Zijn er nog mensen met een laag zelfbeeld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 15:31

rainbow8 schreef:
Na het topic doorgelezen te hebben en getwijfeld te hebben of ik wel of niet zal.reageren of onder meeleessteen zal blijven zitten.. Toch maar besloten om onder meeleessteen te blijven zitten.. Ik wil niet zielig doen met mijn verhaal..

Het enige dat ik er wel over kwijt wil is dat ik door een soort van NLP mezelf goed geholpen heb en dat ik rechter overeind sta en mezelf wel goed genoeg vind.. En heb voor mezelf besloten dat als men mij niet accepteert zoals ik ben, men mij niet waard is.. En dat zijn heel veel mensen niet..

Voor de gepeste mensen en de mensen in dit topic wil ik wel meegeven dat jullie het allemaal waard zijn om van jezelf te houden en dat jullie het wel waard zijn om van gehouden te worden..

Dit was even zeer kort door de bocht, dat weet ik..

Soms stel ik mij de vraag ook of het wel zo goed is om altijd maar te vertellen wat je meegemaakt heb en denk ik stop met je te wentelen in zelfmedelijden. Dus ik begrijp zeker je standpunt! Langs de andere kant kan delen ook helen en zie je dingen in een ander perspectief. En je zal nooit zielig doen als je jouw verhaal deelt. Natuurlijk moet je er ook achter staan als je dit doet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:08

Afbeelding
Zo duidelijk genoeg?? Om maar te zwijgen over de rest van het mentale, fysieke en seksuele geweld wat ik m'n hele leven heb meegemaakt..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:43

rainbow8 schreef:
[ [url=m/BCAL7P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo duidelijk genoeg?? Om maar te zwijgen over de rest van het mentale, fysieke en seksuele geweld wat ik m'n hele leven heb meegemaakt..

Lieve rainbow8 wat is er jou ongemeen veel onrecht aan gedaan.

Ik heb echter het gevoel dat je kwaad reageert op mijn bericht. Ik wou jou zeker niet uithoren of zo. Maar misschien is het jouw woede omwille van wat jou is aangedaan dat ik voel. Verbeter mij gerust!

En meid, jij mag echt wel boos zijn hoor. Heb ik alle respect voor.
Ik ben heel blij dat je toch mensen rondom jou hebt die wel goed zijn en waar je steun vindt!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:45

Fennadev schreef:
Ik zou wel geïnteresseerd zijn, alleen de kop van Holland is voor mij te zuidelijk helaas.

Ik ga vanavond eens proberen met een positief gevoel naar de menles te gaan en tevreden te zijn met wat mijn pony wel aankan, want ik raak nu alleen al-gestressed door het idee dat weer naar les moet en hij waarschijnlijk weer-niet gaat luisteren naar-mij en ik daardoor een waardeloze menner lijk en-ben. En ik durf geen initiatief te tonen door mijn eigen lijnen te rijden. Misschien had ik ons niet moeten inschrijven voor de b dressuur proef morgen eigenlijk. Boscrossen vindt hij-trouwens wel helemaal het einde, we zijn woensdag dwars-door de-modder gecross't met de sulky haha.

En hoe was de les?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:08

Laibadji:
- Sorry.. Ik had zo niet mogen reageren.. Er spelen momenteel meerdere privé dingen.. Ik gebruik altijd dubbele leestekens.. Dus voel je ajb niet persoonlijk aangevallen.. Je hebt het al lastig genoeg..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:15

rainbow8 schreef:
Laibadji:
- Sorry.. Ik had zo niet mogen reageren.. Er spelen momenteel meerdere privé dingen.. Ik gebruik altijd dubbele leestekens.. Dus voel je ajb niet persoonlijk aangevallen.. Je hebt het al lastig genoeg..

Rainbow8 niet erg hoor. Ik heb ondertussen geleerd van dingen te bevragen en hierover te communiceren ipv mij heel veel zorgen te maken.

De ene dag lukt dat beter dan de andere.

Jammer dat het voor jou momenteel een moeilijke periode is. Sterkte!

Laibadji

Re: Zijn er nog mensen met een laag zelfbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:04

En daar is het zwarte beest weer... bah bah bah....

Even verder vertellen over mijn 'op weekend met vrienden' verhaal...
Aangezien mijn vriend smid is en het paard van mijn vriendin haar vriend nog moest beslaan worden voor het weekendje naar zee, zijn ze hier op woensdag avond toegekomen. De vriendin was vrij gereserveerd. Het ijs moest precies gebroken worden. Dus ik zet mijn trots en gekwetst ego op zij en begin over koetjes en kalfjes te praten. 2 uur hebben we over alles gebabbeld maar niet over het ongeluk noch het weekend. Nochtans heb ik af en toe een hint gegeven en ben ik er over begonnen.

