Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:41

Ik las dit en moest gelijk aan het RS-virus denken.

Ik heb het vroeger als kind ook gehad. Een hele tijd niets aan de hand, maar opeens ongelofelijk hoestbuien die zo erg waren dat mijn moeder me uit het raam in de regendamp moest hangen zodat het overging. Ook inderdaad braken en blauw worden altijd. Het komt veel voor bij kinderen rond de 2, misschien hier eens onderzoek naar gaan doen? Ook kan het kind steeds opnieuw besmet worden waardoor het virus steeds opnieuw begint en de symptomen voor langere tijd aanhouden.

http://www.24baby.nl/baby/gezondheid/rs-virus/

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:59

Resistance schreef:
Ik las dit en moest gelijk aan het RS-virus denken.

Ik heb het vroeger als kind ook gehad. Een hele tijd niets aan de hand, maar opeens ongelofelijk hoestbuien die zo erg waren dat mijn moeder me uit het raam in de regendamp moest hangen zodat het overging. Ook inderdaad braken en blauw worden altijd. Het komt veel voor bij kinderen rond de 2, misschien hier eens onderzoek naar gaan doen? Ook kan het kind steeds opnieuw besmet worden waardoor het virus steeds opnieuw begint en de symptomen voor langere tijd aanhouden.

http://www.24baby.nl/baby/gezondheid/rs-virus/

Bedankt voor de link, ik heb het gelezen.

Maar mijn dochter is niet verkouden, heeft geen verhoging en is al bijna een jaar aan het hoesten. Ze zal vast en zeker het RS virus gehad hebben gedurende dit jaar, maar nu hoest ze alleen maar heel erg.

Janneke2

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:04

Nog even over anti biotica: ik hoor niet tot de fans, maar als het moet dan moet het maar.
Een van de grootste nadelen is dat het je eigen afweer vanuit de darmflora stil kan leggen - gelukkig hoef je niet meer een jaar af te wachten tot de darmflora zich (hopelijk) spontaan hersteld heeft - er zijn uitstekende darm flora preparaten voor kinderen.

(Die je ook in je achterhoofd kunt houden als een mogelijke optie.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:04

Koorts en verkoudheid hoeven niet. Ik ken gevallen waarbij echt alleen het hoesten met braaksel en slijm van toepassing waren, waaronder bij mij. :j

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:55

Ik lees dat veel mensen het echt eens zijn met het stoppen met melkdrinken, en dat telkens blijven herhalen. Heel goed bedoeld en lief allemaal, maar TS heeft ook aangegeven hoe en wat. Ze is al aan 't einde van d'r latijn, ga nou niet ook nog zeiken over die melk denk ik dan. Je hebt altijd de 'koud water en slappe thee mama's' die het altijd beter weten, naast dat dat kind vreselijk moet hoesten heeft ze ook vreselijke angst om te slapen. Als nou het enige is waar ze rustig van wordt een paar slokken melk is, dan maar. Let it go denk ik dan. TS gaat van alles uitproberen en ik hoop van harte voor haar en de kleine meid dat ze er uit komen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 23:01

Dank je Lilith, jij verwoord toch wel hoe ik me nu voel.
Ik wil best gaan proberen om te minderen, stoppen denk ik nog even niet aan, maar niet nu. Dat kost me nu even teveel moeite en energie en dat ben ik echt kwijt na al die maanden tobben. We beginnen even met de vakantie waarbij onze poezen er niet zijn. Eerst kijken wat ze daarop doet. Als ik dan ook nog de melk laat staan, weet ik niet waar het aan ligt als er verandering komt.
En daarbij wil ik ook even de bloeduitslagen afwachten. Mocht ze kinkhoest hebben, dan is het wellicht niet nodig om met de melk en melkproducten te stoppen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:08

Klopt wat Resistance zegt betreft het RS virus. Hier is namelijk bij mijn dochtertje al het gedonder mee begonnen toen ze 13 maanden was.
We hadden een inval ha die bleef zeggen dat het geen rs virus was, ondanks ze met 2 kindjes in contact was geweest die ondertussen in het ziekenhuis lagen met het rs virus.
Maar volgens de inval ha hadden kinderen altijd koorts en weigerde te drinken.
Koorts had ze niet, drinken was heel minimaal maar stikte er wel zowat iedere keer in.
Gefaket dat ze dus wel koorts had en mocht naar een andere ha omdat de invaller van onze eigen ha vol zat.
Slijmtest gedaan, en ja hoor rs virus. Jammer want toen de uitslag kwam had ze ondertussen al koorts en een dikke longontsteking erbij.

