Intake met de kraamzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:49

malih schreef:
he gatver wie had je?

Ze schijnt ergens hoofd docent verloskunde te zijn aan een opleiding ergens in Amsterdam. Maar zat geen greintje empathie oid in.

Volgende keer ga ik trouwens enorm hard op mijn strepen staan. Tussen 11 en 14 komt er NIEMAND mijn huis binnen en worden de baby en ik met rust gelaten. Verloskundigen, GGD en weet ik het wie komen daar voor of daarna maar. Vorige keer kwam iedereen maar binnenlopen op momenten dat het hun uit kwam. Ellende!

Had fijne VK's hoor, echt. En een super kraamzorg. Maar zet gewoon om 11.00 het alarm erop en iedereen die dan durft te bwegen in mijn huis en meer dan 10 kilo weegt heeft een probleem!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:56

Ik vond dat inderdaad ook wel bizar := iedereen zit erop te hameren dat je goed je kraambezoek moet afspreken en goed rust moet nemen, terwijl die GGD en de verloskundige en de HA gewoon maar te pas en te onpas langskomen :? Die kunnen toch ook wel ff bellen of ze gelegen komen.. :\

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:59

Ik heb een bv infodag gehad maar helaas was dat een wassen neus. Had ik helemaal niets aan.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:59

Keet schreef:
Wij hadden een kraam van De Kraamvogel. Had in die tijd de sites doorgelezen van de bureaus, gekeken waar mijn verzekering mee samenwerkte en ervaringen uit mijn omgeving.

Mijn moeder komt ook van de Kraamvogel, die werkt daar :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:02

verootjoo schreef:
Ik vond dat inderdaad ook wel bizar := iedereen zit erop te hameren dat je goed je kraambezoek moet afspreken en goed rust moet nemen, terwijl die GGD en de verloskundige en de HA gewoon maar te pas en te onpas langskomen :? Die kunnen toch ook wel ff bellen of ze gelegen komen.. :\

Mijn huisarts was op vakantie toen ik bevallen was, maar had wel de vervanger op de voicemail want ik was niet thuis toen ze op bezoek kwam :+ (2 weken na de bevalling)
3 weken daarna stond de HA aan de deur en ik moest echt even 3 keer kijken en nadenken wie dat nou was. Zijn tas verraadde hem. Ben 3 jaar geleden hier gaan wonen en heb hem 1 keer gezien, kort voor de bevalling ivm een kwaaltje. We hebben het maar positief bekeken dat ik hem niet herkende :+

Kraamvogel is een vrij grote organisatie :)

Ik had een cursus bij de LLL gedaan voor mijn bevalling. Helaas kreeg ik 0.0 steun van de leidster toen ik met vragen kwam. Haar kind had wat gezondheidsproblemen dus ze had geen tijd. Punt. Geen doorverwijzing oid.
LK die langs kwam vanuit de Kraamvogel heeft nogmeer paniek en onduidelijkheid bezorgd helaas. Ben utieindelijk nog 3 weken aan het kolven geweest voor 5 ml opbrengst per keer :x en toen maar happy mama met kv geworden :)

Esplendido

Re: Intake met de kraamzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:07

Bij LLL zijn het allemaal vrijwilligsters met vaak een baan en een gezin. Die hebben inderdaad niet altijd tijd om langs te komen. En als er dan geen andere leidster in de buurt zit is doorverwijzen ook niet zo eenvoudig. Helaas kun je dan als leidster niks anders doen dan zeggen dat een moeder contact op kan nemen met een LK en daarbij mag een leidster geen namen van specifieke LK's noemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:09

Dat kan natuurlijk allemaal prima
Maar dan kun je dat ook op een manier brengen die iets handiger over komt als
"Geen tijd" punt :evaw:
Dat iets niet kan oid, prima
Maar hoe dat opgepakt word ligt heel erg aan de manier waarop je het brengt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:15

JudithKaneau nu ben ik wel benieuwd wie jouw moeder is, gezien je woonplaats :D Mn eerste kraamverzorgende woonde in hhw, en had volgens mij wel volwassen kinderen. Maar weet het niet precies meer, had het een beetje druk met mezelf en beeb :=

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:20

Laura82 schreef:
JudithKaneau nu ben ik wel benieuwd wie jouw moeder is, gezien je woonplaats :D Mn eerste kraamverzorgende woonde in hhw, en had volgens mij wel volwassen kinderen. Maar weet het niet precies meer, had het een beetje druk met mezelf en beeb :=

Bianca heet ze :) Maar ik moet zeggen, ik ken een heleboel collega's van mijn moeder die ook in hhw wonen :)
Laatst bijgewerkt door JudithKaneau op 05-08-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:21

Sonja_vR schreef:

