Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ontstekingen die niet door te prikken zijn, zijn denk ik cystes... Ik heb ze in mijn hals (af en toe), maar lang niet zo pijnlijk als jij beschrijft. Wat voor zalf gebruik je?
Een cyste is feitelijk een ingekapselde ontsteking, daardoor doet het ook zo vreselijk veel pijn, de ontsteking kan namelijk nergens heen.
Mijn dermatoloog wilde daarom op huidvernieuwing (plaatselijk door middel van differin gel) behandelen. Deze gel werkt in mijn ogen maar matig. Gebruik het intussen ook niet echt meer, sinds ik dus met aloe vera gel smeer. Dat zorgt er voor dat opkomende cystes wel heel erg snel weer verdwijnen. Misschien is dat iets om met je dermatoloog te overleggen? In ieder geval de optie van cystes...
Janine1990 schreef:Hoe gaat het nu TS?
MusicIsLife schreef:Janine1990 schreef:Hoe gaat het nu TS?
Ben inmiddels terug van mijn lange reis, maar die heeft veel goeds gedaan! Littekens zijn wat meer vervaagd en een hoop onderhuidse rommel is verdwenen. Ik had al een afspraak staan bij de dermatoloog meteen als ik terug kwam. Die heeft de roaccutane gegeven en die houd nu de rest in bedwang. Veel littekens wel, maar er komt niks meer bij
kally schreef:Als zonlicht zo goed geholpen heeft is het dan geen optie om zo'n speciale (zonlicht)daglichtlamp te kopen en daar dagelijks een bepaalde tijd voor te gaan zitten!
MusicIsLife schreef:Goed om te horen Spekkie! Ik moet ook elke maand terug gaan komen voor bloedprikken inderdaad! Lastig, maar is niet anders. Tot nu toe alleen verschrikkelijk dorge lippen en gezicht, ondanks het vele insmeren.
@ Janine, mijn dermatoloog weet dat ik een vriendin heb, dus niet nodig gelukkigAla je er zoveel last van hebt, zou ik misschien toch proberen of je de roaccutane mag... Verder was het enige wat een heel klein beetje hielp Fusidinezuur en ZilverSulfadiazine