Sammie schreef:Dus als je er gebruik van kán maken en die mensen willen het zelf ook zie ik dat niet als struikelblok om nee te zeggen.
Maar het zit 'm precies in dit woordje: kàn. En dus niet moet, as in afhankelijk zijn van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:onafhankelijk zijn is individualistisch(er) (immers afzonderlijk, op zichzelf) leven..
En hoofdletters zijn inderdaad niet nodig. Ik ben niet blind en ook niet doof. Als jij het idee hebt dat je boodschap niet overkomt, helpt geschreeuw niet. Anders uitleggen dat helpt wel.
Dus iemand die wel een moeder heeft om op te passen, die dat ook graag wil doen en enkel dat 'nodig' heeft zou er niet aan moeten beginnen, ookal kan het wel, maar moet het niet?
En daarmee wil ik maar aangeven hoe dun de lijn is tussen moeten en kunnen. Er kan namelijk zoveel en er kan tegelijk zo weinig. Je kan je leven tot in de puntjes plannen, maar er hoeft maar dit te gebeuren en het zal anders moeten gaan. En dat kan in zowel positieve als negatieve zin uitpakken.
Sees schreef:Vuurneon, ik vind (meningalert dus) dat je niet volledig afhankelijk van onbetaalde anderen zou moeten zijn om kinderen te kunnen hebben/krijgen/houden omdat je dan dus onherroepelijk in de problemen komt op het moment dat je netwerk wegvalt. En als dat alleen jezelf treft, soit, maar nu heb je de zorg van een compleet van jou afhankelijk ander wezen en itt een dier kun je die geen ander 'baasje' gunnen.
Sees schreef:Vuurneon, ik vind (meningalert dus) dat je niet volledig afhankelijk van onbetaalde anderen zou moeten zijn om kinderen te kunnen hebben/krijgen/houden omdat je dan dus onherroepelijk in de problemen komt op het moment dat je netwerk wegvalt. En als dat alleen jezelf treft, soit, maar nu heb je de zorg van een compleet van jou afhankelijk ander wezen en itt een dier kun je die geen ander 'baasje' gunnen.
Quellian schreef:Dit dus.Sees schreef:Vuurneon, ik vind (meningalert dus) dat je niet volledig afhankelijk van onbetaalde anderen zou moeten zijn om kinderen te kunnen hebben/krijgen/houden omdat je dan dus onherroepelijk in de problemen komt op het moment dat je netwerk wegvalt. En als dat alleen jezelf treft, soit, maar nu heb je de zorg van een compleet van jou afhankelijk ander wezen en itt een dier kun je die geen ander 'baasje' gunnen.
Dat ben ik met je eens, maar dingen kunnen vliegensvlug veranderen in het leven. Je kunt niet alles plannen, helaas.
TS, het valt best wel mee, het zware van ouderschap. Mensen maken dingen graag groter en erger dan het in werkelijkheid is. Zo begrijp ik op mijn beurt niet het probleem onder veel vrouwen omtrent de bevalling. Een bevalling doet pijn, dat weet je, dat kind moet eruit, klaar. In mijn ogen niets meer en niets minder. Maar goed, mening.
Een tijdje terug zag ik een programma van een stel dat een drieling kreeg. Ja, pittig, 3 baby's in huis. Maar... zij zeiden: 'we hebben geen vergelijkingsmateriaal, dus we weten niet hoe het met 1 kind geweest zou zijn en of dat veel makkelijker zou zijn'. Als jij vanaf het begin alleenstaande moeder bent, dan weet je niet anders, dan is dát jouw situatie. Op het moment dat je vergelijkingsmateriaal hebt (omdat er wel een vader in het spel is geweest), ja... dan zou het best even pittig worden.
verootjoo schreef:Sees schreef:Vuurneon, ik vind (meningalert dus) dat je niet volledig afhankelijk van onbetaalde anderen zou moeten zijn om kinderen te kunnen hebben/krijgen/houden omdat je dan dus onherroepelijk in de problemen komt op het moment dat je netwerk wegvalt. En als dat alleen jezelf treft, soit, maar nu heb je de zorg van een compleet van jou afhankelijk ander wezen en itt een dier kun je die geen ander 'baasje' gunnen.
tja, soms loopt het zoals het loopt.
Als het netwerk wegvalt komt er heus wel een andere oplossing. Je kunt nu eenmaal niet garanderen dat je voor de rest van je leven onafhankelijk bent en alles maar dichttimmeren.
Bovendien kunnen je betaalde opties ook wegvallen.
Sees schreef:De hoofdletters waren niet om te schreeuwen (iets met the eyes of the beholder)
Sammie schreef:Ik zie verder helemaal geen verschil tussen een KDV en een moeder die oppast. Kan allemaal op de grote hoop.
Quellian schreef:Sammie schreef:Ik zie verder helemaal geen verschil tussen een KDV en een moeder die oppast. Kan allemaal op de grote hoop.
Ik wel, als het gaat om het financiële aspect. Ik vind dat iedereen zelf de broek op moet kunnen houden, ook zonder ouders die bijspringen.
Voor de leuk, tuurlijk, pure gunfactor. Mijn schoonouders halen op dinsdagmiddag mijn zoon uit school, is de enige dag dat ik de hele dag op kantoor zit, dit gebeurt omdat zij het leuk vinden, niet omdat ik geen andere keuze heb.