Zoals eerder al gezegd heeft ze ook astma en af en toe bronchitis.
Gelukkig nu de laatste 3 jaar geen astma aanvallen meer gehad en geen longontstekingen. Ondertussen is ze 11 en heeft tussen haal 1e en 9 jaar 11x een longontsteking gehad.

Betreft de melk/zuivel, ik heb dat ook altijd gegeven met de avond. Maar hebben daarin bij haar nooit een verschil gemekt ondanks we het een tijdje hadden uitgebannen en haar alleen water te drinken gaven.
Nou idd dat was hier ook het geval met de melk, warme melk drinken was lekker rustig slapen. Maar goed ik heb bij beide kids ook nooit moeilijk gedaan als ze met de nacht dorst hadden. Toen ze kleiner waren melk en later een slokje water.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 16:55

Hoi allemaal,
Hier de uitslag van de bloedtest.

Geen allergie en ook geen kinkhoest.
Ik vroeg meteen waar ze dan niet allergisch voor is, maar ze is niet allergisch voor katten, pollen, eten of drinken. Ook niet voor melk dus.

Verder zoeken dus...
We gaan eerst op vakantie en ik neem haar drankje mee, de huisarts hoopt dat het toch vanzelf overgaat.
Na de vakantie ga ik weer naar hem toe heb ik afgesproken om de eventuele verdere stappen te bespreken als ze nog hoest.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:10

Koemelkeiwit allergie is niet altijd via bloed onderzoek vast te stellen.
Niet dat ik wil zeggen dat ze het heeft hoor. Ik herken de symptomen niet met wat ik bij mensen die het wel hebben in mijn omgeving zie.

Hoop dat je snel weet wat het is of in ieder geval snel over gaat.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:17

Pff wat een dubbel nieuws. Aan de ene kant fijn dat een boel dingen uitgesloten zijn natuurlijk, maar dat de dokter "hoopt dat het vanzelf overgaat" terwijl ze er al zooo lang last van heeft is vrij frustrerend lijkt me. Ik wens jullie een fijne vakantie en wie weet doet de mediterrane lucht (jullie gingen naar Zuid Frankrijk toch?) haar veel goed!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:37

Klopt Lillith, zuid Frankrijk inderdaad. Ik hoop ook dat die lucht haar goed doet.

Zou het ook 'aangeleerd' ofzo kunnen zijn? Een soort tick? Of bestaat dat niet als ze slaapt?

Medicijnen gaan redelijk goed. Geen wonderen en ik hoorde haar afgelopen nacht weer slijm ophoesten maar ze spuugt niet meer en blijft ook niet meer in een aanval hangen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:19

Stille meelezer meld zich

Fijn dat de medicijnen in ieder geval iets doen...
Een tick zou kunnen... kan ook wel in de slaap. Maar even overheen gelezen. Ze doet dit alleen wanneer ze ligt? of slaapt?

Hoop dat de vakantie wat verlichting geeft. Misschien dan toch verhuizen naar frankrijk... haha

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:29

Nee, niet alleen als ze ligt. Maar wel vaak. Overdag hoor je haar wisselend hoesten. Er zijn dagen dat ik haar de hele dag hoor, en soms ook bijna niet. De nachten zijn het ergst, dan heeft ze een aantal keer per nacht zo'n aanval. En of ik nou stoom met haar, of het bed scheef zet, of luuf gebruik, het lijkt allemaal maar weinig tot niks te helpen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:32

Wat vervelend. Mijn zoontje (11 maanden) hoest ook zo.
Echter niet zo erg als jij het beschrijft
Hij heeft echter wel een snotneus er bij
Word hier gezegd dat nasleep is van RS virus en longontsteking wat hij had begin dit jaar.
Maar vind ook allemaal wat lang duren

Na je vakantie echt gaan door pakken hoor! Soms wachten ze veel te lang met door verwijzen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:41

Wat ontzettend naar dat er helemaal niets uit kwam!

