Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:54

NatasjavE schreef:
SusanH schreef:
Ik wou juist graag thuis bevallen maar moest met volledige ontsluiting alsnog in de ambu. Geen pretje. Ik heb echt een traumatische bevalling gehad. Dat wens ik niemand toe.

Ts ik hoop dat jij inmiddels bevallen bent. En hoop ook dat alles voed gegaan is.

Dat was mijn nachtmerrie scenario en rede voor mij om noooooooooooit thuis te willen bevallen.

Achteraf gezien ook maar goed ook.

Precies hetzelfde hier.
Kreeg na de bevalling bloedverlies en flink ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:56

Ik wilde heel graag maar mocht niet thuis bevallen, moest een keizersnee. Nu mag ik nooit meer thuisbevallen.
Ik wilde eigenlijk graag in een bad en thuis maar beide kan ik nu op mn buik schrijven.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-11-16 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:59

Ik hoop zoooo voor de TS dat ze inmiddels is bevallen en niet om 5 voor twaalf hier al jullie horrorverhalen nog zit te lezen _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:02

Ik lees al even stil mee. TS ik hoop dat alles goed gegaan is!

Wat betreft bevallingen, ik heb er geen meegemaakt maar een vriendin van me was in het dorp en stond bij de slager toen ze dacht het voelt nu toch wel wat anders laat ik maar naar huis gaan, op de fiets. Thuis twijfelde ze nog of ze verloskundige en man moest bellen want het was maar heel weinig wat ze voelde. Toch maar wel gedaan, kwartier later was verloskundige er en had ze dus al volledige ontsluiting :') Man kwam ook net thuis en 10 minuten later was ze moeder en had ze echt zoiets van wtf waar komt die vandaan :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:09

Ik ga ervan uit dat ze al bevallen is hoor. Volgens mij is ze al even niet hier geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:11

Gisteren om half twee snachts :') dat zijn tijden voor mensen met jonge baby's :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:21

verootjoo schreef:
Gisteren om half twee snachts :') dat zijn tijden voor mensen met jonge baby's :+

Tijdens het voeden heb ik wat afgebokt :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:22

ik hoop maar dt ts al bevallen is, jullie reacties zijn echt lekker positief voor haar }:0

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:37

Liselot schreef:
verootjoo schreef:

Tijdens het voeden heb ik wat afgebokt :D

Ja precies :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:56

Zal ik er dan even een positief verhaal ingooien. Ik heb een uur of 3 echt weeën gehad. Viel dus reuze mee. Tot 9 cm ontsluiting ook prima weg te puffen. Toen een kwartiertje morfine pompje gehad, zalig.
Bevalling ging heel vlot. T was net als bij de chinees "10 minuutje klaar" :P.

En ik moest er 2 :P ;) plus knippen en hechten. Niks van gemerkt

Maar breek me de bek niet los over de zwangerschap zelf.... pffff die was hels :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:24

Mijn moeder was bijna dood na de geboortw van mijn zus. Haar baarmoeder bleef openstaan en ze bleef weeën houden. M'n moeder had natuurlijk allang door dat er iets niet pluis was, maar nee hoor. "U moet gewoon nog een beetje bijkomen", was het antwoord. Echter bleef ze dus die weeën houden en elke keer gutste het bloed eruit. Eenmaal op de kamer begon ze helemaal weg te vallen waarna ze EINDELIJK iets hadden van: oh, misschien is er toch iets mis. Gelukkig was er één gynaecoloog die wist wat hij moest doen. Volgens mijn vader is hij met een enorme aanloop op mijn moeder gesprongen (ze was er al bijna geweest), en heeft toen zijn duimen keihard in haar buik op de plek waar haar baarmoeder zat gedouwd. Toen sloot de baarmoeder eindelijk.

Wat mijn moeder me hieruit heeft geleerd: EIS van je dokters dat ze je serieus nemen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:39

Wat een heerlijke verhalen hier. Het sterkt mij nog meer in mijn keuze om geen kinderen te willen, maar ik leef erg met jullie mee. EN ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig hoe het nu met TS gaat.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:40

Heerlijk topic, waar ik nog wel eens twijfelde ben ik weer spontaan genezen hihi.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:49

Wendeltje schreef:
Wat een heerlijke verhalen hier. Het sterkt mij nog meer in mijn keuze om geen kinderen te willen, maar ik leef erg met jullie mee. EN ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig hoe het nu met TS gaat.

Hier hetzelfde. :=
Bijna al mijn collega's zijn eens of vaker zwanger geweest en als ik soms die verhalen hoor dan verdwijnt al mijn zin om aan kinderen te beginnen. Om vervolgens te roepen 'Nee maar het is echt ontzettend leuk hoor, kinderen'. Om een week later weer over dezelfde ellende te beginnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:57

MarjanB schreef:
Ik lees al even stil mee. TS ik hoop dat alles goed gegaan is!

