Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:23

Yavanna schreef:
Vraag me af wie er nog meer "doof" is door deze griep? Ik hoor al de hele week niets door mijn linkeroor....
En bijna 2 weken verder en nog niet veel verbetering.. Maandag toch maar gaan werken..

Mijn zusje heeft dat ook. Zelfs met stomen kreeg ze de boel niet los

Mars

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:07

Dat dove gevoel hoor ik ook van veel mensen waardeloos hoor :\ Hier wel weer wat beter, mijn man snuffelt wel nog flink door. Het lijkt echt een kwakkelgriepje te zijn dat maar aan sleept... Dat het een man is helpt ook niet mee natuurlijk want manflu :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:40

Hm, die kater duurt nou wel erg lang.. :') (voor het eerst sinds jaren is deze moeke weer op stap geweest)
Denk toch een griepje. Buh. Wordt steeds erger ook. Begon met koud, koud en nog eens koud en lamlendigheid. Inmiddels zijn keelpijn, misselijkheid en duizeligheid ook aangesloten. Top!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:08

lenaa_tje schreef:
Yavanna schreef:
Vraag me af wie er nog meer "doof" is door deze griep? Ik hoor al de hele week niets door mijn linkeroor....
En bijna 2 weken verder en nog niet veel verbetering.. Maandag toch maar gaan werken..

Mijn zusje heeft dat ook. Zelfs met stomen kreeg ze de boel niet los

Ik ben ook doof geweest. Ellende. Heb even een drupje zonnebloemolie in mijn oor gedaan.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:18

Dit is de eerste dag dat ik me weer goed genoeg voelde en me buiten de deur heb begeven, al was t maar een korte wandeling naar m'n pony's... alleen liep mijn vriend op ons normale tempo en kon ik hem met geen mogelijkheid bijhouden :')
Gaan zo even langs m'n paard en dan hoop ik dat ik de rest van het weekend verder opknap...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:22

Ik voel me gelukkig wel beter maar merk dat ik niet gelijk weer in de hoogste versnelling moet gaan. Vanmiddag moest ik echt even een dutje op de bank doen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:48

Mag van mij nu wel over zijn.. Toen ik vorige week donderdag klachten had, ging ik er vanuit dat ik bij de verhuizing wel beter zou zijn.. Nou niet dus. En de rest van de verhuizers (lees: familie) is ook ziek dus ja, schiet op :=

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:18

Ik voel me best wel weer oke, maar k blijf wel aan het hoesten, dat is vervelend....

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:50

De ab kuur is afgelopen, maar ik blijf nog steeds elke keer koorts houden.. moet nu van mijn baas echt even een aantal dagen rustig aan doen.. ik ben er na bijna 2 weken inmiddels wel een beetje klaar mee

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:57

Ik ben geloof ik weer de oude. *\o/* Ik heb nog wel wat slijm wat niet echt los wil, maar ik stoom iedere dag nog.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:53

Hier gaat het wat beter :) Nog steeds aan het snotteren en hoesten maar ben niet meer beroerd. Wel nog snel moe en hoofdpijn dus doe nog wel rustig aan.

Hier ook verstopte oren. Vooral 's ochtends als ik opsta, dan hoor ik echt bijna niks. In de loop van de dag wordt dat wel wat beter maar helemaal open gaan ze nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:17

Hoi alle ziekerds!

Misschien dat een van jullie mij kan helpen.

Ik ben nu al meer dan een week ziek: spierpijn, hoesten, kortademig, lusteloos, moe (ik wil echt alleen maar slapen ik kan drukte niet zo goed aan), hoofdpijn, misselijk, oorpijn etc. etc. De hele mikmak. -O-

Dus ik ben donderdag naar de HA geweest en heb een 3 daagse antibioticakuur gekregen. Vandaag was de laatste dag. Verder heb ik rechts een beginnende middenoorontsteking.

Echter zit er werkelijk waar 0 vooruitgang in en ik baal er enorm van want niks lijkt ook te helpen. Neusspray, paracetamol, ibuprofen, hoestdrank. Echt niets.. Ik wil zo graag weer lekker stage lopen en zit nu al een week thuis pff.

Hebben meerdere dit en is dit gewoon een griep die je goed moet uitzieken? Ik ben nog nooit langer dan 4 dagen ziek geweest..

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:31

Ik zit al vier weken met deze ellende, heel veel en hoge koorts, lichte longontsteking, snot, hoofdpijn, buikpijn, blaasontsteking, al twee keer antibiotica gehad, en ben er nog niet doorheen.
PFFF wat is dit voor hardnekkig virus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:32

Jeutje dat meen je niet pfff..

Beterschap!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:44

_Dominique schreef:
Hoi alle ziekerds!

Misschien dat een van jullie mij kan helpen.

Ik ben nu al meer dan een week ziek: spierpijn, hoesten, kortademig, lusteloos, moe (ik wil echt alleen maar slapen ik kan drukte niet zo goed aan), hoofdpijn, misselijk, oorpijn etc. etc. De hele mikmak. -O-

Dus ik ben donderdag naar de HA geweest en heb een 3 daagse antibioticakuur gekregen. Vandaag was de laatste dag. Verder heb ik rechts een beginnende middenoorontsteking.

