net aan het denken naar hun te gaan

Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?
Je kunt naar elke tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus. Alleen de kosten van een zorgaanbieder gevestigd in Nederland of de grensstreek worden vergoed. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens.

https://www.anderzorg.nl/zorgverzekerin ... ts-in-2016

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:55

Ik ga van 99€ naar 110€. Toch Check ik elk jaar Independer.nl

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:56

Ik ga van €109 naar €140... ik ga dus overstappen denk ik. Als er wat betaalbaarders is.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:02

Duplo schreef:

Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?
Je kunt naar elke tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus. Alleen de kosten van een zorgaanbieder gevestigd in Nederland of de grensstreek worden vergoed. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens.

Kijk is even opgezocht voor je.

Afbeelding

https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/t ... eling-2017

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:03

Duplo schreef:

Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?

Denk dat je de vraag anders moet stellen. Welke codes er wel of niet vergoed worden T of M codes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:06

Cavalia schreef:
Ik ga van 99€ naar 110€. Toch Check ik elk jaar Independer.nl

Independer is wel handig, maar geen onafhankelijke partij wat betreft vergelijkingen :n
Die laten ook alleen zien waar ze zelf beter van worden(hoe hard ze ook roepen van niet)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-11-16 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:08

Waar kun je wel onafhankelijk vergelijken dan? :)