Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:42

Joy_Mennings schreef:
Ik lees even mee.

Heb deels dezelfde klachten. Voornamelijk de vermoeidheid.

Ook een vitamine D tekort gehad vorige winter en was na een kuurtje weer op peil. Na de zomer weer laten prikken en nog steeds hoog genoeg, wel gezakt. Ik zelf ben al 3 tot 4 jaar aan het kwakkelen met mn gezondheid. Heb al verschillende artsen in het ziekenhuis gezien en mijn huisarts wil verder ook niks meer doen.

Ik vind het wel grappig dat iemand hier de prik tegen baarmoederhalskanker noemt. Ik ben na die prik gaan kwakkelen en heb er continu aan getwijfeld of dat misschien de oorzaak kan zijn. Maar volgens meerdere artsen kan dit niet, zoals TS ook al zei. Ik weet het zelf niet maar heb er in ieder geval wel spijt van dat ik die vaccinatie heb genomen.

Ja was ik o.a... ik lees zoveel horrorverhalen erover!
Ik heb hem toen bewust NIET genomen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:42

Hopelijk kan de internist wat vinden. Het ziekenhuis waar ik heen ga (loop daar ook voor m'n ogen, die zijn niet goed) hoort blijkbaar bij de 10 beste ziekenhuizen van NL. Hoeft natuurlijk niets re zeggen maar toch.

Burn out zou een goede optie kunnen zijn hoor. Behalve de stress die ik krijg van bijvoorbeeld school en werk, gaat het ook niet goed met enkele mensen die dicht bij mij staan. M'n beste vriendin is ongeneeslijk ziek en het begint nu slechter te gaan. Ook gaat het niet goed met mijn opa en nog een andere vriendin. Ik ben gewoon ontzettend bang om ze te verliezen en lig daar vaak wakker van.

Vannacht was ook echt vreselijk, was heel misselijk en heb de hele nacht ontzettend gespannen in m'n bed gelegen daar ik een grote angst voor overgeven heb. Deze nacht heb ik amper geslapen en twijfelde dus ook of ik naar school zou gaan. Maar ik heb besloten het wel te doen zodat ik daarna nog naar stal kan. Hopelijk doet vitamine P me goed.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:49

Ik wil niet direct alles afschuiven op een burn out hoor, het is ook goed dat je naar de internist gaat nog. Maar problemen in de directe omgeving (in dit geval je zieke dierbaren) is 1 van de oorzaken van veel stress met soms als gevolg een burn out. Maar bespreek dit met je huisarts en laat je doorverwijzen hiervoor, ik had er zonder hulp nooit zelf uitgekomen!

Rustig aan vandaag, goed luisteren naar je lichaam, die schreeuwt al een tijd om aandacht :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:18

Mocht iemand nog volgen :), afgelopen donderdag ben ik naar de internist geweest. Ze heeft me een lijst meegegeven waarop ik bloed moest laten prikken. Heb dat maar meteen gedaan rn vrijdag krijg ik de uitslag. Ook heeft ze me oppervlakkig onderzocht maar kon niets vinden. Ik ben benieuwd wat er uit de bloedtesten komt.

Jayney

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:57

Ik volg al een poosje als stille meelezer. Ik herken wat dingetjes dus ben erg benieuwd of er wat uit je bloedtesten komt!

Wel vreselijk vervelend voor jou dat het ook je dagelijks bestaan zo hindert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:49

Er is niks uitgekomen. De internist wilde me doorverwijzen naar een psycholoog om met mijn klachten leren om te gaan, ze zei dat ze niks voor me kon doen. Na heel onvriendelijk en vooral onprofessioneel door haar/het ziekenhuis behandeld te zijn, gaan we even kijken hoe het nu verder gaat. Ze zien ons daar iig niet meer terug maar we laten het hier niet bij zitten. Alleen nu bedenken hoe en wat.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:09

Toen ik je startpost zag moest ik direct denken aan vitamine D tekort. Ik zie dat dit o.a. ook is gediagnosticeerd. Mijn vriend heeft exact hetzelfde gehad namelijk en moest ondanks de spoedkuur ook elke dag vitamine D blijven slikken. Hij heeft dit een tijdje niet gedaan en hij zakte meteen weer terug naar zijn klachten. Het blijkt dus dat hij te weinig vit D kan opnemen en zal daarom de rest van zijn leven aan de dagelijkse dosis zitten.

