Sees schreef:Vuurneon, ik vind (meningalert dus) dat je niet volledig afhankelijk van onbetaalde anderen zou moeten zijn om kinderen te kunnen hebben/krijgen/houden omdat je dan dus onherroepelijk in de problemen komt op het moment dat je netwerk wegvalt. En als dat alleen jezelf treft, soit, maar nu heb je de zorg van een compleet van jou afhankelijk ander wezen en itt een dier kun je die geen ander 'baasje' gunnen.
Dat ben ik met je eens, maar dingen kunnen vliegensvlug veranderen in het leven. Je kunt niet alles plannen, helaas.
TS, het valt best wel mee, het zware van ouderschap. Mensen maken dingen graag groter en erger dan het in werkelijkheid is. Zo begrijp ik op mijn beurt niet het probleem onder veel vrouwen omtrent de bevalling. Een bevalling doet pijn, dat weet je, dat kind moet eruit, klaar. In mijn ogen niets meer en niets minder. Maar goed, mening.
Een tijdje terug zag ik een programma van een stel dat een drieling kreeg. Ja, pittig, 3 baby's in huis. Maar... zij zeiden: 'we hebben geen vergelijkingsmateriaal, dus we weten niet hoe het met 1 kind geweest zou zijn en of dat veel makkelijker zou zijn'. Als jij vanaf het begin alleenstaande moeder bent, dan weet je niet anders, dan is dát jouw situatie. Op het moment dat je vergelijkingsmateriaal hebt (omdat er wel een vader in het spel is geweest), ja... dan zou het best even pittig worden.