Wat betreft bevallingen, ik heb er geen meegemaakt maar een vriendin van me was in het dorp en stond bij de slager toen ze dacht het voelt nu toch wel wat anders laat ik maar naar huis gaan, op de fiets. Thuis twijfelde ze nog of ze verloskundige en man moest bellen want het was maar heel weinig wat ze voelde. Toch maar wel gedaan, kwartier later was verloskundige er en had ze dus al volledige ontsluiting :') Man kwam ook net thuis en 10 minuten later was ze moeder en had ze echt zoiets van wtf waar komt die vandaan :')

Dat wil ik ooooook :D

Voor de mensen die geen kids willen of er al één hebben. Mijn blogje: https://missmerilyn.wordpress.com/2016/ ... llen-heet/

TS: ik duim dat je een fijne bevalling hebt gehad en je kindje nu lekker in je arm hebt.

Bij mij braken de vliezen ongeveer 6 uur nadat ik de slijmprop had verloren. En wat een derrie geeft dat zeg alleen die slijmprop al. ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:00

Het bizarre is dat die 2 dingen echt naast elkaar staan. Bevallen kan echt hel zijn, laten we wel wezen, het hele proces kent behoorlijk wat ontwerpfouten. Ik denk dat het een van de meest heftige dingen is die een vrouw kan meemaken. Maar dat neemt niet weg dat je er echt iets prachtigs voor terug krijgt. De liefde die je voor je kind voelt (en dan denk ik dat ik voor bijna elke ouder spreek) is ook ontzettend heftig. Het een vlakt het ander niet uit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:01

Ik had dus zulke fijne bevallingen, dat kort erna werd gezegd: 'jij hebt dat boek niet nodig "mindfull mama"..' Dat lag op mijn nachtkastje. Maar bevallen is toch iets anders dan mama zijn _O- , dat laatste vind ik juist lastiger :Y)

Ik heb overigens een kort filmpje (2 minuten) van de bevalling, je ziet geen poes. Ik zet hem niet hier neer maar bij interesse kan je een pb sturen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:07

Als ik die verhalen lees dan denk ik lang leve de keizersnede. De eerste 32 uur weeën half uurtje geperst en toen een keizersnede. Wat een opluchting was dat. De 2de geplande keizersnede, al liep mevrouw iets voor op de planning dus hebben ze haar 4 dagen eerder moeten halen. Nu mag ik niet gewoon een dat vind ik helemaal niet erg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:09

:+ van mijn tweede dochter zou de bevalling ook een kort filmpje zijn... 4 minuten :')

Was om 23.30 nog een losgebroken hengst aan het vangen inclusief hard lopen met een skippybalbuik. Om 0.30 belde ik de VK omdat ik een beste wee voelde. Om 1.01 is kind geboren...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:10

Ik heb heel veel gehad aan het boekje 'duik in je weeën'.

Niet voor de weeën want megadrama maar het persen was in 12 minuten gepiept. Er staat heel duidelijk in welke spieren je moet gebruiken.

En dat terwijl ik ondertussen ook 26 uur bezig was incl een overdosis verdoving incl slaapmiddel (lang verhaal :'))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:11

Jolien87 schreef:
Wendeltje schreef:

Hier hetzelfde. :=
Bijna al mijn collega's zijn eens of vaker zwanger geweest en als ik soms die verhalen hoor dan verdwijnt al mijn zin om aan kinderen te beginnen. Om vervolgens te roepen 'Nee maar het is echt ontzettend leuk hoor, kinderen'. Om een week later weer over dezelfde ellende te beginnen.

Maar het cliché is wel waar :o hier een zwangerschap from hell gehad en het einde ook. En ik was echt bang dat ik het allemaal niet leuk genoeg vond en dat ik het het niet waard vond. Maar echt, alle clichés zijn waar; het is het zó waard! (Alleen je vergeet de ellende niet, dat cliché is niet waar :'))
En dan leer je liefde in een hele andere dimensie kennen. De liefde voor je kind is zoveel intenser dan voor wie dan ook :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:13

Misschien een idee om de bevallingsverhalen in een apart topic te doen ? Nu wordt ts haar topic een beetje overgenomen naar mijn idee :)

Juist vanwege alle minder fijne verhalen. Het is fijn dat mensen daardoor gaan nadenken wat er mis kan gaan maar niet de insteek van ts haar topic.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:16

TS is denk ik al bevallen en ik hoop dat ze hier nog gaat posten hoe en wat :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:17

verootjoo schreef:
Maar het cliché is wel waar :o hier een zwangerschap from hell gehad en het einde ook. En ik was echt bang dat ik het allemaal niet leuk genoeg vond en dat ik het het niet waard vond. Maar echt, alle clichés zijn waar; het is het zó waard! (Alleen je vergeet de ellende niet, dat cliché is niet waar :'))
En dan leer je liefde in een hele andere dimensie kennen. De liefde voor je kind is zoveel intenser dan voor wie dan ook :)

nou, geef mijn portie maar aan fikk... euh elke vrouw die hier wel behoefte aan heeft.

en dat dat cliché (ellende vergeet je) waar is. Kijk alleen maar naar de blog van Mer1980 en het feit dat ze het nog een keer gaat proberen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:21

:') Ik vond weeën het meest lijken op het gevoel van met diarree de wc proberen te halen... dan heb je ook van die steken in je buik.

En als we het toch over de smakelijke details hebben... voor de bevalling zelf was dat bij beide kinderen ook zo. Alsof mijn lichaam alles wat in de weg kon zitten even opruimde. Voelde me verder prima... even over mijn nek en op de pot zitten en dan leeggespoeld de bevalling in. En gruwelijke honger nadat kind er was...