Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:51

Mag ik me hier ook melden? Ik ben vrij recent ook (terug) begonnen aan start to run. Heb het programma al een aantal keer gestart, maar nooit helemaal uitgelopen (1 keer bij de voorlaatste les gestopt). Lopen doe ik niet graag dus heb best wel motivatie nodig. Ik doe het trouwens voor mijn conditie en lichaam.

Ik loop mijn lessen wel op de loopband. Deze geeft net wat extra demping van schokken die voor mijn enkels en knieën een wereld van verschil betekenen. Loop ook vrij traag. Wil ook niet per se 5 km in 30 min kunnen lopen , zolang ik maar actief bezig ben en mijn lichaam niet overvraag.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:26

Kirja schreef:
Mijn outfit is ook compleet, bij de Bristol geslaagd voor schoenen. Spuuglelijk :+ maar ze zitten/lopen wel heel fijn en waren flink afgeprijsd.

Ook een led band voor de hond aangeschaft aangezien het waarschijnlijk vaak donker zal zijn als ik kan lopen.

Word via de evy app ook je route en de afstand bijgehouden eigenlijk?
En hoeveel km loop je de eerste lessen ongeveer?

Als je locatie aanstaat word idd je route en je afstand bijgehouden. Ook krijg je te zien hoeveel kcal je verbrand hebt en hoeveel minuten je gelopen hebt.

Les 1 tm 3 is om en nabij 2,27 km.
Les 4 tm 6 is om en nabij 3,04 km.
(Verder ben ik zelf nog niet, net begonnen)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:43

*motivatie post*

Ik weet dat ik hier niet 'welkom' ben, maar dit topic staat zo vaak bovenaan dat ik 't niet kon laten om het even door te lezen. Super leuk hoe jullie allemaal via Evy aan het hardlopen zijn, iets waar ik in 2013 ook mee ben begonnen. Het lijkt nu allemaal lastig, zwaar en die 30min lijken eindeloos, maar nu 3 jaar later met veel ups en downs in m'n hardlopen, ren ik nu met twee vingers in m'n neus de 15k uit en dat is nog maar het begin. Als je een doel voor ogen hebt, kom je er vanzelf! :D

DebGizmo

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:28

Waarom zou je hier niet welkom zijn? Bedankt voor je motivatie :D

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:47

Roadracer schreef:
@lisem94: herkenbaar hoor, ik ben ook niet behept met "hardloopgenen" en bij mij kost het ook echt heel veel moeite, nog steeds. Inderdaad: qua ademhaling gaat het goed, maar dat is dan ook het enige...

Bij mij hielp het echt om het schema van Evy losjes te hanteren. Wat ik heb gedaan:
* niet om de dag rennen als ik voor mijn gevoel daar nog niet aan toe was, maar een langere rustperiode tussen de lessen.
* lessen herhalen, als het teveel moeite kost of als ik de les niet vol kon houden.

Ik heb een paar weken geleden les 27 afgerond (bloed, zweet en tranen), dat is 1x10 en 1x20 minuten met 1 minuutje er tussen. Die les heb ik inmiddels al een aantal keer herhaald. Volgens Evy zou ik nu ook wel 30 minuten in 1 stuk kunnen, maar dat is me nog niet gelukt. Die 30 minuten non-stop kosten me echt nog (te) veel moeite. Laatste keer lukte les 27 me niet eens en ben ik na 20 minuten met steken in mijn zij gestopt... Terwijl anderen zonder problemen uitbouwen naar 35-40 minuten, enzovoorts. Mijn man gaat het ook veel makkelijker af, grrr. Toch hou ik vol, voor mezelf. Ja, mijn tempo ligt véél lager dan dat van mijn man. Ja, hij boekt veel sneller vooruitgang dan ik, maar ik doe het voor mezelf! Ben nu een paar kilo kwijt, heb iets dunnere bovenbenen én mijn conditie is dan toch maar mooi iets beter geworden :D

Gewoon volhouden, eventueel tandje terug :) Les 18 is echt al heel goed hoor!!! Maar als je nu al een tijdje niet gelopen hebt, zou ik nu eerst teruggaan naar bijvoorbeeld les 9 of 10 oid en kijken of je daar weer op kunt pakken.

Hier, samen met de reacties van butengeweun en DebGizmo, heb ik echt wat aan bedankt!