Wij weten niet hoe het gesprek is verlooen dus kunnen niet oordelen. Bovendien gaf de leidster aan dat haar kind gezondheidsproblemen had op dat moment. Dat is natuurlijk een zeer legitieme reden om geen tijd te hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:23

JudithKaneau schreef:
Laura82 schreef:

Bianca heet ze :) Maar ik moet zeggen, ik ken een heleboel collega's van mijn moeder die ook in hhw wonen :)

Nee dat was ze niet. Haha, ik had al zo'n vermoeden, maar was toch wel een grappig toeval geweest

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:27

Tuurlijk is dat een legitieme reden om te zeggen dat je geen tijd hebt. Alle begrip voor. Maar geef dan even het algemeene telefoonnummer oid ;)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:47

JudithKaneau schreef:
Mijn moeder is kraamverzorgster, als je specifieke vragen hebt kan je ze even via een privé bericht stellen en zal ik ze doorgeven aan mijn moeder. Zo heb je antwoord van iemand uit het vak :)

Hier nog 1 met een moeder die kraamverzorgster is, ook mijn postvakje mag bestookt worden hahaha

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:51

Ik had echt niet iemand moeten hebben die vond dat mijn kind van mij weg moest hoor. Kreeg juist tips over veilig samen slapen in ons eigen bed als we tussendoor een slaapje deden samen. En voor de rest lag ze in de box. Je hebt je kindje 9 maanden in je buik gedragen en dan moet het ineens in een vreemde wereld helemaal alleen liggen. Lijkt mij vrij eng eigenlijk. Of ik ben daar dan apart in. :+

Vond het ook super simpel met bv. Want ze heeft nooit gehuild om eten omdat ik bij de eerste echte signalen al aan het voeden was. Dat zie je alleen als je kindje lekker bij je in de buurt ligt.

Ik heb verder geen cursus gevolgd, wel heel veel opgezocht op internet. Dus kende de houdingen al en hoe je kon herkennen dat ze goed aanhappen en dat het geen pijn mag doen. Vond het zonde van mijn tijd en geld want las zulke verschillende verhalen dat ik wel durfde te vertrouwen op mijn kraamzorg.

Scheelde bij mij qua bezoek ook dat iedereen gewoon netjes even belde en de enige die zo even aan kwam waaien was onze buurvrouw. Maar daar heb ik heel goed contact mee dus dat vond ik ook niet erg en ze kwam het echt heel netjes vragen of ik tijd had en het uitkwam. Heb me verder ook 1 keer gehouden aan het tussen de middag slapen. Vond het zelf niet nodig eigenlijk. Was ook niet moe, dus dan is het anders. Vond het wel lekker al die aandacht de hele dag. :')

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:08

Hier niemand die zo kwam binnenstormen qua visite gelukkig. Verloskundigen had ik nog nooit gezien, ik was meteen bij het ziekenhuis. Dus had weinig nut maar wel gezellig. Huisarts stormde naar binnen toen vriend de deur open deed, die zit bij een andere dus had zoiets van wie is dit haha. In ziekenhuis kwam onder rusttijd ook van alles langs, belachelijk. Iemand voor bekken iemand voor dit en voor dat, ik had nergens om gevraagd maar ok

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 17:11

Ik zal zeker de mensen nog een prive bericht sturen waarvan hun moeders kraamverzorgers zijn!

En ik zit bij Yunio qua kraamzorg. Ik heb daar toen die tijd voor gekozen omdat de praktijk van mijn vroedvrouw ook met hun samen werkt en hun een iets uitgebreidere site hadden dan andere kraamhulpen. Ook hadden hun veel informatie staan over borstvoeding dus dacht ik dat ik redelijk goed zat. Of dat echt zo is weet je nooit, dat moet ik maar zien.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:18

Hier is Yunio ook geweest. Prima ervaringen mee hoor! :) ook qua begeleiding met de bv. Dat die uiteindelijk niet is gelukt kwam iig niet door de kraamperiode :+ zelfs nog extra indicatie gehad.
Kind groeide gewoon niet, was pas na 4 weken op geboortegewicht. En ik werd zo ongelukkig en onzeker van alle bemoeienissen uit mijn omgeving dat we overgestapt zijn naar kv na 4 weken.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:19

