Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirja schreef:Mijn outfit is ook compleet, bij de Bristol geslaagd voor schoenen. Spuuglelijkmaar ze zitten/lopen wel heel fijn en waren flink afgeprijsd.
Ook een led band voor de hond aangeschaft aangezien het waarschijnlijk vaak donker zal zijn als ik kan lopen.
Word via de evy app ook je route en de afstand bijgehouden eigenlijk?
En hoeveel km loop je de eerste lessen ongeveer?
Roadracer schreef:@lisem94: herkenbaar hoor, ik ben ook niet behept met "hardloopgenen" en bij mij kost het ook echt heel veel moeite, nog steeds. Inderdaad: qua ademhaling gaat het goed, maar dat is dan ook het enige...
Bij mij hielp het echt om het schema van Evy losjes te hanteren. Wat ik heb gedaan:
* niet om de dag rennen als ik voor mijn gevoel daar nog niet aan toe was, maar een langere rustperiode tussen de lessen.
* lessen herhalen, als het teveel moeite kost of als ik de les niet vol kon houden.
Ik heb een paar weken geleden les 27 afgerond (bloed, zweet en tranen), dat is 1x10 en 1x20 minuten met 1 minuutje er tussen. Die les heb ik inmiddels al een aantal keer herhaald. Volgens Evy zou ik nu ook wel 30 minuten in 1 stuk kunnen, maar dat is me nog niet gelukt. Die 30 minuten non-stop kosten me echt nog (te) veel moeite. Laatste keer lukte les 27 me niet eens en ben ik na 20 minuten met steken in mijn zij gestopt... Terwijl anderen zonder problemen uitbouwen naar 35-40 minuten, enzovoorts. Mijn man gaat het ook veel makkelijker af, grrr. Toch hou ik vol, voor mezelf. Ja, mijn tempo ligt véél lager dan dat van mijn man. Ja, hij boekt veel sneller vooruitgang dan ik, maar ik doe het voor mezelf! Ben nu een paar kilo kwijt, heb iets dunnere bovenbenen én mijn conditie is dan toch maar mooi iets beter geworden![]()
Gewoon volhouden, eventueel tandje terugLes 18 is echt al heel goed hoor!!! Maar als je nu al een tijdje niet gelopen hebt, zou ik nu eerst teruggaan naar bijvoorbeeld les 9 of 10 oid en kijken of je daar weer op kunt pakken.
Piekosjj schreef:*motivatie post*
Ik weet dat ik hier niet 'welkom' ben, maar dit topic staat zo vaak bovenaan dat ik 't niet kon laten om het even door te lezen. Super leuk hoe jullie allemaal via Evy aan het hardlopen zijn, iets waar ik in 2013 ook mee ben begonnen. Het lijkt nu allemaal lastig, zwaar en die 30min lijken eindeloos, maar nu 3 jaar later met veel ups en downs in m'n hardlopen, ren ik nu met twee vingers in m'n neus de 15k uit en dat is nog maar het begin. Als je een doel voor ogen hebt, kom je er vanzelf!
Kirja schreef:Ik ben zo enthousiast om te beginnen, helaas kan het nu niet..![]()
Zit met de 2 kindjes dus vriendlief moet thuis zijn. Hopelijk morgenavond en anders van het weekend beginnen! Hoop wel dat ik niet nog meer verkouden word want anders krijg ik denk ik na een paar honderd meter al geen lucht meer haha
pol013 schreef:Mijn doel is de 5 en nooit meer verder dan dat. Heb het al een eens 'gehaald' en ging toen verder met 10. Maar het ontbreken van de motivatie om langer dan een dik half uur van huis te zijn al hardlopend leidde uiteindelijk tot helemaal stoppen.
Ik doe het ook alleen om mijn eigen conditie voor elkaar te hebben voor de cross. En dan is 5km kunnen hardlopen tov niets doen al voldoende vooruitgang vind ik.
AfricanLady schreef:Waneer lopen jullie het liefst.
In de ochtend middag of avond.
Zelf doe ik het graag in de avond als er niemand meer op straat is maar het nog wel licht is XD