Ik ga morgen beginnen met les 6 denk ik. Is even kijken hoe dat weer gaat!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:45

Gister les 6 gelopen, alleen gaan mijn knieen protesteren, hele weg heeft de binnenkant van mijn knie en bovenbeen zeer gedaan aan beide kanten. Zaterdag les 7, tenzij mijn benen nog steeds protesteren, dan even kijken welke les ik ga gebruiken. Alles doet nog zeer nu :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:38

Piekosjj schreef:
*motivatie post*

Ik weet dat ik hier niet 'welkom' ben, maar dit topic staat zo vaak bovenaan dat ik 't niet kon laten om het even door te lezen. Super leuk hoe jullie allemaal via Evy aan het hardlopen zijn, iets waar ik in 2013 ook mee ben begonnen. Het lijkt nu allemaal lastig, zwaar en die 30min lijken eindeloos, maar nu 3 jaar later met veel ups en downs in m'n hardlopen, ren ik nu met twee vingers in m'n neus de 15k uit en dat is nog maar het begin. Als je een doel voor ogen hebt, kom je er vanzelf! :D

Dank je wel!
Ik ben pas bij les 7 en ik hijg als een paard als ik klaar ben, maar er is blijkbaar nog hoop :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:17

Vandaag les 8 gehad! Het eerste stuk ging vet lekker, maar op de terugweg wind tegen was minder tof. Maar het is weer achter de rug. Nu op naar les 9!

Hoe gaat het bij jullie?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:35

Afgelopen twee keer gingen mij goed af +:)+ heb mezelf inderdaad moeten vertellen erg langzaam te gaan en dan gaat het verbazingwekkend goed. Krijg mezelf nog steeds wel moeilijk de deur uit. :7

We komen er wel dames! :D

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:40

Ik ben zo enthousiast om te beginnen, helaas kan het nu niet.. -O-
Zit met de 2 kindjes dus vriendlief moet thuis zijn. Hopelijk morgenavond en anders van het weekend beginnen! Hoop wel dat ik niet nog meer verkouden word want anders krijg ik denk ik na een paar honderd meter al geen lucht meer haha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:56

Wat is het doel eigenlijk voor iedereen hier? De 5 kilometer halen? De 10? Of nog verder?
Ik denk dat ik al enorm blij ben als 5 kilometer zonder stoppen lukt. Ik weet nog niet of ik dan doorga tot de 10.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 04:06

Mijn doel is om volgend jaar een prestatieloop te doen van 5 km. Dat staat al jaren op mijn lijstje.

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 05:45

Hoi ik meld mij ook even. In het verleden heb ik de 0-5 training van evy helemaal voltooid. Wat wedstrijden gelopen en toen is de klad erin gekomen want ik was mijn doel kwijt. Inmiddels ben ik weer begonnen begin september en ga vandaag les 12 lopen. Mijn gemiddelde zit rond 7,3 km per uur, maar hier zitten ook mijn wandel stukjes in

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:54

Kirja schreef:
Ik ben zo enthousiast om te beginnen, helaas kan het nu niet.. -O-
Zit met de 2 kindjes dus vriendlief moet thuis zijn. Hopelijk morgenavond en anders van het weekend beginnen! Hoop wel dat ik niet nog meer verkouden word want anders krijg ik denk ik na een paar honderd meter al geen lucht meer haha

Hier is het ook altijd plannen "om de kinderen heen", haha! Ook een reden dat ik geen heel strak schema aan kan houden. Is altijd jammer, dan is het overdag heerlijk weer, kun je pas 's avonds als het regent :+ Maar goed, mag tot dusver sowieso niet klagen over het weer, pas 1x in een echte bui gelopen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:55

Mijn doel is de 5 en nooit meer verder dan dat. Heb het al een eens 'gehaald' en ging toen verder met 10. Maar het ontbreken van de motivatie om langer dan een dik half uur van huis te zijn al hardlopend leidde uiteindelijk tot helemaal stoppen.
Ik doe het ook alleen om mijn eigen conditie voor elkaar te hebben voor de cross. En dan is 5km kunnen hardlopen tov niets doen al voldoende vooruitgang vind ik.