Omdat ik weet dat mijn vriendin het zo lastig heeft met terug te moeten gaan werken, heb ik haar op zondagavond (de zondagavond van het weekendje uit) een whatsapp gestuurd om haar veel moed in te spreken en haar een hart onder de riem te steken. Hier reageerde ze heel goed op. Ook de dagen nadien heb ik haar proberen steunen.

Nu is het ook de bedoeling dat we met dit vrienden groepje Nieuwjaar gaan vieren. 1 van de meiden stuurt om samen te komen op een zondagnamiddag en wafels te eten. Ik kan echter niet want ik ga op wedstrijd en laat dit ook weten. De andere meid bevestigd direct en ziet het helemaal zitten.
Als tegenprestatie stel ik voor om bij ons thuis eens af te spreken op een vooravond (voor de kindjes makkelijk zo kunnen ze mee en is iedereen op zijn gemak) en bij ons thuis iets te eten.

Dit appje had ik gisteren in ons groepje verstuurd rond 10u. Pas vandaag antwoord gekregen om 8u30. Nochtans had de ene vriendin dit bekeken 1 minuut na verzenden (van haar nog geen reactie gekregen) en de andere vriendin had dit bekeken rond 15u45 en heeft deze ochtend geantwoord.

Ik weet echt niet wat ik hier moet van denken... Ik vind van mezelf dat ik echt wel mijn best doe naar het groepje toe, toch voel ik mij er niet echt bij horen. Wat vinden jullie? Jullie bekijken het vanuit een ander oogpunt?
Ben ik misschien te paranoïde? Ik geef wel toe dat mijn gevoelens van minderwaardigheid en reeds het gevoel hebben van buiten gesloten te zijn en van niet goed genoeg te zijn in hun ogen, heel hard meespeelt in mijn beeldvorming.

Ik ben eergisteren ook naar een craniosacraaltherapeut geweest. Wat een ervaring was dat. Ik wist niet dat aanraking en drukpunten zo sterk emoties konden los maken. Wanneer de therapeut te dicht bij mijn sterkste emoties kwam moest hij van mij wel stoppen. Ik kan dat niet aan. Ik wou vluchten en mezelf beschermen.

Wat doet het zo een pijn nog maar in de buurt te komen van mijn emoties en angsten...

De therapeut heeft mij de keuze gegeven of ik maak een afspraak en we werken er verder aan of ik doe het niet.

Nu word ik natuurlijk heen en weer geslingerd van de wil om door mijn emoties en angsten te geraken maar ook de hele grote angst voor mijn emoties en de overspoeling van emoties.

Ik lig echt helemaal in de knoop met mezelf en weet niet meer hoe ik er uit moet geraken. Ik ben dagelijks kwaad op mijn vriend en de wereld. Ben zo moe en toch blijf ik verder ploeteren. Soms zou ik zo graag hebben dat er eens iemand voor mij zorg draagt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:54

Nu ook antwoord gekregen van mijn 'beste' vriendin... Beiden weten niet of het past en zijn eerder negatief en vrezen er voor dat het lukt. Eerst een hele dag geen reactie en nu van beiden dezelfde reactie.

Wat mij eigenlijk nog het meeste kwetst is dat mijn 'beste' vriendin mijn worsteling kent en weet dat ik mij niet goed voel en dat ik mij minder voel dan hen...

Maar ben ik nu te ver aan het gaan? Ben ik de moeilijke? Kan ook he, want met mijn gedachtegang omgaan is denk ik ook heel vermoeiend voor mijn omgeving.

En langs de ene kant denk ik stop met jezelf altijd te willen aanpassen aan anderen maar aan de andere kant voel ik mij zo een gekwetst kind... (En dan ben je 32 :() En dan denk ik nu weer. Ach stop met het zelfmedelijden en geef jezelf een schop onder je kont. Doe nu eens niet belachelijk... Weet je stop gewoon die vriendschap en ga voor jezelf... maar dan heb ik bijna niemand meer... en is vluchten wel het beste om te doen... kom ik dan niet alleen op een eiland te staan...
En dit de hele dag door....

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:13

Als ik jou was zou ik het laten verwateren, het voelt niet als een gelijkwaardige relatie aan. En bij vriendschap moet je je niet zo voelen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:33

Heb het hele topic even doorgelezen, maar ik herken mij ook heel erg in het lage zelfbeeld tot in het negatieve toe. Wat ik heel lastig vindt, want niemand snapt het. En het is soms ook heel onlogisch voor mezelf waarom ik dat voel en een ander dat totaal niet vindt.
Sinds ik een vriend heb is het een stuk beter geworden, maar ik heb dan ook wel de allerliefste gevonden. :)
Totdat ik de vriendinnen/scharrels van mijn vriend tegenkom, mooie slanke meiden. En dan komt mijn vriend met mij aanzetten. Dat ik mezelf echt tot in het diepste dal naar beneden kan praten. Wat ik dan aan 1 iemand vertel maar die ziet dat totaal niet en wordt dan ook een beetje boos (logisch).

