Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:purny schreef:Internet is niet altijd betrouwbaar. Google maar eens op zware hoofdpijn dan beweert het internet dat je een hersentumor hebt
Gelukkig werd er hier verwezen naar de officiele richtlijnen van het RIVM, en niet naar een random tweet van een random vreemdeling 'ergens' op het internet.
_Nelleke_ schreef:Nee die reactie was niet naar jou maar naar Lusitana. Sorry dat dat niet helemaal duidelijk was.
Jouw reactie snapte ik wel.
Citaat:10 min later de HAP (huisartsenpost) gebeld en daar vonden ze het nogal stom dat ik donderdagochtend was gevallen en nu pas bedacht dat ik een tetanusinjectie nodig had.
Lusitana schreef:Dan strijk je tegen haren.
Lusitana schreef:@Shadow, niemand laat zich graag vertellen wat ze moeten doen door een ander als dat niet je baas is
Citaat:Ik doe gewoon niet mee aan "ja het zijn een stelletje klootzakken op de HAP".
Shadow0 schreef:Lusitana schreef:Dan strijk je tegen haren.
Als artsen en assistenten daar zo gevoelig voor zijn, hebben ze geen professionele houding. Daar hoor je gewoon boven te kunnen staan.
Als artsen en assistenten daar zo gevoelig voor zijn, hebben ze geen professionele houding. Daar hoor je gewoon boven te kunnen staan.
Verder lijk je erop uit om de TS in een hoek te drukken, door op allerlei mogelijke manieren te 'bewijzen' dat er iets bepaalds gebeurd moet zijn wat hoe dan ook uitkomt op dat de TS fout zat. Niet door eerst alles op een rijtje te leggen en dan objectief tot een conclusie te komen, maar door op voorhand aan te nemen dat de HAP het volste recht heeft om te doen wat ze doen, wat dat dan ook is, en vervolgens alles wat er geschreven wordt zo uit te leggen dat de HAP altijd goed zit en de TS altijd fout.
Citaat:@Shadow, je kunt wel uitgebreid de tijd gaan nemen voor theekransjes met 'zelfreflectiemomentjes' en eindeloze communicatie en uitleg, maar in die tijd zijn er ook tig wonden te bekijken, te verbinden en indien nodig de bijbehorende patiënt te voorzien van een tetanusbooster.
Soms is het gewoon sneller wanneer je zegt 'het is hoogstwaarschijnlijk dit of dat' dan dat je in een indrukwekkend betoog alle argumenten daarvoor of tegen aan de patiënt gaat oplepelen. Je hoeft geen rechter te overtuigen, je moet een wond beoordelen en/of behandelen.
Dat je die argumenten waarmee je tot een (voorlopige) diagnose komt niet uitgebreid gaat uitleggen, betekent daarbij overigens niet dat je ze niet gebruikt om tot een oordeel te komen.
Janneke2 schreef:Citaat:@Shadow, je kunt wel uitgebreid de tijd gaan nemen voor theekransjes met 'zelfreflectiemomentjes' en eindeloze communicatie en uitleg, maar in die tijd zijn er ook tig wonden te bekijken, te verbinden en indien nodig de bijbehorende patiënt te voorzien van een tetanusbooster.
Soms is het gewoon sneller wanneer je zegt 'het is hoogstwaarschijnlijk dit of dat' dan dat je in een indrukwekkend betoog alle argumenten daarvoor of tegen aan de patiënt gaat oplepelen. Je hoeft geen rechter te overtuigen, je moet een wond beoordelen en/of behandelen.
Dat je die argumenten waarmee je tot een (voorlopige) diagnose komt niet uitgebreid gaat uitleggen, betekent daarbij overigens niet dat je ze niet gebruikt om tot een oordeel te komen.
Volgens mij gaat het in dit topic krek om een wond die niet is beoordeeld.
Polly schreef:De verpleegkundige die mijn terminale moeder verzorgde zei zelfs letterlijk 'medische mensen moet je niet opjagen, dan gaan ze alleen maar langzamer werken'
Sammy_xxs schreef:Dank jullie wel![]()
En de huisarts heeft toch wel een tetanus injectie gegeven, ze zei wel dat ze tegenwoordig eigenlijk niet weten of tetanus nog wel bestaat want aangezien iedereen er voor geënt is is de kans dat het niet meer of haast niet meer voorkomt, maar ze geven het toch voor de zekerheid want je weet maar nooit.