Mijn enige eis was een wat oudere kraamverzorgster die mijn bemoeizieke schoonmoeder zou durven wegsturen :x
Dus geen lief jong meisje die nog niet zoveel ervaring had want dan wist ik al wel wie het onderspit zou delven. En ik durfde het inmiddels wel aan om tegen haar in te gaan maar had bij voorbaat al geen zin om in het kraambed die strijd aan te moeten gaan.
verdere eisen had ik niet, niet-roken was (is) voor mij vanzelfsprekend dus wellicht dat dat ter sprake is gekomen maar dat had ik niet als eis/wens bedacht.
Stagaires waren van harte welkom, ik ben ook in een academisch ziekenhuis bevallen ivm aangeboren afwijking dochterlief dus genoeg polonaise aan m'n lijf gehad daardoor :p
Geeft niet, laat maar kijken en proberen, we moeten het allemaal leren. Alleen prikken graag door iemand die het echt al goed kan ivm angst voor naalden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:31

Ik heb me weer aangemeld bij de waarden kraamzorg. Vorige zs wat websites bekeken en deze sprak me wel aan. Is ook prima bevallen, dus deze keer niet eens over een andere nagedacht eigenlijk. Ben benieuwd wat voor iemand we dit keer krijgen :) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:47

Esplendido schreef:
Sonja_vR schreef:

Wij weten niet hoe het gesprek is verlooen dus kunnen niet oordelen. Bovendien gaf de leidster aan dat haar kind gezondheidsproblemen had op dat moment. Dat is natuurlijk een zeer legitieme reden om geen tijd te hebben.

Maar dat is nu net het punt niet
Als er geen tijd is door omstandigheden (en dan ga ik altijd uit van legitieme omstandigheden) dan is dat geen enkel probleem lijkt me
Je kunt niet 24/7 aanspreekbaar zijn :n

Maar hoe je dat brengt/meld/verteld is wel van belang.
Als je mensen achterlaat met geen flauw idee van " wat nu ??"
Dan is dat verre van handig
Gooi er even een algemeen info voorziening of een verwijzing naar een organisatie oid tegenaan en je bent van het probleem af met dezelfde moeite maar degene met de vraagtekens kan gelijk door en voelt zich alsnog geholpen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:59

Sunrise19 schreef:
Ik had echt niet iemand moeten hebben die vond dat mijn kind van mij weg moest hoor. Kreeg juist tips over veilig samen slapen in ons eigen bed als we tussendoor een slaapje deden samen. En voor de rest lag ze in de box. Je hebt je kindje 9 maanden in je buik gedragen en dan moet het ineens in een vreemde wereld helemaal alleen liggen. Lijkt mij vrij eng eigenlijk. Of ik ben daar dan apart in. :+

Vond het ook super simpel met bv. Want ze heeft nooit gehuild om eten omdat ik bij de eerste echte signalen al aan het voeden was. Dat zie je alleen als je kindje lekker bij je in de buurt ligt.

Hier heb ik ook over gelezen maar ik zie het echt niet bij mijn kind -O- die ligt gewoon rustig te slapen en echt op eens gaan z'n ogen wijd open en gelijk het alarm erop :+ ik heb wel eens geprobeerd om dan iets eerder proberen te zijn, maar dan slaapt hij echt nog en doet hij gewoon niks :') dus hier is het wel huilen om voeding.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:17

Cerilene_ schreef:
Ik heb me weer aangemeld bij de waarden kraamzorg. Vorige zs wat websites bekeken en deze sprak me wel aan. Is ook prima bevallen, dus deze keer niet eens over een andere nagedacht eigenlijk. Ben benieuwd wat voor iemand we dit keer krijgen :) .

Daar werkt m'n moeder! :D vind het zelf fijn dat ze daar veel (verplichte) bijscholing over borstvoeding en andere dingen moeten doen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:24

Ook dat wel/niet huilen om voeding is zo kindgebonden als wat. Samenslapen heb ik niet gedaan maar had gewoon het geluk met een luidruchtige geduldige smakker die zo luidruchtig smakte dat zelfs de papa meteen wist dat het voertijd was daar kon je eigenlijk gewoon niet te laat bij zijn :D
Laat je niet gek maken door perfectie verhalen.
Dat is hetzelfde dat als jij met een peuter met driftbui zit en een willekeurige voorbijganger zegt doodleuk: mijne deden dat nooit _-:(

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:53

Ik ben bij de kraamvogel gegaan omdat ik 3 leuke mensen kende die daar werkte. Helaas geen van die beschikbaar en ik kreeg een vreselijk mens.

Als er ooit een volgende komt dan ga ik direct bellen als ik haar niet leuk vind.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:09

ik zat ook bij de kraamvogel en ga mij ook zeker weer bij hun aanmelden bij een volgende zwangerschap. Heb van de 3 die gehad heb 2 hele leuke en lieve gehad. degene die ik de eerste 2 dagen had was echt verschrikkelijk. Was om de havelklap aan het roken en eigenlijk alleen maar bezig met wat ik wel en niet mocht. mocht niet eens de katten hun waterbak vullen. Was meteen het enigste wat jij doet is rusten en je kind voeden.