Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:59

Goya, zo lang je nog nicotine toegediend krijg, zal het moeilijk blijven, lichamelijk dan. Als je niets gebruikt is de drang naar de verslavende stofjes na een paar dagen weg, nu blijf je het onderhouden.
Met die pleisters is het toch de bedoeling dat je het afbouwt of ben je dat wel aan het doen?
Niet als kritiek bedoelt hoor, want het is gewoon onwijs moeilijk om te stoppen met roken.

Ik ben in een keer gestopt en dat was voor mij de beste oplossing. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het lichamelijk verslavende deel van roken is daar het snelste mee weg.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:04

Mijn vriendin was eerst in 1x gestopt dit lukte haar niet omdat de handeling erna voor haar erg verslavend was. Toen aan de esmoker eerste met 6mg nicotine en eigenlijk na een week al enkel smaakjes geen nicotine meer. De handeling van rook inademen en uitblazen heb je nog en nicotine kun je naar eigen behoefte afbouwen. Daarbij mag de esmoker vrijwel overal gebruikt worden stuk minder schadelijke stoffen. (dit is geen reclame praatje voor de esmoker :') ) Maar dit werkte voor mijn vriendin het beste!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:22

Die pleisters zijn er om je te helpen te stoppen.Je krijgt eerst een week nog wel nicotine binnen,maar minder dan uit de sigaretten die ik rookte.De 2de week heb je pleisters waar nóg minder nicotine inzit,en als die op zijn kan je overstappen op zuigtabletten of kauwgom.
Maar die ga ik niet nemen,ik probeer na mijn laatste pleister [morgen] om geen pleisters meer te plakken.
Ik had vanmorgen om 11 uur al een nieuwe moeten plakken,deze is allang op,maar ik doe net alsof de pleister nog werkt.[placebo effect?]
Tot nu toe werkt het nog steeds,ik plak er pas een nieuwe op als de drang weer erg groot word.
Vandaag totaal geen hinder ondervonden,geen moeilijke momenten gehad.Ik denk dat ik die weer ga krijgen na het avond eten.En ja,dan plak ik een pleister.
Ben ook langs me H.A. geweest,maar hij was er niet,pas volgende week maandag weer. Ik moet het effe nog alleen doen,maar doe dat al 5 dagen,moet lukken.

Het zijn écht de gewoonte's die het je moeilijk maken.Bij elke handeling waarbij je normaal een peuk pakte,word je er nog steeds aan herinnert.Het gaat vanzelf,je loopt vanzelf naar de plek waar je sigaretten lagen,steeds weer.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:40

Oke, goed dat je aan het afbouwen bent. Ik hoop echt dat je het vol gaat houden, uiteindelijk is het echt heel erg de moeite waard. Ondanks dat ik er niet heel veel beter van ben geworden (zwaarder geworden wat ik eigenlijk niet kon gebruiken, allergie die na het stoppen begon e.d.) ben ik toch heel blij dat ik er vanaf ben.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:21

Hoe is het gisteren gegaan, TS? Wordt het onderhand al iets makkelijker?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 11:33

Nu 1 week niet gerookt,gister de laatste pleister opgehad,is nu al een poosje uitgewerkt. Het gaat nog vrij goed hoor.Alleen dat automatisme steeds! overal waar ik ga of sta of wat ik doe,komt de gedachte een peuk te pakken naar boven.En volgens de stoppen met roken App.kan dit nog erg lang duren,staat pas op 10 % en moet dus 100% worden.

Uhm dus Nee,het is nog niet echt makkelijker geworden.Nog steeds moet ik heel sterk staan om niet toe te geven.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:55

Doorzetten hoor! Nu al een week rookvrij, dat moet je nu blijven volhouden!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:04

gohya schreef:
Nu 1 week niet gerookt,gister de laatste pleister opgehad,is nu al een poosje uitgewerkt. Het gaat nog vrij goed hoor.Alleen dat automatisme steeds! overal waar ik ga of sta of wat ik doe,komt de gedachte een peuk te pakken naar boven.En volgens de stoppen met roken App.kan dit nog erg lang duren,staat pas op 10 % en moet dus 100% worden.

Uhm dus Nee,het is nog niet echt makkelijker geworden.Nog steeds moet ik heel sterk staan om niet toe te geven.

Waarom zou je toegeven aan zo'n klein wit staafje met een lichtbruin uiteinde?? Kom op, als je nu weer eentje opsteekt dan is de afgelopen week voor niks geweest en kun je straks weer opnieuw beginnen met de moeilijkste eerste weken. Wat je de afgelopen dagen hebt gedaan is zo waardevol geweest, wees er heel erg trots op en bedenk dat je nu al een echte niet-roker bent! Zometeen kun je je niet eens meer herinneren dat je ooit je leven hebt ingedeeld naar de rookmomenten en volgens de wensen van de sigaretten. Echt, geloof me maar, het komt goed.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:31

Dat had ik in het begin ook wel, maar ik bleef dat maar tegen mezelf zeggen dat ik niet meer rookte. Dan was het ook weer snel weg.
In het begin hou je voor je gevoel tijd over.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:55

Dat klopt inderdaad. In de eerste weken heb ik de witkwast door mijn huisje gehaald en mezelf daarmee wat afgeleid. Voor mij hielp het wel om te bedenken dat 'zin in een sigaret-gevoel' ook weer verdwijnt na ongeveer 5 minuten. Maar natuurlijk niet als je ermee bezig blijft door er de hele tijd aan te denken. Daarom helpt het wel om de tijd wat op te vullen met dingen waar je je aandacht wat bij nodig hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 19:21

