Ivy_ schreef:Ik durf niet te zeggen of ik nu iets tegen maagzuur kan nemen als ik ook Ondansetron slik.
Gewoon de apotheek opbellen.
Maar denk wel aan de fysiologie van de maag.
Er is maagsap dat het eten moet verteren en er zijn de 'autonome spieren' rondom je maag die het voedsel kneden.
Een maag die "te zuur is" bestaat bijna niet.
(Je slijmvlies is intact, bleek uit de endoscopie.)
Vroeger leerde ik op school dat de maag een pH van 4 moest hebben (zo zuur als appelazijn), tegenwoordig wordt geschreven over een pH van 3 en in sommige delen van de masg een pH van 2. (Honderd tot duizend maal zuurder.)
....zou je maag niet zuur genoeg zijn, gaan de spieren harder kneden, zodat het risico bestaat dat het laatste beetje zuur (met pH van 5 of 6) omhoog komt, in je mond die een pH van 7 hoort te hebben. Zodat je als mens prompt denkt 'hoei, wat zuur!'
Als je geen gember lust, probeer eens honing.
Of pepermunt.
En gewokte of geroerbakte lichte koolsoorten.
In de natuurwinkel kun je koolsap en aardappel sap kopen.
Kamillethee vond ik alleen lekker met zoethout, gelukkig zijn die twee kruiden allebei goed voor je maag.
Melk is vooral handig als iemand een wondje heeft ("maagzweer") - het 'filmpje' dat in het glas achterblijft laat ongeveer zien wat melk met je maagwand doet en dat is prettig om het wondje vrij van maagzuur te houden. Verder heeft melk geen echte toegevoegde waarde.