Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:Waar ik hier echt beroerd van wordt is de traagheid van alle instanties.
Hoeveel moet er gebeuren voor er echt iets gruwelijk misgaat..
Ik ben meer van liever te vroeg ingrijpen dan een minuut te laat.
geerke schreef:Tink89 schreef:De dierenbescherming?
ik geloof dat je inderdaad soms beter een hond kunt zijn,dan word er wel ingegrepen
Keell94 schreef:Instanties doen echt weinig tot niks, je moet hun achter de reed aan zitten voor er iets gebeurd en dan is het nog minimaal want meer dan praten gebeurd er vaak niet.
Nikass schreef:Keell94 schreef:Instanties doen echt weinig tot niks, je moet hun achter de reed aan zitten voor er iets gebeurd en dan is het nog minimaal want meer dan praten gebeurd er vaak niet.
Instanties zijn aan regels gebonden en dat is maar goed ook. Want als jouw buren jou niet zo zien zitten en daarom meldingen gaan maken worden gelukkig niet te pas en te onpas jouw kinderen uit huis gehaald "voor de zekerheid", "beter te vroeg dan te laat" Dat is niet in het belang van het kind en ouders zijn daarin ook beschermd.
We weten nog altijd niet precies wat zich hier in het gezin afspeelt en wat "de instanties" daar op dit moment mee doen.
Fransje_70 schreef:Ts ik vind je verslagen schokkend om te lezen en ben er naar van. Waar me enorm over verbaas is dat mensen gaan bakkeleien over jaaaa opvoeden is lastig en zijn het gewoon asos of is het mishandeling? Mensen ook wel eens gehoord van psychische en mentale verwaarlozing? Moeder is overduidelijk totaal niet capabel tot het opvoeden van haar kinderen, elke dag zoveel geschreeuw en gegil, denken jullie dat dit onder gevalletje 'lastige kinderen gillen wel eens' valt.... Echt waar.......
TS heb je wel eens aan de Kinderombudsman gedacht? Landelijke instantie die tot taak heeft te controleren. Ik zou ze het hele dossier sturen, met alle opnames en al je verslagen.
Ik vind het godsgeklaagd dat die kinderen in die hel moeten zitten die je beschrijft. En zo zijn er weer twee totaal beschadigde kinderen erbij. Zo verschrikkelijk treurig. Tussen niks doen en uit huis plaatsing zit nog een heeeeel scala aan hulpverlening hoor. Opvoedcursus, persoonlijke coach etc etc. Schandalig dat er niks gebeurt. Echt schandalig. Ik zou het hoger gaan opzoeken.
https://www.dekinderombudsman.nl/56/ove ... ombudsman/
knollentuin schreef:Waar ik hier echt beroerd van wordt is de traagheid van alle instanties.
Hoeveel moet er gebeuren voor er echt iets gruwelijk misgaat..
Ik ben meer van liever te vroeg ingrijpen dan een minuut te laat.
Keell94 schreef:Instanties doen echt weinig tot niks, je moet hun achter de reed aan zitten voor er iets gebeurd en dan is het nog minimaal want meer dan praten gebeurd er vaak niet.
Zou gewoon idd van elke keer dat er wat voorvalt een melding maken als ze zien hoe vaak zoiets gebeurd komt er misschien meer Schot in de zaak. En komt het door de moeder zelf of door gaar vriend? Misschien zijn het niet alleen de kinderen maar ook zij die het zwaar te verduren krijgt door haar vriend en het afreageert op de kinderen. Ik ben dan zo iemand die zegt wegwezen maar zijn er zat die dat niet durfen
Citaat:Ik vind het schandalig dat er kinderen al 4 Jr in dit soort situaties moeten leven.
Ik weet van mezelf dat ik hierin vrij kort door de bocht ben, maar net als t gemak dat mensen een hondje, pony aanschaffen en er niet goed voor kunnen zorgen zo makkelijk is t om wen kindje te krijgen.
Sommige mensen zouden never nooit aan kinderen moeten beginnen.
M'n maag draait om als ik bepaalde situaties zie van verwaarloosde, mishandelde of misbruikte kinderen, wat een nare zieke wereld zitten we toch in. En van mij mogen de instanties alle vrijheden hebben om deze weerloze kinderen te beschermen, zij eerst en dan pas de ouders in mijn ogen.
Sorry zo zie ik het, heb je kinderen, heb je plichten en als er twijfels zijn hoe je het doet dan eerst t kind bescherming bieden.
knollentuin schreef:Bv dat. Er hoeft verder niks in te staan maar als je maar hoort dat er iets in gang gezet is.
Tink89 schreef:knollentuin schreef:Bv dat. Er hoeft verder niks in te staan maar als je maar hoort dat er iets in gang gezet is.
Ben ik niet met je eens. Ook het feit dat er gesprekken plaatsvinden, is privacygevoelige informatie. Daar heb je als buurvrouw helemaal niks mee te maken. Ook niet als je 'last' hebt van gillende kinderen.
En verder ben ik het volledig met A3a1.