Ook ben ik zelf binnenste buiten gekeerd inclusief een internist waar ik niks mee opschoot. Ook bij mij is chronisch vitamine D tekort geconstateerd. Ik slik/drink (poedervorm) dus ook elke dag vit D en heb tot nu toe geen klachten meer gehad.

Mijn advies zou toch zijn om de vitamine D wat meer in de gaten te houden. Hij kan namelijk heel snel pieken maar ook net zo snel weer dalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:23

Nouja het probleem is een beetje dat de klachten niet afnamen tijdens het slikken van de medicijnen, en ook niet toen ze weer op peil waren. De waarde was goed maar er veranderde vrijwel niets voor mijn gevoel. Dus ik vind het lastig om te beslissen of het daar aan ligt, ik denk zelf nog steeds dat het een andere oorzaak heeft, maar welke, geen idee :(.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:46

Vervelend dat er nog steeds geen diagnose is...!

Waaruit precies bestond het gebrek aan professionaliteit...?
(Als de juiste testen zijn uitgevoerd maar geen afwijkingen laten zien, dan kan deze arts ook idd niets voor jou doen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:05

Laten we het erop houden dat we ontiegelijk lang gewacht hebben (en dan heb ik het over bijna 1.5 uur uitloop) voor een afspraak die max een kwartier duurde, waarvan we 2x aangekeken zijn en de arts voor de rest aan de telefoon hing over een andere patiënt. Er werd tussen neus en lippen door gezegd dat ik naar een psycholoog moet en dat was het. Daar hebben we meer dan een uur op zitten wachten omdat alles uit liep. Ik treed liever niet in verdere details ivm privacy v/h ziekenhuis en de klacht die we gaan indienen, heb geen idee of het daar invloed op heeft maar dat heb ik liever niet zo online. Het had ons in ieder geval gewoon per telefoon meegedeeld kunnen worden, dan had ik geen drie lesuren school gemist en m'n moeder niet vrij hoeven nemen voor niets.

Dat er uit de uitslagen niets komt is geen probleem en daar kan de arts niets aan doen. Ik verwijt dat haar dan ook niet. Wat ik wel heel jammer vind is dat ze mij de indruk gaf alsof ik me aanstelde en alleen een beetje moe ben. Er was nul bereidheid mij te helpen en daar baal ik van.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:34

Jouw verhaal is zo herkenbaar. Van de klachten tot en met dat de huisarts én internist zegt dat het wel tussen de oren zal zitten..
Ik slik op dit moment ook vitamine D3 bij, en magnesium. De klachten zijn licht verminderd, maar weg zijn ze nog lang niet..

Daarom blijf ik ook graag even volgen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:04

Ja, het was veel simpeler en minder belastend geweest: per telefoon "ik kan niets doen".

Maar als je geen afspraak maakt om de uitslag per telefoon te krijgen (dat kan in principe wel) is dit de ""normale"" gang van zaken.

Vriendelijkheid zou de arts niet misstaan - en een goed gepland spreekuur kan ook geen kwaad. (Maar 1 spoedgeval en het schema is naar de maan.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:13

Het probleem is meer dat ze én een spreekuur heeft waardoor ze elke keer opgebeld werd, én daar met mij zat. Maak dan geen afspraken die door elkaar lopen, ik heb het hele verhaal gehoord over een patiënt die door haar behandeld werd, informatie die ik niet behoor te weten en die de arts niet in mijn bijzijn mág bespreken. Het gaat niet alleen om vriendelijkheid, het is gewoon ontzettend vervelend als je daar als patiënt zit en ze zich niet met jou bezig houdt, niet eens weet wat je klachten zijn (ze had het over vermoeidheid en dat ik daar mee moet leren leven, dat is níet alleen waarvoor ik daar ben) en ik vind dat zij zich daar best meer voor mag inzetten. Makkelijk geld verdienen zo. Dat ze dan ook nog eens bijna schreeuwend duidelijk probeert te maken dat ze alles tegelijk moet doen (telefoon nog aan haar oor) getuigt niet van professionaliteit imo. Maar misschien verschillen we daarin :).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:15

Nee, daar verschillen wij totaal niet in.