Misschien had ze een naar virus, werd haar keel rauw van het hoesten en is ze zo in een neerwaardse spiraal gekomen. In dat geval zou het drankje moeten helpen :)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:53

Wat naar dat je kindje zo hoest. Is de term 'happy wheezer' al eens gevallen?
Mijn zoon (nu 18) was vanaf een paar weken oud altijd aan het pruttelen en zodanig hoesten dat hij moest overgeven.
Helemaal binnenstebuiten gekeerd (had aangeboren hartafwijking) en geen oorzaak kunnen vinden van het gehoest. Heeft pufjes gehad, helaas ook dubbele longontsteking toen hij twee was, maar is er na zijn derde jaar helemaal overheen gegroeid.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:02

Ik zal als het zo blijft na de vakantie toch vragen naar longarts.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:21

Ik weet niet hoe het bij kinderen gaat maar ikzelf heb me vorig jaar een tijdje te pletter gehoest. Het bleek uiteindelijk van mijn maag te komen, reflux.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:33

Storm schreef:
Dank je Lilith, jij verwoord toch wel hoe ik me nu voel.
Ik wil best gaan proberen om te minderen, stoppen denk ik nog even niet aan, maar niet nu. Dat kost me nu even teveel moeite en energie en dat ben ik echt kwijt na al die maanden tobben. We beginnen even met de vakantie waarbij onze poezen er niet zijn. Eerst kijken wat ze daarop doet. Als ik dan ook nog de melk laat staan, weet ik niet waar het aan ligt als er verandering komt.
En daarbij wil ik ook even de bloeduitslagen afwachten. Mocht ze kinkhoest hebben, dan is het wellicht niet nodig om met de melk en melkproducten te stoppen.

Ik snap de keuze ook wel hoor, om niet te stoppen nog. Ze heeft het al moeilijk genoeg, arm kind. Ik hoop dat ze met vakantie opknapt en zo niet zou ik eisen voor de longarts. Sleept al lang genoeg door dit.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 05:39

Toch bedenk ik me nu, als het wisselend is overdag kan het ook met het weer komen? Zelf hoest ik de longen uit mijn lijf met mist en ben dan ook kortademig/ benauwd desondanks de pufjes.
Maar wat dubbel idd goede tests... maar tja wat is het dan, zo vervelend voor jullie!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:10

Lillith24 schreef:
Ik lees dat veel mensen het echt eens zijn met het stoppen met melkdrinken, en dat telkens blijven herhalen. Heel goed bedoeld en lief allemaal, maar TS heeft ook aangegeven hoe en wat. Ze is al aan 't einde van d'r latijn, ga nou niet ook nog zeiken over die melk denk ik dan. Je hebt altijd de 'koud water en slappe thee mama's' die het altijd beter weten, naast dat dat kind vreselijk moet hoesten heeft ze ook vreselijke angst om te slapen. Als nou het enige is waar ze rustig van wordt een paar slokken melk is, dan maar. Let it go denk ik dan. TS gaat van alles uitproberen en ik hoop van harte voor haar en de kleine meid dat ze er uit komen!

Nouja, 'zeiken'.. -O- Wat je zegt, het is allemaal goed bedoeld hoor. Het is voor mij persoonlijk een heel herkenbaar verhaal en ik als ik met mijn ervaringen haar dochtertje kan helpen dan is dat toch alleen maar fijn?
Ik begrijp de keuze om nog niet te stoppen met melk heel goed, je gaat hier toch je eigen weg in. Wij hebben ook andere opties geprobeerd en alles door elkaar werkt ook niet. Maar ik denk wel dat het goed is om op de hoogte te zijn van dingen zodat je daarin je eigen keuze kan maken. Niemand zegt toch: 'je moet NU met melk stoppen?'.

Hier werd ook niks uit het bloed gehaald, geen allergie voor koemelk etc. Maar het hoeft ook geen allergie te zijn, een overgevoeligheid is niet aan te tonen en kan toch aanwezig zijn en deze klachten veroorzaken.

Ik hoop dat je dochtertje gauw van het hoesten af is TS!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 10:07

Vannacht weer 2 keer een aanval gehad helaas... Gisteravond laat zelfs tot overgeven aan toe.
Vanavond gaan we op vakantie.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:50

Storm schreef:
Vannacht weer 2 keer een aanval gehad helaas... Gisteravond laat zelfs tot overgeven aan toe.

Arm kind, en arme jullie natuurlijk :(:)
Heeft de HA het nooit over pseudokroep gehad, vroeg ik mij nog af?
Dit komt namelijk (vaak) alleen 's nachts voor en als ze lang ligggen.

Hele fijne vakantie :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:52

Storm schreef:

Hè, wat sneu!
Hopelijk gaat het in de vakantie beter en kunnen jullie lekker genieten met elkaar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:08

En een laatste tip, zonder bemoeizuchtig over te willen komen.... :o

Als een kind met pseudokroep erg benauwd is, dan weet ik dat er soms corticosteroïd (bijvoorbeeld dexamethason) wordt voorgeschreven. Dit remt ook de eventuele ontsteking.