Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:En weer alle verzekeringen omhoog... ik zag net een artikel op nu.nl en mijn salaris stijgt amper harder per jaar dan de stijging van de zorgpremie. En dan wordt alles duurder. Dus ieder jaar de koopkracht achteruit. Ik vind dat zo slecht!
Relaxed schreef:denice schreef:En weer alle verzekeringen omhoog... ik zag net een artikel op nu.nl en mijn salaris stijgt amper harder per jaar dan de stijging van de zorgpremie. En dan wordt alles duurder. Dus ieder jaar de koopkracht achteruit. Ik vind dat zo slecht!
Had idd ook gelezen dat alles sinds de crisis duurder wordt, maar dat salarissen achterblijven. Bij mij hielp het om van baan te switchen
Indestal schreef:Bijna onmogelijk duur aan het worden..dit jaar al duizend euro medische kosten boven op extra aanvullende verzekering en dan tandarts nog niet eens gedaan...nog nieuwe bril met dure glazen nodig..gaat lekker zo...geen zorgtoeslag..toch absurd onderhand?
denice schreef:Indestal schreef:Bijna onmogelijk duur aan het worden..dit jaar al duizend euro medische kosten boven op extra aanvullende verzekering en dan tandarts nog niet eens gedaan...nog nieuwe bril met dure glazen nodig..gaat lekker zo...geen zorgtoeslag..toch absurd onderhand?
Helemaal mee eens. Net teveel verdienen voor alle toeslagen en dus uitgekleed worden..
Relaxed schreef:moonsparkle schreef:Ik dacht eerst aan anderzorg maar die vergoeding de mondhygiëniste niet, nu kom ik bij ditzo met 242, voor 2 personen met tand en aanvullende verzekering het best uit.
Maar zoveel kost de mondhygiëniste toch niet dat je daarvoor aanvullend moet verzekeren?
Shadow0 schreef:Nog even los van de zorgtoeslag (dan wordt het namelijk snel een concurrentie tussen mensen met en mensen zonder toeslag, en dat is niet waar het probleem ligt), dit soort dingen vind ik echt heel zorgelijk:
http://www.nu.nl/koopkracht/4352779/zor ... -niet.html
Wat hierboven ook al werd genoemd. Je neemt een verzekering met fysiodekking, maar je fysio mag er maar max 9 declareren. Het is echt bizar, want het heeft niets meer met zorg te maken. En je kunt als patient en klant bij de zorgverzekeraar niet weten waar je voor kiest. Heel schadelijk.
(Er wordt trouwens binnenkort gestemd over het uitkeren van winsten door zorgverzekeraars aan hun aandeelhouders. Oftewel, geld dat we betalen aan zorgpremie aan de verzekeraars om zorg te leveren, wordt niet gebruikt om zorg van te betalen, maar om uit het systeem te gaan. Niet goed! Schippers wil dat echter juist graag en is heel erg voor.)
Duplo schreef:Bij anderzorg geen mondhygiënist? Waar staat dat?
Ik was net aan het denken naar hun te gaan
Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?
Je kunt naar elke tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus. Alleen de kosten van een zorgaanbieder gevestigd in Nederland of de grensstreek worden vergoed. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens.
https://www.anderzorg.nl/zorgverzekerin ... ts-in-2016
Duplo schreef:Bij anderzorg geen mondhygiënist? Waar staat dat?
Ik was net aan het denken naar hun te gaan
Ik lees alleen dit:
Waar kan je terecht?
Je kunt naar elke tandarts, orthodontist, mondhygiënist of tandprotheticus. Alleen de kosten van een zorgaanbieder gevestigd in Nederland of de grensstreek worden vergoed. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens.
https://www.anderzorg.nl/zorgverzekerin ... ts-in-2016
Cavalia schreef:Ik ga van 99€ naar 110€. Toch Check ik elk jaar Independer.nl