Maar telefoongesprekken en chaos "kunnen gebeuren". Reuze irritant, dat wel, maar niet klachtwaardig.
Melden kan geen kwaad - het hoort beperkt te blijven tot 'zo gaat het het eerste uur na een spoedgeval' en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:18

Gelukkig maar ;)! Jammer dat het zo moest gaan, ik ben wel heel tevreden over de rest van het ziekenhuis. Maar niet-luisterende artsen ben ik daar helaas wel vaker tegen gekomen.

Maar goed, dat is geweest. Nu even kijken wat de volgende stappen zijn. Over 2 wkn word ik eerst geopereerd en daarna zien we weer verder.

Ik zie nu je edit. Chaos oid is niet klachtwaardig idd en daar heb ik dan ook geen problemen. Ziekenhuis blijft ziekenhuis, daar gebeurt dat nou eenmaal. Helaas kan ik hier niet in details treden over wat er verder gebeurd is maar het is imo zeker klachtwaardig :j. Alleen nog kijken of we die uberhaupt gaan indienen, haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:27

Heb je ook last van een irritantie/kriebel kuchje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:29

Ja, daar heb ik ook zeker last van. Zo'n vervelende die niet weg gaat, hoe hard je ook hoest. Erg vervelend :').

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:31

Longfunctietest laten doen.

Ik bleef na mijn laatste keer ziek zijn een kuchje houden (zware bronchitis en max. aan ab kuur gehad). Door de longfunctietest kwamen we er achter dat er gewoon nog steeds een ontsteking aanwezig was in mijn longen. Bij mij zit het probleem in de chronisch ontstoken bijholtes dit hoort normaal gewoon je maag in te lopen, maar bij mij kom het dus in mijn luchtwegen terecht.

Als de rotzooi trouwens in je maag kom kan je daar ook behoorlijk beroerd van worden.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:49

Jeetje wat balen zeg dat het zo is gelopen en dat er gevonden wordt dat je maar naar een psycholoog moet gaan.

Ik was binnenste buiten gekeerd en ook zonder resultaat en afgewimpeld als ga maar naar een psycholoog. Ik ben vervolgens bij een psycholoog geweest en daar mocht ik na een kwartier vertrekken het was niet psychisch. Dus weer terug naar de huisarts, het was dit keer een arts in opleiding zij verwees mij door naar meander ziekenhuis in Amersfoort naar de neurologie afdeling. Nu aankomende donderdag moet ik een nachtje en dag in het ziekenhuis slapen en doen ze een onderzoek om te zien waarom ik ook dagelijks moe ben ook na goede nachtrust moe opsta.

Mijn punt is misschien moet je gewoon aan blijven dringen op meer onderzoek. Meestal zijn huisartsen niet te beroerd om een verwijs brief te schrijven. Probleem is alleen vaak dat er aardig wat aandringen voor nodig is :\

Ik hoop dat er toch nog iets getest kan worden bij jou en dat ze je symptomen serieus nemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:40

Via een longfunctie test er achter komen dat je een ontsteking hebt????? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit kun je alleen op een torax foto of scan zien en via het bloed. Logfunctie test doen ze om te kijken hoe ver je longen kunnen ontplooien en of er genoeg zuurstof door je bloed word opgenomen.
Ik krijg het 3 x per jaar dus weet waarover ik het heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:44

rapido schreef:
Via een longfunctie test er achter komen dat je een ontsteking hebt????? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit kun je alleen op een torax foto of scan zien en via het bloed. Logfunctie test doen ze om te kijken hoe ver je longen kunnen ontplooien en of er genoeg zuurstof door je bloed word opgenomen.

