Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMercury schreef:Resistance schreef:
Toch grappig dat hier zo weinig reacties op komen...
Komt omdat het de moeite niet is om op te reageren..
Resistance schreef:En waarom niet, volgens jou?Dit is een serieus probleem. Consumenten van de eerste orde eten de insecticiden, consumenten van de tweede orde eten de vergiftigde insecten en ga zo maar door. In voedselpiramides wordt de concentratie van de pesticiden steeds hoger wat resulteert in sterfte.
Niet de moeite om op te reageren? Ammehoela.
NikkiDeKerf schreef:Ik denk dat het zeker een probleem is, alleen nu lijk je het, doordat je specifiek 'extremisten onder de veganisten' benoemd en aanspreekt, het probleem daar te adresseren. En daar ligt het niet uitsluitend, of eigenlijk totaal niet uitsluitend, aangezien voor veevoer ook gewoon pesticiden gebruikt worden, helaas. Dus iemand geen 'extremist onder de veganisten' is en niet-biologisch eet, zal daar nog voor een groter deel verantwoordelijk voor zijn dan een 'extremist onder de veganisten' die niet-biologisch eet. Of zie ik het verkeerd?
Resistance schreef:Je hebt gelijk, het probleem zit niet alleen onder de veganisten. Waar ik meer op doelde was dat sommige veganisten dat zijn omdat ze anti-dierenleed zijn (waar ze alle recht toe hebben, ik veroordeel niemand), maar vervolgens wel bespoten groenten kopen. Dat vind ik hypocriet.
Resistance schreef:Nog één keer duidelijk:
Ik vind het hypocriet wanneer een veganist mij extreem veroordeelt dat ik aan dierenleed doe omdat ik vlees eet, maar zelf bespoten groenten koopt.
Het kan dat je er een keer financieel niet goed voor staat en bespoten, goedkopere groenten koopt. Ik eet zelf vlees, ik kan niemand veroordelen die dat doet. Echter mag ik het wél hypocriet vinden wanneer je mij een vuile dierenmishandelaar noemt omdat ik vlees eet en dan die bespoten groenten koopt omdat je er financieel niet goed voor staat. Dat is dikke bullshit.
elenaMM77 schreef:* grist een paar worstjes van de stapel van Koper, en passant en fles wijn onder een meeleessteen, van een stille meelezer die wijselijk zijn/haar mening niet geeft, vandaan en nestelt zich elders*
Azmay schreef:Resistance schreef:Nog één keer duidelijk:
Ik vind het hypocriet wanneer een veganist mij extreem veroordeelt dat ik aan dierenleed doe omdat ik vlees eet, maar zelf bespoten groenten koopt.
Het kan dat je er een keer financieel niet goed voor staat en bespoten, goedkopere groenten koopt. Ik eet zelf vlees, ik kan niemand veroordelen die dat doet. Echter mag ik het wél hypocriet vinden wanneer je mij een vuile dierenmishandelaar noemt omdat ik vlees eet en dan die bespoten groenten koopt omdat je er financieel niet goed voor staat. Dat is dikke bullshit.
Maar jouw koe heeft ook bespoten groente gegeten dus die redenatie vind ik niet helemaal passen eigenlijk
8nnemiek schreef:Kinke, je vergeet wel dat kippen ook weer een hoop voer en water nodig hebben, voor die ene kipfilet is veel meer water en voer nodig dan voor een vegetarisch alternatief, dus ook al bespaar je die benzineuitstoot enzo, toch blijft het eten van die kip minder milieuvriendelijk dan het eten van de groente die je plant ipv het kippenvoer
Edit, je bedoelt natuurlijk tov supermarkt-kip. Ja, dan zijn eigen kippen waarschijnlijk beter voor het milieu. En diervriendelijker, want zelfs de biokippen met de meeste sterretjes en weet ik wat voor keurmerken worden op vreselijke wijze behandeld..
Ik heb nog vrij lang vlees gekocht en bereid voor mijn vriend, maar kip kocht ik nóóit
Ygritte schreef:Ironisch genoeg was Hitler juist een vegetariër.
Maar om op je punt in te gaan: ik zelf eet geen vlees, en als anderen er naar vragen leg ik graag uit waarom niet, maar ik val er niemand mee 'lastig'. Ik denk dat dat een gezonde houding is voor alle eigen keuzes die je maakt: je religie, je hobby, of inderdaad je dieetkeuze.![]()
Ik denk dat sommige veganisten en vegetariërs, net als sommige mensen die je willen bekeren tot een religie, heel graag 'de wereld willen redden' en dus 'zieltjes te winnen'. Volgens mij komt dat vaak vanuit een goede gedachte - compassie met aarde/hongerende mensen/dieren - maar dan tot in het extreme doorgetrokken en is het niet heel sociaal handig als je dus mensen buiten die groep agressief probeert te 'bekeren'. Tja, wat je eraan kunt doen weet ik niet, behalve duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent.
Resistance schreef:Nog één keer duidelijk:
jasz schreef:@ resistance:
Ik snap niet zo goed wat die dingen met elkaar te maken hebben.
Al koop ik elke dag 100 kilo bespoten groente, dan nog gaat er geen koe dood.
Koop ik 100 kilo vlees, gaan er heel veel koeien dood.
Dus jij vindt dat veganisten alleen maar onbespoten groenten mogen kopen?
Maar ze dragen toch al heel veel bij aan een beter milieu door geen vlees en zuivel te kopen? Hoezo moeten ze dan ook nog onbespoten groente kopen? Die snap ik echt niet eigenlijk.
jasz schreef:Ik snap niet zo goed wat die dingen met elkaar te maken hebben.
Al koop ik elke dag 100 kilo bespoten groente, dan nog gaat er geen koe dood.
Koop ik 100 kilo vlees, gaan er heel veel koeien dood.
Dus jij vindt dat veganisten alleen maar onbespoten groenten mogen kopen?
Maar ze dragen toch al heel veel bij aan een beter milieu door geen vlees en zuivel te kopen? Hoezo moeten ze dan ook nog onbespoten groente kopen? Die snap ik echt niet eigenlijk.