Flowq schreef:Vorige week schoenen laten aanmeten, de saucony omni 14, omdat ik erg veel last heb van antipronatie. Zo erg zelfs dat ik nu last krijg ik m'n gewone schoenen omdat m'n hardloopschoenen me zo goed corrigeren
Ja dat gevoel ken ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flowq schreef:Vorige week schoenen laten aanmeten, de saucony omni 14, omdat ik erg veel last heb van antipronatie. Zo erg zelfs dat ik nu last krijg ik m'n gewone schoenen omdat m'n hardloopschoenen me zo goed corrigeren
Amethyst_ schreef:ingedebruijn schreef:Ik raad Renate aan. Voor 5 km staan 18 lessen. Heel afwisselend en leuke muziek. Qua schoenen vind ik asics het beste. Ligt ook maar net aan je budget maar de mijne zijn iedere euro waard.
Is 18 lessen niet heeeel snel om naar de 5km te gaan? Of loop je dan bv 1 les een week lang voor je verder gaat?
Evy vind ik al snel opbouwen. Nou liep ik destijds ook niet met goede schoenen moet ik zeggen.. Heb nu een schema gekregen van de hardloopwinkel waar ik geweest ben. Die begeleidt je naar 5km in 12 weken a 3 lessen per week. Dus 36 lessen. Dan schrik ik een beetje van 18 lessen
SumSum schreef:Ik wil me ook graag melden! Ik ben nog nooit echt aan het hardlopen geweest, maar ga binnenkort beginnen! Heb al veel handige info gelezen hier. Hebben jullie ook nog tips voor welke app's goed begeleiden? Las al Evy en start to run. Ook lijkt het mij handig eerst goede schoen aanschaffen. Het is mijn bedoeling om op verharde en onverharde wegen/paden te gaan hardlopen. Welke schoenen zouden jullie mij hiervoor aanraden?
Cynthia82 schreef:Ik vind 3 keer per week ook veel. Ik ging gisteren lopen na 2 rustdagen en ik voelde mijn benen nog. Drie rustdagen voelt toch beter, maar als ik echt netjes 2 dagen in de week wil lopen, zal er de ene keer 2 en de andere keer 3 dagen tussen zitten.
Mijn gevoel wil heel graag een continuiteit van 1 dag lopen, 2 dagen niet. Maar dat kan ik nu gewoon echt nog niet.
Mitchall, ik neem geen water mee. Ik loop 'maar' 5km, dus hooguit 40 minuten. Ik drink van te voren wat en erna. Ik ben zo geen zin om een flesje water mee te zeulen
UhNee, ik vind lopen ook verschrikkelijk! Een ander zei ook al dat het mentaal heel zwaar is en daar heb ik ook last van. Tijdens het hardlopen denk ik alleen maar: Ik stop. Ik ren nooit meer. Ik fake wel een blessure, zodat ik die Ladiesrun kan afzeggen. Waarom doe ik dit? Daarom! Ik sterf. Stel je niet aan. Hé, een hardloper, goh die lijkt het wel leuk te vinden, dat kan toch niet. Ik stop. Ik doe het nooit meer. Nee, je loopt door.
En dat stopt pas als ik klaar ben en dan heb ik er ineens een goed gevoel over en heb ik zin in de volgende keer. Tot de volgende keer er is
Ik heb ook Asics en geen last van mijn heup ermee.
Warming up doe ik ook niet aan. ja, ik loop 2 verdiepingen de trappen af in het gebouw om naar buiten te gaan
Cooling down is lekker douchen.
Zeker als je niet meer dan 5km loopt en niet ineens begint met 12km per uur, is een warming up niet nodig, omdat je rustig jogt. Dat is al een warming up.
Goed bezig geweest, Selina!