Ervaringen Tramadol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:25

Ik ben al vanaf gisteravond toch maar gestopt met tramadol.

Ben vanmiddag bij de Orthopedie Annatommie geweest, en die heeft gezegd dat ik bij hen 2 x per week naar de Fysio moet en later weer naar mijn eigen Fysio moet gaan.
Dus morgen ochtend vroeg nog eventejs naar mn eigen fysio en dan begin van de middag naar Annatommie voor de Fysio.

Tazzey

Re: Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:42

Het is niet handig om klakkeloos met zulke medicatie te stoppen. Dit kun je beter in overleg net een arts doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:40

Zo kortdurend en laag gebruik, kun je veilig zelf mee stoppen. Geen enkel probleem.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:52

vuurneon schreef:
Zo kortdurend en laag gebruik, kun je veilig zelf mee stoppen. Geen enkel probleem.

Jup :j juist met zulke middelen heb ik bij kort gebruik "niet langer dan modig"

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:03

En even ter ondersteuning van de bijsluiter:
Heeft u dit medicijn slechts kortdurend gebruikt, dan kunt u in één keer stoppen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 10:41

Ook al heb ik nu nog veel last van mn knie/knieën was het wel verstandig om vanaf gisteren te stoppen.
M'n vader ziet het niet zo zitten om mij iedere keer naar de Orthopedie/Fysio te brengen.
Vanaf volgende week zal ik er zelf naar toe moeten rijden, vandaag brengt/haalt mijn vader mij nog.

Ik moet 2 x per week naar de Fysio daar om mijn bovenbeenspieren en de knie/knieën te versterken,
als dit niet gaat werken en ik ben niet pijnloos, dan wouden ze misschien nog een spuit in zetten.

Maar dat wouden/willen ze niet doen omdat ze eigenlijk die spuiten alleen bij oudere mensen inspuiten,
en niet bij jongeren zoals ik (ben 27).

En ik zal als het in eind Oktober niet geholpen heeft (heb dan weer een consult met de arts) dan zal ik weer terug gaan naar mijn eigen Fysio.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:49

Weet iemand hoe lang je na het gebruik van (een lage dosis) morfine weer mag autorijden? Ik kom op internet eigenlijk alleen informatie tegen over langdurig gebruik.
Voor heftige pijn die zo'n 5 á 6 keer per jaar de kop opsteekt voor enkele dagen slik ik inmiddels morfine op de momenten dat het niet uit te houden is. Het pijnstillende effect werkt zo'n 4 uur bij mij. De ene keer zit ik dan een beetje te suffen op de bank en de andere keer krijg ik energie voor 10 en sta ik het hele huis schoon te maken.

Ik ben er van overtuigd dat medicatie op iedereen een ander effect heeft. Dagelijks 6x 500mg paracetamol afgewisseld met 6x 600 mg ibuprofen deed bij mij helemaal niets. Daarna het rijtje af geweest: Diclofenac, Oxycodon, Tramadol en daarnaast nog Diazepam (Valium) in de hoop dat ik daardoor kon ontspannen en de pijn minder heftig/belangrijk zou zijn. Nu dan uitgekomen op een lage dosis morfine. Ja dat vind ik ook best heftig maar aan de andere kant zeggen mijn artsen ook dat als dit voor me werkt ik er niet zo moeilijk over moet doen.

Die THC olie spreekt me ook wel aan omdat ik dit als minder heftig zie dan morfine. Kan iemand iets zeggen over hoe snel dit werkt? Bij een pijnaanval is het wel prettig dat ik na een halfuur verbetering merk met mijn huidige medicatie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:12

boris, om zeker te zijn zou ik het navragen bij de apotheek of voorschrijvend arts..
maar bij kortdurend gebruik en lage dosering, denk ik dat je ongeveer aan hetzelfde voorschrift als bij tramadol zal zitten, ook al is het een sterkere medicatie.

ik heb vorig jaar 2 injecties morfine (daarvoor 1 injectie diclofenac) gekregen binnen een tijdsbestek van 30 minuten voor pijn eindelijk zakte (huisartsenpost op huisbezoek). enige dat wij meekregen was: morgen niet autorijden.

ik denk dat je met een volle dag na laatste gebruik al aardig safe zit, als je er niet achter kunt komen zou je nog een dagje extra aan kunnen houden.. maar dan zou het weer safe moeten zijn voor mijn gevoel

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:24

Ik neem aan dat je CBD olie bedoelt...? Dat kun je zelf bij de drogist kopen. Neem je de druppels onder de tong in, dan hebben sommigen al na een kwartier effect (maar er blijven natuurlijk individuele verschillen).

THC zit in ruime mate in neder/"upper"wiet. In de normale plant is dat 3 tot 5% - upperwiet komt soms tot 20%.
In principe is het illegaal.