Echter zit er werkelijk waar 0 vooruitgang in en ik baal er enorm van want niks lijkt ook te helpen. Neusspray, paracetamol, ibuprofen, hoestdrank. Echt niets.. Ik wil zo graag weer lekker stage lopen en zit nu al een week thuis pff.

Hebben meerdere dit en is dit gewoon een griep die je goed moet uitzieken? Ik ben nog nooit langer dan 4 dagen ziek geweest..

Je hebt denk ik azithromycine gehad? Dit werkt nog wel paar dagen door dus hopelijk knap je nog helemaal op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:47

Ja klopt! Maar omdat de HA ook zei dat ik de volgende dag in principe al verbetering zou moeten zien.. Nog even afwachten dus!

Ze wilde me in eerste instantie ook een puffertje geven ivm asmatische bronchitis die ik als kind had en nu weer de kop op steekt. Maar gelukkig hoefde dit uiteindelijk toch niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:58

_Dominique schreef:
Ja klopt! Maar omdat de HA ook zei dat ik de volgende dag in principe al verbetering zou moeten zien.. Nog even afwachten dus!

Ze wilde me in eerste instantie ook een puffertje geven ivm asmatische bronchitis die ik als kind had en nu weer de kop op steekt. Maar gelukkig hoefde dit uiteindelijk toch niet.

Ik ben erg blij met m'n pufje geeft erg veel verlichting. Antibiotica helpt alleen bij een bacterie en dat is het nare. Altijd afmaken natuurlijk. Ik zou je rust pakken heel veel beterschap !!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:01

Ondanks dat mijn oor nu al een week dicht zit, ik ook al die tijd geen smaak en geur heb, al met al, nog niet helemaal opgeknapt ben, ga ik morgen na 2 weken ziek, toch maar weer eens werken en kijk er naar uit...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 03:08

Hier ook een flinke griep patiënt...
Al sinds vrijdag bijna 40 graden koorts en wordt heel langzaam meer.

Knallende koppijn die met écht helemaal niks te temmen is (heb al de meest gruwelijke cocktails op, maar niks helpt).
Hele pijnlijke spieren en totaal geen eetlust.
Kan niet slapen van de koppijn, dus dodelijk moe en futloos....

Wel een beetje hoesten maar gelukkig geen keelpijn.

Maar man, wat voel ik me beroerd! :r

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:57

Ik zit weer op t werk, hoest nog en heb nog beetje brok in mn keel, maar verder gaat het wel weer...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:45

Ik dacht dat het dit jaar aan mij voorbijging, maar het is weer zover hoor...

Een griep begint bij mij altijd op dezelfde manier. Ik ga normaal naar bed, kom moeilijk in slaap, als ik dan toch slaap ga ik vreselijk lopen woelen er donderjagen en uiteindelijk word ik wakker naast mijn bed, met het dekbed ondersteboven en de bloedsporen op de muur (omdat ik tijdens dat donderjagen mijn hand herhaaldelijk tegen de muur mep). De volgende dagen gaat het stapsgewijs over.

Gelukkig valt het dit jaar mee (ik heb de muur deze keer niet geschilderd), maar ik sta toch wel één of twee versnellingen lager. En koude dingen voelen ook echt koud aan: cola smaakt niet naar cola, maar is een smaakloze kouwe plons in mijn mond.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:23

Ik ben inmiddels wel weer opgeknapt maar hoest nog heel erg. Vooral 's nachts! En dan voel ik me super schuldig, want m'n vriend heeft vroege diensten deze week en moet dan om 6:20 in de bus zitten. Ik hou 'm dan de halve nacht wakker met m'n geblaf :o vannacht was het zo erg dat ik maar op de badkamer ben gaan zitten :') niks helpt er ook tegen. Heb hoestdrank, hoest onderdrukkende pilletjes, vaporub, ventolin... het doet allemaal niks. Ja de ventolin geeft me wat meer lucht zodat ik iig genoeg lucht heb om die hoestbuien uit te zitten zonder om te vallen :')

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:19

Gisteren bij de huisarts geweest, geen griep, maar gewoon een vette longontsteking.
Nu dus verplicht thuis met een fikse antibiotica kuur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:00

Pff Crista sterkte zeg! :(:)

Ik ben vandaag weer terug naar de HA geweest. De AB kuur heeft niet geholpen omdat het geen bacterie is maar een infectie. Goed uirzieken, halve dagen werken. En ik heb een puffertje gekregen, zoveel moeite met ademhalen/krijgen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:32

Crista schreef:
Gisteren bij de huisarts geweest, geen griep, maar gewoon een vette longontsteking.
Nu dus verplicht thuis met een fikse antibiotica kuur....

Rustig aan! Ik ben nu bezig met de 2e kuur omdat ik gewoon te vroeg ben begonnen.