Ik blijf volhouden hoor,ik geef niet op.Nog steeds zonder pleister,alleen na het avond eten ff moeilijk gehad.Dat ging na een uurtje weer over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 15:13

Wat is wijsheid,ik heb het nu errug moeilijk zonder pleister [bijna 2 dagen].Zal ik een doosje pleisters halen,de stap 2 pleisters? Morgen is alles dicht en kan ik niks halen als het nóg slechter met me gaat.
Ik moet me constant in blijven houden om niet 1 peukje of trekje te nemen. Zeer vervelend.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:28

Ik zou een pakje pleisetrs halen als ik jou was. of van die nicorette mints oid.
Als je nu weer een peuk opsteekt is alles voor niets geweest. Zou mega mega zonde zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 17:25

Jaaa ik ben ze tóch maar gaan halen, Stap 2 genomen,minder nicotine zit hier in.
Die stem werd zó sterk,moest me echt hevig verzetten tegen die stem.
Nu het pleister erop zit,gaat het gelukkig weer wat beter!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:27

cold turkey stoppen werkt bij de meeste mensen echt niet. Goed dat je toch stap twee bent gaan halen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 18:44

Idd! bij mij werkt dat écht niet hoor,in 1 keer stoppen,denk ik dat dan helemaal gek word.
Heb dat een keer geprobeert,ik zag mensen op straat veranderen in sigaretten,niet normaal meer.En heel veel trillen en hele nare dromen,echt heel veel afkick verschijnselen had ik toen.

Is het mogelijk dat de je bloedneuzen krijgt als bijverschijnsel? ik heb sinds een paar dagen spontaan een bloedneus. Miss. door de grote schoonmaak in de luchtwegen en neusholte's?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:07

maar waarom stoppen waar je al je wilskracht bij nodig heb als je kunt stoppen zonder dat je ook maar een greintje wilskracht bij nodig heb.

Dat is nou zo gaaf is van Allan Carr is dat je je lust om te roken gewoon kwijt raak tijdens het lezen en dat je dan nog gewoon roken moet.
Of heb je die methode al een keer geprobeerd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 19:09

Nee dat boek heb ik nog niet geprobeerd. Maar nu kan dat zeker niet meer? want ik rook niet meer.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:17

Nee ook als je gestopt ben kun je die methode volgen.
Is echt de moeite waard om te proberen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 21:20

Dan ga ik maandag eens kijken voor dat boek.Heb ik gelijk wat te lezen straks int ziekenhuis.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:22

Goed dat je gewoon pleisters plakt. Ik heb 7 weken pleisters gebruikt. Mijn verslaving was ook te groot om zomaar te stoppen en met de pleisters was het gemakkelijk. Mijn lichaam sputterde niet tegen, want die kreeg nicotine. Mijn geest had ik onder controle, want ik wilde erg graag stoppen. :) Nicotine bouwde ik af en na 7 weken was ik overal vanaf. Heerlijk! Volhouden hoor. Niet verslaafd zijn is zo fijn. Buiten alle andere voordelen natuurlijk... Niet meer de stress van te weinig peuken hebben, het geld dat het je kost en bovendien het allerbelangrijkste: je gezondheid verdient het!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 10:22

Ik denk dat ik na stap 2 nog meerdere keren stap 2 moet gebruiken,ook wel een aantal weken.
Of zou de E smoker ook iets zijn? kom je daar dan wel vanaf? lijkt me ook verslavend zo'n ding.

Ik heb het er ook zwaar mee omdat ik eigenlijk op het verkeerde moment ga stoppen. Heb stress door mijn paard die een tumor heeft en terminaal is,en volgende week krijg ik een vrij riskante operatie,waar ik ook echt wakker van lig. Wat als mijn paard iets krijgt als ik in het ziekenhuis lig,ik kan er dan niet bij zijn,enz,enz.
Mja ik kan nu niet meer terug,ik kan niet weer beginnen en over een poosje gaan stoppen,dat werkt echt niet.
Ik kan alleen stoppen als het moment daar is,dat ik het zelf persé wil.Dan moet ik ook gelijk toeslaan en niet wachten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:37

Een e-sigaret zou ik niet doen.
Ik blijf erbij neem een kauwgompje als je de behoefte hebt om een peuk op te steken.
Of een nicotinekaugom of een gewone.

En je hebt nu al een paar dagen achter de rug! Dat is al zo knap!!!
Het word pas na ca 1-2 maanden "makkelijker"
Dan heb je minder rare dromen etc

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:39

Met de e-smoker kun je gemakkelijk de nicotine verminderen tot geen nicotine. Als je daar bent, realiseer je je dat je alleen nog "verslaafd"bent aan de handeling, dus dan is het stoppen gemakkelijker. Zelf merk ik dat ik veel gemakkelijker zonder e-smoker kan dan zonder sigaret. De drang is veel minder.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:11

Gohya, ik was een erg verslaafd aan roken. Gem een stuk of 40 per dag. Alles geprobeert. Ook het boek, laseren, kauwgom, voetreflectie enz. Niets lukte bij mij. Ik ben gestopt met de zogeheten e smoker. Ik noem het dampen. Wordt zo genoemd. ben moeiteloos gestopt met roken en heb nu nog een hele lage dosering nicotine. Nicotine is qua slecht in dezelfde verhoduing als cafeine.
Ik heb me wel aangemeld bij het dampforum voor info. Met het spul wat te koop is bij tankstation red je het niet. Je moet dan echt wat beter spul hebben en die info kun je vinden op het dampforum