En er is op recept medicinale wiet te krijgen als pijnstiller, uiteraard is dat ook volledig legaal. Om die reden is het high makende THC er laag in.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:12

Sorry haal ik het nog door elkaar, ik bedoel dan inderdaad CBD olie, ik wist niet dat dit vrij verkrijgbaar was. Ik zal me erin verdiepen want het lijkt me zeker het proberen waard! Dank voor jullie antwoord

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:55

Boris, mijn arts vertelde mij dat bij incidenteel gebruik je tot 12 uur na inname niet mag rijden en bij continu gebruik kun je na twee weken gaan rijden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:04

Weet iemand hoe het zit,zelf heb ik het idee dus dat Tramadol niet werkt en dat ik er zelfs (wakkerder) van word.
Zou dit schijn zijn of ben je dan onbewust toch onder invloed?Net zoals iemand met 3 of 4 biertjes op wel denkt dat hij nog goed rijden kan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:08

slecht inslapen (wakker liggen) is wel een bijwerking die ik veel gelezen heb bij ervaringen er mee jij lijkt echt een alerter gevoel te bedoelen? (zoals mensen vaak van bv caffeïne ook hebben?)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:58

Ik slaap met Oxycodon ook heel erg slecht. Ik heb aanvullend slaapmedicatie gekregen omdat ik anders geen oog dicht doe. Ik heb niet het idee dat ik er perse alerter van wordt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:41

Ayasha schreef:
slecht inslapen (wakker liggen) is wel een bijwerking die ik veel gelezen heb bij ervaringen er mee jij lijkt echt een alerter gevoel te bedoelen? (zoals mensen vaak van bv caffeïne ook hebben?)

Ja ik voel me fitter zeg maar,alleen heb ik de pijn nog wel erg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:46

In het begin sliep ik er heel goed op, maar heb ook momenten gehad dat ik klaar wakker in bed lag.
Maar dat was vaak maar 15min. want daarna viel ik alweer in slaap.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:58

Ik lig er wel wakker van maar voel me wel moe. Kan gewoon niet in slapen. :) maar fit word ik er niet van. Zeker dat je tramadol gekregen hebt? :P

Nee, grapje natuurlijk. Kijk eens op ervaringen of er nog mensen zijn die dat hebben?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:39

Ayasha schreef:
Ik lig er wel wakker van maar voel me wel moe. Kan gewoon niet in slapen. :) maar fit word ik er niet van. Zeker dat je tramadol gekregen hebt? :P

Nee, grapje natuurlijk. Kijk eens op ervaringen of er nog mensen zijn die dat hebben?

Ik ga al snel stuiterend door het leven Ayasha :-).Heb me ook al rot gegoogled en kan er niks van vinden .In het ziekenhuis stonden ze voor een raadsel.Maar het is dus heel vervelend als pijnstilling niet doet wat hij zou moeten doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:15

beatje schreef:
Weet iemand hoe het zit,zelf heb ik het idee dus dat Tramadol niet werkt en dat ik er zelfs (wakkerder) van word.
Zou dit schijn zijn of ben je dan onbewust toch onder invloed?Net zoals iemand met 3 of 4 biertjes op wel denkt dat hij nog goed rijden kan?

Tramadol zorgt voor slapeloosheid :).. ik slik zelf altijd temazepam dezelfde nacht en nacht erop

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:25

Ik vul het aan met Amitriptyline voor de nacht. Het is officieel een middel tegen depressie en neuropathische pijnen maar een bijwerking is slaperigheid. Het is geen in- of doorslaper maar het zorgt er wel voor dat je snel in slaap valt als je wakker bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:03

Is er ook een natuurlijker middel dat helpt bij in slaap vallen? Melatonine geeft bij mij zweten en enorme nachtmerries dus dat is niet echt lekker slapen :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:13

Mijn vriend heeft tramadol voor zijn migraine.
Als hij er 1 neemt gaat zijn lampje uit en is ie de komende 7-8 uur in diepe coma (nee, niet echt.. hij valt gewoon als een blok in slaap).
Het werkt wel, maar autorijden zit er niet in gelukkig

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 14:22

RoyceMack schreef:
Mijn vriend heeft tramadol voor zijn migraine.
Als hij er 1 neemt gaat zijn lampje uit en is ie de komende 7-8 uur in diepe coma (nee, niet echt.. hij valt gewoon als een blok in slaap).
Het werkt wel, maar autorijden zit er niet in gelukkig

Hmm klinkt ook wel als een goede als de Ibuprofen (600mg bruis) niet werkt. :)
Maar gelukkig heb ik dit jaar nog niks gehad..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:34

Ik heb Prufen voor mijn hoofdpijnen, op doktersrecept. Volgens mij is het niet heel zwaar (je mag alles nog en ik merk geen verschil in mijn lichaam verder). Ook wel tevreden mee. Als ik een hoofdpijn niet weggeslikt krijg met gewone pijnstillers dan pak ik zoń Prufen. meestal gaat het dan wel weg. Tocotholin olie helpt ook nog wel eens bij een oppervlakkige hoofdpijn.