In de overgang- wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:48

Pandora:
- Ik drink de Berry nectar..

Aikon:
- Ben naar een orthomoleculair diëtiste geweest en ben toen 12 kilo afgevallen..

Aikon:
- Voor allergieën hebben we de Bee pollen :') O:) :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:37

Bedankt !

tiwi1969

Re: In de overgang- wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:32

Zo'n jaar of 4 geleden begon mijn menstruatie te rommelen, iedere 2,5 week. Vermoeiend. Tot ik ivm een reis van 3 weken aan de pil ging voor 3 maanden om er zo zeker van te zijn dat mijn reis niet verpest zou worden.

Daarna is de regelmaat beter, nu om de 4 tot 6 weken en heel wisselend van heftigheid. Soms alleen slijm en nu weer erg heftige bloeding met dikke stolsels. Dat gaat niet de hele tijd door maar net wel tijdens het boodschappen doen. Ik kan ook 3 dagen menstrueren, dan twee dagen niet om op dag 6 ineens weer een bloeding.
Zo'n week of 5 geleden dacht ik koorts aanvallen te hebben, tot mijn collega zei:
Heb je geen opvliegers?
Ik had ook problemen met suikerpieken/dalen daarom ben ik gestopt met het eten en drinken van suikerhoudende producten en het lijkt erop dat daarmee de opvliegers ook nagenoeg weg zijn al moet mijn T-shirt nog wel vaker in de was.
Ik kan niet wachten tot het achter de rug is.

Fijn om hier zoveel herkenning te lezen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:25

Rainbow8 ik loop bij een orthomoleculair therapeut die zelf veel met afvallen en bewegen doet. Op zijn voedingsadvies leef ik nu en val dus niks af. Zelfs met dit weer leef ik hoofdzakelijk op ijswater en eet verdomd weinig en val geen grammetje af. ;( Het slecht eten met dit bloed hete weer is normaal voor mij, mijn hele leven al gedaan.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:33

Aikon, misschien is het een idee je schildklier even te laten testen. Het kan zijn dat deze te langzaam werkt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:41

Ik heb een vraagje aan degene die in de Overgang zijn.Is bij jullie je buik ook zo enorm dik geworden? ondanks dat je er geen kilo's meer bij krijgt. Ik heb een enorme buik sinds een aantal maanden,Nee ben niet zwanger hoor,maar het lijkt er wel op. Hoe kon ik er vanaf? het is geen blubberbuik,is wel stevig verder.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:57

Ja dat heb ik dus ook. Ik heb ook wel meer spek op mn buik gekregen. Maar ben ook vaak erg opgeblazen. Ik vind het niet erg charmant staan. -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:44

De vetverdeling in je lichaam verandert.
Jonge meisjes horen ;) te weten 'dat als je een vrouw wordt', dat je heupen ronder worden (in rond Hollands :) vetkussentjes). En dat daar niets mis mee is (in termen van dat je zou moeten afvallen oid).

En na de laatste menstruatie verandert dat weer terug.

Opgeblazen is van een andere orde. Met het klimmen der jaren dreig je je lactobacillen te verliezen. Geldt ook voor de heren det schepping. Wellicht dat lactobacillen aanvullen dit verhelpt...?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:46

Janneke, ik raak mijn brede heupen kwijt? Oké, laat die overgang maar komen.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:22

Cookies schreef:
Ja dat heb ik dus ook. Ik heb ook wel meer spek op mn buik gekregen. Maar ben ook vaak erg opgeblazen. Ik vind het niet erg charmant staan. -O-

Nou staat zekers niet charmant,ik houd me buik altijd wat in,voor ze gaan vragen of ik zwanger ben.
Opgeblazen heb ik dus ook,en ik hoop het zo snel mogelijk weer kwijt te zijn.

Waar haal je Lactobacillen? en wat zijn het dan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:37

gohya schreef:
Waar haal je Lactobacillen? en wat zijn het dan.

:o :o :o
...en ik zei het nog fout ook.
Bij het klimmen der jaren krijg je steeds minder Bifidobacillen...

Anyway: de goede bacteriën in de darm ( die dus helpen met eten verteren, je immuunsysteem steunen en vitaminen maken) vallen in grote lijnen uiteen in Lactobacillen en Bifidobacillen.
Een goede drogist heeft wel sachets op het schap staan waar het in zit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:13

Nou dan ga ik dat eens proberen. Ik ben ook bang dat vandaag of morgen iemand gaat vragen of ik zwanger ben.
Verder weet ik dat als mijn progesteron gehalte hoog is dat ik dan ook erg opgeblazen ben.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:16

Agossie schreef:
Aikon, misschien is het een idee je schildklier even te laten testen. Het kan zijn dat deze te langzaam werkt.