Maar jeetje soms irriteer ik mezelf er gewoon aan. Ik vind mijn vriend echt fantastisch en zeg dat dan ook tegen hem, maar als hij dat terug zegt sla ik dicht. Komt amper binnen en ik geloof hem bijna niet want waarom vindt hij dat wel en aaaaaaal die andere mannen waarmee ik gedate heb niet..
Oke heel onlogisch verhaal, maar komt omdat ook ik vroeger gepest ben.
Niet zo erg als hierboven is beschreven, dat is gewoon onmenselijk en verschrikkelijk dat dat allemaal zo kan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:42

Eerlijk gezegd zou ik dan ook niet later komen op oudejaarsavond en dat gewoon gezellig met je vriend vieren ,ts.

Rainbow8, wat heb jij een verschrikkelijke jeugd gehad zegt. Zelfs ik als buitenstaander kan me daar ontzettend boos om voelen. Sterkte met alles op het moment en je mag ook altijd pb'en. Ik ben een heel goed luisterend oor.

De lessen gaan hier steeds beter en mijn kleine jongen doet heel erg best voor me. Zo erg dat zijn vacht eraf moet, want anders zweet hij zich nog eens ziek.

Verhaal hierboven is wederom herkenbaar.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:42

Een tijdje geleden heb ik hier informatie ingewonnen voor een nieuwe "iets" dat ik samen met een vriendin in de wereld wilde zetten (beiden met studieachtergrond als psycholoog en coach!).

Hieruit zijn we met een happinezz box gekomen, een soort van abonnement dat je afsluit waardoor je elke maand 1 opdracht of tool ontvangt waarmee je aan de slag kan. Dit zou zowel gaan over opdrachten per echte post en per mail en evt. zelfs de mogelijkheid dat er een face-2-face iets tussen zit. De "boxen" zouden afgestemd worden op het individu, dus geen standaard pakket wat je in en bepaalde volgorde toegestuurd wordt, maar echt wel op maat van jou.

Kunnen jullie me hier ook weer feedback op geven?

Zou je zoiets leuk vinden?
Zou zoiets je kunnen helpen?

Prijzen houden we bewust zo laag mogelijk.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 22:36

Ik vind het een goed idee. Echter, hoe gaan jullie dit op maat van jullie klanten maken? Intakegesprekken? (telefonisch of face to face)
Want je moet ergens wel aanknopingspunten hebben? Zijn er dan tussentijds ook evaluaties zodanig dat jullie het traject kunnen bijsturen?
En wanneer stopt de ondersteuning? Na x aantal opdrachten of wanneer de klant dit aangeeft of na evaluatie?

Hoe gaan jullie meten dat jullie pakket jullie klant ondersteund en helpt?

Maar alleszins jullie idee is top!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:18

Wel voor de intake hebben we al een deel standaardtools die zowel persoonlijkheid als leven in kaart brengen. Iemand die vooral op emotioneel vlak tegen dingen aanloopt, heeft geen behoefte aan tools die bvb arbeidsgeorienteerd gaan werken ... Dat is al een eerste schifting naar "wat biedt je individueel aan".

Het is dus geen tool voor mensen die echt psychiatrische hulp nodig hebben, maar we zien in de praktijk vaak dat mensen eerst door coach a en b met een opleiding van een aantal uren "geholpen" worden, 1000-en euro's kwijt zijn en dan alsnog bij een psycholoog belanden omdat ze te lang doorgaan en geen adequate hulp gevraagd/gekregen hebben.
Eigenlijk hopen we vooral die mensen die dat patroon zouden doorlopen te bereiken ... Omdat we geloven dat die met een massa zelfhulp met wat persoonlijke interactie zelf heel veel kunnen bereiken. Alleen geldt daar ook een beetje door het bos de bomen niet meer zien.

Traject zou ook gewoon per maand zijn, zo werk ik met mijn face-2-face cliënten ook. Ik hou er zelf niet van een compleet "traject" te verkopen, soms ben je na 3 sessies al klaar. Ja moet ik dan dat geld teruggeven of moet ik dan zeggen "pech"?

Zoiets zou het dus zijn, zie het als een abbo op een tijdschift, maar dan eentje waar je in plaats van recepten of tuintips persoonlijke groei kan vinden. En dan ook specifiek voor jou of toch voor een doelgroep die echt op jou afgestemd is, niet "voor alle belgen/Nederlanders tussen 25 en 60".

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:20

Ik denk dat het zeker wel nuttig is. Als ik nog niet zo ver verpest was als nu had ik het zeker geprobeerd.