Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delphi schreef:Nicje87, ook voor de eerste hulp heb je een doorverwijzing nodig. In principe mogen ze je gewoon wegsturen om eerst naar de HAP of HA te gaan voor een doorverwijzing. En dat doen ze dan ook regelmatig.
xCarpediem schreef:De foto ben ik nog niet aan toe gekomen. Mijn oma kwam even langs en ben daarna in slaap gevallen op de bank. Morgen zal ik even foto's plaatsen voor de nieuwsgierigen.
De pijn is gelukkig wat afgenomen en zolang ik mijn voet omhoog houd is het nu goed uit te houden. De pijn rondom mijn teennagel is alleen wel toegenomen, dus dat vind ik wel vreemd, maar misschien trekt dat bij.
Ik kan mijn teen nog steeds niet bewegen en erop staan/steunen gaat ook niet. Ik heb wel het idee dat de zwelling iets afgenomen is.
Ik heb besloten het morgen even aan te kijken en dan donderdag de vervanger van mijn huisarts er even naar te laten kijken. Ik heb dan toch een afspraak staan, dus wil dan ook even haar mening vragen en misschien dat zij wel foto's wil laten maken of wel redenen kan geven waarom niet.
Ik heb nog steeds wel stekende pijn rondom mijn 'buigstukje' maar de frequentie neemt wat af. Het gekke is alleen dat ik, hoeveel kracht ik ook zet, geen buiging kan veroorzaken.
bruintje123 schreef:janderegelaa schreef:Ik snap niet zo goed waarom je niet naar de spoedeisende hulp gaat. Als je die belt en verteld dat er een paard op je teen gestaan heeft en dat hij ontvelt is en denkt dat hij gebroken is mag je gewoon komen. Daar heb je geen HAP voor nodig. Een vergissing die veel mensen maken.
Kost je alleen wel €257,00
Ook als hun je naar huis sturen zonder foto maken.
janderegelaa schreef:bruintje123 schreef:Kost je alleen wel €257,00
Ook als hun je naar huis sturen zonder foto maken.
Dat is gewoon echt niet waar. Ik ben vorige week namelijk naar de SEH gegaan met iemand die een voetoperatie had gehad maar waar echt een nare infectie in zat. We werden gewoon geholpen. En die extra toeslag is ook onzin. Daar is een paar jaar geleden wel sprake van geweest maar dat is niet doorgegaan. De SEH heeft ook gewoon een zorgplicht.
Als je de SEH belt en zegt dat er een paard op je blote voet gestaan heeft mag je altijd komen.
chanel1985 schreef:En wat als iets levensbedreigend is of kan zijn? Wordt je dan ook gewoon teruggestuurd?
Wat ben ik blij dat wij hier als het nodig is gewoon naar de eerste hulp kunnen gaan.
2 Weken geleden had ik zo'n harde hoofdpijn, maar dan zo hard dat ik mijn hoofd tegen de muur wou bonken en kon ik op een bepaald moment niet meer spreken als wou ik dat wel en verstond ik mijn vriend.
Op de eerste hulp hebben ze een straffere pijnstiller gegeven via infuus en de nodige medicatie gegeven voor thuis. Het kon zo maar ook een beroerte geweest zijn, als ik dan nog eerst naar dokter van wacht moest was het misschien te laat geweest als het dat was geweest.