Mij valt het programma nu juist heel erg mee. Toen ik het de aller eerste keer deed moest ik inderdaad wel eens lessen herhalen omdat ik dacht dat ik dood neer zou vallen. Maar toen ik de keren daarna (tijdsspanne van enkele jaren) weer begon kon ik steeds makkelijker lessen overslaan. je lijf heeft toch blijkbaar wel een geheugen voor dat soort dingen.
Maar ik loop dus vaak in periodes. Nu heb ik door een nieuwe baan wat meer tijd dus hoop ik het na de opbouw straks 2 keer per week te kunnen doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:01

Mijn doel is om de 4 Engelse mijlen in juni te lopen. Aangezien ik snel last heb van mijn benen ben ik nu eerst bezig met krachtoefeningen om mijn spieren sterker te maken en daarna ga ik weer beginnen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:41

pol013 schreef:
Mijn doel is de 5 en nooit meer verder dan dat. Heb het al een eens 'gehaald' en ging toen verder met 10. Maar het ontbreken van de motivatie om langer dan een dik half uur van huis te zijn al hardlopend leidde uiteindelijk tot helemaal stoppen.
Ik doe het ook alleen om mijn eigen conditie voor elkaar te hebben voor de cross. En dan is 5km kunnen hardlopen tov niets doen al voldoende vooruitgang vind ik.

Hier geldt ongeveer hetzelfde. Ik loop enkel om mijn conditie op peil te houden en wat vet te verbranden, niet omdat ik echt een doel heb in het lopen zelf. Het niet te lang van huis willen zijn is hier ook zo'n dingetje. Ik heb geen zin om er teveel tijd in te moeten steken. In vakanties is dat allemaal leuk en aardig maar naast universiteit e.d. wil ik kunnen ontspannen of met paard aan de gang. Dan heb ik geen zin om 45 minuten weg te zijn bv.

Wel leuk om iedereens uiteenlopende doelen te lezen :) Ik duim voor iedereen dat het lukt!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:14

Wat ik me afvraag, na de eerste 10 weken kun je de volgende reeks kopen, de 5 km gevorderd. Maar wat is dan het verschil met de 5 km die je na 10 weken zou moeten kunnen lopen en de 5 km gevorderd? Iemand enig idee?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:29

In het schema dat ik heb kan ik het niet terugvinden, maar ik vermoed dat, dat met de snelheid te maken heeft. Het enige wat ik weet is dat je na week 10 in zo'n 30 minuten, 5 KM moet kunnen lopen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:07

Net voor het eerst les 27 (31 minuten) achter elkaar gelopen :j Ging best lekker, hopelijk gaat het de volgende keer weer zo goed.

Iemand vroeg naar het doel. Ik heb meerdere subdoelen, weet nog niet waar het stopt :D
Evy uitlopen - check
30 minuten achter elkaar volhouden (nu 1 keer gelukt)
5km achter elkaar kunnen lopen (zit nu op ongeveer 4,6 met mijn tempo)
tempo naar 9km/u brengen (zit nu op ongeveer 8,5)
???

Wat de volgende doelen worden weet ik nog niet. Misschien dat ik uiteindelijk door wil naar de 10km, maar voorlopig heb ik hier nog even een uitdaging aan.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:31

Zo vandaag de eerste les gelopen.. Moet zeggen dat het niet echt een succes was :') ben snot verkouden, heb vanavond frietjes gegeten en was net onderweg en het kwam met bakken uit de hemel -O-

Halverwege ontzettend pijn in mijn longen en last van het slijm dus soms iets langer gewandeld dan de bedoeling was maar wel uitgelopen, met pijn en moeite.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:50

AfricanLady schreef:
Waneer lopen jullie het liefst.
In de ochtend middag of avond.
Zelf doe ik het graag in de avond als er niemand meer op straat is maar het nog wel licht is XD

In de namiddag rond 16uur is je lichaam op zijn best. Uit onderzoek jaren geleden is gebleken dat dat de beste tijd is om te sporten. Je lichaam is dan ook op zijn warmst.
Als ik zelf trainde deed ik dat meestal in de namiddag of rond 19uur, ook bij de baantraining om 19uur.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 23:30

Ik heb vanmorgen een training gehad via de decathlon.
Ging weer lekker en ik merk dat met andere hardlopen toch erg fijn is.
Mischien kunnen we eens een meeting doen bv bij Amsterdamse bos daar is een mooie 5km route.
Zouden jullie dat zien zitten ?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:02

Ik ga ook beginnen :) Ik heb vanuit andere sporten wel een oké basisconditie, maar hardlopen blijft toch altijd iets waar ik slecht in ben en dus ook maar vermijdt. Ga even kijken of ik bij les 1 ga beginnen of misschien al wat verder.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:00

Ik meld me ook! Ik ga Evy zo downloaden.

Moet echt meer bewegen, kilootjes vliegen eraan