Is nagekeken, helemaal goed. Suiker ook oké, vit B 12 en 6 wat laag net als vit D. Magnesium veel te laag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:36

Bifidobacillen... dat zit toch ook in Yakult? Zullen ze ook vast wel in tabletvorm hebben,ben niet zo van de drankjes.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:55

Als je wil gaan werken met probiotica, kijk dan eens op de site van De Groene Vrouw. Veel informatie

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:14

Sporten!
Ik ben 51 jaar nu 2 jaar geleden begonnen met zeer intensief sporten (naast dagelijks paardrijden natuurlijk); hardlopen en krachtsport met een personal trainer. Ben 8 kilo afgevallen, ik was 68 kg bij 1.70m en nu nog maar 60 kg. Verder heel gezond gaan eten, nauwelijks vlees, wel vis, veel groenten, nauwelijks bewerkt voedsel en supplementen bij gaan slikken. Oja, en Bach Remedie mix erbij nemen.
Ik doe overigens gewoon gezellig mee als er wat te vieren valt hoor :j

Nu heb ik nergens meer last van.
Bijkomend is dat ik nog nooit zo goed in mijn vel heb gezeten; alles past en zit leuk.... zelfs een bikini :))
Ben nog af en toe ongesteld, veel korter dan vroeger.
Ik vind het echt het ei van Columbus!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:05

Ik heb járenlang intensief gesport,voetbal, 2 x in de week trainen en elke zaterdag een wedstrijd.
Maar daar moest ik helaas mee stoppen na een tekenbeet, kreeg de ene na andere blessure en andere klachten.
Toen ben ik 8 mnd. geleden gestopt met roken,kreeg er iets van 6 á 7 kilo bij, van 51/52 kilo naar 58 kilo nu.Mijn buik is sinds een paar mnd. gaan groeien, en sporten kan ik helaas niet meer.Ik zou dolgraag weer willen voetballen,maar mijn botten,pezen/banden en spieren willen niet meer.
Afvallen lukt me wel,ik eet dan gewoon een poosje bijna niet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:15

Sporten (buiten veel met honden wandelen/paardrijden en mennen) kan ik niet. Ik heb posttraumatisch dystrofie en ben zeer blessure gevoelig wat ook nog eens lang duurt voor het weer over is :( Met als gevolg dat ik nu een chronische tennis arm en slijmbeurs ontsteking aan een schouder heb. En beide vinden het zeer leuk mij te plagen bij een beetje veel belasting.
Om in beweging te blijven doe ik pilates en yoga en wat sit ups en klooi wat aan met tai chi chi kung (zelf verdedigingstechnieken)

Volgens de orthomoleculair therapeut zouden er kruiden zijn die vrouwen in de overgang van hun overtollige vetjes af kan helpen, alleen weet hij niet welke -O- Het was iets uit de chinese geneeskundige leer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:20

...ik hoop dat hij wel naar je B12 heeft gekeken!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:28

Ik ook al een paar jaar in de overgang.... het ergste vind ik nog (afgezien van de kwaaltjes) dat ik geen zin meer heb in rijden. Vanaf mijn 6e mijn allergrootste passie en nu.... weg. Heb al 2 jaar niet meer op een paard gezeten...
Best zonde als je zoveel paarden om je heen hebt en alle faciliteiten :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:33

storrum schreef:
Ik ook al een paar jaar in de overgang.... het ergste vind ik nog (afgezien van de kwaaltjes) dat ik geen zin meer heb in rijden. Vanaf mijn 6e mijn allergrootste passie en nu.... weg. Heb al 2 jaar niet meer op een paard gezeten...
Best zonde als je zoveel paarden om je heen hebt en alle faciliteiten :+

Even in je profiel gespiekt :o
Is dit echt in Belgie ?? :wow: :~ Lijkt een heerlijke plek ! Mooie paarden en hondjes ook !
Jammer dat je geen zin meer hebt in rijden. Komt hopelijk gauw weer terug !

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 06:06

Goh die spekkies rondom mijn buik herken ik wel.
Dacht dat het aan mij lag.

Sporten.. wilde dat ik de energie en tijd voor had.
Mijn energiepotje is op na een dag werken.

Gisteren toevallig ineens wat ongesteld. Nu weer niets.
Ik heb een spiraaltje en na de ellende vorig jaar en onderzoeken toch een nieuwe geplaatst.
Ik bleef gewoon 2 a 3 weken ongesteld. (Zelfs met spiraal)
Na een behandeling bij de osteo ineens niets meer de afgelopen 3 maanden.
En nu ineens 1 uur wat vloeien nou ik teken ervoor en neem die spekkies wel op de koop toe

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 06:27

Ik heb de beste remedie gevonden tegen de kilo's.. Daar kan geen dieet tegenop.. Weduwe worden.. Dan eet of drink je bijna niets meer..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:34

Vera schreef:
Sporten!
Ik ben 51 jaar nu 2 jaar geleden begonnen met zeer intensief sporten (naast dagelijks paardrijden natuurlijk); hardlopen en krachtsport met een personal trainer. Ben 8 kilo afgevallen, ik was 68 kg bij 1.70m en nu nog maar 60 kg. Verder heel gezond gaan eten, nauwelijks vlees, wel vis, veel groenten, nauwelijks bewerkt voedsel en supplementen bij gaan slikken. Oja, en Bach Remedie mix erbij nemen.
Ik doe overigens gewoon gezellig mee als er wat te vieren valt hoor :j

Nu heb ik nergens meer last van.
Bijkomend is dat ik nog nooit zo goed in mijn vel heb gezeten; alles past en zit leuk.... zelfs een bikini :))
Ben nog af en toe ongesteld, veel korter dan vroeger.
Ik vind het echt het ei van Columbus!

wat knap!

rainbow8 schreef:
Ik heb de beste remedie gevonden tegen de kilo's.. Daar kan geen dieet tegenop.. Weduwe worden.. Dan eet of drink je bijna niets meer..

:(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:13

rainbow8 schreef:

nou, dan maar iets dikker hoor... :( :)