Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Denk je? Zij (de dochter die bij mij werkte) vertelde het toen wel heel overtuigend. En het waren er ook wel types voor om dat mee te maken. Het is ook al zo lang geleden. Misschien zijn zij wel de grondleggers van dat verhaal! Daarna heb ik het ook nog wel eens met haar daar over gehad en kon toch niet opmaken dat ze het verzonnen had.
Arabesk schreef:Ik heb de oproep weggegooid en mijn huisarts heeft me uit het systeem gehaald. De kans op een auto-ongeluk is altijd nog groter dan kanker in je baarmoeder.
safina schreef:Arabesk schreef:Ik heb de oproep weggegooid en mijn huisarts heeft me uit het systeem gehaald. De kans op een auto-ongeluk is altijd nog groter dan kanker in je baarmoeder.
Als je kijkt naar sterfte, dan denk ik niet dat je aanname klopt. In 2014 kwamen er 159 in Nederland vrouwen om in het verkeer. En in Nederland overlijden jaarlijks ongeveer 200-250 vrouwen aan baarmoederhalskanker. Zonder screening zou dat aantal op 400 liggen.
Kortom: zelfs met screening gaan er nog meer vrouwen dood aan baarmoederhalskanker dan in het verkeer.
Nou weet ik natuurlijk verder niets over je rijstijl....
Bloodymary schreef:Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.
Valentijn5 schreef:Ik mankeer nooit wat. Dus ik vind uitstrijkjes maken bij mij niet nodig. Heb geen seksueel contact met een man en heb negen van de tien keer een doorbraakbloeding wat ook niks is. Dus de volgende meld ik me ervoor af.
Bloodymary schreef:Ik moet altijd denken als ik hier iets over lees aan het verhaal dat een collega mij vroeger vertelde. Dat was in de tijd dat het in was om met uitgaan wat glitter make-up op te doen (eind jaren 90). Zij had dat op gehad en haar moeder moest de volgende dag voor een uitstrijkje. Ze dacht voor ze ging, ik zal er nog snel even met een washandje overheen gaan en pakte een nat washandje dat op de wastafel lag. Jaja, je raadt al wie daarvoor haar gezicht daarmee had schoongemaakt.
De huisarts zei bij het maken van het uitstrijkje "zo, dat ziet er feestelijk uit".
Palmera schreef:
Valentijn5 schreef:Ik mankeer nooit wat. Dus ik vind uitstrijkjes maken bij mij niet nodig. Heb geen seksueel contact met een man en heb negen van de tien keer een doorbraakbloeding wat ook niks is. Dus de volgende meld ik me ervoor af.
Je bent je ervam bewust dat je geen man nodig hebt om ernstig ziek te worden?
En doorbraakbloedingen zijn al helemaal geen indicatie.
Palmera schreef:
En doorbraakbloedingen zijn al helemaal geen indicatie.
Ianrowan2009 schreef:Valentijn5 schreef:Ik mankeer nooit wat. Dus ik vind uitstrijkjes maken bij mij niet nodig. Heb geen seksueel contact met een man en heb negen van de tien keer een doorbraakbloeding wat ook niks is. Dus de volgende meld ik me ervoor af.
Maar ben je dan niet toch een klein beetje bang dat je toch foute cellen kan hebben en er niet eens achter komt? Ik snap je keuze wel hoor, maar ik zou er toch een ongemakkelijk gevoel aan overhouden als ik nooit meer zou gaan.
Palmera schreef:
.