Zeker arts als je het zo goed weet. :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:18

allereerst heel veel sterkte, ik hoop voor je dat je je snel beter voelt!

ik heb alleen jou antwoorden gelezen, wat bij in mijn hoofd komt: jij zegt dat jij al problemen hebt met jou ogen, kan het niet zijn door deze problemen dat je je zo ziek, zwak en misselijk voelt?

ik heb bijna 11 jaar geleden een zwaar ongeluk gehad, ik was destijds zo goed als blind. ik had alleen alles in zwart/wit gezien en alles erg wazig, kortom geen hand voor ogen kunnen zien..
ik heb gemerkt dat ik daardoor minder energie had en zodra mijn ogen moe waren voelde ik mij hondsberoerd. ik moet dan echt even slapen.

ik ben daarna een paar jaar verder een halfjaar ziek geweest door pfeiffer, ik heb een aangepast rooster voor mijn werk gekregen. ik was toen overspannen en overwerkt, tegen burnout aan.
alles was teveel en had mij ook niet goed gevoeld.

nu: zodra mijn ogen moe zijn krijg ik hoofdpijn en wordt ik lusteloos, ik kan nu wel weer zien voor 99%. voor die 1% heb ik een bril wegen in de verte kunnen kijken. ik wordt niet echt meer ziek als mijn ogen moe zijn, ook omdat alles zich weer goed heeft hersteld.

versta je wat ik bedoel? ik denk dat je na je ogenoperatie eenvoudig te snel wilt, jou lichaam kan zich niet uitrusten na deze operatie. doordat je je niet 1 keer uitgerust hebt, wordt je lichaam overbelast.

mij is na mijn ongeluk gewaarschuwd dat ik rustig aan moet doen, als ik dat niet deed dan heb ik mijn hele level iedere dag hoofdpijn. ik kon ook niet rustig aan doen. ik was toen iedere dag bij de paarden, ik had iedere dag de paarden verzorgt en de stallen uitgemest voor 5 paarden en een pony. (ik had mijn school en mijn stagen en mijn werk, en de andre huisdieren)
als dank heb ik mijn hele rug daarmee kapot gemaakt en ik heb geregeld hoofdpijn... omdat ik vertikt heb om rustig aan te doen.
Ik kan zelfs niet meer mijn bodum dweilen omdat ik daarna niet meer pijnvrij lopen kan.. (ik ben bijna 26 jaar)

IK wens jou heel veel sterkte, ik hoop dat er voor jou snel iets uitkomt. dat je weet wat er aan de hand is!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:54

Marcella schreef:
rapido schreef:

Zeker arts als je het zo goed weet. :+

Als jij nou gewoon ff goed leest +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:27

Mocht het nog iemand interesseren :), een kleine update. Helaas bleven de klachten aanhouden en ben ik in april weer naar de HA geweest om een plan op te stellen. Elke keer dat ik ziek werd, moest ik meteen langs komen om mij te onderzoeken.

Ik ben heel vaak langs geweest :'), en er is uitgekomen dat ik iedere keer last heb van een virale luchtweginfectie in de bovenste luchtwegen. Ook zit mijn neus eigenlijk chronisch verstopt en zit er nogal wat vocht achter mijn oren, wat resulteert in dichte oren. Nu heb ik een neusspray meegekregen die ontstekingsremmend werkt. Die gebruik ik nu zo’n twee maanden maar ik merk geen verbetering, de spray is nogal pijnlijk en ik heb regelmatig een ‘bloedneusje’ (niet heel heftig maar het bloedt wel).

Afgelopen woensdag ben ik weer langs geweest en ik heb een doorverwijzing gehad naar de KNO-arts. Die is mijn laatste redding, de huisarts zei dat er voor de rest anders ook niet veel over bleef om nog te doen. Ik ben iig heel blij dat ze zo betrokken is, ze wil het ook graag oplossen en dat vind ik erg prettig. Hopelijk komt er wat uit, ik begin er een beetje moedeloos van te worden... Maar we blijven positief :)!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:35

Heb je al eens via prohealth op lyme laten testen?
Ik krijg hier akelige alarmbellen bij eerlijk gezegd.
En verder, heeft de internist je schildklier getest?
Ik heb het idee dat ze maar wat aanprutsen met je.